Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---KESÄNUPUT to-su---

24.01.2008 |

Huomenta!

Nukuin niin hyvin yön, että heräsin jo näin aikaisin. Tai vessahätä mut herätti, mut uni ei tullut takas vaikka kävin pyörimässä sängyssä.

Rakenneultra meni hyvin. Oli huonompi ultraaja kuin viimeksi, konekin näytti olevan vanha kapistus. Näkyi kuitenkin kaikki tarpeellinen ja asukki vastasi päivälleen viikkoja, eli hienosti on kasvettu! Nyt turhat huolet pois vaan :)

Eilen käytiin muuten siellä taloesittelyssä ja nyt tärppäs!! Ihana talo, huolella pidetty ja tilaa löytyy. Nyt vaan pankkiin ja tarjousta tekeen! Ihastuin alakerran saunaosastoon, se oli ihan hillittömän kokoinen ja käytännöllinen. Se talo on paritalo, neliöitä n 160.

Mutta nyt aamiaiselle ennenkuin yökkäyttää.

Ei muuten näkynyt ultrassa sukupuoli, jalat ristissä edessä, ihan kuin Luka aikoinaan ;) Jännitetään sitä sitten loppuun asti :)

t: Rouva 21+2

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva80: onnittelut ultrakuulumisista sekä onnea asuntokauppoihin.

Täällä ollaan köhäisiä. Yölläkin heräsin hillittömään yskänkohtaukseen. Onneksi ei ole nenä vuoda tai ole kuumetta. Täytyy toivoa, että menee ohi.

Eilen juuri kyselin liikkeistä täällä. No, illalla oli sellainen mylläys mahassa että oikein nauratti. Yksi pyörähdys näkyi mun mielestä vatsan läpi, tai sitten kuvittelen. Taisi viimeeksi olla sama juttu, eli ensin kävin täällä purkamassa tuntojani noista liikkeistä ja sitten illalla oli sellainen show. Täytynee ottaa tavaksi käydä teille valittamassa :)

Sitten kysymys: Onko kellään tietoa saako helokkiöljykapseleita syödä raskasaikana? Siinä näytti olevan GLA+E:tä.

Eliador 20+6

Vierailija
2/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän nyt alkuun vain pikaisesti artikkelilinkin siitä Helokkiöljystä (jota VOI SYÖDÄ raskaana ollessa) - pitää alkaa lappaamaan puuroa tuolle pikkuiselle...

http://www.luontaisnetti.fi/

->artikkelit -> vuoden 2004 artikkelit -> odotus- ja imetysajan luontaistuotteet

♥ art rv21+jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi maanis-depressiivinen mamma :D Kun joka toinen päivä kaikki ottaa niin hirveästi pannuun ja joka toinen päivä olen onneni kukkuloilla... Tänään on taas hyvä päivä, mielestäni jopa näytän hyvältä (ulkonäkö ei ole kauheasti kiinnostanut, eikä innostanut sitten plussan).

Tänään mitattiin sf-mitta ja se oli 18. Rv on siis 19+4. Onko muilla samoissa mitoissa? Painoa oli neuvolan vaa' an mukaan tullut 2 kg lähtöpainosta, tosin älytöntä on se, että punnitaan aina vaatteet päällä. Varmaan saa vähentää ainakin puoli kiloa, kun ottaisi sammarit ja paidat pois päältä... No, ihan sama, seuraan painoa kotonakin ja siellä lisäys on vain kilon verran.

Onnea ultrakuulumisista teille, jotka ovat jo käyneet ja tsemppiä vielä meneville. Kyllä se helpottaa niin paljon, kun näkee kaverin taas :)

Mies ärähti jo, kun olen ostellut vauvalle vaatteita. Pakkohan niitä on ostella, ne on niiiin suloisia <3 Ja kun saatiin tietää sukupuoli, tuli heti tarve päästä ostamaan edes yksi " oikeanvärinen" vaate, kun muuten vaatteet on aika neutraalinvärisiä, beigejä, valkoisia ja vihreitä. Ja yhdet pienenpienet farkutkin tarttuivat mukaan :) :)

Poltsi+poju

Vierailija
4/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouva80: Mukavaa että ultrassa kaikki hyvin. ja pidetään peukkuja että tarjous menee läpi ja talosta tulee uusi kotinne!

