Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset viikolla 47

17.11.2008 |

Hei kaikille!

Jospa mä tällä kertaa uskaltaudun avaamaan uuden pinon.

Eikö ollutkin ihanaa, kun tänä aamuna sai herätä pakkasaamuun? Siis ainakin täällä etelässä tämä on ensimmäisiä. Jos joku tässä porukassa asuu Lapissa ja on saanut jo nauttia 25-asteen pakkasesta, niin ilmoitan olevani kateellinen! Nyt kuitenkin koitan kovasti tsempata, että tännekin tulisi talven tuntua! :)

Neidin tapaus on ollut niin surullinen, ettei mun tehnyt viime viikolla mieli kirjoitella mitään omia juttuja, kun on vaan niin pahoillaan. Voi kun teidän tilanne selviäisi pian! Ihmettä odotellaan teidän kanssa!

Ja uusi odottaja vm.77 tervetuloa kans!

Viime viikolla käytiin ekassa ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Nyt ollaan uskallettu kertoa raskaudesta jo aika monille. Viikon päästä olevaa seuraavaa neuvolakäyntiä odotellessa.

Hauskaa viikkoa kaikille!

S rv:lla 12+5

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään viikko menee meikäläiselläkin että ehtii uudemman kerran tänne kirjoittamaan:/ Lukemassa yritän käydä aina kuin vaan kynnelle kykenen, mutta jotenkin kirjoittaminen niin helposti jää. Sen verran on aina juttua, että suurin osa ehtii jo unohtua kun on päässyt ketjun loppuun ja sitten on jotenkin muka niin kaaauhean vaikeeta kommentoida mitään.

Äitiysvaatteista nyt ainakin on ollut juttua. Minäkin luovutin noin viikko sitten kun sain sopivasti kasan mammavaatteita lainaan. Omat vaatteet ehdin pistää kiertoon pari vuotta sitten, meille kun ei enää vauvoja pitänyt tulla;) mutta onneksi kaverilla oli iso kasa sopivan kokoisia vaatteita jemmassa. Omat lempparifarkut oli päällä viimeksi reilu viikko sitten ja iltaa kohden olo oli niin tukala, että päätin niiden joutavan nyt kaapin perukoille hetkeksi. Onneksi mulla oli kaapissa myös yhdet matalalantioiset fakut, ei äitiys-, joiden käyttäminen on huomattavasti mukavampaa kuin kireiden farkkujen sullominen jo vähän kasvaneen vatsan päälle. Varsinaisia ä-vaatteita olen käyttänyt muutamia housuja ja kuten Callawaykin totesi, ah kun olikin ihanaa:D Ja muuten, mun maalaisjärki sanoo, että lantiomallisten farkkujen käytöstä, kuten ei minkään muunkaanlaisten housujen, ei ole mitään haittaa jos ne eivät tunnu pahalta päällä. Tottakai jos housut pahasti puristavat, niin täytyy vaihtaa toiseen malliin, mutta kyllä se vauva siellä on kuitenkin niin hyvässä suojassa, ettei housut pysty häntä vahingoittamaan.

Ja kukas se nyt olikaan joka pähkäili 36- ja 38-kokoisten housujen kokoeroja. Itse olen normisti kokoa S/36 ja sen kokoisen äitiysvaatteet ovat aina mahtuneet päälle ihan loppuun saakka. Kyllä ne resoritkin joustavat vatsan kasvun myötä ja samoja housuja voi pitää huoletta koko raskauden ajan jos muuten ei kauheasti leviä. Tottakai melkein jokainen ainakin vähän leviää myös takapuolesta ja reisistä, mutta ei se paisuminen nyt niin massiivista olisi että pitäisi housuissa siirtyä isompaan kokoon:)

Mitäs muuta..? Viime viikolla meilläkin vihdoin ja viimein oli np-ultra, jossa kaikki oli hyvin. Kova menohan tuolla vatsassa jo on, vaikka minkäänlaisia merkkejä siitä ei vielä tunnu. Muutkin oireet ovat oikeastaan kadonneet, ainoa merkki raskaudesta on pikkuisen kasvanut vatsa. Hyvä että edes jollain tavoin pikkuinen pitää äidin mukana menossa:) Ja kyllä tässä vielä ehditään oirehtia ja tuskaillakin, joten täytyy vaan nauttia kun nyt on hyvä olo.

