Lantionpohjan jumppa
Miten te jumppaatte? Minä vain puristelen ja " vedän" sisäänpäin, kuten olen ohjeista lukenut. Mutta kun käsketään pitämään sitä jännitystä 20 sekuntia, niin en kyllä pysty. Se jännitys vaan häviää.
Ja ne jumppapallot. Mitä niillä siis tehdään? miten niillä jumpataan?
Kommentit (13)
pystyin kyllä pitämään sen 20 sekuntia, mutta vähän se jännitys silti hävisi, ei kuitenkaan kokonaan. Noloa tässä on se, etten ole edes synnyttänyt koskaan ja silti on lihakset huonossa kunnossa. Mitään virtsankarkailua ei kuitenkaan ole. Vaikuttaako seksin harrastamattomuus lihaksiin? kyllä kai sen pitäisi vaikuttaa. Olen päässyt 25-vuotiaaksi ilman yhdyntöjä ja pelottaa, että olen ihan löysä.
Tuo virtsasuihkun pysäyttäminen on vain testi sille, löytääkö oikeat lihakset! Ei mikään treeni eikä jumppa!
Vierailija:
Tuo virtsasuihkun pysäyttäminen on vain testi sille, löytääkö oikeat lihakset! Ei mikään treeni eikä jumppa!
Miten sitä paitsi joku kahden sekunnin jännitys muutaman kerran päivässä voisi olla tehokkaampi kuin 20sek jännitys monta kertaa päivässä? Noiden 20 sek jumppien lisäksi kannattaa tehä sellasia nopeita jännityksiä, vaikka 50 toiston sarjoja.
Lisäksi vielä harjoitus nimeltä hissi: kuvittele alapäähäsi hissi, jota vedät kerros kerrallaan hitaasti ylöspäin (esim. 5 kerrosta) ja sitten taas lasket alas. Pysähdyt joka kerroksen kohdalle (pidät jännityksen siis samassa) ja sitten siirryt seuraavaan kerrokseen (jännität taas hiukan lisää).
edelleen uskon heitä ennemmin kun teitä
Se, että pysäytät virtasuihkun kaksi kertaa on sama asia kuin tekisit yhden haarahypyn ja ajattelisit päivän treenin olleen siinä.
Mietis nyt :)
käyn myös lantiopohjajumpassa. -10-
Minkähän alan ihminen se muuten oli? Autonkorjaaja?
oli synnyttäneiden lantionpohjajumpan ohjaus ja siitä muistan seuraavat:
-pitää harjoitella kestävyyttä, että pidättelee laskien esim 10 asti ja rentouttaa sitten ja taas uudestaan muutaman kerran
-nopeutta, nopeasti vaikka 20 kertaa ja tauko ja uudestaan
-hissiä, joka täällä jo kuvattiinkin
-varmistaa että harjoittelee oikeilla lihaksilla
-pissaa ei saa katkoa harjoitusmielessä, en kyllä muista miksi
Sille siis joka väitit että näin pitää treenata. Olen käynyt Kätilöopistolla ihan asiaan erikoistuneella fysioterapeutilla pitkään näistä jutuista, ja eka ohje oli nimenomaan se, että virtsasuihkun katkaisemalla TUNNISTAT ne lantionpohjan lihakset. Tätä katkaisua ei kuitenkaan tule harrastaa harjoituksena, se ei tee hyvää virtsarakolle etc. Eli tarkoitus on vain ja ainoastaan havaita mitkä ne oikeat lihakset on, jotta osaa sitten tehdä harjoituksia oikein.
Että terveiset vaan sille sun " ammattilaiselle" . Ehkäpä kuitenkin luotan enemmän omaan lähteeseeni....:D
Illalla sängyssä maatessa (yleensä muistan jumpan vasta silloin) pystyn helpostikin pitämään jännityksen 20sek. Istuessa tai kävellessä on vaikeampi pitää sitä yllä. Lantionpohjalihasten jännittäminen kannattaa ottaa mukaan kaikkiin arkiaskareisiin: kyykistymiseen, ylösnousuun, istumiseen, aivastamiseen, niistämiseen, portaiden nousemiseen jne.