Näitä tuotteita et saa Lidlistä:
Minä aloitan:
- makeuttamaton soijamaito
Muuten voisin tehdä kaikki ruokaostokset periaatteessa Lidlissä, mutta soijamaidon takia on käytävä muuallakin.
Kommentit (151)
Lidl on aika huono kauppa, koska suurinosa siellä on tuontiruokaa ja älyttömän suolaista. Leivät, pakasteet, säilykkeet. Ja siinähän se suurinosa valikoimasta tulikin. Ostaisin vaikkapa ruoka- ja lihasäilykkeitä, mutta ne on aika pahan makuista suolaista moskaa oli niidlogona joku amerikkalainen kennedy tai muu liipalaapakeksitty lidlin merkki. Haluaisin kuulla 5 tuotetta, mitä sieltä voisi ostaa ruuaksi. Jäätelöt, jogortit ja maito ei käy, ihan ruokaehdotuksia kiitos. Suolaista salamipizzaakaa ei voi monta kertaa viikossa vetää.
Mahtava ketju. Haukutaan, ettei löydy luomuketsuppia tai pinaattia ja ne on juuri ne, jonka takia minä käyn Lidlissä. Eli tullaan tänne haukkumaan, vaikkei tiedetä mistään mitään.
Ostan ruokaa sen mukaan mitä aion seuraavina päivinä laittaa. Ja siis yritän ihan tarkoituksella suunnitella ostokset etukäteen (ettei tule ostettua turhuuksia kaupassa jne). Se ei kuitenkaan onnistuisi jos aikoisin käydä Lidlissä kaupassa. Sieltä kun tosiaan ostetaan sitä mitä siellä on, ei sitä mitä itse sattuisit haluamaan. Kerran etsin sieltä ihan tavanomaisia perunalastuja. Yhtäkään lajia ei löytynyt... Muissa kaupoissa on ihan normaalivalikoimassa. Jos valikoima olisi parempi ja voisi luottaa että toistekin joku hyvä tuote valikoimassa on, niin kävisin varmaan useammin. Nyt käyn satunnaisesti ostamassa kivennäisvettä tai erikoisempia karamelleja.
Ihmisillä on niin erilaiset tavat laittaa ruokaa. Minä teen aina ruokalistan viikoksi ja pystyn kyllä ostamaan Lidlistä suuren osan niistä tuotteista joita tarvitsen. Mm. kuivatuotteita ja muuten paljon säilyviä ostan moneksi viikoksikin eteenpäin varastoon.
Ärsyttävintä on se, ettet voi luottaa siihen että saisit kaikki tarvitsemasi tuotteet yhden katon alta! Esim. vihannesvalikoima on välillä "hyvä" ja toisena kertana surkea. Kyllä mun mielestä esim selleri on sellanen vihannes, että sitä vaan pitää löytyä samoin jo jonkun mainitsema tuore inkivääri!
lidlistä saa maustamattomia broilerisuikaleita, jauhelihoja, lohta, karjalanpaistia, porsaanlihaa jne. Kun joku vaati kertomaan, onko siellä muuta kuin suolaisia säilykkeitä. Muualla on tietysti laajempi valikoima, mutta olen saanut aika hyvin perusostokset tehtyä. Juusto, jukurtti, vanukasvalikoima on hyvä.Kaveri tykkää vehnäoluesta jota sieltä saa halvalla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:51"]
Suklismanna, paistijauheliha.
[/quote]Oletko kokeillut Lidl´n Rotukarjan naudanjauhelihaa. Hyvin rasvatonta, yhtään rasvaa ei irtoa esim. lihapullista pellilllä paistaessa.
Tofu.
Kikherneet.
Nämä kun saisi valikoimaan niin ei tarvitsisi käydä muissa ruokakaupoissa juuri koskaan.
Muutama juttu:
-Lidlissä on todella hyviä juustoja, kuvaavaa on että joku kehuu Oltermannia joka on todella mautonta juustoa, toki monille tuttu ja turvallinen. Samoin kevyt juustot ovat ihan typerä keksintö, mielummin vähemmän oikeaa hyvää juustoa kun kevytjuustoa.
-Luomumunia ja -maitoa on myynnissä, tosin itse en Lidlin luomuamitoa osta koska se on homogenisoitua.
-Fazerin ja muiden "suomalaisten" paistopisteiden leivät ym. eivät ole suomalaisia, ihan samanlaisina pakasteina tulevat mitä Lidlinkin, valmistusmaa on yleensä Viro, joskus myös Saksa(!).
-Mikään yksittäinen elintarvike ei selitä ihmisten pitkää ikää, vaan kyse on kokonaisuudesta. Lisäksi useimmat soijatuotteet mitä meillä myydään ovat kaukana siitä mitä aasiassa myytävät tuotteet ovat.