Hyviä vointeja kaikille!

rvaT 12+6

Vierailija
22/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo pakkaset kauan kestänyt täällä pk seudulla, vaan taas tulee vaihteeksi vettä. Olis tuo lumipeite todella mukava, mutta sitä saadaan varmasti odottaa ja tuleeko sitä nyt laisinkaan tänne etelään.

Tänään olis tarkoitus mennä katsomaan yhtä kämppää. Pakko päästä muuttamaan, sillä tuossa meidän pienessä kaksiossa ei pysty enää olemaan. Ahdistaa niin paljon tuo tilanpuute. Olishan se kissoille ja koirallekin kiva kun olis enemmän tilaa temmeltää. Omaa kämppää ei kyllä vielä uskalleta ostaa, joten vuokra asuntoon saa tyytyä vielä..

Täällä masu kasvaa kasvamistaan. Ihan selkeästi näkyy jo vauvamaha, vaikka esikoista odotetaan. Eilenkin tuli jo kommentteja, "että olet hiukan pyöristynyt, saako onnitella". No, saahan sitä! Alkaa nuo omat housut kyllä kiristää jo siihen malliin, onneksi vielä parit farkut menevät jalkaan. Mammahousuja pitäisi varmaan mennä jo katsomaan, sillä voisi olla mukavemmat jalassa. Itse teen istumatyötä ja varsinkin iltapäivästä tuntuu, että henki ei enää kulje.

Rakenneultra lähenee kovaa vauhtia. Olen ainakin itse sitä mieltä vielä, että sukupuolta ei selvitetä. Mutta katsotaan jos tilanne muuttuu. Eilen tuli maksettua loput lomamatkastakin, joten lähtö lähenee kovaa vauhtia. Oi, että kaksi viikkoa Thaimaan auringon alla. Luulisi siellä piristyvän.

Mukavaa, että tänne on ilmesynyt uusia odottajia. Tervetuloa vaan mukaan!

Jaksamisia ja voimia Neidille ja koko perheelle. Hengessä ollaan varmasti kaikki mukana.

Tällä kertaa ei sitten sen ihmeempiä..

Mukavaa tiistapäivän jatkoa kaikille.

T.Murunen82 + vauveli

rv 16+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomata olevansa hyvällä tuulella. Jännä kun eilen en edes tajunnut pahantuulisuuttani, mutta nyt jopa eilisestä tekstistäni se huokuu jollain lailla. Tänään olo on jotenkin todella pirteä, vaikka univelkaa on taas enemmän kuin tarpeeksi. Onneksi siihen on jo tottunut. Kai se on jotain valmistelua tulevaa vauva-arkea varten. Niin ja täällä oli keskustelua siitä, että nyt kun väsymys on rakana, on alkanut jatkuva unettomuus vaivata. Täytyy sanoa, että mukana ollaan. Itse olen myös kukkunut useampana aamuna neljän jälkeen sängyn pohjalla. Uni on muutenkin jotenkin hirveän ohutta, eikä asiaa auta yhtään se, että ravaa 3 kertaa yössä vessassa. Huoh...ai niin, minähän olin hyvällä tuulella tänään. :0)

Hyttynen: Mielestäni tuo 40 minuutin kävely on todella hyvä saavutus yhden päivän aikana. Ja varsinkin kun se kaikki on vielä hyötyliikuntaa. Siinä saa kaikenlisäksi varmaan raitista ilmaa kiitettävästi aina ennen ja jälkeen työpäivän.

Uuniz: Hienoa, että olo alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa sielläkin päin. Toivotaan tosiaan ettei se enää tule takaisin kiusaamaan. Niin ja olen kyllä todella iloinen jos siellä jo tosiaan alkaa myllerrystä masusta kuulumaan. Ihanaa...:)

Katti: Itse asun Tampereella ja itse lähtisin uikkareita etsimään tähän aikaan vuodesta jostain urheiluliikkeestä. Niissä on suht. hyvä valikoima ja ovat hyvälaatuisia ja mukavia päällä. Sieltä voisi löytyä juuri tuollainen sinunkin kuvaamasi vaihtoehto. Joten kokka kohti inter sportia vaan.

