Toukokuiset viikolla 47
Hei kaikille!
Jospa mä tällä kertaa uskaltaudun avaamaan uuden pinon.
Eikö ollutkin ihanaa, kun tänä aamuna sai herätä pakkasaamuun? Siis ainakin täällä etelässä tämä on ensimmäisiä. Jos joku tässä porukassa asuu Lapissa ja on saanut jo nauttia 25-asteen pakkasesta, niin ilmoitan olevani kateellinen! Nyt kuitenkin koitan kovasti tsempata, että tännekin tulisi talven tuntua! :)
Neidin tapaus on ollut niin surullinen, ettei mun tehnyt viime viikolla mieli kirjoitella mitään omia juttuja, kun on vaan niin pahoillaan. Voi kun teidän tilanne selviäisi pian! Ihmettä odotellaan teidän kanssa!
Ja uusi odottaja vm.77 tervetuloa kans!
Viime viikolla käytiin ekassa ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Nyt ollaan uskallettu kertoa raskaudesta jo aika monille. Viikon päästä olevaa seuraavaa neuvolakäyntiä odotellessa.
Hauskaa viikkoa kaikille!
S rv:lla 12+5
Kommentit (51)
Me selvitettiin kans ekassa raskaudessa sukupuoli, mutta nyt mua huvittaisi odotella synnytykseen asti. Olisi kiva, kun jännitys säilyisi! Mies on kyllä sitä mieltä, että otetaan selvää jo aikaisemmin, joten kai siihen on suostuttava. Vaikkei se kyllä mun mielestä vaikuta melkein mihinkään tavaroiden hankintaan...
On aikaa kun olen tänne viimeksi itse raapustellu, mut päivittäin olen keskustelua seurannu!
----------------------------------------------------------------------------------------
Ensin pahoittelut kaikille jotka ovat saaneet huonoja uutisia. Voimia teille jaksamiseen!
"Sinulle ei anneta matkallasi yhtään koettelemusta,
jota et jaksaisi kantaa, vaikka toisina hetkinä
et sitä jaksa uskoakaan..
Muista, että ystävyys tarkoittaa myös niiden hetkien jakamista,
jolloin et jaksa nauraa, hetkiä jolloin tarvitset kuuntelijaa tai toista, jonka kanssa olla vain hiljaa. "
---------------------------------------------------------------------------------
Tervetuloa uudet odottajat! Joku toivotteli jarrusukkia ja oli niin hauskasti toivottu että samaa toivon täältä!
Oma napa voi kaikin puolin hyvin, paha olo ei enää vaivaa, paino valitettavasti on noussut (johtunee osittain tupakan polton lopettamisesta). Huomenna on neuvola ja pelolla odotankin neuvolatädin tuomiota, ei nimittäin ole ihan kaikkein herttaisin täti. Onhan se naurettavaa että aikuinen ihminen pelkää toisen kommenttia mutta niin se vaan menee... :-) Pitäisköhän paastota tää ilta ja huomis aamu... ;-)
Innostuin kirjoittamaan kun Maria77 tuli mukaan. Mulla nimittäin esikoistytöllä ikää jo 11vuotta ja nyt toista odotan. Samanlaiset fiilikset myös täällä eli kaikki on jotenkin muuttunu ja ihan uutta! Ja toi pelko on tuttua kans. Ensimmäinen raskaus meni jotenkin ihan itsestään, nyt kuulostelen joka tuntemusta ihan toisella tavalla. En ole mitenkään ylihysteerinen mut tunne on ihan erilainen. Tieto varmaan lisää tuskaa! :-)
Sukupuolta en haluais tietää etukäteen, mutta mies haluaa joten täytyy vielä pohdiskella ennen ultraa...
Rakenneultraa ja pikkupotkujen tuntemusta odotellen!
Noora ja KeijoAnnikki 14+5?
Olin minäkin aamulla ihmeissäni ja innoissani, kun ulkona oli pienen pieni kerros lunta. :) Saa nähdä tuleeko tänä talvenakaan kunnolla lunta, olisi niin hauskaa päästä pojan kanssa pulkkailemaan ja tekemään lumiukkoja.
NEITI, kovasti pidän peukkuja pystyssä puolestanne edelleen! bd
MARIA, kovasti tervetuloa mukaan! On välillä niin hiljainen tämä pino, että on ihanaa saada uusia ihmisiä mukaan juttelemaan. :) Juuri eilen mietittiin miehen kanssa, että pitäisiköhän sitä sukupuolta kysyä.. Toisaalta olisi ihanaa jännittää loppuun asti ja vaikka esikoisesta ei tiedetty, niin lopussa sitä asiaa ei kumma kyllä enää tullut edes mietittyä. Silloin olin vahvasti sitä mieltä, ettei kyllä koskaan sukupuolta etukäteen kysytäkään, sillä pieni vauva on vauva, ei niinkään tyttö tai poika. :) Mulla ei myöskään ole mitään halua pukea vauvaa välttämättä vaaleanpunaiseen/siniseen, vaan tykkään enemmänkin beigestä, keltaisesta, vihreästä ja valkoisesta - joten vaatehankintoihin sukupuolen tietäminen tuskin tulisi vaikuttamaan. Toisaalta sitten taas olisi jollain lailla kutkuttavaa tietää etukäteen, tuleeko meille pikkusisko vai pikkuveli. Esikoiselle kun edelleen ostan kaikki vähänkin kalliimmat jutut miettien, että sopiihan tämä sitten tytöllekin, mutta jos tietäisin että toinen poika on tulossa, niin saisi meidän poika kerrankin jotain tosi poikamaista. :D
Musta eilen tuntui, että vauva potkaisi. Se oli jotenkin niin erilainen muljahdus kuin mitkään ilmakuplat tai muut, että aika varma olen. Täytyy nyt tänäänkin olla extratarkkana, jospa pikkuinen "Senni" nyt olisi alkanut vihdoin äitiä muksimaan.
