Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttipullojen sterilisointi

23.01.2008 |

Missä vaiheessa olette lopettaneet pullojen sterilisoinnin?? Meillä nyt 2kk tyttö. En muista milloin esikoisen kanssa lopetin tuon homman... kypsyttää.. :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lpetettiin pullojen keittäminen kun kiinteet aloitettiin elikkä reilun 3 kk iässä. Niin mulle on sanottu ja oon lukenu. Eli siinä vaiheessa kun pikkuinen alkaa syömään kiinteitä.

Vierailija
2/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi keittää, kunnes lapsi on 6 kk vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hp07:

pitäisi keittää, kunnes lapsi on 6 kk vanha.

Ei tarvitse niin pitkään, mikäli kiinteät aloitetaan aikaisemmin. Eli suositus on keittää pullot siihen asti kunnes lapsi saa kiinteää lisäruokaa.

KL.

Vierailija
4/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eskoisemme (nyt 3v) oli " pieni" , sanottiin mulle etta maitopullot pitaa sterilisoida (siis esim. keittaa) siihen saakka kun vauva on 1 v. Muut astiat ja lusikat piti sterilisoida sihen sakka kun alkoi syomaan lihaa, eli n. 6 kk ikaiseksi.

Nyt on eri laakari neuvonut nuoremman kohdalla (nyt 7 kk) ja vaikuutikohan tahan sekin etta on toinen, mutta lautasia eika lusikoita emme ole koskaan kylla sterilisoineet, maitopullot kylla ainakin viela toistaiseksi.

Mutta taalla Belgiassa oikeastaan joka laakarilla voi olla omat mielipiteensa asiasta: yhden ystavani lastenlaakari sanoi ettei pulloja tarvitse steriloida olenkaan, pesta vaan hyvin ja sitten laitaa esim; johonkin kulhoon puhtaalla astiapyyhkella peitettyna. Kuulemma vauva saa niita bakteereja paljon enemman kuitenkin muualta. Tieda hanta...

Vierailija
5/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jotka eivät keitä lainkaan tai vain ensimmäiset viikot. Terveitä lapsia heillä on silti.

Vaikka olen suosituksia noudattanut, en ole oikein koskaan tätä keittotouhua täysin ymmärtänyt. En mä tissiäkään desinfioi. Noin niin kuin kärjistettynä.

KL.

Vierailija
6/10 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä en oo keittänny pulloja kahteen kuukauteen ja vauva on 3kk.

ensimmäisen kuukauden ajan keittelin pulloja kerran päivässä tai kahden päivän välein, riippuen imetinkö paljon vai saiko pulloa.

sitten keittäminen vähitellen jäi enkä enää ole keittänyt. monesti vain huuhtelen pullon ja jätän ritilälle kuivumaan, kerran päivässä tulee kyllä pestyä pullot erikseen pesuaineella.

tuttiakaan en ole keittänyt viikkoon, saatikka huuhdellut jos on lattialle tippunut, hyi mua!

nooh, terveitä vastustuskykyisiä lapsia kasvaa täällä maalla. onhan se oikein tutkittu juttu että maatalolliset lapset sairastelevat vähemmän kun ovat enempi tekemisissä " bakteerien" kanssa.

toki hyvähän se on keitellä mutta kohtuus kaikessa, ja riippuu tietysti vähän vauvastakin.

Vierailija
7/10 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuinen on vähän yli 5kk ja aion keittää vielä tovin aikaa. Mielestäni se ei ole iso homma ja maito juuri kerää bakteereja. Ensin pesen pullot astianpesuaineella ja pulloharjalla ja sitten keitän 5 minuuttia. Eikä vauva ole meidän ensimmäisemme vaan 4.lapsi.

Vierailija
8/10 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki keitetty vain pakkauksesta otettaessa. Tissejäkään en ole joka päivä pessyt, saatika koskaan desinfioinut! Hanavettä annoin vauvalle nelikuisesta kesäkuumalla imetyksen lisäksi sekä Jekovitit vesitilkkasen kera alusta asti keittämättömään veteen. Meillä neuvolakin sanoo että keittäminen on turhaa jos asuu kunnallisen, tutkitun vesijohtoveden alueella ja huuhtaisee pullot kylmällä vedellä heti käytön jälkeen. Pesu tiskiaineella tappaa kyllä bakteerit.

Vierailija
9/10 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaavi 11kk heh heh. on ensimmäinen lapsi. käsin pesen jne. mikroa käytän jo ruuan ja maidon lämmittämiseen. tissimaidon lämmitin aina vesihauteessa =)...

Vierailija
10/10 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä paljon vaivaa ole kun nakkaa ne sterilointi laitteeseen, laite mikroon ja 5min myöhemmin on valmista. Ei tarvitse seistä kattilan vieressä ja valvoa tms.

Ja ajon vielä jonkin aikaa keittää pullot.