Eliadorille pikaisia paranemisia!

Poltsi: miulla taas toistepäin - odotusaikoina olen ollut aina kovin seesteinen ja tasainen luonteeltani, kun muutoin olen aika tuuliviiri. Pitäisi siis sen puolesta olla aina raskaana ;) Pitäisiköhän sitä itsekin keväällä selvittää se sukupuoli jotta pääsisi ompelemaan juuri oikeanlaisia vaatteita ;-) Tähän saakka olen vastustellut ajatusta ja päättänyt että mies saa kysyä mutta itse en halua tietää. Vaan ehkä jos kuitenkin........? ;-)

Eilen meikämamma pääsi käymään synnärillä akupunktiossa liitoskipujen takia. Ironista kyllä, pariin päivään ei ole ollut yhtään kipuja lantiolla, ainoastaan nivusessa missä kipu on pysyvä, mutten usko sen olevan liitoskipua. Meinasi siis tulla vähän hukkareissu, mutta kätilö kyllä löysi toiselta lonkalta selkeät löystymät ja niinpä sitten jokunen neula iskettiin iholle. Kokeillaan nyt jatkossa muutaman kerran josko olisi apuja...

Ihana oli tuijotella pieniä vastasyntyneitä nyyttejä ja toisaalta tuli hinku päästä itsekin sinne ja toisaalta taas pieni paniikki että ei tahdo tämän odotuksen päättyvän ikinä (vaivoista huolimatta), tämä kun on se viimoinen raskaus meidän huushollissa... Onneksi on tässä vielä aikaa - vaikka ihan liian nopeasti nämä raskaudet aina sujahtaa ohi...niisk

Mukavaa loppuviikkoa

nappula 21+2

Vierailija
5/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli rakenne ultra! Kaiki näytti olevan kunnossa. Mulla on istukka edessä joka vähän varjosti ulrtaa ei päässyt kunnolla ultraamaan sydäntä. joka kyllä näytti olevan ok. Mutta lääkäri halus että varataan uusi aika 4vk:n päästä. se kyllä mulle passas! eli 14.2 uusi ultra aika sitten! Sukupuolesta koitin kysellä mutta meinas että on aika hankala nähdä näin aikaisin. koitettiin katsoa sitäkin mutta lääkäri sanoi silleen jännästi että jos tämä olis poika niin vois jotain näkyä.. mutta ei siis näkynyt. Mutta muistelisin esikoisestakin että rakenneulrtassa ei ainakaan poijan vehkeitä vileä näkynyt.. ne näkyi sitten myöhemmin tosi selvästi!.. vajaa kk päästä katsotaan sitä sukupuolta sitten uudestaan..

Mariatar84 rv 18+5

Vierailija
6/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vauveli ollut nyt tänään tavallista aktiivisempi liikkumaan :) kun aika vähäistä tuo liikkuminen on. eikä mitään kovin voimakkaita liikkeitä nytkään ole tuntunut.

joku (anteeksi, etten koskaan saa painettua mieleeni kuka mitäkin on kirjotellut) tuossa kirjotteli, että toisaalta ei haluaisi vielä raskauden olevan ohi. minä taas en oikein ole osannut tästä raskaudesta nauttia kuten ensimmäisestä. aika saa siis minun puolestani rientää tosi nopsaan sinne kesäkuulle :) minusta tämä raskaana olo on (vielä enempi kuin ekalla) sellaista jatkuvaa huolehtimista ja murehtimista vauvan voinnista, pitää tarkkailla omia syömisiään, ei voi liikkua normaalisti jne. vauva kyllä on todella toivottu, en sitä tarkoita. mutta tämä olotila ei ole minulle niin yksinkertainen juttu.. voipi ollakin, että tämä on sitten meidän viimeinen pikkuinen..