RvaT: Minä ihmettelin koon 36 ja 38 eroa. Kiva kuulla, että sinulla on kokemusta koon 36 pöksyistä ja masukin mahtui niihin loppuun asti. Ehkä sen sitten aika näyttää, mutta nyt luotan siis siihen, ettei minun tarvitse enää isompia housuja hakea. Onnea vielä hyvistä np-ultra kuulumisista!

Murunen: Sinulla on jo todella hienot rv:t kasassa. Jos oikein muistan tuolta esittelypinosta, on teillä LA 1.5. Kivaa jännätä kuka meistä ensimmäisenä pyöräyttää pullan ulos uunista. Sinne on kyllä vielä aikaa, mutta eipä tuo puolenvälin etappikaan enää kaukana ole.

Jaahans, kohta olisi suunnattava töihin. Ihana vuoro tänään. Olen jo ennen seitsemää illalla kotona, se on luksusta minulle. Taidan heittää nuo uudet mammafarkutkin jalkaan kun ne nyt vihdoin tuolla vaatepinossa komeilevat. Olen niin kova pitämään farkkuja, että täytyy katsoa josko sitä saa lähteä jossain vaiheessa hakemaan uudet puhkikuluneiden tilalle. Yleensä minulla onkin farkut poikineen kaapissa valittavana, mutta nuo äitiysvaatteet kun ovat käytössä vain sen 6 kuukautta, niin ajattelin niissä pyrkiä vähän säästämään. Nykyisin kun on kaikkia ihania tunikoitakin tarjolla, niin ajattelin niitä hyödyntää myös odotusaikana. Normi paidoissakin on nykyisin niin ihana pitkät helmat, että säästyn monilta äippäpaita ostoilta.

Rattoisaa viikkoa sisaret!!

Terv.Rice+pikkune rv 16+1

Vierailija
24/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyshousut tilasin minäkin ellokselta ja toivottavasti ovat tänään tai huomenna postissa niin pääsis ne hakemaan. Yhdet farkut mulla menee vielä päälle mut ne on jo niin puhki kun olen oikeastaan vain niitä pitänyt töissä, joten uudet farkut kyllä pitikin saada, tiedä sitten onko nuo elloksen farkut minkalaiset. H&M katsoin äitiysvaatteita mut ne housut oli niin pieniä ettei niistämun kokoa löydy, no olis koko ollut mut näytti kyllä pari kokoa pienemmältä eli en edes ruvennut kokeilemaan. Siellä on muutenkin pieniä vaatteita ette mun runsaudelle niitä koskaan löydy :) housuja en varmaan oo koskaan sieltä ostanut mut paitoja oon kyllä löynyt ihan hyviä ja sinne varmaan meen sit äitiyspaita ostoksille. Yhden nettikaupan löysin jossa näytti olevan vähän isompi äitiysfarkkuja, mut mun kun pitää aina tilata housuja kahta koko ja eri malleja et löydän hyvät niin on vaikee tilata tollaisiatjoissa pitää heti maksaa, saahan sen rahan takaisin jos palauttaa mut jos menee 200e kerralla niin tuntuu vähän paljolta. Siellä oli tosin nopea toimitusaika pari päivää joten jos tilaa yhdet ja jos ei oo sopivat niin vaihtaa sit seuraavaan kokoon ne.

Mutta mistä löytyy sopivat välihousut, minä ainakin oon niin viluinen talvisin et mun on pakko pitää pitkiksiä housujen alla. Omat on vähän tiukat mahan kohdalta ja ellokselta tilasin aikasemmin äitiyslegginssin, mut ne oli yhtä pienet mitä mun nykyiset pitkikset. En edes kokeillut mut kyllä ne olis ruvennut puristamaan sit mahasta melko pian. Ja minä se tuun olemaan melko suuri kun tarvii kahdelle vauvalle tilan kasvaa ja omastakin takaa on tätä lääniä :)

Voi että kun toiset jo pääsee rakenneultraan ja meidän pitää vielä odottaa yli kuukausi 2.1 vasta on meillä aika, no mutta joulu tulee liian nopeasti ja sit jo päästään vauvaa katsomaan. Ennen sitä onkin vain se yksi neuvolakäynti.

