Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään ollut TriCotti-duoliinaa?

24.01.2008 |

mekin hommattiin tollanen tricotti-duo tulevalle perheenjäsenelle, jonka odotetaan tulemaksi vielä tän kuun puolella. ainakin itse koin, että liinaa olisi helppo käyttää just sen takia kun sitä ei tarvitse sitoa. mullakaan ei aiempaa kokemusta liinoista eikä muistakaan kantovälineistä, kun esikoista odotellaan, joten toivon että liina toimii, hinta oli kuitenkin ihan kiva!!! voi tosiaan olla että miehelleni se on liian lyhyt, kokoa s, kun olen ite pieni kokoinen ja mies taas huomattavasti pidempi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ollu virallinen tricotti... otin jo synnärille mukaan äidin vanhan kesätopin, sellasen joustavan putkimaisen sekä resorituubin. niihin pakkasin sitten pikkuiseni mukaan mm. syömään ja muutenkin tykättiin olla niin lähekkäin :)

pian jo kävin ostamassa eurokankaasta lisää resoriputkea (oisko ollu 3.9e/metri ja siitä saa jo molemmatkin lenkit) ja näin me liinailtiin koko kesä (poika syntyi toukokuun lopulla), mutta 6kg kohdilla ei enää riittäny pito kunnolla. sillon siirryttiin sitten pitkään liinaan. sen sitomisen opetteluun toi "siirtymäaika" antoi hyvän harjoitteluajan :)

tämä lenkkisysteemi siis toimi kyllä oikein loistavasti ihan pienellä! pystyynkin sai laitettua mukavasti ja kolme kerrosta tuli kun laittoi kolmannen lenkin päällimmäiseksi kuin tuubitopin :) samat resorilenkit mahtuivat myös isolle miehelleni ja nyt menevät veljen perheelle, jossa myös isokoinen isä ja hoikanpuoleinen äiti :)

voin suositella! eikä tartte ostaa kallista, jos haluaa vaikka vaan kokeilla. eurokankaan resorilenkit toimivat ihan hyvin nekin :) ja oli muuten mukavan tuntunen "paketti", ei painanu mistään ja mahtui myös pieneenkin tilaan, melkein vaikka taskuunkin! värivaihtoehtojakin on paljon :)

mahtaisko toi virallinen riittää kuitenkin pidempään kuin 6kg asti? en sitä tiedä, mutta kertokaa joku joka on kokeillu!

Tiina :)

Vierailija
2/10 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käyttäjäkokemusta eli amazonas carry baby- duoliinasta.

Ihan pienellä vauvalla oli hyvä sekä kehto- että pystyasennossa kannettaessa. Nyt kun vauvani on 8kk ja 8kg, liina ei enää toimi. Ei tue tarpeeksi lapsen selkää ja venyy liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailen kokemuksia tosta liinasta. Hommasin semmosen maaliskuussa syntyvälle vauvallemme. Ihastuin kun ei tarvitse sitoa, eikä kangasta ole tolkuttomasti.

En oo aiemmin kokeillut kantoliinoja, kun ovat olleet mielestäni hankalia sitomisineen.

Vierailija
4/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos en ihan väärin muista, siinä on kaksi trikoista rengasta, jotka puetaan ristikkäin? Jos se on trikoota, se ei sovellu aivan pienen lapsen kantamiseen. Ihan pikkuinen tarvitsee trikoota sen kolme kerrosta selkänsä tukemiseksi. Kudottusta kankaasta se sopii kaiken ikäisille ja kokoisille, kunhan vain ihan pikkuisen laittaa kehtoasentoon.

Kantoliinan sitomisen hankaluus on yleensä asia, mikä unohtuu, kun kerran sitoo liinan " ammattilaisen" opastuksella. Se näyttää paljon vaikeammalta kuin oikeasti on. " Ai onko se ihan oikeasti näin helppoa!" on yleisin kuulemani lausahdus ensikokeilijalta.

Suosittelen käymään ns. vaippahulinoilla kokeilemassa sitomista liinamyyjien opastuksella. Tai katso kantoliinakanavan sivuilta olisiko lähelläsi liinatukihenkilöä.

Vierailija
5/10 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitsin ton liinan nimenomaan siksi, ettei sitä tarvitse sitoa.

En koe olevani kovin " liinailuhenkinen" , eli vähän vierastan sitä ns. viherpiipertäjämeininkiä, jos ymmärrät mitä tarkoitan:)

Sidottavat kankaiset liinat on ihan järjettömän pitkiä ja mulla menee hermo ensinnäkin niihin kietoutumisiin ja sitten tulee sairaan kuuma. Eli ei vaan mun juttu.

Itse ainakin ymmärsin, että tohon Tricottiin saa vastasyntyneenkin tosi tukevasti kehtoasentoon ja sitä trikoota tulee se kolme kerrosta päällekkäin, kun se lenkki taitetaan kaksinkerroin.

Lähinnä edelleen kaipailisin käyttäjäkokemuksia, kiitos.

Vierailija
6/10 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eika minullakaan ole omakohtaisia. Mutta tyokaverille me ostimme lahjaksi sen Tricottin ja han oli oikein tyytyvainen just sen takia kun se oli kuitenkin helppo. Joo, ja voi kayttaa ihan vastasyntyneesta, mutta toisaalta ei sitten kuulemma kovin isoksi.

Hankalaksi ystavani mainitsi lahinna sen ettei hanen paljon isokokoisempi miehensa voinut kayttaa sita ollenkaan, sen kun tulee olla aika kantajalle sopivan kokoinen, ja oli siten sopiva hanella vaan ei miehelle....

Vierailija
7/10 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ostin tuon tricottin, kun odotin kaksosia viime keväänä. Kokemusta oli pitkästä trikooliinasta kesävauvan kanssa ja se oli tosi ihana, mutta niin kuuma! Tuossa kannoin ihan vastasyntyneenä kehtoasennossa ja oli tosi tukeva ja mukava. Sitten vähän isompana olen käyttänyt niin, että vauva on pystyasennossa, mutta enemmän kuitenkin ollut käytössä nyt pitkät liinat. Suosittelen siis, jos ei halua/tykkää pitkästä liinasta!

wink wink, mulla olisi nyt muuten ylimääräinen, erittäin siisti savunsininen (en muista virallista värin nimeä) m-kokoinen tricotti duo. Taidankin laittaa ilmoituksen tuonne kirpparipuolelle.

Vierailija
8/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsin liinaa jota ei tarvitse sitoa tulevalle vauvallemme. (joo, kokeiltu on edellisen kanssa, ei ole minun juttu) Olen katsellut liinoja joissa ei ole edes sitä rinkulaa vaan kiinnitetään jollain tarrasysteemillä. Vielä en ole tehnyt päätöstä. Utelisin mistä ostit tuon Tricotti Duon? En oikein löytänyt sitä netistä....

Vierailija
9/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin se Lastentarvikkeesta. Värejä tais olla useita, en muista tarkkaan, kun ihastuin suklaanruskeaan heti.

http://209.85.129.104/search?q=cache:Mfw9hOYIzV4J:www.pussikaniini.fi/t…

Vierailija
10/10 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaihdoimme Manducaan.

Tykkäsin TriCottin nopeudesta ja helppoudesta tosi paljon!