Onko RUOKA suurin nautinnonlahteesi? Elatko syodaksesi vai syotko elaaksesi? Kerro millaista roolia ruoka nayttelee elamassasi!
Kommentit (27)
ennen vieläkin enemmän. Nyt karppaan ja paino tippuu.
Ai niin sitähän ei kysytty eikä täällä pidetä karpeista.
mulla nyt ei vaan satu olemaan koskaan vapaa aikaa kun se 1-2 tuntia illasta joten ei siinä kauheasti muita huveja keksi:( Onneks en sentään itteäni sääli, kun tuo syöminen ei ees lihota mua.
pakko syödä. Nautintoja suihku ja kaikki kylpytuotteet, hieronta, liikunta, musiikki,luonto
Hyvällä ruualla juhlistetaan juhlia ja merkkipäiviä. Hyvällä ruualla piristetään myös arkea.
On kiva syödä maukasta ruokaa, oli sitten yksin tai seurassa.
Eri maut ja uutuudet kiinnostavat. Mutta ihan perinteiset ja simppelit perusruuatkin maittavat.
Ulkomaanmatkoilla voin jättää jonkun historiallisen patsaan väliin, jos vaihtoehtona on hyvä, pitkä illallinen viihtyisässä ravintolassa.
hoikat ihmiset ovat juuri siksi hoikkia, että he eivät saa samanlaista makunautintoa ruuasta, kuin ylipainoiset.
Ja mielestäni tätä aihetta sivuttiin kerran yhdessä ohjelmassakin, jossa testattiin ihmisten makuaistimuksia. Lihavat pitivät nimenomaan niistä kaikkein rasvasimmista ja makeimmista ruuista ja söivät niitä ylettömiä määriä, toisin, kuin hoikat.
Ja aika suuri sellainen. En tosin joka päivä saa erityisen suurta nautintoa syömisestä, mutta useamman kerran viikossa yritän syödä jotain mistä saan nautintoa. Ja yleensäkin sitä mitä tekee mieli.
Ja olen normaalipainoinen, olen aina ollut. Minulle moni terveellinen ruoka on nimenomaan sitä hyvää. Eniten saan nautintoa herkullisesta ruuasta, joka on aseteltu kauniisti ja nautitaan hyvässä seurassa rauhassa.
Ja oon laihtunu 10 kiloa vuoden aikana ja aion laihtua SYÖMÄLLÄ hyvin toiset 10 kiloa!
Et lässyn lässyn vaan kaikille " hoikat ei oo herkkuperseitä!" Muuten, oma kokemus on että kun liikkuu ja on hoikka niin voi olla herkkuperse!
Vierailija:
hoikat ihmiset ovat juuri siksi hoikkia, että he eivät saa samanlaista makunautintoa ruuasta, kuin ylipainoiset.Ja mielestäni tätä aihetta sivuttiin kerran yhdessä ohjelmassakin, jossa testattiin ihmisten makuaistimuksia. Lihavat pitivät nimenomaan niistä kaikkein rasvasimmista ja makeimmista ruuista ja söivät niitä ylettömiä määriä, toisin, kuin hoikat.
Näin on.
Jos lenkillä käyminen olis puoliksikaan, tai edes neljäsosan niin hauskaa kuin syöminen, niin kai minä menisin sinne lenkille aina kun vaan pääsisin. Pakotanhan minä tosin itseni lenkille sen kolme kertaa viikossa, mutta ei se kyllä ikinä ole asia jota odotan ja mistä saan suurta mielihyvää. Sama koskee muita asioita. Mikään ei vaan ole niin mahtavaa kuin syöminen.
Vierailija:
Ja oon laihtunu 10 kiloa vuoden aikana ja aion laihtua SYÖMÄLLÄ hyvin toiset 10 kiloa!Et lässyn lässyn vaan kaikille " hoikat ei oo herkkuperseitä!" Muuten, oma kokemus on että kun liikkuu ja on hoikka niin voi olla herkkuperse!
Eli olen halunnut raskauden ajaksi vähentää sokerien käytön minimiin. Pitkään aikaan meni niin, ettei tehnytkään mieli mitään herkkuja, mutta nyt haluaisi välillä herkutella taas. Mutta jos voisin herkutella jollain vähän terveellisemmällä kuin suklaalla tai kermajäätelöllä.. Eli olisiko sinulla/muilla jakaa sokerittomia/rasvattomia herkkuvinkkejä :)?
Että se menee päinvastoin!!! Lihava ei saa ruuasta samaa kiksiä kuin laiha. Hoikalle riittää makunautinnoksi vaikka höyrytetty kala jollain ihanalla sienikastikkeella -vai onko sillä sittenkään mitään tekoa makuaistin kanssa? Ehkä toiset vaan tykkää mennä syömään ison satsin hamppareita ja ranskiksia!
