Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupesin miettimään että...

Vierailija
23.01.2008 |

mikä saa tuntemattomat käyttäytymään useimiten kylmästi toisiaan kohtaan? Eilen kaupassa oli äkäinen mummo, valitti ostostensa määrää ja kun on niin vaikeaa jne.. Yritti rollaattorillaan päästä kaupasta ulos ilman että häntä saisi auttaa. Renkaan alla oli rouvan käsilaukku jota hän ei huomannut, eräs nuori kysyi kohteliaasti onko teidän laukkunne tuolla esteenä jolloin mummeli äkäisenä sanoi että JAA! Nappasi sen ikäänkuin joku olisi sen sinne tahallaan laittanut eikä kiittänyt vaan valitti ja huitoi kun ihmisiä oli edessä ja hänen tiellään. Ok, näitä on mutta pohdin vain että mahtavatko he koskaan ajatella edes mielessään että olipas auttavainen nuori tai että vika on mummon asenteessa, saisi kohdella ihmisiä jotka auttavat, hieman mukavammin.

Itse olen niin taikauskoinen että uskon että käyttäytyminen kostautuu. Joskus me kaikki kuitenkin saatetaan tarvita sen tuntemattoman apua jos esim kaatuu tai tapahtuu jotakin jossa ventovieraan apu on välttämätön!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki elävästä elämästä: Ihminen on ollut koko ikänsä ilkeä muita kohtaan, jopa omia lapsiaan. Nyt tilanne tämä: makaa hoitolaitoksessa lähes liikuntakyvyttömänä, mutta järjenhiven vielä tallella, tajuaa siis oman tilansa. Mies kuollut, yhtään ystävää ei ole eikä lapset halua käydä katsomassa. Huutaa ja haukkuu sekä pahoinpitelee henkilökuntaa hoitotoimenpiteiden yhteydessä. Ja tuota jatkunut jo yli kymmenen vuotta, siis tässä tapauksessa paha saa palkkaansa kyllä. Melkein käy sääliksi, mutta taustat tuntien, ei ihan. Ja kysymyksessä ei ole sukulainen.

Vierailija
2/3 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostautuu varmasti jos ei tunne minkäänlaista huonoa omaatuntoa tekemisistään. Jos pote huonoa omaatuntoa, sitä kautta voi saada tekojaan vähän anteeksi mikäli ottaa teoistaan opiksi ja yrittää parantaa tapaansa... Näin mä ajattelen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikista huolestuttavinta noissa tapauksissa on se etteivät he koskaan tiedosta olleensa ilkeitä!