minäkin muuten ostin yhden pikkumekon kirpparilta tuossa yksi päivä :) vaikka ultran sukupuoli " veikkaukseen" en tod. luotakkaan satavarmaan. mutta nyt ei ole itellä niin vahvaa poikatunnetta kuin viimeksi. lähipiirissä muitakin odottavia, että eiköhän sille mekollekin joku käyttäjä kuit.löydy :)

tällaista tällä erää..mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

uuvistus+masuasukki 21+2

Vierailija
7/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri juttelemassa äitiyslomasta meidän henkilöstöosastolla ja siellä sanottiin, että minun on pakko pitää tänä vuonna vähintään 12 päivää kesälomaa. Tiedän, että jos on töissä, periaatteessa lain mukaan työntekijällä on oikeus saada tuon kahden viikon verran vähintäänkin lomaa, mutta olin kyllä ehdottomasti odottanut, että saan siirtää kaikki tämän vuoden lomani ensi vuodelle ja siten pidentää äitiyslomaa loppupäästä.

Mitenkä muilla, ovatko työnantajat joustaneet?

Vierailija
8/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin, hb oli ainoastaan laskenut 129->122 mutta lisärautaa ei vielä tartte alkaa syömään. Painoa oli tullut kolmen viikon aikana 300g eli hyvä juttu. Sitten lopuksi täti ultras, siellähän se köllötteli =) välillä pyllisteli suoraan ruutuun =) Sen verran vain vanha jo se ultra ettei neuvolan-täti lähtenyt arvailemaa sukupuolta, ja eipä se haittaakkaan kun rakenne-ultra on reilun 2vkon päästä niin silloin ajattelimme kysyä sukupuolta kun siellä huomattavasti paremmat ultrat yms.

Sf-mittakin mitattiin tänään ekan karran ja se oli 16cm, saman verran kuin aikaisemmissakin raskauksissa samoilla viikoilla.

Kiitokset kaikille jotka kommentoitte sitä hierojalla käynnistä raskauden aikana =) Huomenna taas hyvillä mielin hierontaan.

Taas oli hienoja ultra-kuulumisia muilla, hyvä juttu! Omaani yhä odotellessa.

Nyt täytyy valmistautua lähtemään kauppaan, kauhea pyry tuolla ulkona!

Kauris ja pulla rv18+6

Vierailija
9/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun poistumaan keskuudestanne, ainakin toistaiseksi. Sikiöllä todettiin vakava kehityshäiriö, joka johtaa siihen ettei lapsivettä synny ja sikiö ei voi kehittyä normaalisti.

Raskaudenkeskeytys on ensi viikolla.

Sydän on palasina ja sieluni murskana.

Toivon teille onnea odotukseen ja elämään. Tämän lapsen ei ollut aika syntyä.

ElinaAnnina

Vierailija
10/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus ja voimia surun keskellä! Muita sanoja ei täältä löydy, niin järkyttynyt olen minäkin. Kaikkea hyvää ja onnellisia raskauksia tulevaisuuteesi!

Niina

Vierailija
11/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuret pahoittelut ElinaAnninalle. voimia sinulle..

-itse teen tällaisen paluun tänne palstoille. tuossa joulun aikoihin kävin tiiviistikin vaihtamassa kuulumisia, nyt onkin ollut piiiitkä tauko. Masu on kasvanut jo mukavan kokoiseksi, mutta ei ole vielä tiellä. vipellys tuntuu päivittäin, ja toissapäivänä myös mieheni tunsi liikkeet eka kerran. olo on mitä mainioin (no, välillä vähän närästää mutta rennie auttaa..) ja virtaa riittää kiitettävästi. töissä jaksan hyvin ja mukavaa on myös siellä kun myötäeläjiä raskaudessa riittää. meidän 8 hengen työtiimistä 4 odottaa vauvelia:) -myös kotona isommat lapset ovat ihanasti alkaneet odotukseen mukaan nyt mahan kasvun myötä, vauvajutut tulee esille milloin missäkin yhteydessä.

rakenneultrassa kävin uudenvuodenaattona, poikahan siellä meille on tulollaan! kaikki oli hienosti, koko vastasi laskettua aikaa jne. vauvanvaatteita on alettu jo hommaamaan, mutta olen yrittänyt kuitenkin varmuuden vuoksi hankkia sellaista " neutria" kamaa, tosin joitakin on sit ihan selviä poikien vaatteitakin. vaunut on myös hommattu (käytettynä ostettiin, niin sama oli ostaa kun kohdalle sattui sopivat..) ja kaukalon oston olen isukille sälyttänyt. mukavahan tässä on jo valmistautua...

