Auttakaa mua vähän suhteuttamaan tätä.. heitin pojan juuri huoneeseen etten tee mitään harkitsematonta...
8-vuotias veti kaveriltaan housut alas luokan edessä. Kyse ei kai varmastikaan ollut kiusaamisesta, vaan poikani kai kuvitteli sen olevan hauskaa. Mikä on sopiva rangaistus? Hyvä etten heittänyt poikaa seinään, niin raivoissani olin. Siksi komensin huoneeseen, en pysty vielä keskustelemaan..
Kommentit (8)
piikkiin. Kaikki tekee erehdyksiä, toiset pienempiä ja toiset isompia, ja kai sillä pikkukaverilla oli kalsarit jalassa? Ei tää nyt niin vakava juttu ole.
hyvässä ja pahassa. Anteeksipyyntö ja oikeasti pahoillaan oleminen on tärkeintä. Sitten joku aresti joko huoneessaan pari pvää ja kielto johonkin hänelle tärkeään asiaan esim pelikielto. Näin olemme itse toimineet, muistaa sen aina hetken. Jos remmi auttaisikin jtn olisi sitäkin käytetty :OD!!
luokan edessä anteeksi pyytämään. Jos ihan _oikeasti_ kuvitteli, että juttu on vain hauskaa.
Ei poikasi mun mielestä enää tarvitse sun raivoamista, vaan yritä jutella rauhallisesti asiasta.
Vaikka tosiaan on vakavasta asiasta kyse, toisen nolaaminen luokan edessä on paha juttu.
Minä pistäisin lapsen pyytämään luokan edessä kaikkien nähden ja kuullen anteeksi moista temppua tältä toiselta kaverilta.
Ja sitten pelikieltoa/tietsikkakieltoa tms. pari päivää ainakin.
Mutta miten keskustella pojan kanssa. Kerro että semmoinen toiminta on väärin, se nolaa toisen ihmisen. Kysy miltä hänestä tuntuu jos hänelle olisi tehty niin. Naurattaisiko sitten. jne
Rauhotu itse ennen keskustelua, jos tupakoit niin suosittelen polttamaan muutaman ketjussa ;)
Tajuan sen, mutta silti olen aivan raivona. Nyt poikaa itkee huoneessaan, mikä on tietysti oikein hänelle. Anteeksi poika pyysi jo luokan edessä, ja on pahoillaan. Mutta ei jaksa, aina tuo tekee jotain typerää. Tekisi OIKEASTI mieli antaa remmistä...
käsket miettiä kuinka paha teko se hänen mielestään oli ja sitten hän saa itse miettiä rangaistuksen sekä keston. Lisäksi luokan edessä anteeksipyyntö.