Vatsa on varsinkin iltaisin ihan valtava pallo, ihan pyöreä ihana vauvamaha. Aamuisin vielä pienempi, mutta pallo silloinkin. Kun esikoista odottaessa työni loppuivat rv 27+, niin silloin kukaan ei edes huomannut vielä että olen raskaana, eli tosiaan taitaa toisella kerralla masu kasvaa paljon nopeammin! ;) En kyllä tiedä huomaako tätä vielä ulkopuolisen silmin ollenkaan, vaatteilla kun pystyy niin paljon peittelemään. Huoh, nyt on pakko vähän siivota, kun poika on päiväunilla. Hauskaa viikkoa kaikille!! :)
Miimi 16+1
Hei vaan kaikille!
Olen teidän juttuja lueskellut ja nyt uskaltauduin itsekin mukaan. Toista tässä odotellaan, esikoinen syntynyt 10/2004. Ihan hyvin on mennyt, ensimmäisessä np-ultrassa ei oikein viikot täsmänneet, joten sain ajan toiseen np-ultraan myöhemmin, jossa sitten selvisi laskettu aika tarkemmin kun ultraus vastasi niitä viikkoja mitä pitikin. Eli meillä laskettu aika 9.5, ja nyt on siis alkanut 15 viikko. En jaksa tässä tokassa raskaudessa enää olla niin tarkasti mukana viikot+päivät laskuissa mukana, hyvä kun viikot muistaa =)
OIreita on ainoastaan illasta hirveä turvotus mahassa, maha näyttää siltä kuin olisin synnyttämässä huomenna, eli toisin sanoen se on ihan mieletön pallo. Ja yökkäytys-refleksin oon tässä raskaudessa saanu kokea, vaikka sitte mitään ei tulekaan, yök!
Oulun seudulla kun asutaan niin täällä ei todellakaan ole tarjolla kun tuo ensimmäinen np-ultra, joten ajateltiin mennä sitten siihen rakenneultraan/3-d ultraan viikoilla 20, suositteli np-ultran tekijä. Maksakoot maltaita, mutta ei jaksais odotella kevääseen ilman mitään tietoa onko oikeesti masuasukilla kaikki hyvin.
Kyselitte, että halutaanko tietää sukupuoli etukäteen? Ekassa ei haluttu tietää, mutta ostettiin silti yksi toppahaalari vähän niinkuin pojalle. Ja poikahan sieltä tuli. Nyt olisi toiveena tyttö, mutta saa nyt nähdä näkyykö se 3d:ssä niin selkeesti, että sen voi todeta vai ollaanko sitten kysymättä. Loppujen lopuksi olipa sitten poika tai tyttö niin kumpikin käy.
Tämmöistä minulla, onneksi täällä on paljon meitä toukokuisia, niin voi seurata kaikkien odotusta ja omakin odotus sujuu siinä samalla.
T. iippalainen (meidän entinen kissa), joka suunnittelee lähtevänsä mammafarkkujen ostoon kun omat tippuu jo lähes koko ajan mahan alle, ei kiva... RV 15+jotain
Täällä uusi viikko pyörähti käyntiin. Viime viikolla kyllä maha rupesi turvotteleen oikein kunnolla. Iltaa kohti oikein silmissä isonee. Torstaina on toinen neuvola käynti. Jos vaikka kuunneltaisiin vauvelin sydänääniä. Koska olette menossa ostelemaan mammavaatteita? Mulla on oikeastaan enään kahdet housut mitä pystyn käyttään. Toiset on työhousut ja toiset sellaiset lököhousut. Rakastan farkkuja, mutta mitkään niistä ei mene enään päälle. Toisaalta taas, niin mammahousut on kyllä vielä liian suuria...kai sitä vaan täytyy vetkutella noilla vanhoilla pöksyillä vielä jonkin aikaa. Pikkujoulut lähenee ja mitään ei ole päälle laitettavaa...kai sitä täytyy laittaa työhousut vaan jalkaan, jotka onneksi on siistit mustat suorathousut.
Nyt tuli pelkästään omaa napaa.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti.
Palaamisiin taas!
Katti-84 14+0
Mulla on esikoisen ajalta tallessa parit mammafarkut, jotka kyllä ovat jo ihan sopivat. Niissä farkkuosuus on aika matala (ei siis purista myöhemmin isoakaan mahaa) ja sen joustavan trikoo-osan saa kiristettyä niin tiukalle, ettei se pääse tippumaan, vaikka isoa vauvamahaa ei vielä olekaan. Nythän nuo ulottuvat melki tisseihin saakka, mutta kukapa sitä paidan alta huomaisi. ;) Kannattaa siis kokeilla! :)
Miimi
[color=magenta][b]MARIA77[/b] Minä kysyin 13+4 vkoilla kun oltiin siellä turus yksityisellä sukupuolta, mutta turvotuksen takia se ei näkynyt. Tosin aikaista olis joka tapauksessa. Esikoisesta ei kysytty, kuopuksesta lv-punktiossa saatiin 100% varmuus niin kysyttiin. (halkion vuoksi tarkistettiin silloin onko kaikki muu ok) [/color]
Vitsit, mulla tosiaan maha pysynyt ihan hyvin alkuturvoytuksen jälkeen piilossa mut nyt se alkaa kyllä punkea ulos. Ainoa ongelma on nyt sit toi esikoinen joka tuntuu tajunneen asian, ja on ihan pihalla tietty kun hänelle olen jo selittänyt tilanteen (ettei vauvaa tule, koska on kipeä ja menee taivaaseen sen vuoksi) en alkanut selittämään sen tarkemmin)
No, fiksuna 4,5v:nä hän aamulla kysyi onko äitillä nyt tulossa uusi vauva, kun vatsa on kasvanut.. :O Voi kääk, mites sen selitän??
