metforem ja raskaus
Mitäs mä nyt teen. Yksi lääkäri sanoo, että jatka metformiinia ja nyt väestöliiton lääkäri sanoi heti että lopeta.
Menossa rv 6+6 ja raskaus sai alkunsa metformiinin avulla. Pitkä hoitohistoria jne. Mulla siis pco ja ei sokereissa vikaa.
Kommentit (3)
Tervehdys!
Olen syönyt Metforemia viime keväästä saakka ja elokuusta saakka Clomifenia. Lääkäri sanoi reseptiä kirjoittaesaaan että Metforem lopetetaan sitten heti plussan tultua, koska sen tarkoitus on vaan saada ovulaatio aikaan. Raskauduin ekasta Clomi-kierrosta ja toimin ohjeen mukaan. Keskenmeno tuli viikon perästä plussasta. Tämän jälkeen en ole plussannut. Huomenna olen menossa ultraan katsomaan miten tämä viides clomi-kierto on toiminut (aikaisemmissa kierroissa en ole käynyt). Kysymyslistallani on monen muun mieltäni askarruttavan asian lisäksi tämä Metforemin jatkaminenkin. Että kun taustalla jo on yksí keskenmeno, niin olisko nyt peruste seuraavassa raskaudessa jatkaa Metforemia keskenmenoriskin pienentämiseksi.
Ilmoittelen viikonlopulla minkä vastauksen saan!
Heips,
kysyin lääkäriltä miten Metforemin kanssa menenttelen jos tulen uudelleen raskaaksi. Ei kuulemma minun tapauksessani kannata jatkaa, koska olen normaalipainoinen, eikä sokereissa ole vikaa. Sanasta sanaan lääkäri sanoi että Metforemin voi sitten pikkuhiljaa jättää pois, eli ihan seinään sitä ei siis tarvitse lopettaa. Itse ajattelisin että jatkaisin ehkä hetken puolikkaalla annoksella ennen kuin lopettaisin kokonaan, ettei elimistölle tule liian isoa muutosta. Metforem on kyllä itselläni auttanut, PCO:sta ei ultrassa enää näkynyt merkkiäkään.
Sain muuten Terolutit muiden lääkkeiden rinnalle, toivottavasti auttaa.
Moi!
En osaa sanoa mitä sun pitää tehdä, mutta täällä palstalla on sellaisia jotka ovat syöneet rv 12 asti ja sellaiset jotka ovat lopettaneet heti. Lääkärit ovat vissiin tästä eri mieltä.
Itse jatkoin rv 12 asti, koska on tutkimuksia jossa on osoitettu etta vähentää keskenmenoriskiä pco-naisilla. Itsellä ei myöskään sokeria.
Enna