---KESÄNUPUT to-su---
 Huomenta!
 Nukuin niin hyvin yön, että heräsin jo näin aikaisin. Tai vessahätä mut herätti, mut uni ei tullut takas vaikka kävin pyörimässä sängyssä.
 Rakenneultra meni hyvin. Oli huonompi ultraaja kuin viimeksi, konekin näytti olevan vanha kapistus. Näkyi kuitenkin kaikki tarpeellinen ja asukki vastasi päivälleen viikkoja, eli hienosti on kasvettu! Nyt turhat huolet pois vaan :)
 Eilen käytiin muuten siellä taloesittelyssä ja nyt tärppäs!! Ihana talo, huolella pidetty ja tilaa löytyy. Nyt vaan pankkiin ja tarjousta tekeen! Ihastuin alakerran saunaosastoon, se oli ihan hillittömän kokoinen ja käytännöllinen. Se talo on paritalo, neliöitä n 160.
 Mutta nyt aamiaiselle ennenkuin yökkäyttää.
 Ei muuten näkynyt ultrassa sukupuoli, jalat ristissä edessä, ihan kuin Luka aikoinaan ;) Jännitetään sitä sitten loppuun asti :)
 t: Rouva 21+2
Kommentit (32)
 Taisi vetää nuo ElinaAnninan kuulumiset kesäkuiset aika hiljaisiksi...
 Tulin vielä purkamaan vähän eilisiltaisia tuntoja. En tiedä onko tämä raskaus vetänyt jotenkin herkäksi, mutta minun elokuvaillastani tuli monen tunnin itkusessio, huh huh. Kerrankin ei nukuttanut lapsen nukahduttua, joten kaivoin yhden filmin esiin, mies oli silloin vielä urheilemassa. Pillittäminen alkoi ekan 15 minuutin sisällä ja jatkui vielä puoli tuntia elokuvan jälkeen, enkä silti voinut keskeyttää katsomista :( Ehkä vähän huonosti valittu filmi: kertoi sota-ajasta, perheen lapset jäivät orvoiksi ja lopussa nuorempi, 4-vuotias, kuoli aliravitsemuksen takia. Ikäkin osui vähän turhan lähelle esikoista. Aika kauhea kokemus, oli tosi vaikea rauhoittua nukkumaan sen jälkeen. Halailin vaan nukkuvaa lasta ja mietin maailman julmuutta. Tänään aamullakin tuli vielä itku kurkkuun. Ehkä pitäisi suosia iloisempia elokuvia lähitulevaisuudessa.
 Vähän mukavempiin tunnelmiin, eli kestovaipoista. Me käytettiin tytön kanssa pääasiassa kestoja ja kokemukset on hyviä. Vaipatkin on suurin osa tallella odottamassa kakkosta. Kannattaa kokeilla! Aloiteltiin rauhassa kestoihin tutustuminen ja kokeilu kun oltiin muutama päivä oltu kotona, ja siinä sitten vähitellen niihin tottui ja tutustui ja oppi parhaat nipit. Valikoima on tosiaan niin suuri, että kukin varmaan löytää ne itselle ja lapselle parhaat ratkaisut. Meillä oli vastasyntyneellä käytössä harsot ja hahtuvavillikset, sinne lisäksi tein itse pitkulaisia froteisia/flanellisia lisäimuja (3 kerrosta). Minusta nuo harsot on ihania, kun kuivaa niin nopeasti, ja olen myös villakuorien ehdoton fani. Rinnalla oli tosin käytössä myös Bumpyn kuoret. Ja sitten kun tyttö vähän kasvoi ja tarvitsi isompaa pakettia yökäyttöön, tein täytettäviä vaippoja, joiden päällä käytin villiksiä. Eli ei mitään kalliita hankintoja. Toiset taas tykkää all-in-one vaipoista, makuasia. Mullakin oli niitä muutama kokeiltavana, ei sytyttänyt. Myös muita erikoisuuksia kokeiltiin. Noista ä-paketin vaipoista en osaa sanoa mitään, silloin 2004 oli vaan harsoja. Ompeluintoisille vinkkinä, että myös rintaliivinsuojukset tulee näppärästi niistä vaippakankaan reunapaloista. Niitä on kiva olla paljon, voi pestä koneessa sitten eikä tartte laskeskella milloin vaihtaa. Käsin pestessä jäi sitäpaitsi pidemmän päälle sellainen tympeä maidonhaju niihin.
