Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks tää elämä on tällästä?

Vierailija
17.11.2008 |

Raha ei riitä mihinkään. Saamari, selkänahka ruvella raadan yövuoroja, että saatais vähän enemmän rahaa ja sitten ne kaikki menee heti. Se on tällä äidillä aika hiljasta ton ruoan suhteen tällä viikolla. Tai voin mä syödä puuroo ja jos vaikka kasvissosekeittoo vääntäis. Mutta mä en voi syödä leipää, enkä juoda maitoo, koska ne vähät mitä tuolla kaapissa on pitää säästää lapselle ja miehelle.

Pitää kattoo kaikki taskut ja muut jemmat, jos löytäis sen verran, että sais maitopurkin ja vaikka hiivapaketin. Miehelle mä jo oon valehdellu, että mulla on rahaa ja me pärjätään tää viikko. Mä en kohta enää jaksa. Jos elämä vittu menee vaan rahan perässä juoksemiseen, se ei oo oikeaa elämää. Sellasen elämän voi vaikka lopettaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole helppoa ei. Olet varmaan jo miettinyt teidän menot/tulot miten saisit ne paremmin balanssiin. Kaikki ylimääräinen pois että saatte edes kunnon ruokaa

Vierailija
2/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole teidän yhteinen homma saada rahat riittämään? Olettaen että et ole tuhlannut kaikkia rahoja niin kyllähän miehelle kuuluisi tietää tuo tilanne ja huolehtia asiasta siinä missä sinunkin. Miksi miehen tarvitsisi saada sitä leipää sen enempää kuin sinunkaan? Ja jos mies on vielä töissä niin saahan hän siellä hyvän lounaan joten voisi olla ilman sitä leipää kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun mies tuo talouteen rahaa...?

Vierailija
4/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi valehtelet miehellesi raha-asioissa?

Vierailija
5/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi mies saa parempaa ruokaa kuin sinä. Kyllä meillä kumpikin aikuinen syö yhtä köyhästi, kun rahat loppuvat.

Vierailija
6/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mun tililtä menee kaikki asumiskustannukset ja laskuja tietysti, niin mulle ei välttämättä jää ku 100 euroa käteen, jos sitäkään. Sitte mä ääliö menin ostamaan joulukorttitarpeita tiimarista ja tajusin sen jälkeen, että lainanlyhennys ei ollu mennykään. Olin jo sanonu miehelle, että hyvin pärjätään tää viikko. Ja nyt oon valehdellu lisää, sanoin, että pankki oli vahingossa ottanu kaks kertaa mun lainanlyhennyksen, kun yritettiin aamulla käydä kaupassa, eikä mun tilillä ollukaan rahaa.

Kohta se tulee töistä ja mun pitäis lopettaa tää itkeminen nyt ja saada silmät normaaleiks. Se on aina niin huolissaan meidän pärjäämisestä, en haluais että sekin huolestuis.

-ap-

Vierailija
7/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista? Jos kerran käyt töissä, ja raha ei riitä mihinkään? Paljonko teidän nettotulot kuussa? Paljonko menee asumiseen?

Vierailija
8/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja 3 lasta.

Miehen palkka nettona n. 1550€, tekee myyntityötä.

Minun palkka nettona n. 1100€, teen hoitotyötä.

Meillä on asuntolaina, hyvin kohtuullinen sellainen (84 000) ja kaksi vanhaa autoa, joista ei oo lainaa. Emme matkustele, emme polta tupakkaa. Mies käy baarissa n. kerran kahdessa kuussa, minä en sitäkään.

Nuorimmat (2v ja 5v) ovat päiväkodissa, hoitomaksut menee niistä. Koululaiselle on luvattu kaksi harrastusta ja ne vievät n. 700€/vuosi, maksetaan aikalailla kahdessa erässä.

Elämme muutoin ihan tavallista elämää. Lasten vaatteisiin menee aika paljon rahaa, kun ei ole sukulaisia että heiltä sais. Laskin, että viimeisen 7kk aikana on mennyt lähes 430€ lastenvaatteisiin, iso menoerä-

Rahat riittää, juuri ja juuri. Siis yhtään mitään ei jää säästöön. Meillä on tällähetkellä säästötilillä n. 90€. Sekin viimevuoden veronpalautusten jämiä. Onneksi tänäkin vuonna tulee toista tonnia.

Elämä on.. KALLISTA.

Vierailija
9/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta? Lapset kannattaa tehdä sitten kun tietää miten ne elättää? Ja en tarkoita omalla kustannuksella. Joten ongelmasi on itseaiheutettu hyvin pitkälti.

Vierailija
10/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis että yhteisessä taloudessa hoidettas yhteiset menot fifty-fifty. Ellei halua pitää aikuista elättiä kanssaan asumassa.

Vierailija
11/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mun käteen jää joku 700-800e/kk. Sitten lainanlyhennys 250 euroa. Sitten laskut 300-400 euroa/kk. Lapselle täytyy ostaa vaatteita, lapsen harrastukseen menee n. 50 euroa/kk. Mies maksaa päivähoitomaksun yms. Ja sen palkalla eletään sitten loppu kuukausi. Mutta mun pitäis elättää meidät aina tää n. viikko mun tilipäivän jälkeen. Kai mun täytyy lähtee vielä tekeen keikkaa mun vapaa viikkoina. Lapsi sais sitten ainakin hoidossa kunnon ruokaa. Ja varmasti parempi elämä silläkin mitä vähemmän se mua, paskiaista, näkee.

-ap-

Vierailija
12/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikset on keksitty, sieltä bongaa joskus ihan uudenveroistakin, ja jos merkillä ei ole väliä, niin kaupastakin saa tosi edullisesti.

