Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsan muotoilu-leikkaus äiskälle ?! Kokemuksia/ei moralisointia!!!

23.01.2008 |

Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä joille kyseinen vatsanpeitteiden kiristys tai vastaava vatsan muotoilu on tehty kirurgisesti.

Tämähän ei tälle palstalle varsinaisesti kuulu, mutta uskon, että tavoitan täältä jonkun jolla kokemusta :) Ja toisaalta vaatteet ei juuri nyt istu...olen hoikka, mutta vatsa on kuin olisin viidennellä kuulla raskaana :(

Missä kävit leikkauksessa ja paljonko maksoi? Joku käynyt Laatukirugiassa Tallinnassa? Siellä kyseinen operaatio olisi 3100¿ Mutta uskaltaako sinne mennä leikattavaksi???

Onko jäänyt pysyviä haittoja leikkauksesta? Mikä onnistui/epäonnistui? Kuinka kauan kesti toipua ennen kuin pystyi nostelemaan taas lapsia syliin?

Kiitos jo etukäteen! Älkääkä pliis vaivautuko kertomaan hyviä jumppavinkkejä, ne on koitettu...lääkärikin on todennut, että toisistaan revenneet vatsalihakseni saa ainoastaa ompelemalla kiinni toisiinsa ja nahkaa on kahden ihmisen verran tuossa vatsalla roikkumassa :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani vatsalihakset irtosivat toisistaan kaksosraskaudessa ja hänelle asetettiin käsittääkseni ihan kunnallisen sektorin kautta verkko tukemaan sinne. Muistaakseni meni aika pitkään kuntoutua - onhan se iso leikkaus ja sitten siinä vaiheessa hänenkään lapset eivät olleet ihan yhtä kevyitä kuin vaikka sektioäidillä on se vastasyntynyt.

Niin ja tuon tempauksen tekivät sen jälkeen kun oli vielä kaksosten jälkeen saanut lapsilukunsa kasaan, sillä nyt ei voi enää raskauksia ajatellakaan.

Sori, ei siis omakohtaista kokemusta, mutta ilmeisesti, jos on riittävän paha tilanne, niin yhteiskunnankin varoin voidaan tehdä.

Vierailija
2/7 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiaa itseasiassa kunnalliselta lääkäriltä edes kysynyt vaan olen asioinut yksityisellä. Taidan ottaa kunnallisella puolella asian myös esille.

Lisää kokemuksia kuulisin niiltä, joille kyseinen operaatio on tehty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa kys toimenpiteestä ja soitella sitten kotimaisia paikkoja läpi.

Muutama tuttavani ovat meinanneet laitattaa rintansa tallinnassa. Kummallakin on homma tyssännyt siihen että

a) ei sairaanhoitajaa, kosmetologi tehnyt alkuselvitykset ja päättänyt as puolesta minkä kokoiset rinnat

b) kirurgia ei asiakas olisi päässyt ollenkaan tapaamaan ennen toimenpidettä, eli kirurgin/ lääkärin mielipidettä ei toimenpiteelle oltaisi saatu

c ) jatko hoitoa ei järjestetty, jäisi as omalle vastuulle

d) ei mahdollisuutta yöpyä, toimenpiteen jälkeen muutaman tunnin lepo ja kotiin

Eli näiden perusteella, maksaisi enemmän ja suosisin kotimaista hyvää ammattitaitoa ja sairaanhoitoa ;)

Vierailija
4/7 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse " leikkautin" ruiskutettiin Suomessa yksityisellä suonikohjut pois. Huippu lääkäri ja ammattitaito. Makso himpun alta 2000¿, mutta elämä on. Suomessa kuitenkin ammattilaisia " valvotaan" ja ottavat vastuun tekemisistään. Minua ei siis saisi rajan taakse leikattavaksi millään! Seuraavaksi itse otan rinnat imetyksen jäljelle jättämien tyhjien ryppyisten pussejen tilalle :) Tuon aion myös teetättää Suomessa, vaikka vähän kalliimpaa olisikin kuin Tallinnassa.

Mitä tuohon verkkoon masussa tulee, niin ystävälläni on laitettu (kylläkin täysin pepulleen menneen leikkauksen jälkiä peittelemään)...tuo on aika massiivinen toimenpide ja tosiaan jälkikäteen voi tulla ongelmia. En siis ainakaan tuota toimenpidettä uskaltaisi teetättää muualla!

