Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko laittaa hyviä kalaruokia?

Vierailija
23.01.2008 |

olisiko helppoa ohjetta?

Itse en osaa tehdä ruokia kuin jotain kirjolohesta ja seistä. Osaisiko joku kunnollisia ja terveellisiä kalaruokia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään paljon kalaa ja lasten lempiruokia on kalakeitot, uunikalat, kalapastat jne.

Tosin olen aika sellainen fiiliskokkailija, eli en tee reseptien mukaan vaan itse sovellellen. Aina tulee onneksi syötävää ;) ja yleensä hyvää.

Kannattaa googlettaa vaikka pirkka piste fi tai muilta reseptisivuilta helppoja, nopeita ja herkullisia keittojen, pastakastikkeiden ja uunikalojen ohjeita, niissä on mielestäni vaikea mennä totaalisen pieleen.

Vierailija
2/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että olen niin allerginen fisulle, etten kalatiskin ohi oireitta pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohi on ykkönen keittoon, uunikalaan, ja kylmäsavuna pastaan

sitten yleisimmät on kuha, siika, haukikin joskus (vähän liian ruotoista meidän makuun), kesällä ahventa ja silakkaa (halsterissa mmm) ja herkutteluun tuoretta tonnikalaa. Kalaruokiin myös äyriäisiä (katkat, simpukat jne). Joskus kiireiseen arkikeittoon pakasteesta valkoista kalaa (seitä tms).

Vierailija
4/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johtuu siitä, että olen niin allerginen fisulle, etten kalatiskin ohi oireitta pääse.

Vierailija
5/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä töissä oot? Mä oon hoitoalalla ja on pikkasen hankala löytää sellasta, missä ei altistuis kalalle ku tietoisesti.

Vierailija
7/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttämään en pysty kalaruokia, mutta onneksi työkaverit ymmärtää. Ja joskus on hankalaa kun koko talo haisee jollekin silakan paistolle. Otan sitten jotain antihistamiinia, vähän helpottaa. Mutta oon mä joskus joutunu oksentamaankin, kalan haju ollut niin voimakas.

-6-

Vierailija
8/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rupeaa kurkku turpoamaan ja kutittamaan ihan hirveästi, jos joudun olemaan kalaruuan lähellä. Kylmä kala ei ole niin paha mutta lämmin... Viimeksi kutina kesti muutaman päivän :(

Onneks on lähihoitajan tutkinto alla, käyn vaikka sen asiakaspalvelun suuntaavan lisäksi, jos en muuten saa töitä.

Se kyselijä, joka tietenkin numeronsa unohti ;)

Vierailija
9/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helppo ja superterveellinen ohje:

Osta tuore(ita) kalafile(itä) kalatiskistä.

Paista.

Lisää suolaa ja hieman valkopippuria.

Nautiskele.

Oletko koskaan kokeillut vai harrastatko vain pakastekalaa ja kassilohta. Suosittelen oikeasti kerran kokeilemaan niin saatat jopa yllättyä.

Vierailija
10/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin helppo tehdä kuin (mikä tahansa keskokoinen tai isompi) kokonainen kala, joka suolataan sisältä, täytetään yrteillä, pippurilla ja sitruunamehulla, suljetaan hammastikulla tai langalla, ahdetaan paistopussiin ja paistetaan hitaasti noin 70 asteessa usean tunnin ajan kypsäksi.

Taidon karttuessa voi panostaa erilaisiin hienompiin täytteisiin.