-Ihmisillä on erilaisia tapoja käyttää elintarvikkeita, esim. minulla menee päivittäin sipulia, harva ruoka on johon en sitä laita lainkaan, joskus sitä menee todella paljon (esim. ranskalainen sipulikeitto jne.)
-On aika tyhmää haukkua ettei Lidlistä saa sitä ja tätä, sillä itse en saa mistään kaupasta kaikkia lemppareitani. Mainitaan esim. se, että meidän lähi Prismassa ei jostain syystä myydä Santa Marian mausteita, pitää hakea ne muualta. Samoin yksi Pirkka tomaattimurska on lemppariani, ja sitä ei saa muualta kun K-kaupoista. Vastaavasti minusta Rainbow jääpalapussilla tulee parhaita jääpaloja, joten nuo haen S-kaupoista, kuten myös hammasvälien puhdistajat (muovinen jossa pikku pätkä hammaslankaa) koska 32kpl maksaa euron, Lidlistä en ole huomannut katsoa onko noita siellä, Pirkka versiot maksavat n. 3€/25kpl.
=en saisi kaikkia juttuja ostettua yhdestä kaupasta/ketjusta.
125, vaikka e ollutkaan kaikesta samaa mieltä jotenkin oli aika kiva lukea tekstiäsi.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:01"]Vitsi, mua kyllä aina naurattaa nää, jotka ei osta lihoja muualta kun palvelutiskiltä....useammassa kaupassa opiskeluaikana palvelutiskillä töissä, enkä ikinä osta muuta kuin tehtaalla pakattua lihaa, sen verran tuli kyllä nähtyä mitä siellä palvelutiskissä myydään.
[/quote]
kerro toki? ;)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:08"]
Ostan ruokaa sen mukaan mitä aion seuraavina päivinä laittaa. Ja siis yritän ihan tarkoituksella suunnitella ostokset etukäteen (ettei tule ostettua turhuuksia kaupassa jne). Se ei kuitenkaan onnistuisi jos aikoisin käydä Lidlissä kaupassa. Sieltä kun tosiaan ostetaan sitä mitä siellä on, ei sitä mitä itse sattuisit haluamaan.
[/quote]
Juuri tämän takia en käy Lidlissä. Yhdellä kertaa sieltä saa jotain juttuja, toisella kertaa taas ei.
Gluteenittomien tuotteiden valikoima lähes olematon. Ne kerrat kun menen Lidliin on tuntuneet paluulta 90-luvulle ja sen aikasten valikoimien pariin glut.tuotteiden osalta erityisesti. Keliakikkona iso haitta joten asioin Lidlissä oikeastaan muutaman hassun kerran vuodessa. Nykyään sieltä saa sentään reilun euron halvemmalla pastaa kuin ässässä, joten joskus harvoin olen yrittänyt niiden takia siellä piipahtaa. Vaan kun kaikki muu syötävä löytyy muualta niin harvoin jaksaa mennä Lidliin asti jonne on kaksi kertaa pidempi matka kuin lähi s-markettiin tai lähi k-supermarkettiin...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:55"]
Lidl on helvetin huono kauppa vegetaristin kannalta. Syynä ei tosiaankaan ole se, että "Lidlit ovat pieniä verrattuna hypermarketteihin", koska Lidliä puolta pienemmissä K-Extroissa on parempi valikoima. Soijamaitoa (makeutettuna) saa sentään nykyään Lidlistäkin, mutta tarjolla on vain sitä yhtä Lidlin omaa halpismerkkiä.
Mitä Lidlistä ei saa... hah, lyhyempi lista tulisi tuotteista, joita sieltä SAA. Näiden puuttuminen ottaa päähän eniten:
- AlproSoyan, Oatlyn ja Nordicin kasvimaitotuotteet. Siis KAIKKI.
- Yosan kaurajogurtit. Kerran oli tarjouksessa, sen jälkeen ei olekaan Lidlin valkoimista löytynyt.
- Soijaproteiinituotteet: rouheet, suikaleet, palat. Näitä menee käytännössä osana päivittäistä ruokavaliota, joten mieluummin käyn kaupassa, josta löytyy edes jotain näistä.
- GoGreenin soijapakasteet, Quorn-pakasteet.
- Vegetaristille sopivat valmisruuat. Muutaman kerran on ollut Finduksen (?) falafel-ateria pakastelaarissa, ei näköjään kuulu vakiovalikoimaan. Kaikki ei-pakastetut einekset ovat Lidlissä karmeita, kasvisgratiineissakin pakollisena ainesosana saksalaisten rakastama sianliha/läski.
- Kunnollinen espressojauhatettu kahvi. Kerran taisi olla Lavazzaa erikoistarjouksena.
- Kunnollinen tee. Kuten kahvi, myös kaikki valikoimissa oleva tee on Lidlin omaa halpamerkkiä. Hyi helvetti.