Joo ja pieni pyyntö minultakin, että tähän jatkoksi ei tule mitään " turhamainen ämmä" , " rahanhaaskausta" , yms. kommentteja! :)

Vierailija
5/7 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitten kun lapsiluku on täynnä, paino kurissa ym. niin julkisellakin puolella saatetaan noita korjausleikkauksia tehdä. Itselleni jäi ensimmäisestä raskaudesta vatsanahkaa ihan hirvittävästi jäljelle, koko navan alapuolinen osa on pelkkää arpea. Nyt on toinen ja viimeiseksi suunniteltu lapsi tulossa ja ajattelin saada painon putoamaan ja kuriin tämän jälkeen ja sitten mennä kysymään, jotta voisiko tuolle vatsanahalle jotain mahdollisesti tehdä, sillä se ei ole edes nyt pysynyt kymmenen kilon hitaissa painonpudotuksissa mukana. Nyt olen rv 34 ja vatsanahka ei ole edes kiristynyt, sillä niin paljon siinä on vieläkin ylimääräistä. Mihinkään se ei siis tule siitä katoamaan ilman veistä.

Vierailija
6/7 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomenna menossa lekurille näytille. Kävin syksyllä puhumassa plastiikkakirurgille aiheesta:roikkuva alavatsa veke ja ylävatsan valtaisa tyrä kiinni. Eli kolme raskautta ja kolme sektiota takana. Seitsemän kertaa on vatsaa muutenkin leikattu erinäisistä syistä.

Vatsalihakset on revenneet toisistaan ja niiden välissä on noin 7cm tilaa. Sovin lääkärin kanssa kahdesta leikkauksesta. Ensimmäisessä korjataan ylävatsan tilanne. Tyrät,lihakset ja poistetaan leveä,paksuuntunut ja arka leikkausarpi. Napa poistetaan myös koska se on " hengenpelastusleikkauksessa" pahoin vaurioitunut. Sitten toivun puoli vuotta. Sen jälkeen jos vielä haluan niin tehdään tämä kyseinen kauneusleikkaus. Viilto poikittain kyljestä kylkeen ja ylimääräinen pois.

Ystävälleni on tehty tämä abdominoplastia noin vuosi sitten.

Tietääkseni abdominoplastiaa ei tehdä kunnallisin varoin muuten kuin jos on ihopoimun alla vaikea iho-ongelma.

Itse olen menossa Lahden Mehiläiseen Hannu Kuokkasen operoitavaksi. Molemmat leikkaukset maksavat noin 4000¿ kipale.

Suosittelen kotimaista turvallisuutta tälläisissä asioissa. Ja hinnasta sen verran että Oulu,Jyväskylä ja Lahti edullisimmat. Helsingissä pari tonnia kalliimmat hinnat.

Ja vielä: Painoa on hyvä saada pois niin paljon kun vain jaksaa pudotella. Itse olen pudottanut pikkuhiljaa 19kg. Voi olla että lääkäri suosittelee vielä lisää pudotusta. Katsotaan ja kuunnellaan. Kannaattaa kysyä lääkäriltä rohkeasti kuinka hoikassa kunnossa tulisi olla parhaan lopputuloksen saamiseksi.

Tsemppiä kaikille samaa harkitseville ja laitetaan kropat kuntoon,miksi pitäisi kantaa roikkuvatsaa.

Ps.juu niille moralisoijille joita tämä aihe on aina kiihottanut jumpat ja voiteet kokeiltu. revenneillä lihaksilla ei paljon bodata.

Vierailija
7/7 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulta kysyisin tuosta suonikohjujen ruiskutuksesta. Minulle jäi toisesta raskaudesta inhottavat suonikohjut etusääreen. Olen seisomatyössä ja työpäivän päätteeksi kohju kuumottaa ja särkee. Toki käytän tukisukkia, mutta silti.

Mitä kaikkia kustannuksia tuli tuon toimenpiteen lisäksi? Kaiketi ensin lääkäri arvioi tilanteen ja arvioi toimenpiteen tarpeen? Mitä kriteerejä on toimenpiteelle. Itselläni paino on kunnossa. Käsittääkseni toipuminen on nopeaa. Olisi kiva lukea kokemuksiasi.

Minsku