Viikkoja olis nyt 13+6 joten vielä menee kauan et vauvat rupeaa liikkumaan.

Eipä nyt oikein oo muuta kerrottavaa kun tuntuu ettei asiaa oikein ole kun ekat neuvolat, lääkärit ym. on käyty ja nyt vain odotellaan jatkoa.

Hyvää viikon jatkoa ja jaksamista kaikile!

Vierailija
25/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa kuulla, että täällä muutkin kukkuu öisin, mä olen jo ajatellut, että stressaan nyt jotain, mitä en itsekkään keksi :O)!! Mutta näyttäisi siis kuuluvan asiaan, ja niinkuin Ricekin totesi, taitaa olla valmistautumista vauvan tuloon kaikki tämä, ihmeellinen on luonto!

Mulla kanssa tänään kovin energinen ja iloisen pirtsakka päivä, mikä varsin toivottavaakin, sillä illalla olisi vielä jaksettava kestitä liuta sukulaisia synttärikahvien merkeissä, sitä ollaan nimittäin jälleen vuoden vanhempia, mittarissa huikeat 28 vuotta, jeij!

Rice, kyllähän toi kävely on parempi kuin ei mitään (tosin raittiin ilman sijasta hengittelen helsingin keskustan pakokaasuja :O)!), mutta kun aikaisemmin on tottunut vielä lenkkeilemään ja salilla jumppaamaan väh. 3 x/vko :O/. En kyllä oikeasti koe ahdistusta tästä "liikkumattomuudesta", ehkä jopa vähän nautin näistä varsin hyvistä "tekosyistä" enkä osaa enää liikuntaa aloittaakaan :O)!?

Oletteko muuten muut huomanneet jo tässä vaiheessa hengästyvänne HUOMATTAVASTI helpommin kuin aikaisemmin, mulla tuppaa happi loppumaan jo pienemmissäkin mäissä ja ripeämmissä askelissa??!!

Aurinkoisempaa päivän jatkoa :O)!

T. Vanha-Hyttynen ja Hunni 13+4

Vierailija
26/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa etten ole ainoa, joka on jo äitiysvaatteisiin siirtynyt. :)

RICE: Kaikkein parhaimmat mammafarkut ostin viime odotuksen aikana Lindexiltä, mutta nyt siellä ei enää myydäkään äitiysvaatteita ollenkaan. :( Ei täällä Tampereella taida saada mammavaatteita enää kuin Stockalta ja H&M:stä, KappAhlkin kun on nyt ilmeisesti lopettanut niiden myynnin. Aika heikko valikoima siis, onneksi on kuitenkin nettikaupat. :) Mulla on kaapissa myös h&m:stä ostetut mammafarkut kokoa 36 ja muuten ovat sopivat kyllä, mutta se trikoo-osa kiristää tosiaan jo nyt ihan liikaa. Niissä on siis aivan mielettömän tiukka resori, eikä se ainakaan viime raskaudessa joustanut ollenkaan, joten avasin silloin sivusaumat ja ompelin väliin vähän lisää kangasta, niin olivat sitten vähän paremmat. :) Ehdin ne jo tässä välissä tuunata takaisin alkuperäismuotoon, mutta nyt jo pitäisi taas avata ja ommella, blaah.

NEITI: Voi teidän pientä esikoista, joka niin kiinnostuneena vauvasta kyselee. On varmasti hankalaa selitellä tilannetta, varsinkaan kun olette varmasti itse aivan yhtä pyörällä päästänne. Menehän ihmeessä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, eikä varmasti juttutuokio neuvolantädin kanssa olisi pahitteeksi.

CALLAWAY: Kyllä olisin minäkin varmasti itkenyt elokuvissa, kun itken melki joka telkkariohjelmaakin katsoessa. ;) Oon ihan tosi herkkänä ollut tämän raskauden ajan, välillä se on kyllä tosi rasittavaa.. Kiitos kauniista sanoistasi näiden kommentointien suhteen. <3 Mulla on tämä vastaussivu toisessa ikkunassa auki, niin pystyn samalla kurkkimaan keskustelua. :) Tulette jotenkin paljon läheisemmiksi, kun jotain kaikille kommentoin.