No, sanoin että ei vauvat saa alkuaan ilman isiä ;) (kun mies on merilläkin just) ja kyllä siellä aivosolut raksutti pienen päässä..
En jaksa nyt enää alkaa selittämään että on se vauva siellä vielä mutta ennuste on huono jne, koska eihän 4,5v sellasia ymmärrä.
olinkin tossa kuulostelemassa vähän josko jotain masussa tuntuisi.. ja kyllä sieltä muljaamista tuntui pariin otteeseen. [color=red] :hearts; [/color]
Mietin, pitäisikö käydä kuunteluttamassa ne sydänäänet vielä tällä viikolla...? Mulla on kyl niin hirveät traumat siitä viime TK- ultrakäynnin lääkäristä että on oikeesti hirveän vaikea soittaa mihinkään neuvolaan tai lääkäriin. :O
Mut neuvolas ne varmaan ymmärtäisi ihan hyvin?
T:Neiti, rv 14+2 (mulla muuten laskettuaika nyt sit 16.5., lääkärin ja neuvolan mukaan)
Mulla alkaa myös olemaan äitiyshousut käytössä. Taivuin viime viikolla ja tulipa mukavampi olo. Varsinkin jos on jotain työkeikkaa ja joutuu illan olemaan jossain, niin on kyllä tosi ahistavaa tarkkailla että onko housut auki vai kiinni kun nappi ei mene kiinni ja pelkällä vyöllä yrittää pitää vetskaria kiinni :) Mulla parit under belly housut jotka tässä vaiheessa tosi mukavia. Vähän noi yli masun housut ovat vielä isoja. Pääasia kuitenkin että tuntuu mukavalta.
Neidille ja perheelle edelleen voimia jaksaa ja erityisesti pikkuiselle masussa. Tuntuu tottavie olevan taistelijaluonnetta!!
Oltiin eilen nelivuotiaan kanssa katsomassa elokuvissa Joulutarina. Se oli ihana!!! Siellä kyyneleet silmissä naureskelin että äiti on vähän raskaana taas kun pitää pillittää lastenohjelmiakin katsoessa. Mutta kun se oli niin hyvä ja ainakin aloin taas uskomaan Joulupukkiin!!!! :) Tuntuu että kaikki saa ihan uuden ulottuvuuden nyt kun on lapsia. Tuon neljä vuotiaan kanssa on niin älyttömän ihanaa nauttia jokaisesta vuodenajasta ja kaikista tapahtumista niin täysillä ja vilpittömästi.
No nyt taidan suunnistaa hakemaan niitä ihanuuksia hoidosta. Voikaahan paksusti!!! Niin ja tervetuloa kaikille uusille! Kivaa kun tulee lisää odottajie. Kaikki taustailijat vaan mukaan jengiin!
-Callaway rv 15+4
Noora: kyllä tämä pitkä väli on tehnyt tehtävänsä odotusasioissa. Moni käytännön asia oli vallan unohtunut ja ehkä omat fiilikset ja tuntemukset tulivat välillä yllätyksenä. Huomasin kiukuttelevani kuin pikkulapsi ja saatoin pillittää nähdessäni jonkun liikuttavan joulukortin. Ja tuo pelko, joka tavallaan kulkee mukana taustalla - miten sitä tosiaan esikoisesta ei edes miettinyt mitään "etappeja". Kaikki vain meni omalla painollaan - ehkä niin pitäisikin olla. Jos matkalle sattuu mutkia, niin niitä mietitään sitten silloin eikä ruveta etukäteen murehtimaan. Mutta läpipiirissä on sattunut kaikenlaista ikävää odotusaikana niin jotenkin se on vain vaikeampaa.
Toinen juttu on sitten sukulaiset, joiden kyselyistä paistaa läpi utelut, että kestikö "tekeminen" näin kauan vai miksi näin pitkä ikäero...No sehän ei todellakaan ole tässä olennaista; aivan uskomatonta, että tällainen asia kiinnostaa enemmän kuin itse raskaus! Meillä kyllä on ihan tarkoituksella pitkä ikäero, emme olleet ensin varmoja, haluammeko (ja saisimmeko!) toista lasta.
Callaway kertoi pillittäneensä katsellessaan lastenelokuvaa. Luin yhtenä iltana pojalle kirjaa ja ääneni alkoi väristä, kun oli niin liikuttava tarina. Äiti tässä vähän herkistelee lastenkirjoista...
En minäkään haluaisi sukupuolta siinä mielessä tietää, että ostaako punaisia vai sinisiä vaatteita. En ole tälle tulokkaalle vielä edes ostanut mitään, pitäisi koluta nuo esikoisen vauvatavarat läpi ensin. Mutta esikoista odottaessa koin sen vain positiivisena, että tiesin sukupuolen. Vauvaan ehkä suhtautui toisella tavalla, en osaa sitä selittää.