-mulla tekis mieli hommata niitä kestovaippoja, mutta kertokaapa nyt onko ne ihan humpuukia (ts. teettävät liikaa töitä...). rakas aviopuolisoni (joka siis on jo kahden lapsen isä, siis vauva-aikojakin ehtinyt viettää..) naureskelee mulle kun niistä alan puhumaan, toteaa vaan että niinhän sä nyt luulet.... ;) -ja miten se äitiyspakkauksen kestovaippa, onko se joku ihan huono josta varmasti jää huonot kokemukset? -ja siis ihan puolesta ja vastaan tietoa haen, tiedän kyllä että on kestovaippayhdistystä sun muuta josta saa tietoa mutta siis käyttökokemuksia teiltä olisin vailla.

-ja ps..... tekeekö teillä muilla koko ajan mieli seksiä...?

tiitu & elvis 20+5

Vierailija
12/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi pahalta sun puolesta. Paljon voimia tulevaan! Joku päivä aurinko vielä alkaa paistamaan...

Tytteli-83

Vierailija
13/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin!!!

(.) Sain maanantaina viikon sairaslomapaperit neuvolalääkäriltä. Tarkoituksena oli lepuuttaa selkää kun ei oikein istumista kestänyt viime viikonlopulla. Sairasloma on vaan mennä sairaan hoitajana. Esikoinen sai elämänsä ensimmäisen korvatulehduksen ja on maanantai illasta asti on ollu kuumetta tai vähintään lämpöä. Antibioottia syödään toista päivää. Tuskasta vaan oli ton taudin selvittely kun on perinyt isänsä korvavaikut. Eli jumittaa tosi tiukasti korvakäytävään eikä tulehtuneisuutta näy ennen puhdistamisoperaatiota. Onneksi mulla ei oo selkä vaivannut kotioloissa.

Käytiin keskellä pahinta myräkkää tänään rakenneultrassa. Harvemmin oon viittä-kuuttakymppiä lähes tyhjällä moottoritiellä ajellu. No siis ultraan. Käynti sujui varsin vauhdikkaasti, lääkärin lisäksi mukana oli kätilö sihteerinä ja opiskelija sekä vieraileva prahalainen lääkäri. Ultraaja sitten selitti varsin tarkkaan englanniksi vierailevalle lääkärille mitä teki ja mitä mittoja yleensä otetaan. En tiedä selittävätkö noin tarkkaan normaalisti. Suomeksi sano aina muutaman sanan väliin. Vieraileva lääkäri yhdessä vaiheessa esitti arvioinsa sukupuolesta. Suomalaisella meni hiukan pasmat sekaisin ja sanoi ettei nähnyt vielä. Myöhemmin kysyi meiltä halutaanko tietää sukupuoli ja sanottiin ei. On meillä kuitenkin se prahalaisen arvio :) Vauveli on kuulemma tosi aktiivinen vaikka musta ei vielä tunnu siltä. Taipusa kaveri ainakin polvi oli olkapään tienoilla yhdessä vaiheessa. Istukka on ihan ylhäällä, painoarvio on 362 g. Saatiin pari kuvaa, toinen 4D- kuva kasvoista. Ultra oli normaali 2D suurimman osan, ihan lyhkäsesti 4D.

Ehkä mä nyt uskalla ihan oikeasti ruveta laittaan vauvan tavaroita. TOisaalta musta olis tosi kiva kun sais ostella kaikkea, mutta kun suurin osa tavaroista on jo valmiina. Muutama juttu on kyllä hankittava lisää. Mitäs mieltä ootte onko sitteri kätevä, kun on useampi lapsi? Ajattelin että meillä on hiukan kylmät lattiat niin olis lämpimämpi olla sitterissä kun maata lattialla. Lisäksi ehkä pikkasen suojaa esikoisen äkkipikaisilta liikkeiltä.

