Lindexin alet... ???
 Olen aina luullut, että esim. Lindexillä on joka liikkeessä samat vaatteet alessa (" ketjutyyliin" ), mutta huomasin eri kaupungeissa käydessäni, ettei asia olekaan niin.
 Ihmetystä herätti myös aleprossat, Jyväskylässä vauvanvaatteet -70% ja meillä vain -30%...
 ???
 Seppälässä oli myös eri vaatteet alessa, siellä alennettu ja meillä normaalihintaiset...
Kommentit (2)
 Seppälä -ketjun n. 200 myymälää ovat ns. ketjuohjauksen piirissä, joten samat aletuotteet ohjeistettu jokaiseen myymälään samoihin aleprosentteihin ostokonttorin suunnasta.
 Koska myymälöissä työskentelee paljon myös osa-aikaista henkilökuntaa, aina on mahdollisuus inhimillisiin erehdyksiin - eli joku voi olla epähuomiossa laittanut aletelineeseen tuotteen, joka ei sinne oikeasti kuuluisi tai myöskin päinvastoin, eli voi olla, että joku aletuote on jäänyt huomaamatta ja jäänyt normaalihintaisten tuotteiden joukkoon.
 Myöskin asiakkaiden mukana tuotteita kulkeutuu joskus vääriin telineisiin ( esim. sovituksen jälkeen ).
 Kassapisteellä on aina mahdollisuus tarkistaa tuotteen senhetkinen hinta ( alehinnat ohjelmoidaan koko ketjuun automaattisesti ).
 Mikäli myymälässä tuotteen hintalappuun on tehty virheellisesti alemerkintä ja kassalta tulee kuitenkin tuotteelle normaali hinta, on myymälä tietenkin velvollinen myymään sen asiakkaalle alehintaan.
 Lindexin käytännöstä en varmuudella tiedä, mutta uskoisin, että aika pitkälle samanlaisella ketjuohjaussysteemillä sielläkin alet ym. hoidetaan.
 Valikoima voi tietenkin vaihdella mm. myymälän koon / asiakasprofiilin mukaan.
Olet aivan oikeassa. Itse olen huomannut ihan saman ilmiön. Lohjan Lindex muutti pienempiin tiloihin ja nyt minusta tuntuu, että valikoimat kokonaisuudessaan ovat todella surkeat. Harmittaa todella kovasti, koska Lohjalla on muutenkin lastenvaatteita vähän niukasti.
Nyt näyttää siltä, että valikoimat kokonaisuudessaan on huomattavati pienentyneet. Äitinä ja naisena katselin jotain sopivaa iselle, mutta en vaan löytänyt mitään.
Myymälän vastaavalla on pallo hukassa, koska ei meidän Lindex ole sitä mitä ennen muuttoa.