Neidille voimia, olette kyllä taistelijoita!
terkuin Maria
_Uudet_ : Tervetuloa, komppaan _Callawayta_ : kaikki taustailijat mukaan!
Viikonloppu meni vanhempien luona, joille vauvauutinen taisi tulla aika yllätyksenä -ovat keskittyneet vouhottamaan lähinnä meidän elokuuksi suunniteltuja häitämme. Tässä vaiheessa mun ja siipan mielestä on järkevintä siirtää noita pirskeitä joko ensi talveen tai vuodella, että voi keskittyä kokonaan uuteen perheenjäseneen. En ollut itse tehnyt (vielä) hirveästi häiden eteen, varannut kirkon, juhlapaikan, valokuvan.. mutta vähän riipaisi kun selvisi, että äiti oli järjestänyt ja varannut jo vaikka minkälaista upeaa yllätysohjelmaa meitä, mua ja siippaa, varten. Mutta, ehtiihän ne häät pitää myöhemminkin. Etenkin äitini päästi suustaan muutamia sammakoita, jotka satuttivat aika pahasti, vaikka tietäänkin, ettei hän missään tapauksessa tarkoittanut pahaa. Jo koulutuksen puolesta tiedän itsekin varsin hyvin, että avoliitossa puolisoiden oikeudet ovat aika olemattomat, jos esim toiselle sattuu jokin ikävä onnettomuus. Ovat kuulemma iloisia ja onnellisia vauvasta ja varmasti myös mitä parhaimmat isovanhemmat.
Täällä oli puhetta _sukupuolesta_ , me aiotaan myös kysyä sukupuolta, vaikkei sillä olekaan mitään väliä, kumpi on tulossa. Konkretisoi varmastikin kovasti odotusta, kun tietää, kumpi on tulossa ja vaikuttaahan se hippusen myös tavarahankintoihin, vaikka lähtökohtaisesti en kauheasti pidäkään lasten "värikoodaamisesta" vaatteilla.
Mukavaa alkanutta viikkoa!
C 14+
Nää talviset, kipakat pikkupakkaset ja auringonpaiste on ihania.
Kun taustailijoita pyydettiin kirjoittamaan niin taalla yksi. Oon kirjoitelu aktiivisemmin tonne Yahoon ryhman puolelle (tervetuloa sinne myos!).
Mulla siis 16 viikkoa tulee tayteen keskiviikkona. Yhdet aippahousut oon loytany, huom loytany. Tarvetta on ollu jo pitemman aikaa, mutta kun kaikki on reisista ja takapuolesta ihan liian isoja. Mulla painoa ei oo paljoa tullu lisaa, mutta masu on ku pieni jalkapallo. Toissa istun paljon ja siina saa housujen ylanapit olla auki. Hameen kanssa parjaa paremmin, mutta sukkahousut on liian tiukat. Edellinen raskaus osui kesaan, joka oli musta huomattavasti parempi ajankohta olla raskaana. Vaatteet kevyita ja loysia eika tarvinnu ostaa uusia ulkovaatteita raskauden takia. Nyt mulla on ihan tukala ja ahdistava olo kun saa olla villapaitaa ja takkia ym. Ja viikkoja on vasta noin vahan! Me asutaan USA:ssa ja ennen raskautta ajattelin, etta voi kun taalla on ihania aitiysvaatteita. Nyt en osaa ostaa mitaan. Ylipainosia taalla onkin varmaan enemman ku missaan pain maailmaa niin ilmankos ei loydy sopivia vaatteita normaalivartaloisille. Mitenkohan ma selvian talvesta... Onko muut tormanny samaan ongelmaan?
Naosta: ootteko huomannu muutosta nakokyvyssanne? Mulla on lasit, mutta kaytan niita aika harvoin. Nyt raskauden myota oon joutunut tosin pitamaan paljon enemman.
Sukupuolesta kyseltiin: esikoisen kohdalla haluttiin tietaa ja toisenkin kohdalla varmasti kysytaan. Se muuttaa masuasukin sikiosta ta vauvasta pikkusiskoksi tai veljeksi ja on jotenkin enemman osa jo perhetta siina vaiheessa. Toisaalta nailla palstoilla on saanu lukea niin paljon surullisia uutisia etta eihan mikaan ole varmaa, kun vasta vauvan synyttya. Muistissa on myos yhden tutun raskaus, joka paattyi viikolla 34. Syyta ei koskaan saatu tietaa.
Paatetaan tama viesti kuitenkin ilosempiin asioihin. Taalla myos aurinkoinen ja kylma maanantaipaiva. Kohta taytyy rientaa kampaajalle ja sitten influenssa rokotusta hakemaan ja toihin. Mites muut: ootteko ottaneet INFLUENSSAROKOTTEEN? Mun laakari suositteli taalla ja sanoi, etta raskaanaolevilla influenssa on yleensa rajumpi.
BT 15+
Äh, mikä nikki puhuikaan että mukavaa tietää vauvan sukupuoli... Mä unohdan nikit tasan siinä vaiheessa kun avaan vastausviestin. Pitäisi olla paperia ja kynää vieressä kokoajan. Miimikö se aina niin ihanasti muistaa kommentoida kaikille henkilökohtaisesti. Olen ihan ihaillut kaunista tapaasi :)
Siis se sukupuolijuttu :) Eli tiedän mitä tarkoitat, olen joskus aikaisemminkin siitä puhunut. Vauva henkilöityy ja jotenkin tuntuu tulevan lähelle. Ja nyt vielä kun on tuo herra 4 v, niin mukava sitten puhua veljestä tai siskosta. Mulle riittää jännitykseksi synnytys ja vauva yleesäkin. :)
Kiva kuulla BTsta (muistin, muistin) kirjoitelkaa Yahoolaisetkin tänne välillä.
