Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kaukaisin paikka jossa joku isovanhemmistasi on käynyt?

Vierailija
24.01.2008 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi Kanarialla jo 60-luvulla, kun matkalla joutui yöpymään Pariisissa ja senkin jälkeen oli välilasku Espanjassa. Kävi myös mm. Egyptissä ja jopa Syyriassa.

Miten joku väitti ettei Suomessa tiedetty Hitleristä "mitään" vuonna 1936? Mieshän oli sentään valtakunnankansleri.

Vierailija
2/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mekin sentään olemme aika paljon maailmaa kierrelleet. Itse asiassa olisi vaikeampi sanoa, että missä EIVÄT olisi käyneet. Etelämanner voitaneen poissulkea. Isoisäni on professori alalla, joka on hyvin kansainvälinen eli seminaareja ym. kokouksia ympäri maailmaa. Ovat toki myös asuneet useissa maissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäiti Singapore, Australia, USA (syntynyt vuonna 1916, elossa)

Äidinisä: ??? (synt. 1914, kuoli kun olin ihan pieni)

Isänisä: Luulisin että Espanja (synt. 1919, kuollut)

Isänäiti: Sama juttu (synt. 1917, kuollut)

Isomummoni (synt, 1895) tiedän käyneen Ruotsissa lähemmäs 90-vuotiaana :) Muista reissuista ei ole hajuakaan.

Vierailija
4/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on ollut kokkina rahtilaivalla joka seilasi jossain Kuuban edustalla. Mun isovanhemmat taas asuvat nykyään Mauritiuksella ja sitä ennen matkailivat pari kertaa Kiinassakin. En nyt osaa sanoa, mikä näistä on se kaukaisin paikka.

Vierailija
5/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tiedän mummoni käyneen Uumajassa kun olin itse mukana. Muista ulkomaanmatkoista ei ole tietoa - 1800-luvun puolella syntynyt pari on saattanut käydä Helsingissä sukulaisissa(keski-suomesta), 1900-luvulla syntyneiden helsinkiläisten voisi olettaa käyneen Ruotsissa, tai sitten ei.

Vierailija
6/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni muut eivät ole pahemmin matkustelleet, paitsi pappa kävi Venäjällä sotimassa.

Vierailija
7/37 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä äidinisä, syntynyt muistaakseni 1933, aloitti matkailun noin viisikymppisenä eli joskus 1980-luvulla. Muistan hänen käyneen 1990-luvulla ainakin Kuubassa, Keniassa ja Thaimaassa, ehkä myös Sri Lankassa. Ukin mielestä mitä kuumempi, sen parempi!

Äidinäidin matkailuista en tiedä mitään, kuten en isänisänkään.

Isänäidin, s. 1915, jäämistöistä löytyi valokuvakansio, jossa oli ainakin kuvia jostain 1970- tai -80-luvulta kuvatekstien mukaan "Jukoslaviasta". On myös käynyt joissain Baltian maissa jollain eläkeläiskerhon bussimatkoilla, lentokoneessa ei kai ole koskaan matkustanut.

Omat vanhempani (s. 1956 ja 1959) eivät ole käyneet kuin naapurimaissa ja Virossa. Minä olen käynyt niiden lisäksi myös Saksassa ja Turkissa. Kun lapsena kinusin matkoillepääsyä ja kadehdin ukin reissuja, niin vanhemmat sanoivat, että voithan sinäkin sitten matkustella, kun olet täyttänyt 50 vuotta... Pitkä aika vielä odoteltavaksi, kun nyt olen 26.

Vierailija
8/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töissä öljytankkereilla, jotka kulki VÄlimerelle, Afrikan länsi-rannikkoa ja myös etelä-Amerikkaan.

Vierailija
9/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Singapore kaukaisin...tai Beijing...tai San Fransisco?

Vierailija
10/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierteli Floridassa ja kai muuallakin. Tämä tapahtui 80-luvun lopussa.

Samaiset isovanhemmat matkustelivat euroopassa yhdessä 70-luvulla.

Toiset isovanhempani taisivat käydä peräti Helsingissä saakka (Keski-Suomesta) ;)

Vierailija
11/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äiti tuskin kävi eläissään naapurikuntaa kauempana ja äitini äiti teki varmaan pisimmän reissuun käydessään Kuopiossa (asui Etelä-Pohjanmaalla). Paapat sen sijaan tekivät oikein kaukomatkoja, kävivät Neuvostoliiton puolella sotimassa.

Vierailija
12/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki melkein kuolleet ennen 80-lukua.

Vierailija
13/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini perhehän asui vuoden Ruotisissa, joten on mummo käynyt Kuopiota kauempana. Paapallakin saattaa se Ruotsin-reissu olla vienyt pitemmän matkan päähän kuin sotahommat.

Vierailija
14/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä mummon kanssa reissasivat paljon mutta en tiedä missä. Nukkekokoelma on mittava.

Vierailija
15/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelämantereella. Joo, ketju taisi olla isovanhemmista, mutta tää on kyllä niin eksoottinen paikka, että oli pakko mainita.

Vierailija
16/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria, vaikea kysyä kun ovat kaikki jo kuolleet.. aikoja sitten.

Vierailija
17/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset isovanhemmat eivät käyneet missään Suomen rajojen ulkopuolella. Luulen, että Helsinki oli kaukaisin paikka (asuivat Itä-Suomessa).

Vierailija
18/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi sitten on kauempana?

Vierailija
19/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen puolen isovanhemmat eivät käyneet kotoaan käsin niinkään kaukana.

Vierailija
20/37 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin äiti: kanarian saaret

äidin isä: kanarian saaret

isän isä: ameriikka

isä äiti: pääkaupunkimme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi