Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö oikeasti anna lasten kavereille ruokaa?

Vierailija
25.01.2008 |

Eräs lapsistamme on tosi usein koulun jälkeen jonkun kaverinsa luona. Tulee vasta illalla kotiin. Ja on aina tosi nälkäinen.

Kun sitten ihmettelen, että eikö hän ole syönyt kavereidensa luona, niin vastaus on, että ei saanut mitään syötävää.

Siis täh?? Oma lapsi vetää välipalaa ja vieras katsoo nälkäisenä vieressä??

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina koulun jälkeen meille, tyttömme ei ole ikinä leikkimässä kenenkään luona, koska muilla ei kuulemma ole leluja. Kaikki siis haluavat tulla meille koulun jälkeen, ja jääkaappi todellakin tyhjenee pikavauhtia ja minua tämä ärsyttää suunnattomasti, koska mielestäni ei ole meidän tarkoitus ylläpitää kaikkien lasten iltapäiväkerhotoimintaa. Ja mikä parasta näillä lapsilla on kotiintuloaikana esim. 18.30 eli tulevat meille suoraan koulusta n. 12.30 ja istuvat iltaan asti, en todella ala ruokkimaan kaikkia kakaroita. Välipalaa en ole ikinä kieltänyt syömästä mutta suututtaa silti kun leipäpaketti häviää yhdellä välipalalla.

Vierailija
22/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätpä ainakin missä ovat ja mitä tekevät!!

Eikö yksi leipäpaketti/päivä ole aika pieni hinta siitä??

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku alkaa maksamaan minulle sen näiden lasten kaitsemisesta, jotka ovat meillä siis noin 6h vuorokaudessa niin mikä ettei tervetuloa vaan syömään vaikka 2 pakettia leipää, mutta niinkauan kuin leikkiminen muilla ei tule ikinä kysymykseen ärsyttää toi syöminen mua! t.29

Vierailija
24/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko tosiaan olla totta että ne on teillä 18.30 saakka? Mitä niiden vanhempien päässä liikkuu? Minkä ikäisistä koululaisista on kyse? Kai tuohon aikaan pitäis olla mahassa oikea ateriakin välipalan lisäksi.

Tää on just tätä nykyajan systeemiä, että lapsilla ei ole edes säännöllisiä ruoka-aikoja. Enkä itse ainakaan tahtoisi, että meillä on joka päivä 6 h lapsen kavereita kylässä. Kyllä perhe tarttee omaakin rauhaa välillä.

Vierailija
25/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lapsi kyläilee sitten vastavuoroisesti kavereilla ja saa siellä syödäkseen.

Rajoittaisin vierailuja jos joku alkaisi meillä hengata 6h päivässä arkisin. Itsekin olen aika tarkka siitä, että jos lapseni on ollut jossain, on viimeistään parin kerran jälkeen meille tulon vuoro.

Meillä pelaa onneksi hyvin kaverirumba. Milloin kenelläkin on lauma leikkimässä. Viimeksi toissapäivänä meillä oli 5 tyttöä, mutta eilen oma likka oli koko illan lietsussa.

Vierailija
26/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kyllä välipalaa AINA mutta ruoka-aikana en välttämättä,vaan pyydän kaveria menemään siksi aikaa kotiin(lähellä) tai sitten annan ruokaa,jos tiedän että on mieleistä! En stressaa kuitenkaan. Monesti tytön averi on meillä muutaman tunninkin,niin en voi olettaa että en hänelle antaisi ruokaa. Vastavuoroisesti lapseni saa ruokaa kylässä,paitsi yhdessä ei...

Vierailija
27/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereille myös riittää. Yksi tai kolmekaan lisäsuuta vaikka joka päivä ei nyt ongelmaa tekisi. Poikani menee joko kavereilleen tai kaverit tulevat meille melkein joka päivä. En ole itse kotona siihen aikaan, mutta varaan ruokaa niin että jokaiselle taatusti riittää.