Huomiseen, Callaway
Onkin tässä aikaa vierähtänyt viime kirjoittelusta. On jotenkin ollut niin kamalaa päänsärkyä, ettei ole yhtään huvittanut istua koneella. Oon sitkeesti elänyt ilman lääkkeitä, mutta jos tää vielä kauan jatkuu, on pakko jotakin ottaa. Töissä ainakin menee hermo, kun päässä jurmuttaa.
Taisi tuossa olla näöstä jotakin juttua. Musta tuntuu, että tää mun päänsärky johtuu pitkälti silmistä ja näöstä. Mulla on lasit hajataiton korjaamiseksi, joita käytän tv:tä katsoessa, lukiessa ja tietty koneella, ym. Nyt on ollu sen verran pimeetä ajella autollakin, että olis ehkä syytä käyttää ajellessakin. Muutenkin tuntuu, että saa jatkuvasti tarkentaa näkemäänsä.
Pahoittelut tähän väliin NEITI, ja paljon tsemppiä jatkoon. Minä tuossa itkeä tihrustin, kun luin noita viime viikon pinon juttuja. Kaikkein parasta tietysti toivoen...
Ei ole vielä tullut töiden tilanteesta uutta tietoa. Toistaiseksi on tilauksia taululla. Toivotaan, että riittää vielä ainakin joksikin aikaa. Nyt kun on töissä taas hiukan rauhoittunut tilanne, eikä esimies hypi silmille. Eikä ole enää ilkeillytkään ainakaan viikkoon. Pysyispä tollasena, niin minunkin ois kivempi olla siellä ja tehdä töitä.
Ollaan himpun verran esitelty noita meidän ultrakuvia. Ihan kun kaikkia muita jotenkin liikuttaisi meidän vauva. Tulevat kummit tietty jonkun verran kiinnostuneita tulevasta pikkusesta.
Laitettiin makkariin rohkeesti hoitopöytä ja pinnasänky. mulla meinas pää hajota, kun ei ollu mitään toivoa saada kalusteita "paikoilleen" muuton jäljiltä, kun tiesi, että pian joutuisi kuitenkin taas miettimään homman uusiksi. Nyt on huone kunnossa ja kamat paikoillaan. Vielähän nuo voisi tulta siirtää poiskin, mutta en tiiä kannattaako. Sinnehän sitä on sitten hyvä kerätä kaikkee vauvakrääsää, ettei jää kuleksimaan minne sattuu. Eikä tuolla makkarissa edes tarvi tilaa milleen muulle. No, katsotaan nyt, miten tässä ehtii ja jaksaa. Kohta on jo joulu ja pian sitten taas se juhannus... Näillä on menty jo muutama vuosi, joulua ja juhannusta vuorotellen odotellessa. Tää aika vaan nykyään tuntuu menevän hurjan nopeesti.
Olikohan mulla jotain olennaista vielä... Kun on pää taas aika laholla tuulella... Ruokaakin pitäisi vielä saada, kun vaan tulis mies kotiin töistä kaupan kautta. Mulla on tuolla ruoka jo puoliksi odottamassa, puuttuu vaan ne loput raaka-aineet. Ja miehiä kun saa aina odottaa.
Ai juu, sukupuolesta... Meillä oli tuossa puhetta. Kummallekin on ihan sama kumpi tulee. tytölle olisi tietty enemmän kaikkea valmiina (ja mulla on vähän tyttö olo..), mutta poika olis ainakin sen puoleen kiva, ettei tarvitsis lasten tapella "prinsessa-tavaroista". Esikko kun ei luovu omistaan. Tuo tyttö on kyllä itekkin höpöttäny pikkusiskosta. Ja sillä kun on ollut hyvä vaisto aina tietää, kuka saa ja mitä. Oli sitten vähän puhetta, ettei kai se niin paha olisi, vaikka etukäteen selviäisi kumpi sieltä on tulossa. Mutta ei me aleta sen takia ylimääräisissä tutkimuksissa käydä tai mitään. Katsoo nyt sitten mitä rakenneultrassa näkyy ja mitä ei.
Huoh, vihdois se mies on sieltä tulossa. Näinollen minä siirryn keittiön puolelle.
Hyvää viileissä merkeissä alkanutta viikkoa kaikille!
Äippä ja Mölli, rv jotain 12+
Aijuu, sain tänään kirjeen sairaalasta, ja siinä kerrottiin tuon 21-trisomia kokeiden tuloksen olevan normaali, eikä riskiä todettu. Hiukan yllätyin koko kirjeestä, täällä kun aina saa itse soitella kaikki mahdolliset asiat. No niin, heippa nyt!
Tervetuloa matkaan mukkaan Maria77 ja iippulainen!!
Neidille vielä kerrottakoon, että täällä ollaan kokoajan hengessä mukana tuli vastaan sitten mitä tahansa!