Esimerkkinä: Tämän talven talvivaatteista (ulkovaatteet) maksoin n. 45 euroa KAIKILLE neljälle lapselle + ulkokengät yhdelle (muut käyttää sisarusten entisiä vielä hyväkuntoisia) 15 e.

Vierailija
13/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikset on keksitty, sieltä bongaa joskus ihan uudenveroistakin, ja jos merkillä ei ole väliä, niin kaupastakin saa tosi edullisesti.

Esimerkkinä: Tämän talven talvivaatteista (ulkovaatteet) maksoin n. 45 euroa KAIKILLE neljälle lapselle + ulkokengät yhdelle (muut käyttää sisarusten entisiä vielä hyväkuntoisia) 15 e.

Missä rytkyissä teidän lapset kulkee? Harva saa hankittua lapsilleen vaatteita noin halvalla.

Vierailija
14/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; n perhe on pienituloinen- vaatii todellakin taitoa saada rahat riittämään. Mä nostan hattua ap teille kun noilla tuloilla kasvatatte kolmea lasta- ja toivon että saat revittyä jostain joskus vielä voimia omaan hyvinvointiisi. Ja tosiaan, ainakin siitä hoivatyöstä vois hyvin maksaa tuplat- se olis oikeudenmukaista. Mut tää on niin tätä- ettei lapsiperheiden ahdinko aiheuta mitään toimenpiteitä. Kyllähän rahaa on laittaa vaikka minne ostoskeskus- halli- ja sun mihin ihmehankkeisiin.

Ootte arjen sankareita- moni suurituloinen leviäis tohon ihan totaalisesti. Se että tuolla yhtälöllä loppuu rahat- ja vaikka voimatkin kesken ei tarkoita sitä että sinä olisit huono tai tehnyt väärin vaan sitä että tämä yhteiskunta on epäoikeudenmukainen ja kohtelee ihmisiä väärin ja epäoikeudenmukaisesti. Teidänkään perhettä ei voi syyttää siitä etteikö yritystä olis todella.

Toivon teille voimia ja parempaa tulevaisuutta:)

Vierailija
15/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mun käteen jää joku 700-800e/kk. Sitten lainanlyhennys 250 euroa. Sitten laskut 300-400 euroa/kk. Lapselle täytyy ostaa vaatteita, lapsen harrastukseen menee n. 50 euroa/kk. Mies maksaa päivähoitomaksun yms. Ja sen palkalla eletään sitten loppu kuukausi. Mutta mun pitäis elättää meidät aina tää n. viikko mun tilipäivän jälkeen. Kai mun täytyy lähtee vielä tekeen keikkaa mun vapaa viikkoina. Lapsi sais sitten ainakin hoidossa kunnon ruokaa. Ja varmasti parempi elämä silläkin mitä vähemmän se mua, paskiaista, näkee.

-ap-

Mihin miehen palkka menee??

Vierailija
16/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lla laskut, lainanlyhennys ja asumiskulut.

Mitä miehelle jää? Ruoka ja bensa? Tuskin mies saa noihin menemään yhtä paljon kuin ap.

Vierailija
17/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se yms?

Mies maksaa päivähoitomaksun yms. Ja sen palkalla eletään sitten loppu kuukausi.

Vierailija
18/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutte työsuhdeasunnossa?

Vierailija
19/20 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet uupunut ja masentunut, kun ajattelet itsestäsi ja merkityksestä lapsellesi noin negatiivisesti. Ketä tahansa uuvuttaisi tuollaisen tilanteen jatkuminen pitkään. En osaa sanoa, mikä apu sinua eniten auttaisi, koska pitäisi kuulla enemmän tilanteestasi, mutta mieti ainakin lääkäriin/ sosiaalitoimistoon/ diakoniatyöntekijön luo menoa.

Vierailija
20/20 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ajatellut, että josko sitä jotenkin pärjää ja aina on pärjätty! Itse olen lapsesta asti tottunut siihen, ettei raha ritä kaikkeen. Toisin oli mieheni perheessä ja aluksi yhteiselo olikin hankalaa, kun esim. ruokaostoksilla mieheni ei juurikaan hintoja katsellut, vaan soti mitä halusi. Nykyään on toisin. Meillä on kohta 3 lasta, asuntolaina ja kaksi autoa, toisesta vielä lainaa. Olen äitiysvapaalla vakituisesta työstäni ja pärjääminen on todella tiukkaa! Mieheni nettotulot on 1500e/kk ja minulla nyt 800/kk. Asuntolainaa + autolainaa+opinto ym. lainaa menee mieheni tilistä n.1300e/kk ja sillä 200e yritämme pärjätä sitten siihen asti kun minun rahani tulee, eli vajaa 2vko. mutta, minun rahani menee sitten myös laskuihin..puhelin laskut, sähkölaskut, ruoka ja bensalaskut ja rahaa ei todellakaan jää ylimääräistä! Emme käy missään baareissa, matkoilla tms. ei tule lehtiä, ei ole harrastuksia jotka maksaa, ei käydä parturissa...minä leikkaan muiden hiukset, minun ei kukaan. En ostele meikkejä, en käy kosmetologilla...ei sii mitään ylimääräistä, vaan kaikki on karsittu niin minimiin kuin vain voi. Välillä ahdistaa ja lujaa...tällaistako elämä on? On totta, ettei nykyään voi elämästä nauttia täysillä, jos ei ole kohtuullisia tuloja! Kuitenkin, nostanaina itseni masennuksen syövereistä ja ajattelen, että minulla on kuitenkin ihana perhe ja olemme terveitä! Rakkaus on rikkautta rakkaampaa!!!