kuukupin kans ongelma.. Sattuu alavatsaan kun on paikallaan. Missä vika?
Myös ulosottaminen vaikeeta. Nuppi lipsuu sormista. Jotain niksejä, miten ulosottaminen helpommaksi?
Kommentit (9)
ite odottelen menkkoja niin pääsen testaamaan lunette-merkkisen... toivottavasti ei ollu turha ostos. voiko muuten käyttää jo ihan pikkuvuodossa? tamponit on minusta ainakin inhottavan tuntusia jos ei tarpeeks vuotoa ja sit joutunu aina osittain käyttää siteitä...
Taita kuppi aina kahdesti ja laita sisääsi sillein. Päästä irti ja kokeile, ettei se jää lyttyyn. Jos jää, paina emättimen alaseinää lujasti.
Poista kuppi AINA siten, että painat sitä hieman kasaan yläreunasta. Kuppi pysyy paikallaan alipaineella ja jos vedät aina sen paineisen kupin pois, en yhtään ihmettele, että sattuu...
tässä
Olen tehnyt ohjeitten mukaan. Siis taitan kahdesti ja työnnä sisälle, kokeilen että pyörii emättimessä. Ulosotto kans ohjeen mukaan, mutta kun en saa siitä tapista kiinni että pääsisin työntämään ilmat pois! Siis se kuppi on sormien ulottumattomissa ja liukas.
Missähän vika. . Väärän mallinen emätin? Väärän kokoinen kuppi?
Ap
Vierailija:
tässäOlen tehnyt ohjeitten mukaan. Siis taitan kahdesti ja työnnä sisälle, kokeilen että pyörii emättimessä. Ulosotto kans ohjeen mukaan, mutta kun en saa siitä tapista kiinni että pääsisin työntämään ilmat pois! Siis se kuppi on sormien ulottumattomissa ja liukas.
Missähän vika. . Väärän mallinen emätin? Väärän kokoinen kuppi?
Ap
Laitatko kupin liian syvälle? Sitä ei laiteta perille saakka kuten tamponi vaan siihen sormen ulottuville.
Liian syvälle? No olen kokeillut, että jätän vähän edemmäs niin silloin sattuu vielä enemmän, painaa :O Kun laitan sen paikalleen, niin tunnen että okei, tuosta se on helppo poistaa mutta sitten poistamisen aikaan se on liukunut liian taakse. Eli oisko se liian pieni sit?
ap
Falskaako se? Eihän sinne sisälle vaan pääse ilmaa? Oletko leikannut sen " hännän" kokonaan pois?. Mulla sattui alussa, kun olin jättänyt sentin pituiseksi sen tapin, sit kun leikkasin ihan lyhyeksi niin ei enää tuntunut yhtään. Se kuppi voi jäädä vähän vinoon, ja siksi painaa.
Kuppi on kyllä ihana! Nytkin kun oli menkat, niin unohdin koko kupin välillä, ja muistin vasta illalla. Niin huomaamaton se on. Ei kävisi näin siteiden kanssa... En tajua miten kukaan voi enää käyttää mitään muita suojia.
Missä asennossa otat kupin pois? Itselleni on ollut helpointa tehdä se wc-pöntön päällä istuen, työnnän lihaksilla sitä ulospäin, jolloin yllän sormilla litistämään sitä vähän, että reunasta pääsee ilmaa sisään, silloin se tulee helposti ulos. Merkki mulla on Diva cup.
Voikohan tuon kivun aiheuttaa repeämät synnytyksissä?
Taikka kallistunut kohtu?
Ap
Mullakin oli alkuun alavatsakiipua. Siis niin paljon että meinasi taju lähteä : /. Nyt kun laitan sen sisälle ihan " liiskana" niin ei satu. Poisottaminenkin on helppoa kun ottaa siitä kunnolla kiinni ja ja lyttää sen kärjen kun varovasti vetää alspäin. Se vetäminen siitä " hännästä" ei ole oikein yväntuntuista. Lisää apua sieltä kuukuppikunnan sivuilta.
Kun tottuu niin kuppi on ihan ehdoton ja ekologinenkin vaihtoehto :)