Miimi: Olin kyllä todella yllättynyt, että te olette myös Tampereella. En ollut jotenkin edes ajatellut koko asiaa. Vähänkö jännittää törmätäänkö todella siellä keskusäitiysneuvolan ultrassa. :)
Ihana uusi raskausviikko pyörähti taas käyntiin. Mielestäni nämä viikot vain soljuu hirveää kyytiä eteenpäin. Muistan kun vielä hetki sitten jännitin np-ultraa ja odotin masun kasvua. Nyt odotukset ovat jo rakenneultrassa, masu on pullahtanut todenteolla esiin ja kuulostelen joko masusta kuuluisi pieniä kumahduksia. Linea negrakin on saanut pituutta lisää ja väri on hieman tummunut. Mies sai viime viikolla tehtyä valmiiksi minulle raskausajan kuntoiluohjelman. Olenkin nyt jumpannut sen avulla joka päivä 20-30 minuuttia telkkaria katsellen. Reidet ovat ihan selvästi hieman levinneet, samoin takapuoli. Onneksi se kuuluu asiaan, eikä minua haittaa tippaakaan. Haluan kuitenkin pyrkiä pitämään itseni kunnossa ja koska ruoasta en todellakaan aio tinkiä, on kuntoilu parasta lääkettä asiaan. Olen myös vihdoin päässyt yli siitä "ei minulla ole aikaa" ja "olen raskaana. Kaikki kilot ovat tervetulleita hyvällä omalla tunnolla" -asenteesta. Ja on kai fyysisestä kunnosta joten hyötyä tulevassa synnytyksessäkin. Olen meinaa ymmärtänyt ettei se ole ihan mikään läpihuutojuttu :-D!!
Ensimmäiset mammafarkut ostin tänään. Minulla on kyllä edelleen kahdet vanhat lantiomallin farkut jotka menevät jalkaan, mutta kuulin, ettei niitä kuitenkaan pitäisi pitää. Mitä te muut olette mieltä? Mammafarkkuja ostaessa huomasin ikäväkseni, että koon 38 trikoo-osa oli paljon väljempi kuin koon 36 trikoo. Harmikseni jouduin kuitenkin valitsemaan koon 36 farkut, koska koko 38 lörpötti reisistä ja takapuolesta todella häiritsevästi. Nyt mietinkin miten minun käy noiden farkkujen kanssa kun trikoo-osa on nyt jo sopivan napakka, mutta mahahan kasvaa vielä monta kokoa. Mielestäni on todella typerää jos joudun ostamaan järjettömän isot housut vain sen takia, ettei pienempään kokoon ole tehty väljempää tilaa masulle. Kuitenkin näissä koon 36 farkuissa on vielä kasvunvaraa, vaikka reidet vielä vähän leviäisivät. Miten teillä muilla on noiden farkkujen kanssa?? En muuten löytänyt mistään sellaisia säädettäviä mammahousuja. Olisiko Miimillä tietoa mistä Tampereelta voisin sellaiset löytää?
Terv. Rice+pikkune rv 16
Ps. Pikkune on jo muuten n. 16-17 cm pitkä ja minusta se on hurjan paljon..:)
Tervetuloa matkaan mukkaan Maria77 ja iippulainen!!
Neidille vielä kerrottakoon, että täällä ollaan kokoajan hengessä mukana tuli vastaan sitten mitä tahansa!
Miimi: Olin kyllä todella yllättynyt, että te olette myös Tampereella. En ollut jotenkin edes ajatellut koko asiaa. Vähänkö jännittää törmätäänkö todella siellä keskusäitiysneuvolan ultrassa. :)
Ihana uusi raskausviikko pyörähti taas käyntiin. Mielestäni nämä viikot vain soljuu hirveää kyytiä eteenpäin. Muistan kun vielä hetki sitten jännitin np-ultraa ja odotin masun kasvua. Nyt odotukset ovat jo rakenneultrassa, masu on pullahtanut todenteolla esiin ja kuulostelen joko masusta kuuluisi pieniä kumahduksia. Linea negrakin on saanut pituutta lisää ja väri on hieman tummunut. Mies sai viime viikolla tehtyä valmiiksi minulle raskausajan kuntoiluohjelman. Olenkin nyt jumpannut sen avulla joka päivä 20-30 minuuttia telkkaria katsellen. Reidet ovat ihan selvästi hieman levinneet, samoin takapuoli. Onneksi se kuuluu asiaan, eikä minua haittaa tippaakaan. Haluan kuitenkin pyrkiä pitämään itseni kunnossa ja koska ruoasta en todellakaan aio tinkiä, on kuntoilu parasta lääkettä asiaan. Olen myös vihdoin päässyt yli siitä "ei minulla ole aikaa" ja "olen raskaana. Kaikki kilot ovat tervetulleita hyvällä omalla tunnolla" -asenteesta. Ja on kai fyysisestä kunnosta joten hyötyä tulevassa synnytyksessäkin. Olen meinaa ymmärtänyt ettei se ole ihan mikään läpihuutojuttu :-D!!
Ensimmäiset mammafarkut ostin tänään. Minulla on kyllä edelleen kahdet vanhat lantiomallin farkut jotka menevät jalkaan, mutta kuulin, ettei niitä kuitenkaan pitäisi pitää. Mitä te muut olette mieltä? Mammafarkkuja ostaessa huomasin ikäväkseni, että koon 38 trikoo-osa oli paljon väljempi kuin koon 36 trikoo. Harmikseni jouduin kuitenkin valitsemaan koon 36 farkut, koska koko 38 lörpötti reisistä ja takapuolesta todella häiritsevästi. Nyt mietinkin miten minun käy noiden farkkujen kanssa kun trikoo-osa on nyt jo sopivan napakka, mutta mahahan kasvaa vielä monta kokoa. Mielestäni on todella typerää jos joudun ostamaan järjettömän isot housut vain sen takia, ettei pienempään kokoon ole tehty väljempää tilaa masulle. Kuitenkin näissä koon 36 farkuissa on vielä kasvunvaraa, vaikka reidet vielä vähän leviäisivät. Miten teillä muilla on noiden farkkujen kanssa?? En muuten löytänyt mistään sellaisia säädettäviä mammahousuja. Olisiko Miimillä tietoa mistä Tampereelta voisin sellaiset löytää?