En voisi kuvitellakaan olla antamatta ruokaa myös poikani kavereille.

Vierailija
28/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tulen kotiin vasta kello 18. Joten ei toi 18.30 ole nyt kovin myöhäinen kelloaika.

Vierailija
29/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten nurkkiin lorvimaan eikä tajua kotiinsa mennä syömään. Oikea käytäntöhän olisi, että lapsesi tulee koulusta kotiin, syö, ja lähtee kaverilleen.

Joka kerta kun naapurin 4v tulee tänne, kerjää heti jotain suuhunsa, ruokaa tai karkkia. Olen alkanut sanomaan, että käy kotonaan syömässä ennen kuin tulee meille. Ei riitä varat tarjota jatkuvasti jollekin jotain.

Ja ota ite teille viikoks ne kersat ja kato miten paljon niiden suuhun tavaraa menee!! Sen jälkeen mieti asia uudelleen

Vierailija
30/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kakaroista oikein puhut ?

Vierailija
31/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä millaisia allergioitakin on.

Vierailija
32/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vauhko.

Vierailija
33/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias karkin pyytäjä on ihan eri asia kun asiallinen, vaikkapa 10 v koululainen!!

Vierailija
34/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot velvollinen huolehtimaan, että lapsesi saa ruokaa. nyt tiedät, että kylässä ei ruokaa saa, niin silloin et voi sille mitään. mielestäni laiminlyöt lapsesi hoitoa/ perustarpeita.

käsitätkö???

tee lapsellesi eväät mukaan, niinkuin moni on sulle neuvonutkin.

Vierailija
35/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ruokailun.. toki meillä saa kaverit syödä jos on sapuskaa niin isolle poppoolle tarjota,mutta siinävaiheessa jos joku istuu säännöllisesti meidän ruokapöydässä niin en tykkäisi

Vierailija
36/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt käsittää, että ap:n lapsi ei ole joka päivä kuutta tuntia kylässä!!! Prkl kun aina ajatellaan asiat niin mustavalkoisesti. Joko ei kyläillä koskaan tai sitten joka päivä... *huoooooh*

Ehkä kyse on yleensä vain periaatteesta, että se harmittaa, että kun itse ruokkii aina lapsen kaverit tavalla tai toisella, niin toisten välinpitämättömyys/ajattelemattomuus asian suhteen keljuttaa.

Aina saadaan rettelö aikaan aiheesta kuin aiheesta :/

Vierailija
37/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? Mikä ihmeen velvollisuus muilla on ruokkia sinun lastasi?? Aivan käsittämätöntä tekstiä, ap! Itse kyllä annan välipalaa jos joku lapsi tulee meille suoraan koulusta kylään, mutta jos sama lapsi tulisi joka päivä, niin en antaisi! Sanoisin, että menepä kotiin syömään, ja tule sitten tänne leikkimään. Ja jos tietäisin, että sen lapsen äiti OLETTAA automaattisesti, että annan ruokaa hänenkin lapselleen, niin en varmasti antaisi!!! Ei hyvä luoja, miten itsekkäitä ihmisiä on olemassa!!

Vierailija
38/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotko oikeasti 12 vuotiaalle, että menepä kotiin syömään ja tule sitten takaisin leikkimään :)

lol

Vierailija
39/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukutaidotonta porukkaa palsta täynnä.

ja parasta kaikessa on, että näihin kommentoi ne, joilla itsellään ei edes ole vanhempia koululaisia!

Vierailija
40/63 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivästä toiseen eikä minun lastani kutsuta ikinä toisen luo edes leikkimään saati että ruokittaisiin vielä. Minusta vanhempien pitää opettaa lapsillensa että ensin kotiin koulusta syömään ja sitten kaverille leikkimään. Ja näidenkin lasten vanhemmat muistaa joka kerran kun tavataan mainita kuinka hyvin heidän lapsensa pärjäävät yksin iltapäivät koulun jälkeen! Missähän muualla mahtavat käydä syömässä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi