***Jouluntähtöset vko 47***
***JOULUNSTAROJEN VIIKKO 47***
Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä
30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
4.12. Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *
8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
n.1979 * Satakunta, SatKS *
9.12. siisa * Lahti* PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
10.12. Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
juusopetteri * Lahti, PHKS *
11.12. Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
14.12. Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *
17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
18.12. kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
21.12. armi *
22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
26.12. Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
veromite*Vantaa*Kättäri
Kommentit (40)
Niin että ei sit tarvinnutkaan lähtee....Yhdeksän jälkeen illalla alko supparit harvenee vaikka jo välillä tuli 15 min välein,yöllä sit harveni entisestään ja täällä sitä sit edelleen ollaan!!!!
Minihattis 38+3
Hei, en juuri ole tähän pinkkaan kirjoitellut kun aika on vierähtänyt paremminkin tuolla plussanneissa lapsettomissa. Mutta kun nimimerkki nyt odottajien pinossa on niin tässä ensimmäisenä (?) jakautuneen joulukuisen vauvauutisia teille...
Meille tulla tupsahti kiireellisellä sektiolla TYTTÖ 11.11. klo 14.44. Mitat 2420g ja 46cm. Kotiin päästiin sunnuntaina ja nyt ihmetellään elämää tämän minimimmin kanssa :o)!
Jos kiinnostaa, tarkempi synnäri ja tiedot löytyy plussanneiden lapsettomien palstalta joulkuisten marraskuu -pinosta.
Terkuin jepuli, pojat 3v11kk ja 1v8kk sekä rinsessa 9vrk
Alkaa tapahtua! Aika upeeta että ollaan näinkin pitkällä!
Olin tänään vauvan tarvike ostoksilla. Sain auton käyttöön ja ajattelin että menen nyt kun tuo liikkuminen on meikäläisellä niin työlästä, ettei varmaankaan sitten kahden viikon päästä taivu. Olin monta tuntia vaikkei tavaraa kertyny kyllä sen ajan edestä. Kävin vessassa 3 kertaa siellä ollessa ja istuskelin pari kertaa. Sain aikaiseksi kunnon supparit ja punertavaa tuhrua phs:ään. Että semmosta. Mutta pakko ne tarvikkeet oli hakea. Nyt on kaikki korvikkeista lähtien valmiina. Laukun pakkailen sitten paljon myöhemmin kun se eikai aiheuta supistelua ; )
(.) mahassa tuntuu polttelua ja niitä sukkapuikko pistelyjä, ja olen aika kömpelö jo tän liikkumisen kanssa. Pitäis ehdottomasti levätä enemmän, mutta aina on kaikkea tekemistä. Ostin muutes sellasen kauratyynyn mikä lämmitetään, tuntuu aivan ihanalta laittaa se masun päälle tai hartioille. Ostin sen myös lievittämään supistuksia kun ollaan menossa sairaalaan.
mae3 rv 33+1
Eilen tuli käytyä äippäpolilla ja vauvan koko arvio oli nyt 2015g ja lääkäri sanoi että on pienempi kuin edellinen 3820g mutta niinhän tämä nelosen piti jäädä näiden muiden väliin mutta olikin suurin. En nyt ihan luota 100% lääkärin sanomiseen. Sokeriarvot on ollu hyviä, muutama poikkeava arvo oli mutta ei lääkäri kommentoinu sitä. Kontrolli käyntiä ei kuitenkaan enää sinne tule koska ei ole mitään syytä. Paikat oli kiinni ja pehmeät,supisteluja on ollu jo jonkun aikaa mutta ei kivuliaita. Poika jakso olla mukana kun oli tekemistä sai sielä leikkiä autoilla ym. siitä ei tykänny yhtään kun vietiin iskä takasin töihin. Rupes kiukuttelemaan ja heitti kengätkin jalasta pois.
En ole hetkeen saanu yöllä kunnolla nukuttua ja sitten pyörin sängyssä ja rupean miettimään kaikenlaisia asioita. Ja päivällä olen sitten väsyny että pakko ottaa pienet tirsat että jaksaa.
Huomenna meillä on ompelija opiskelijoitten pikkujoulut,mennään ensin syömään,sieltä teatteriin ja sitten jatkoille. Tässä mietin että kuinka jaksan istua sielä teatterissa ja pakko ottaa vesipullo mukaan että saan juoda. Jatkoilla ajattelin käydä edes hetken olemassa jos vain millään jaksan. Oltaisiin muuten pidetty nämäkin pippalot viikonloppuna mutta kun liput oli kaikki myyty niihin näytöksiin.
Mutta nyt pitää lähteä viemään vanhinta likkaa harrastuksiin.
Nektariina 35+2
ONNEA JEPULILLE MINIPRINSESSASTA!!! Pian kai tässä perästä tullaan... ;-)
Onnea Jepuli ynnä koko perhe!!!
Itse ei ole tänne koneelle ehtinyt. Minihattiksella näyttää olevan ihan siinä ja siinä koko ajan, sulla supistelujakin jo tullut noin säännöllisesti ja sitten hävinneet...
Itsellä on vähän silloin tällöin vaan supisteluja, en ole vielä päässyt niitä välejä mittailemaan...Ja muutenkin ne supistukset on sillai kiristyksiä, jotka kestää aika kauan ja tuntuu, ettei siinä välissä paljon taukoa ole.... Oon kai outolintu... Kun se esikoinen meni käynnistykseen, niin tietenkin toivoisi, että tässä oikein tulisikin niitä "laskettavia" supistuksia.
Mutta vauva tuntuu todella alhaalla, vielä alempana kuin aikaisemmin ja on ihan selvästi helpompi hengittää. Liikkeitä on ehkä vähän vähemmän kuin aikaisemmin ja niitä hieman tässä pidän silmällä. Hyvin sieltä potkuja kuitenkin tuntuu tulevan, eihän se ihme jos ei liiku niin paljoa kuin ennen, kun se tilakin on ahtaampi...
Meillä on tehty perheessä veikkausta, milloin vauva syntyisi. Päivät on nyt 28.11, 2.12 ja 12.12. Saa nähdä kuka sitten voittaa, vai meneekö jokainen metsään niin että mätkähtää....
Hyvät loppuviikot!
Siisa 37+2
Onnittelut ihan ekana Jepulille prinsessasta. Kuka sittenn seuraava=) ?
eilen oli äippäpolireissu. Veret on niin huonona, että heti alkuviikosta ottavat sisälle sairaalaan. Lähetteen mukana oli pitäny tänäaamuna jo mennä, mutta mulle nous illalla 39 kuume, ja poikakin on sairaalassa vielä niin tässä on oltava kotona pienempien kanssa.
Mulla viime ultrassa katottiin, että vavua on jo laskeutunu , ja tukevasti pääalaspäin. Kun siis aikasemmin oli poikkitilassa. Sanoivat, että oli niin selkeesti pääalaspäin ettei enää voi asneto muuttua. Nyt sitten eilen ultraava lääkäri totes, että siellä on vauva kääntyny ja taas poikkitilassa vilkuttelee:( Tuntuu kovasti nyt viihtyvän voin päiv, eli nyt sitten sairaalareissulla kääntöyritystä.
Nyt sitte toinen kerta täs raskaudessa kun tulee laikkausuhka päälle, heti sanoivat että leikataan jos käännös ei onnistu yhdellä yrittämällä.
Mulla olikin alunperin se käynistyspäivä merkattu 13 päivälle, tuon vauvan kasvuhidastuman takia (jos siiehn ei muutosta olis tullu), mutta nyt sanoivat että leikkaus tehään mieluiten ennen viikkoa 38 jos nyt siihen joudutaan. Eihän se aikaistu kun viikol, mutta nyt alkaa tuntua jo lophduttavalta että on ainakin sitten ohi tää huolehtiminen, ja jatkuvat muutokset ja ravaaminen ä-polilla. Pelottaa tietty, mutta ohihan se tosiaan sitten on.
No, maanantaina taas viisaampi.
Nyt taas lapsille dvd pylrimään ja sängynpohjalle sairastamaan kuume pois.
Pysykää te muut terveenä, jään taas odottelemaan vavuauutisia:) niitä on nii piristävä lukea.
Eilen kävin sit neuvolassa ja kaikki oli muuten ihan ok mutta syke oli vaavilla laskenu...normaalisti ollu 146-158 ja nyt oli vain 120,sanoi että voi johtua monestakin asiasta mutta tärkeintä on että vauva liikkuu jotta liikkeitä pitää tarkkailla.Jos yhtään tuntuu siltä että ei tarpeeks liiku niin pitää soittaa äippäpolille..Eilen illalla tuli sit taas hyviä supistuksia mutta niin ne vaan taas loppu kun nukkumaan menin...mun ei varmaan kärsis nukkuu ollenkaan niin jos se vaikka sit supistelis niin että pääsis jo synnyttää:-)))))Tänään on kans vaihtelevasti suppaillu mutta kuitenkin tullu niitä....
minihattis ja rv 38+4
Lämpimät onnittelut niille,jotka ovat saaneet jo pienen aarteen syliinsä. :)
Kaikki taitaa elää nyt aika jännittäviä aikoja,monilla ku on näitä supistuksia aika mukavasti tainnu olla,toivottavasti me muutkin saisimme kauan odotetun käärön syliimme. :)
lilla79: Paljon voimia sulle jaksamiseen, on varmasti tosi raskasta rampata äpkl ja varsinki ku muutoksia tulee koko ajan ja kaiken lisäks ku vielä oot kipeänä. On se vaan välillä niin hanurista ku kaikki asiat koettelee elämää samaan aikaan. :(
Omaa napaa vähän, eilen oli neuvola,kaikki oli ok,mitä nyt painoa tulee nyt kilo per viikko,turvotusta alkaa olla aikas hyvin ettei enää sormus mene sormeen. Supisteluja on ilmeisesti myös täällä päässä,kun eilen terkka tunnusteli masua,niin yhtäkkiä kysyi,että onko sulla menos just supistus,itsekkin hämmentyneenä vastasin et ei,tai en ainakaa sitä tunne,taisi olla juuri näitä harjoitus suppareita.
Paineet on aika alhaalla,muttei hälyttävän(ollu vähä koko raskauden ajan). Huomenna menen lääkäriin tarkistukseen,ku alapäässä on ikävää kutinaa(ei ole hiivaa,testattu),tarkastaa kohdun tilanteen samalla. Ens maanantaina onki sit äpkl käynti vauvan perätilan takia,toivottavasti viimeistää siellä saisivat vauvan käännettyä oikeaan asentoon.
Onko muuten kukaan vielä aloitellut laittamaan hiljalleen joulua kotiin? Itse ajattelin tässä tänä viikonloppuna pikku hiljaa alkaa laittaan,koska kun ei tiedä tosiaan jos vauva päättää tulla varaslähdöllä maailmaan,niin sen jälkee ei enää varmaa paljoa laitellakaa joulua ja muutenki jotain kivaa tekemistä itelle tähän odotteluun. On sit mukavaa olla joulun tunnelmissa ensimmäistä kertaa koko perheen kesken kotona viettämässä ensimmäistä joulua. :)
Mutta kaikille tosi hyviä vointeja, jaksakaamme vielä vähän aikaa odottaa. :)
Myrre 37+1
Minihattis se vaan kärvistelee supistuksien kourissa. Toi on tosi ärsyttävää, kun lopahtaa kesken, kun on jo varautunut henkisesti lähtöön..
Mulla edelleen ollu aika rauhallista supistuksien suhteen, mutta supistelee joo, mut ei säännöllisesti ja muutama tulee silloin tällöin. Kova paineen tunne on alapäässä ja kovaa hermosärkyä alaselästä takaraivoon. onko muilla tälläistä?? Mietin, et pitäiskö soittaa polille vai kuuluuko ihan asiaan.. mulla on aika iso kynnys soittaa mun vaivoista, jotenkin tuntuu, et ne kuitenkin on vaan niin pieniä "vikoja" ja kuuluu asiaan.. No pitää seurailla. On vaan tosi kova viiltävä kipu, joka nousee alanikamista takaraivoon saakka. Tulee supistuksien aikaan, kun menen istumaan tai nousen ylös:/
sairaalakassi on pakattu puoliks.
Täällä oli juttua vauvan liikkeistä. Meidän ukko on rauhottunut totaalisesti ja liikkeet ovat paljonkin muuttuneet niistä kunnon potkuista. Mutta luulen sen kuuluvan asiaan ja tilan puutteeseen..
Väsymys on vallannut. maanantaista lähtien olen ollut todella väsynyt ja yrittänyt ottaa päikkäreitä samalla, kun nuorimmainen nukkuu.
Mukavaa perjantaita kaikille ja rentouttavaa vkonloppua:)
Pulmu ja Eki rv 37+2
Pulmu79:lle: minä ainakin saattaisin soittaa kovasta hermosärystä neuvolaan/äitipolille, ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Todennäköisesti se ei ole mitään vakavaa, mutta itseä helpottaa jos saa ainakin kysyttyä asiasta.
Mulla paukkuu tänään viikot eli nyt rv36+0! Ihan kivalta jo tuntuu nähdä tuollaiset luvut. Minun suurimpana raskausvaivana on tällä hetkellä erityisesti oikean käden puutuminen öisin ja välillä päivälläkin. Johtunee turvotuksesta, jota sitäkin on alkanut ilmaantumaan. Mulla ei ole edellisissä raskauksissa ollut turvotuksen kanssa sen kummempia ongelmia, aina sitä on jonkin verran ilmaantunut loppuraskaudessa. Toivottavasti ei nytkään tämä isommaksi vaiva muodostu. Ihan vain välihuomautuksena, että tuo vieressä oleva mainos "voita siisti koti" jne...on TODELLA ärsyttävä!!! Se vilisee ikävästi silmissä, kun kirjoittaa tätä tekstiä. Muutenkin olen niin perin kyllästynyt kaikkeen ylimääräiseen mainostamiseen ja tuputtamiseen, jota ei saa loppumaan millään. Laitoin viime viikolla postilaatikkoomme ISOIN KIRJAIMIN, että "EI MAINOKSIA, KIITOS!". Ei mitään tehoa ollut viikon aikana. Mainoksia on tullut koko ajan yhtä paljon kuin ennenkin! Raivostuttavaa!!!! No, se siitä.
Hyvää viikonloppua kaikille ja ONNITTELUT KAIKILLE JO PIKKUISEN SAANEILLE JOULUKUISILLE!
t. Menninkäinen rv 36+0
Soitin tuosta "hermosärystä" neuvolaan ja sieltä käskettiin soittaa polille ja siellä olivat sitä mieltä, että ei liittyis raskauteen mitenkään. Pyysivät menemään oman TK:n päivystykseen ja siellä lääkäri saa arvioida tilanteen ja laittaa lähetteen äippäpolille, jos on sitä mieltä. Eli ei kai soitto ollut turha. Ainakin neuvolasta oltiin sitä mieltä, että ehdottomasti lääkärille.. No nyt menen sitten kolmelta terkkariin ja saas nähdä mitä siellä ovat mieltä. Tuun kertoo enemmän, kun oon fiksumpi..
Pulmu
Joskohan nyt ehtisi jotain, on ollut aika mahdotonta ehtiä koneelle viime päivinä tuon pikkuvintiön hoitamiselta. Esikoisen kanssa olemme molemmat oikein kunnon flunssassa, joka ei hellitä sitten millään. Koko viime yön yskin niin ettei meistä nukkunut oikeastaan kumpikaan, kuudelta sitten luovutettiin ja kammettiin ylös. Ja sen mukainen oli päiväkin, täällä ovat koko päivän itkeneet äiti ja poika yhdessä ja erikseen :(. Jätkä on muutenkin varsin haastavan luonteinen, ja nyt väsyneenä ja kipeänä vielä kiukkuisempi.
Mahaan ei kuulu mitään uutta, on siellä ainakin elämää ollut tänään. Liikkeet ovat tosiaan paljon vaimeampia tässä viikkojen edetessä. Ei kyllä varmaan tässä mitään uutta kerrottavaa navan alueen asioista olekaan ennen keskiviikkoa. Sinne asti pitää jaksaa kärvistellä epätietoisuudessa, sitten synnytystapa-arvio Naikkarilla. Ja maanantaina ajattelin käydä sen paastosokerin taas mittauttamassa. Toivottavasti on edes siihen mennessä flunssa helpottanut, koska se voi kuulemma vaikuttaa tulokseen.
[b]Jepulille[/b] onnittelut tytön syntymästä!
Toivottavasti [b]Pulmun[/b] hermosäryn syy on selvinnyt ja on hoidettavissa! [b]Menninkäiselle[/b] jaksuja turvotukseen ja puutumisiin. Puutuminen on tuttua täälläkin, ja turvotusta minulla oli kesällä, nyt ilmojen viilettyä ei ole ollut, ihme kyllä ei (vielä?) tässä loppuvaiheessakaan.
[b]Lillalle[/b] iso lohtuhali, on kyllä harmillinen tilanne kun joudut siellä polilla yhtenään juoksemaan, monestakin syystä. Toivottavasti hemppa viimeistään synnytyksen jälkeen lähtee nousuun, ja toivon mukaan vauvan kääntäminen onnistuu.
Toivottavasti myös [b]Myrrellä[/b] kääntö onnistuu! Minä olen sen verran joulua valmistellut, että tein jo itse asissa kesällä lanttu- ja porkkanasosetta pakkaseen laatikoita varten, pitäisikin paistella ne laatikot pakkaseen tässä kohtapuoliin (vaikken uskokaan, että vielä lähiviikkoina syntyy, mutta kun ei tiedä miten sitten jaksaa vai jaksaako lähempänä joulua enää mitään). Joulukortit ostin, joskin se isoin urakka eli osoitteiden setviminen antaa vielä odottaa itseään :). Ja pari lahjaa olen ostanut. Siivousta on ollut tarkoitus harjoittaa, jotta on sitten vauvaa varten valmista eikä muutenkaan tarvitsisi enää varsinaista joulusiivousta tehdä, mutta niin poikki olen näiden rikkonaisten öiden kanssa, että ei ole tullut mitään. Kattoo ny, mitä sitä sitten oikein ehtii.
[b]Minihattikselle[/b] jaksuja suppailuihin! Toivottavasti pian jo pääsisit tositoimiin.
[b]Siisa[/b], mulla on myös noita kummallisia xxxxxxx kauan kestäviä supistuksia. Toivottavasti ei ole mikään enne, mullahan myös viime synnytys käynnistettiin kuten sullakin. Ovat nämä kyllä aika napakoitakin, ihan sellaisia että joutuu oikein keskittymään hengittämiseen, vaikken varsinaisesti kivuliaiksi sanoisi. Mutta ei kyllä tunnu siltä, että olisivat avaavia suppareita, ei ole mitään paineen tunnetta tms. No, kunhan nyt jotain tapahtuu...
Hienoa, että [b]Nektariinan[/b] sokeriarvot ovat pysyneet hyvinä, ja painoarviokin ok! Tottahan se tietysti on, että ultrallakin tehty arvio on vain arvio, totuus voi sitten olla kuitenkin toisenlainen.
[b]Maellakin[/b] ollut jo kunnon supisteluja, onneksi sait kaikki tarvikehankinnat ym. tehtyä niin nyt voi lepäillä. Vaikka ei mene sinullakaan enää monta viikkoa, kun ne supparit ovat vain erittäin toivottavia :)!
[b]Tirpuselle[/b] ja [b]Anneikille[/b] vielä myös jaksuja viimeisiin viikkoihin, ja toivottavasti Anneiki saa kokoarvioultrassa hyviä uutisia!
Nyt lepuuttamaan, oli niin uuvuttava päivä (ja yö). Veikkaan vaan, etten tältä yskältä paljon ensi yönäkään nuku. Loppuis jo. Räyh.
Gnatte 35+3
Iltaa kaikille! Tänään oltiin puistossa ihanassa pakkas säässä. Oli ihana päivä! Muutama kunnon supistus tuli tänään niin että piti pysähtyä hengittämään. Kun oltiin lähdössä ovesta pihalle niin vihlas alapäähän niin etten päässy liikkeelle. En kuitenkaan usko että mitään vakavaa nämä sai aikaan kuitenkaan. Olen nyt niin asennoitunut siihen että saan synnyttää täysiaikaisen vauvan. Eipä ole kun 3 viikkoa ja 3 päivää siihen kun vauva olis täysiaikainen. Se on vähän se, jos ajattelee montako viikkoa on jo takanapäin. Olin yhden ystävän luona jolla on nyt 3 lasta. Vauva on 1kk ja pojat 3 ja 5 vuotiaat. Oli hänellä täysi työ siellä kotona ja mietinkin miten tulen pärjäämään kolmen lapsen kanssa. Onneksi on vielä vähän aikaa sulatella tulevaa. Sitten kun vauva syntyy niin siinäpä hän sitten on kokoajan ja on taas ihan uusi elämän tilanne meillä johon täytyy totutella. Tällä hetkellä on niin helppoa kun on nuo isot lapset jotka on niin omatoimisia. Vauva vaatii mua kokoajan mutta kun vauva on oma niin asian ottaa ihan eritavalla. Mulla on nyt 4 kaveria jotka saa vauvan samoihin aikoihin kun minä. Suunniteltiinkin jo vähän kaikkea toimintaa. Esim. babybio vois olla kiva, tai vauva muskari. Sitäkin mietin että tällä kertaa en jumittuisi vauvan kanssa kotiin vaan kävisin päivittäin kävelyllä ulkona. Muutenkin yritän kaikin keinoin ehkäistä synnytyksen jälkeistä masennusta. Olen jo varautunut siihen. Nyt jo meinaa joinakin päivinä tulla niitä samoja oireita kun sillon ku toinen lapsi syntyi. Raskausaikana yritän kuitenkin minimoida lääkkeiden syöntiä. Hyvin on auttanut yksi homeopaattinen lääke jota otan oireiden mukaan, en säännöllisesti.
Te joilla jo ihan saapi ne suppailut tulla oletteko yrittänyt kotikäynnistystä akupisteiden avulla? Babyidean sivuilla on siihen ohjeet. Nyt tuli sellanen tunne että oon maininnut tästä täällä aikaisemminkin. Itse aion kokeilla sitä sitten kun on sen aika.
Jaksuja kaikille niitä tarvitseville!!!
mae3 rv 33+3
Huomenta.
Gnatte toivottavasti pääsette pian flunssasta eroon ja pääsisit nauttimaan loppu odotuksesta täysillä:) Mä oon myös ollut välillä "pikkasen" itkuherkkä.. Joku päivä tuntuu, että kaikki itkettää ilot ja surut ja tv-ohjelmat:) Mä, kun katson välillä faktalta synnytys ohjelmia niin itkeä tihrustan joka synnytyksen aikana.. Outo lintu vissiin;)
Jepulin synnytyksen kävin lukemassa ja on teilläkin ollut rankka synnytys tai varmasti voimia vievä. Onneksi nyt pikku nyytti on turvallisesti maailmassa:)
Menninkäiselle munkin puolesta voimia puutumisen kanssa. Mulla oli nuorimmaisen kanssa tosi paha turvotus lopussa ja kädet olivat suurinpiirtein 24h puutuneet tai sormet. Aamulla, kun heräs ei saanut käsiä nyrkistä auki ja sormet avautuivat suoriksi, joko toisella kädellä avustaen tai sitten sillein pienissä osissa hmmm.. miten mä sen sanoisin vähän niin kuin naksuen..
Lillalle hempparin pikaista nousua ja kääntö yrityksen onnistumista niin, kuin myös Myrrellekin:) Mulla on siitäkin kokemusta esikoisen kanssa ja meillä ei kääntö onnistunut ja suunnitellulla sektiolla tyttö syntyi rv 39+1.
Vielä tuosta hempparista, että mulla on molemmissa raskauksissa hemppari laskenut synnytyksen jälkeen. Nyt nuorimmaisen kanssa jouduin veritippaan seuraavana päivänä synnytyksestä, kun Hb oli 70 ja ennen synnytystä oli 120. Nyt mulla kans 120 ja pelkään, et laskee taas. Ei muo muuten pelota, mutta sitä on vaan niin huonossa kunnossa ennen verensiirtoa. olo kohentuu kyllä samantien kun saa lisäverta..
Kaikille supistelijoille, joilla vkoja tarpeeksi lähetän lisäsupistuksia ja niille jotka vielä muutaman vkon voisi kärvistellä lähetän supistuksenestolääkettä:)
(.) sen verran, että eilen kävin siellä terkkarissa ja kävi hyvä tuuri, kun päyvystävänä lääkärinä oli neuvolan oma lääkäri. Hän oli sitä mieltä, että hermosärky johtuu vauvan asennosta ja lantionluiden avautumisesta/löystymisestä, joka varmasti pitää paikkansa. Tuli kyllä itselle tosi helpottinut olo, kun mullakin on tapana pikkasen miettiä asioita liikaa ja ne paisuu mun pikku pässä aika suuriksi.. Lääkäri sanoi myös, että mun maha on todella alhaalla ja ainut keino hermosäryn loppumiseen on vauvan syntyminen.. No sitä odotellessa. Eilen tuli muuten illalla tosi kovia supistuksia ja jouduin nojailemaan olkkarin pöytää vasten ja heijaamaan itseäni. Näky oli varmasti kaamea:D Mutta helpotti tosi paljon oloa. No kun menin nukkumaan niin samalla loppui myös supistukset. Kas kummaa ihan kuin näin olis käynnyt joskus ennenkin ja muillekin;)
Mae kyseli ollaanko kokeiltu kotikonstein käynnistämistä. En oo kokeillut tässä raskaudessa, mutta nuorimmaisen kanssa kyllä kaikki.. Ei auttanut, paitsi pesin saunan ja sitten yöllä meni vedet. Tiedä sitten oliko saunan pesun ansiota vai mitä.. Otan kyllä kaikki hyvät ja vähemmän hyvät vinkit mielellään vastaan:) Seksi ei toimi ollenkaan mulla. Ollaan harrastettu sitä ihan normaalisti koko raskauden ajan niin musta tuntuu, ettei se siks tuo yhenyhtä supistusta mulle:/
Eipäs tässä sitten muuta, kuin ollaan yhteyksissä:)
Pulmu ja Eki 37+3
otetaanpas uusiksi kun karkasi viesti...ehkä sitä tänään päästään tositoimiin,suppareita tullut koko päivän ja kiihtynyt iltaa kohti....jonkun aikaa vielä tässä seuraillaan tilannetta ettei ne nyt taas vaihteeks lopu kesken kaiken...Tosi kipeitä on ja tulee 5-10 min välein....Jos ei huomenna mitään kuulu niin sit ollaan lähdetty nyyttiä hakemaan:-)) Minihattis rv 38+6
vaan mammat,arvatkaapas lähdettiinkö..NO EI LÄHDETTY EI!!!Mua sapettaa niin vietävästi!!!Ne saamarin supistukset loppu TAAS!!!Ei oo yhdestäkään aiemmasta lapsesta käyny näin...ekasta lähettiin kun meni lapsivedet,toisesta ja kolmannesta lähdettiin kun supistukset tuli 5min välein ja siis mentiin sairaalaan ja tehtiin vauva...ja tää viimeinen ei haluu pihalle ei sitten millään!!!!!
Pikaisesti minihattikselle. Oletko kokeillut akupainantaa supistusten vahvistamiseen? Mä käytin sitä jo kotona, kun supparit katosivat ja mun mielstä kyllä vahvisti niitä selkeästi. Mies siis paineli akupisteitä.
Eihän sekään tietty tehoa, jos ei ole vauva vielä valmis tulemaan, mutta kun sulla noita supapreita on noinkin kovasti jo tullut. Toinen mitä kokeilin, oli vadelmanlehti tee. Sen myös pitäisi tehostaa supistuksia. Oma kokemus ainakin oli hyvä. http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html Tuossa jotain pientä tietoa akupainannasta. Ja löytyy netistä paljon lisääkin.
Sulle tämä nyt ei enää kuulu, mutta jopa kätilö sanoi mulle sairaalassa, ettei vadelmanlehtiteetä saisi sitten juoda ennen 36 raskausviikkoa, sen synnytystä edistävän vaikutuksen vuoksi.
Onnea supistuksiin:)
lilla79,kävin kattoo tuolta linkistä noita akupisteitä ja täytyykin koittaa...kunhan niitä supistuksia nyt sit alkais vaan tulee....tosi hiljasta tuntuis nyt olevan!Eilen kattelin aiempien lasten syntymäviikkoja niin eka 39+2,toinen40+4 ja kolmas 39+1,mikä siis on nyt tänään täynnä tästä raskaudesta joten ei se VOI enää kauaa tuolla mahassa viihtyä:-))))) Olisin aloittanut uuden viikon muuta en oo täällä vuva puolella koskaan aloittanut niin en tiennyt miten tapahtuu joten jätän sen jolle kulle muulle joka sen osaa:-D
Minihattis rv 39+1
sittenkin...vähän ton edellisen viestin jälkeen alko supistelee ja on tässä muutaman tunnin tullu parinkymmenen minuutin välein ja ollu vähän kipeempiäkin,eihän sitä tiedä mitä ens yö tuo tullessaan.....palailen huomenna kirjottelee jos ei oo lähtö tullu:-))