Terv. Rice+pikkune rv 16
Ps. Pikkune on jo muuten n. 16-17 cm pitkä ja minusta se on hurjan paljon..:)
Kun olen lähettämässä viestiä palsta ilmoittaa ensin keskustelun olevan hetkellisesti poissa käytöstä ja sitten kun yritän uudemman kerran lähettää, pamahtaa ruudulle lukemaan: palvelinvirhe. Ja kas kummaa nyt sitten teksti on täällä jo useampaan otteeseen vaikka luulin joutuvani yrittämään vielä kerran uudelleen. Samperi sentään, kai se on alettava boikotoimaan koko palstaa...
Rice, voi kunpa mäkin saisin itsestäni irti taas vähän urheilullisuutta. Mä en ole työmatkojen kävelyä (40 min/päivä) kummempaa liikuntaa harrastanut lähemmäs kolmeen kuukauteen! Ei vain kertakaikkiaan jaksa! Nyt kun väsymys olisi vissiin helpottumassa niin nyt piinaa pirullinen unettomuus, herään aamuyöstä mankeloimaan sängynpohjaa ja sit pirtsakkana töihin, huoh!
Katti, kyselit mammavaatteiden hankkimisesta. Mä ostin reilu viikko sitten henkkamaukalta toooosi kivat mamma housut, niitä on jo muutamat kaverit ihastelleet, ennen kuin tiesivät mammahousuiksi :O)! Ja "omat" housut eivät enää päälle taivu. Ostin kyllä lontoosta yhdet lantiomalliset farkut (ei mamma) kun tuntuivat ihan hyvältä päällä. Mitään paitoja tai muuta mamma-rekvisiittaa en vielä ole hankkinut.
Vauvalle löytyi ihana punainen toppatakki, farkut ja parit mini-kengät lontoosta, mutta ostaminen on melko mahdotonta kun ei tiedä sukupuolta, ei niinkään vaaleanpunainen/vaaleansininen jaottelun takia, vaan vaatteet ovat vaan selkeästi pikkupojille tai pikkutytöille alkaen pienimmistä koista!!! Sitten ne vähäisetkin unisex-vaatteet on jotenkin tylsähköjä, lähinnä velourpotkareita.
Meillä onkin jo varattuna 18.12. raknneultra yksityiselle, ja olis se kyllä hirmu kiva tietää sukupuolikin, itsekin olen ajatellut, että vauva saa selkeämmin persoonan kun tietää sukupuolen, kuten joku aikaisemmin totesi myös. Mulla on itsellä kovin "tyttöolo", toisin kuin km-raskaudessa olin vakuuttunut alusta asti tuloillaan olevan pojan, saas nähdä, meidän vauvan sukupuolesta on menossa jo ainakin kaksi vetoa pystyssä :O))!!
Polttarireissu oli varsin kiva, ja jaksoin yllättävän hyvin menossa mukana, vaikka iltaisin vetäydyin hotelille jo hyvissä ajoin ennen puoltayötä, ja vielä kun jaoin huoneen hyvän ystävän kanssa, joka ei myöskään jaksanut riekkua kolma iltaa peräkkäin, niin meillä riitti höpistävää sitten yön tunneille asti :O)))! Vähän jänskätti et miten hunni jaksaa kaikki pitkät päivät liikenteessä, ja painavien ostoskassien ronttaamiset, mutta tänään taas kolleega kuunteli sydänäänet, ja siellä se vilpertti luikerteli aina pakoon kun saatiin se "aalloille", muta saatiinpa kuin saatiinkin hyvin kuulumaan n. 150 syke :O)))!! Taitaa olla tuleva himoshoppaaja ;O))!!!
Jaahans, miehentarttee päästä tällä punaisella sekuntilla rimpauttamaan skypellä, joten romaanille laitettava piste :O)!!
Kivaa iltaa, ja pukeudutaanhan mukavasti ja lämpimästi tonne hyiseen talvee masuinemme :O)!!!
T. Hyttynen ja Hunni 13+3
Iltoja vaan kaikille. Ajattelin vaan lukaista pinon läpi, mutta täytyy pikkasen kirjoitella, kun taitaa jäädä taas työkiireiden vuoksi useammalta päivältä väliin. Uusia on tullut mukaan, kivaa, kyllähän tänne mahtuu :).
Paljon tuossa oli kaikenlaista juttua ja mun pää tyhjenee heti kun alan miettiä,että mihin kaikkeen "pitikään" kommentoida, ja mulla kans jää niin huonosti nikit mieleen,että se kynä ja paperi olis kyllä hyvä olemassa tuossa vieressä.
No, jos siitä sukupuolesta ainakin. Kyllä me varmaankin kysytään seuraavassa ultrassa, mies tahtoo enemmänkin,mulle ei nyt niin suurta väliä. Onhan se toisaalta sit kiva tietää, että ketä puhuttelee sinne masuun ;o). Meillä rakenneultra meni vasta tammikuun puolelle, että sitä odotellessa...