 Meillä oli sitteri lainassa esikoisella, hommataan varmaan jostain nytkin. Ihan kätevä erityisesti keittiössä, jos vaikka yritti itse syödä tai tehdä jotain, eikä lapsi viihtynyt peitolla. Ekat syömiskokeilut sujui myös sitterissä istuen. Meilläkin on lattiat aika kylmät, vaikka kyllähän siihen ongelmaan auttaa paksu peittokin. Toinen mikä tn. hommataan jossain vaiheessa, jos ei saada lainaksi, on sellainen kaarellinen " leikkimatto" . En tiedä miksi nimitetään oikeasti, mutta kiva juttu, vaikka aika lyhyen aikaa tartteekin. Yksi mitä suosittelen miettimään on lampaantalja. Ihan ykkönen! Mulla on ollut aina vaunuissa, kesät talvet, yöretkillä mukana (jos kylmempi makuualusta) jne. Pohdin itsekin, pitäisikö ostaa toinen, kun esikoinen käyttää omaansa vielä esim. pulkassa. Menipäs materiaaliseksi ;) En ole hankintoja vielä tehnyt tai tekemässä, mutta nämä lähinnä on puutelistalla.
 Viikonloppuja!
 Taika, 18+6

Toivotan sinulle ja perheellesi jaksamista surun keskellä. Hirveä tilanne teillä ja vielä tässä vaiheessa raskautta. *Halaus*
 Kanelisokeri 21+0
 Heippa,
 Huh, väsyttää..
 Onneks työviikko takana ja viikonloppu edessä!
 Huominen ja su pitää käyttää pakaamiseen mutta silti.. saa nukkua!!
 Mies tossa lähti salille vajaa tunti sitten. Mä en jaksanut lähtee mukaan. Nyt vaan olen! Ja ihan lievästi on huono olokin :(
 Ei onneks oo enää niin jokapäiväistä tuo paha olo mutta ei ne täysin loppuneetkaan ole.
 Taika74: mä kans herkistyn kaikenmaailman leffoille ja mainoksille. Vähänkin jos on pieni lapsi jossain mukana niin alkaa itkettämään.
 Hyvää alkanutta viikonloppua!
 a_j + pötkäle 21+1
 kauheita uutisia :( Paljon voimia ElinaAnninan koko perheelle!
 Masussa käy myllerrys. ihanaa.
 jahas, poika heräsi uniltaan, pitääkin mennä!

Heippa tällekin päivälle,
 On taas päivä mennyt vikkelään.
 Mies lähti aikasin aamulla tila-auton hakureissulle Pohjanmaalle, on yhä sillä reissulla.. pitäs kohta palailla..
 Joku ongelma siinä autossa ilmeni siellä onneks paikan päällä ja nyt autoliike korjaa sen ja tuovatkin sen meille kotiin asti ennen torstaita. Mutta hyvä että selvis siellä eikä vasta täällä..
 Mä en sit enää saanut unta sen jälkeen kun mies lähti ajeleen. Eli yläällä olen minäkin ollut jo 7 jälkeen..
 Kävin aamupäivän aikana sit salilla, kävelin juoksumatolla tunnin lenkin reippaasti. Oli tosi hyvä lenkki! :)
 Sit olen pakkaillut täällä kotona. Ihan hyvin oon saanut pakattua ja uskon että to mennessä kaikki ois valmiina koska silloin ja myös pe muutamme!
 Kävi myös kaveri kylässä ja mentiin ulos lounaalle.
 Mahassa riehutaan välillä kovasti :) Tulee kyllä niin napakoita potkuja aina välillä että tuntuu että tuleeko se sieltä läpi ;) Ja viime yönä heräsinkin kerran kun potkas niin kovasti.
 Nyt meinaa närästää.. :(
 Palaamisiin!
 a_j + pötkäle 21+2
 [color=purple]Tulin juuri uimasta ja onpas nyt hyvä olo. Ainoa miinus on taas tuo vasen jalka, joka vaivaa. Jomottaa tuohon polven yläpuolelle niin mahdottomasti, on jomottanut jo eilis illasta asti. Aamulla pistin tukisukat heti jalkaan ja hetken aikaa oli ihan ok, mutta sitten kipu taas hiipi eikä nyt auta mikään. Toivoin, että tuo uiminen auttaisi, mutta ei se riittänyt. Ei auta edes jalan koholla pitäminen. Mulla on varmaan kohta hirveät röllykät jalassa jos näin kovin jatkuu tää kipu. = /
 Huomenna taas uusi työviikko. Siitä ne viikot vaan pikkuhiljaa vähenee. Mulla on alkanut taas pesänrakennusvietti. Tekis jo mieli laittaa kaikki vauvan vaatteetkin valmiiks kaappiin =). Heti kun äitiysloma alkaa, niin käyn varastossa karsimassa kaikki lastenvaatteet, mitä ei enää käytetä. Kivaa taas päästä laittamaan pinnasänky vauvan näköiseksi. Esikoinen saa sitten siirtyä isoon sänkyyn.
 Mulla on taas alkanut jo rinnat vuotamaan. Esikoista odottaessa ne alkoi myös viikolla 20. Yks päivä oli jo paita märkä kun tuli nestettä nänneistä. Rinnat on nyt tosi herkät ja kylmänarat. Ihan kuumottaa koko rintoja (ei niin paljoa, että niissä mitään tulehdusta olisi).