Joku kysyi kestovaipoista. Meillä oli/on käytössä kestovaipat esikoisella. Hoidossa käytti kertiksiä, nyt käytetään vaan yövaippaa joka kesto. Kyllähän ne kestot vaatii pesemistä, mutta me selvittiin kyllä ilman kuivaurumpua. Valitsemalla itselle sopivat systeemit voi pyykin määräänkuivumisnopeuteen vaikuttaa. Vaatii kyllä vähän kokeilunhalua, kun välttämättä heti ei löydy optimiratkaisua ja lapsen kasvaessa pitää uudelleen miettiä parasta ratkaisua. Mies oppi kestot tosi kätevästi, ja sen mielestä kertikset oli vaikeampia käyttää yhdessä vaiheessa.

Mulla ei ole henk.koht. kokemusta äitiyspakkauksen kestoista kun tullut vasta myöhemmin. Osalle sopii, osalle ei. Nähtävästi ovat parantaneet vaippaa kuitenkin ensimmäisestä versiosta. Kyllä kestoihinkin saa rahaa uppoamaan jos haluaa, mutta toisaalta pystyy säästämäänkin. Riippuu omista valinnoista. mulla on sekä ostettuja että itsetehtyjä.

Tällaista tällä erää...

t. SannaNu ja tiuhti rv 21+3

Vierailija
14/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullisia uutisia ElinaAnnina..=( Olen todella pahoillani puolestasi..

Vierailija
15/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa löytyisi lohduttavia sanoja mutta varmastikaan mikään ei tällähetkellä suruun auta :(

Lohdutushalaus ja voimia eteenpäin!

Vierailija
16/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa suureen suruunne. Löysin yhden runon jonka toivon tuovan edes vähän lohtua:

" Kun suru ja kaipaus musertaa,

kaipaa jotain mitä koskettaa.

Rakkaan syli, sinistä täynnä,

turvan tuo ja lohduttaa.

Samalla mietin, mikä sen otti,

miksi kauaksi karkasi unelmat?

Emme tietää voi liikaa,

ei vastaus ole tässä,

salaisuus piilee elämässä.

Paljon sen antaa, joskus myös vie,

ei liian suora ole kenenkään tie.

Voimaa ja toivoa, tahtoa suurta,

vastoinkäymiset vahvistaa ihmisen juurta."

-Diina-

♥ art

Vierailija
17/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ElinaAnnina. Otan osaa. Todella ikäviä uutisia sinulla, eihän tälläistä toivo koskaan kenellekään.

Voimahalaus täältä!!

Vierailija
18/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kyllä aina pysäyttää kovasti kun tuollaisia lukee :(

Itsellä takana tosi pitkä päivä. Töissä ensin ja sitten kylään mun vanhempien luo ja sieltä sit tapaamaan vielä kavereita jotka teki yllätysvisiitin Tampereelta.

Oli kiva heitä nähdä ja heidän 2kk ikäistä tyttövauvaa :) Mutta nyt väsyttää.. normaalisti olisin jo yökkäreissä ja sängyssä.. Ja vielä meinasin suihkuun tästä..

Hyvää yötä,

a_j + pötkäle 21+0

Vierailija
19/32 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surusi on niin suuri, olen todella pahoillani puolestasi. Elämä on välillä niin arvaamaton, että se vie sanattomaksi. Kaikkea hyvää sinulle eteenpäin.

Vierailija
20/32 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso rutistus täältäkin ja kovasti voimia tähän prosessiin ja tulevaan! Ihan kauheaa kuulla tällaisia uutisia, vauva on tässä vaiheessa varmasti itse kullekin erittäin todellinen, menetys on ihan kauhea. Vaikea löytää lohduttavia sanoja... anna ajan parantaa, äläkä menetä uskoa onnelliseen tulevaisuuteen!