Masu on kasvanut ja kyllä alkaa olla tiukkaa housujen kanssa, yhdet farkut enää mahtuu. Siskolta saan mammavaatteita lainaksi, kun itse olen hävittänyt kaiken. Yhdet housut kyllä tilasin jo ja kyllä niillä on vaan mukava olla kotioloissa! Töihin nyt sitten pitää kohta keksiä jotkut housut. Se kyllä hieman kauhistuttaa,että mitä talvella sit pukee. Mun työhön kuuluu ulkoilua, joten pakko vaan saada sellaiset vaatteet mihin mahtuu ja missä tarkenee.
Äitiyspakkaus me otetaan, mulla kun on kaikki vauvanvaatteet laitettu jakoon jonnekin ja muutenkin on kiva saada se pakkaus, on se niin monipuolinen sisällöltään. Siskolta saan toki vauvanvaatteita,on kuulemma ihan yhden vauvan tarpeiksi, jos ei enemmänkin..Hyvä näin! Vaunut joutuu hommaamaan ja sängyn. Hoitopöytä on vielä harkinnassa..tilaa kun ei ole hirmuisesti ja toisaalta haluaisin sen makkariin. Mutta tästä vielä joutuu isännän kanssa vääntämään kättä!
Huono olo on tipotiessään (kop-kop). Ihanaa kun on pystynyt syömään! Kohta ne kilotkin alkaa lisääntymään, vielä kun ei oo tullut kun kilon verran lisää. Väsymyskin on helpottanut, mutta kuten joku tuossa mainitsi, niin mulla ihan sama juttu: NYT EI UNI MAISTU. Viime yönä pyörin ku mikäkin häkkärä sängyssä, oli mukamas niin pirteä olo. Vaan autappa armias,ku kello herättää... Huh, mikä väsy! Toivottavasti tämä on ihan tilapäistä ja kohta saa taas nukkua hyvin.
tuossa eilen "muljahti masussa, ihan niinku sellanen pieni potku siellä olisi tuntunut. No, ilmakuplia..mutta tänään taas kun istahdin sohvalle, niin sama juttu. En tiedä onko liikkeitä vai mitä, mutta kyllä ihan tutulta tuntui, vaikka edellisestä raskaudesta onkin aikaa. Pitää nyt jännityksellä päivittäin hetken aikaa rauhoittua tunnustelemaan, olisko ne sittenkin pikkuisen liikketiä vai ilmavaivoja ;o)
No, nyt otan kirjan käteen ja luen itelleni mukavan unetuksen päällä. Mukavaa alkanutta uutta viikkoa kaikille.
Uuniz 14+3--?
Mun on ihan pakko liittyä tohon, että millään ei muista mitä kukin on kirjoittanut.
Vitsi, nyt oon saanu niin paljon rohkaisuja mammafarkkujen ostoon, että kaippa sitä täytyy sitten viikonloppuna käydä vähän shoppailemassa. :D Töissä tänään manasin työkavereille, kun ei ole mitään housuja niin sieltäkin rohkaistiin mammavaatteiden ostoon. Oikeastaan ihan kivaa. :D
Ollaan ensikuun puolen välin jälkeen lähdössä Kanarialle kahdeksi viikoksi. Mistä löydän sopivat uikkarit??? Olen miettinyt, että sellaiset missä olisi toppiyläosa ja shortsialaosa, olis kivat. Mistä sellaisia löytää tähän aikaan vuodesta?? Oon käyny joitakin kauppoja läpi...eniten just pikku pikku bikineitä tai sit täysin vastakohtana kokouikkareita...kokouikkareita ei meikäläisen päälle saa vaikka maksettaisiin, niin hirveetä katseltavaa se on. Onko kellään antaa vinkkiä uikkari-kaupasta pirkanmaalla??
Saatiin hommattua jo yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja sitteri. Kaikki nuo yhteishintaan 250e! Neljä vuotta vanhat, mutta todella loistavassa kunnossa vielä! Aikamoinen säästö! Vaunut oli kuulemma maksaneet uutena 730e, meillä ei todellakaan olisi ollut kyllä varaa laittaa sellaista summaa vaunuihin...mutta onneksi anoppi oli puhunut työkaverilleen meidän vauvauutisen, niin sen kanssa sitten päästiin tekemään kauppaa.
Mutta, nyt alkaa teksi heitteleen silmissä siihen malliin, että on tän plikan aika mennä untenmaille.
Kuulemisiin jälleen!
Katti-84 rv 14+0
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
On nämä talvet kyllä niin kummallisia nykyään, etelässä vaan pelkkää sadetta ja pimeää. Oi niitä lapsuuden talvia, kun lunta oli kinoksittain ja luistelemaan päästiin jo joulukuussa hiekkakentälle jäädetytetylle luonnonjäälle. Vaseliinia vaan poskiin ja eikun pakkaseen mäkeä laskemaan...
Oletteko muuten ajatelleet selvittää tulokkaanne sukupuolta? Me kysyimme esikoisen rakenneultrassa sukupuolta eikä siitä kyllä voinut erehtyä maallikkosilmätkään. Toisaalta oli kiva tietää, kumpi tulee ja vähän mietittiin, että tässäkin raskaudessa kysyttäisiin sukupuolta. Toisaalta olisi kiva pitää itsellekin yllätyksenä, mutta taidan olla liian malttamaton hätähousu sellaiseen...
Mukavaa viikkoa!
Terkuin Maria rv 14