Rakastan ruokaa ja ruuanlaittoa. Ja ihan ylipainoisten kiusaksikin pakko sanoa, että meillä ei kaloreita lasketa ja silti ollaan painokäyrän alakurveilla kaikki... Luin jostakin ranskalaisten asenteesta ruokaan ja se taitaa vastata omaamme: syöminen on hieno ja sosiaalinen tapahtuma, mutta laatu on tärkeämpää kuin määrä.
on loistava seurustelumuoto ja nautin hyvästä ruuasta ja viinistä, mieheni on keittiömestari ja meillä syödään loistavaa ruokaa. Ja hups minä olen hoikka. Eli en elä syödäkseni, eikä hänkään, hän on myös timmissä kunnossa. Sillä toinen suuri elämännautinto on liikunta ja itsestään huoltapitäminen. Arkisin syömme terveellisesti ja oikeaoppisesti koska sellainen ruoka on hyvää, emme edes välitä roskaruuasta tai ylenmääräisestä makean ja leivosten syömisestä. Ennen teki enemmän mieli leivoksia, nykyään ei juuri koskaan. Teemme kyllä hyviä jälkiruokia silloin kun tulee vieraita. Enemmänkin kaloripuolella on ongelma se, että olisi mukava juoda ruuan kanssa aina viiniä ja viinistä tulee kaloreita. Mutta niinkuin sanottu, olemme hoikkia. Kolmas mutta ei aina kolmannella sijalla on erotiikasta nauttiminen;D, ajaa useinkin syömisen edelle. Nautin myös siis siitä että näytämme hyvältä ja meillä on hyvä olla kun esim vaatteet ei kiristä. Siksi minusta ei koskaan omalla toiminnalla tule ylipainoista. Nyt ajattelin ottaa palan suklaata, mutta vain yhden!
Musta ihan ykkönen on RAHKA! Sen kun maustat itse, säätelet energianmäärää. Sokeriliemeen pakattuja hedelmiä ei kannata yksinomaan suosia!
Kerman sijaan laita rahkaan piimää tai jogurttia.
Ootko testannu kasvisjätskejä tai tofua? Niitä kannattaa maistaa. Mun mies ei niitä siedä edes haistella, mutta menee kevyenä versiona mulla alas!
Samaten se on ollu mulla ajatuksena että välillä annan luvan syödä enempi, mutta tarttee olla vahva että se on vaan vaikka yksi herkkupäivä. Muuten vaikka jokunen tosi tumma suklaapala saa kelvata vaikka kahvin kanssa. Ja nauti, älä ahmi!
Syö kunnolla ruokaa, pidä rytmiä syömisien kanssa. Tota voi opetella jo ihan lapsen ollessa pieni niin osaat ne selkäytimestä kun lapsi kasvaa. Tee vaikka ruokasia salaatteja, varo kastikkeita!!
Ittellä on ollu kans jonkun asteen pelastus ajattelutavan muutoksessa että HUOMENNA vois vaikka paistaa räiskäleitä! Eli tänään ei tartte ostaa paljoa herkkuja. Kun tietää mitä kivaa on huomenna tulossa, sitten räiskälepäivän jälkeen taas vähän kiristät tsemiä.
Koita voittaa itsesi! Mieti miten voit keventää herkkuja tai millä saat syötyä harvemmin. Syö ennen kauppaa, katso ennen kassaa mitä tuli nostettua sinne ja ota osa pois!! Ennen kyläreissuja syö myös.
Ja liikkumiseen kiinnitä huomioo. Vauvan kanssa voi harrastaa vauvajumppaa kun se oppii kannatteleen päätä, mitä isommaksi kasvaa sitä parempaa vastusta saat " painosta" .
11
Nautin kauniista kodistani, läheisyydestä miehen kanssa ja jopa työnteosta, kun se sujuu hyvin. Mutta totta se on, että ruoka on varma nautinto, johon en kyllästy koskaan.
Mistään muusta en saa iloa, mikään muu ei niin lohduta, mitään muuta en edes jaksa tehdä. Onneksi en ole " kuin" 15 kg ylipainoinen silti. Ruoka on aina ollut suuri intohimoni, ja mun makuaisti on superherkkä, jos itse maustan jälkiruuan sokerilla, se on kaikkien muiden mielestä liian vähäsokerista. Silti pidän myös epäterveellisistä ruoista, monet kasvikset kun maistuvat niin karvailta, jos karvautta ei ole taitettu esim. kermalla tms.
Olenkin päättänyt, että nautin ruuasta hyvällä omallatunnolla, pienempi pahe se on kuin esim. alkoholi tai tupakka.
Tuo jotenkin kolahti, että kun suunnittelee, että vaikka huomenna teen räiskäleitä, niin sillä jaksaa sinnitellä huomiseen!
Ja pitää sitten vauvajumpata kovasti :)
nälkä lähtee ihan ruisleivälläkin tai makaronilaatikolla. Mä voisin ihan hyvin elää jollakin pillereillä, jos ne veisi nälän pois.
Mulla ruoka on enemminkin piristys elämässä. Varsinki iltasin ku on se muutama tunti omaa aikaa, tulee mussutettuu ruokaa sun muuta.