saako keltarauhasta (?) puristella? (ov)
Kommentit (34)
Mieskin ihmetteli mikä mua naurattaa.
Minulle asia kuitenkin ennen pitkää selvisi. Ap:lle ilmeisesti ei =D
Niin, siinähän se kysymys jo tulikin eli kun ovulaation jälkeen tulee se keltarauhanen (tai mulla joskus parikin) tonne alapäähän niin saako sitä/niitä puristella finnien tavoin vai pitääkö antaa olla? Tuntuvat ikäviltä niin kuin tyhjentämättömät finnitkin...
Pelkään liikaa keskenmenoa, jos keltarauhanen vaikka repeäisi puristellessa. Eivät ne minun keltarauhaseni kyllä aivan alapäässä sijaitse, mutta navan alapuolisia juttuja ne ovat kuitenkin.
Keltarauhanenhan on munasarjassa... Miten sä sitä sieltä puristelet?! :D Siis tämähän on vitsi, eikö vain? Kyllä nauratti :)
Mutta miten oireilee kyseiset taudit? Epäilen edelleen, että ovat keltarauhasia. Gyneni sanoi munasarjojen olevan kovin alhaalla ja joutui sitä ultrasauvaakin vääntämään ihan ihmekulmaan, että sai näkymään.
ap
Vierailija:
Niin, siinähän se kysymys jo tulikin eli kun ovulaation jälkeen tulee se keltarauhanen (tai mulla joskus parikin) tonne alapäähän ...
Se on ikävä, vaikkakin onneksi hyvin harvinainen sairaus :(
Onko kenelläkään nyt luotettavaa tietoa saako vaiko ei?
ap
Ei kai ne keltarauhaset mitään paljain silmin nähtäviä ole.
Vierailija:
Siis ihon pinnassa ovat.
ap
mene ihmeessä uudestaan sinne gynelle ja kysy sieltä selitystä sun näppylöillesi. Voin kertoa että keltarauhaset ne ei ole. Huhhuh..
Turhaahan siellä silloin nyt on käydä kun rauhasia ei ole? ap
keltarauhanen, corpus luteum
ovulaatiossa puhjenneen munarakkulan soluista parissa päivässä kehittyvä, keltarauhashormoneja ja estrogeeneja erittävä soluryhmä
talirauhanen, glandula sebacea
talia erittävä usein karvan juurituppeen avautuva ihon rauhanen, joita on runsaasti kasvoissa ja rinnassa
Ensimmäistä et pysty näkemään paljaalla silmällä etkä myöskään puristelemaan. Toisen näet mutta ei kannata puristella tulehdusriskin takia.
osaat varmaan selittää missä ja millaisia näppysi ovat.. t.23
itsekseen? Kuinka tulisi toimia?
ap
Mikä tämä bartholdi sitten on?
ap
kiitti kamut!