 Saan olla yksin kotosalla, mies ja lapsi on anoppilassa. Pitää yrittä rentoutua..
 Tytteli-83 rv 21+6
 Moikka,
 Nopsaan taas tämäkin viikonloppu tässä hurahtanut. Huomenna töihin taas..
 Aamu alkoi taas salilta, siellä kävelylenkkiä taas. Tänään ei kyllä kulkenut yhtään. Tuntu että syke hyppi heti katossa ja piti ottaa tosi rauhallisesti. Ei aina voi kulkea näköjään..
 Sit eipä me muuta ollakaan miehen kanssa tehty kun yllätys yllätys - PAKKAILTU. Sitä riittää. Onneks vielä hyvin aikaa. To iltana saadaan avaimet uuteen kotiin ja sitten on se perjantaikin siinä aikaa muuttaa. Hyvä niin. Mutta kaikki on jo hyvällä mallilla joten mitään hätää ja paniiikkia ei tule.
 Selkä on ollut kipeenä tänään vaikka en ole mitään kantanut enkä nostellut. Ja hieman lonkkiakin. MAha varmaan painaa yms yms..
 Hyvää alkavaa viikkoa,
 a_j + pötkäle 21+3
 Hei, onko muilla tätä levottomien jalkojen vaivaa? Voi että menee hermot kun joka ilta sama juttu. Oon yrittänyt pitää kuumaa kauratyynyä jalkojen päällä mut ei se auta kun sen ajan kun istun ja pidän sitä tyynyä niillä. Tän 2v pojan kaa mina en todellakaan istu paikallaan illat pitkät.....aaargh. Muistelen kyllä että esikoisen odotusajalla oli just samaa vaivaa, enkä muista yhtään mikä siihen auttoi?!
 Meillä on huomenna tapaaminen talomyyjien kanssa. Saapa nähdä saammeko lyötyä kaupat lukkoon. Välittäjä ainakin meinas että tarjous oli ollut lähelle myyjien ajatusta. JEE! Olis ihana päästä muuttaan ennenkuin " Orvokki"  syntyy.
 Juu, mutta lähen käveleen ympäri kämppää kun jalat pakottaa :/
 Rouva 21+5 ja Luka 2v
minulla oli myös sama ongelma 1. raskaudesta. Itselläni siihen auttoi Biothermin Happy Legs geeli ; )
 viikonlopun ehdoton ykkösvaiva: vessassa ravaaminen. Oikeesti käyn tiuhimmillaan varmaan 5 min välein. Ja tossa telkkaria katsoessa totesin että ei auta istua omien jalkojen päällä. Veri ei kierrä kunnolla ja kun lähtee liikkeelle niin jalat on ihan tunnottomat ja hetken päästä pistelee. Yritä siinä sitten kiiruhtaa vessaan ;)
 Rakenneultrassa sanoivat että masuasukki on tosi vilkas. Ei musta vaan tunnu siltä mutta ehkä piakkoin. Musta tuntuu ihan hassulta kun en liikkeitä hirveesti tunne mutta esikoisesta mielestäni tunsin paljon enemmän vaikka istukka oli edessä. No jospa se tästä vauvan kasvaessa.
 Täytyy muuten sanoa että se viimeviikon neuvolalääkärikäynti oli hiukan outo. Lääkäri kuunteli ensin sydän äänet, ei saanut selkeästi kuulumaan, mutta sano että hyvä oli. Sitten paineli mahaa sf-mittaa varten. Paineli pitkään eikä meinannut mitään löytää, sanoikin että mihinkäs se kohtu on menny kun ei tunnu. Teki välissä alatutkimuksen ja sen jälkeen löyty myös kohtu. Mä tiedän että mun kohtu on taaksepäin kallistunut mutta rakenneultrassakin sanoivat kysyessäni ettei näillä viikoilla juuri enää ole erotettavissa onko kallistunut vai ei. Ei hirveästi herättänyt luottamusta se neuvolalääkäri.
 Toivottavasti kaikilla talokauppaa miettivillä on onnea matkassa. Mekin käytiin tänään yhtä taloa kattomassa miehen veljen ja sen vaimon kaverina. Oon kyllä ihan tyytyväinen että ollaan oma talomme löydetty. Se ettiminen on melko työlästä.
 Huominen vielä saikulla, neuvolaan pitää soittaa jatkosuunnitelmia eli seuraavaa neuvolakäyntiä ja sitten ti taas töihin. En usko että tällä erää on syytä jatkaa saikkua, katotaan sitten kun taas istun toimistossa koko päivän. Harmittaa kun en ole kerenny uimaan vaikka suunnitelmissa oli, ostin jopa äitiysuimapuvun.
 t. SannaNu ja tiuhti rv 21+6
Osanottoni ja voimia jaksaa suuren surun keskellä.