- Tietyt kasvikset ja hedelmät irtomyyntinä. En suostu ostamaan kilon sipulipussia, jos tarvitsen yhden pienen esim. pastakastiketta varten. Sama juttu sitruunan kanssa (jota en tosin käytä kastikkeisiin, vaan juomiin, hah).
- Leaping Bunny -sertifioidut (eli eläinkokeilla testaamattomat) hygieniatuotteet ja kodinkemikaalit. Muita en suostu ostamaan eettisistä syistä.
- Luomumaitotuotteet, luomukananmunat. Yleensäkin kaikki luomu loistaa poissaolollaan Lidlissä verrattuna muihin kauppoihin.
[/quote]
Lidlistä saa kyllä luomumaitoa ja -kananmunia. Samoin tuo mainitsemasi falafel-ateria kuuluu vakivalikoimaan. Kannattaa myös perehtyä Lidlin tämän hetken kahvivalikoimaan ennen mollaamista. :)
Eläinkokeet kosmetiikkatuotteiden testaamisessa on EU:ssa kielletty jo vuosia sitten. Sinällään en jaksa ymmärtää, mitä järkeä jossain hyppivän pupun sertifikaatissa on. Varsinkaan, kun ei sitä edes valvota mitenkään...
Quorn-pakasteita Lidlistä ei tosiaan saa, samoin kuin ei Chanelin huulipunia eikä auton talvirenkaitakaan. :(
Pyyhkijänsulkia kyllä jo tänään näytti olevan myynnissä....ehkä ens syksynä ne talvirenkaat :D
Hyviä pihvejä. Ostettiin Lidlin pippuripihvit ja oli totaalisesti kengänpohjaa ja huonoin pihvi 4ever. En pystynyt edes syödä loppuun.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:46"]Minulla oli aina tapana pitää jääkaapissa tuorehiivaa varalta, vaikka välillä menee viikkoja tai kuukausiakin etten leivo ja niitä hiivoja piti sitten heitellä pois. Kokeilin Lidlin kuivahiivaa enkä taida enää luopua siitä; siistiä, säilyvää, toimivaa ja edullista! Suosittelen lämpimästi.
Lidlissä ei ole pitkään aikaan ollut hipaisulla toimivia pöytälamppuja; kestävät kovaa käyttöä yö/lukulamppuna n. 5-6 vuotta, mikä on aika hyvin alle 15 € lampulta.
[/quote]
Tuorehiivaa voi pakastaa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 04:46"]
:D:D osta toki ruokasi ihan mistä haluat ja minkäkokoisissa annospusseissa haluat. Tuo Lidl-vastainen argumentointisi kuulostaa vaan niin teennäiseltä. Mutta vaikutatkin joltain rastapäiseltä ituhipiltä, joka muodin vuoksi suosii luomua ja vastustaa eläinkokeita. (Jos olisit oikeasti kiinnostunut esim. tuotteiden eettisyydestä ja eläinkokeista, tietäisit kyllä esim. tuosta Leaping Bunny merkistä, että se ei ole mikään tae eläinkokeettomuudesta, vaan markkinointikeino juuri kaltaisillesi wannabe-eettisille kuluttajille, jotka juoksee kaiken maailman sertifikaattien perässä).
[/quote]
Hienosti sulla oikea asia loppui ja tarvi alkaa toisen ulkonäköä arvostelemaan (jota et muuten edes tiedä). Mitäpä jos olisit vaikka hiljaa jos kerran oikeaa asiaakaan sulla ei ole...näköjään yhdenkään viestin verran.
[/quote]
Oho :) Ajattelin että olisit jotenkin ruvennut puolusteleman noita pupu sertifioituja tuotteita, mutta eipä sitä sitten sinullakaan tainnut tuohon faktaan mitään lisättävää olla. Teennäistä hömpötystä :D
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:25"]
Mitä ITSE kaipaisin:
- pakastepinaatti (en ole vielä tähän mennessä löytänyt)
- kalkkunanakit
- broilerin jauheliha
- tuore inkivääri
- light mehukeitot (en tykkää siitä lidlin omasta sokeroimattomasta metsämarjasta)
Mutta mä kestän näiden tuotteiden puutteen ja kipitän kiltisti toiseen kauppaan hakemaan ne, mitä lidlistä ei löydy. Erikoisesti tykkään luomumaidosta ja hevi-osastosta.
[/quote]
Lidlissä on pakastepinaattia! On luomua ja mikä parasta, kokonaisia lehtiä eikä sitä ärsyttävää jauhettua pinaattia mitä on pakastepinaatti muualla. En muuta käytäkään kuin Lidlin pakastepinaattia! Broilerin jauhelihaa saa ajoittain hintaan 1,99e/400g. Ostan aina monta rasiaa ja pakastan.
[/quote]
Täh! Miten mä en ole huomannut. Ensi kerralla syynään tarkemmin. Kiitti!
Hiivaleipäjauhoja
Oltermanni Cheddaria