MARIA: On se kumma miten sukulaiset jaksavat ihmetellä lapsienne ikäeroa, eiköhän se vauva kuitenkin ole se itse pääasia. :) Meillä anoppi vihjasi vähän siihen suuntaan, että oliko tämä kakkonen vahinko, kun näin pienellä ikäerolla lapset ovat. Huoh, mun mielestä 1v10kk on ihan sopiva ikäero ja ihan tarkoituksella siihen pyrittiinkin. :)

BABYTALK: En aio ottaa influenssa-rokotusta, ei itseasiassa ole tullut mieleenkään..

MÖLLI: Olisikin ihanaa kun olisi makkarissa jo vauvansänky valmiina. <3 Hienoja uutisia saitte 21-trisomiaa koskien.

HYTTYNEN: Polttarireissusi kuullosti kivalta, oli varmasti mukavaa vaihtelua arkeen. :) Juu, muakin aikoinaan hämmästytti se, että vauvoille on tarjolla tosi vähän unisex-vaatteita. Se on kyllä tosi harmillista, varsinkin jos sukupuolta ei etukäteen tiedä. Minäkin olen tuota hengästymistä ihmetellyt, mua alkaa välillä rattaita työnnellessä ihan sattumaan keuhkoihin. :( Varsinkin ylämäet ovat aika tappavia..

KATTI: Ricen tapaan suosittelisin kiertämään urheiluliikkeitä, eipä niitä uikkareita taida tosiaan tähän vuodenaikaan oikein muualla edes olla. Olettekin löytäneet edulliset vaunut + muut! :) Vaunut ovat tosiaan todella kalliita, onneksi meillä nuo 1,5 vuotta sitten ostetut ovat vielä loistavassa kunnossa, niin ei tarvitse niihin sijoittaa pientä omaisuutta.

Mulla ei ole mitään uniongelmia öisin, johtuen siitä että esikoisella on. Huoh, viime yönäkin valvottiin 03-06 huutaen ja kiljuen - suppoon sitten rauhottui, eli taitaa ne hampaat kiusata raukkaa edelleen. Nyt on itsellä ihan armoton päänsärky, eikä ainakaan tämä koneella istuminen sitä tunnu parantavan.. ;) Aaargh, toivon niin kovasti että tämä kakkonen on parempi nukkumaan kuin isoveljensä. Poika on pian 1v5kk ja kokonaan nukuttuista öistä ei varmasti ole syntymän jälkeen päästy nauttimaan vielä kymmentäkään kertaa. :( Onneksi kaikkeen tottuu.. Toivoisin kyllä että poika oppisi nukkumaan paremmin ennen kuin tämä vauva syntyy.

Jos siis RICE oli pahalla tuulella eilen, niin tänään pahalla tuulella olen minä. Onneksi tunnin päästä tulee kaveri päiväkahveille ja illalla pojan kummitäti tulee vielä kyläilemään, joten mukavaa seuraa ainakin on tiedossa. :) Huomenna mennäänkin aamupäiväksi keskustaan ulkoilemaan & kahvittelemaan, joten kivoja juttuja on luvassa ja ehkäpä minäkin tästä vähän piristyn! :)

Miimi, 16+2

Vierailija
27/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tooosi katkera, että ne tulivat muotiin toden teolla vasta sen jälkeen kun toinen lapsemme oli syntynyt, esikoisen aikana niistä ei ollut täällä Pohjolan perukoilla vielä hajuakaan. Kakkosraskaudessa mulla taisi olla yksi tunika, mutta sekin meni enemmän mammapaidan piikkiin, mutta esim seuraavana kesänä tunikat olivatkin jo tosi hip ja pop. Siis voiko olla ihanampaa odotusajan vaatetta!? Onneksi niitä on edelleenkin tarjolla, nyt aion kyllä panostaa muutamaan ihanaan:) Ja raskauden jälkeen heitän niillä vesilintua, sillä siinä vaiheessa viimeinen miltä haluaa näyttää, on raskaana olevalta:D Mulla on jäänyt monta ihanaa paitaa ja tunikaa kauppaan, sillä vaikka olen ihan hoikka, niin moni tunika saa näyttämään raskaanaolevalta ja aina ei siltä halua näyttää!

Unettomuus on tunikankaipuun lisäksi mulla hyvin muistissa edellisestä raskaudesta. Jo hyvin varhaisessa vaiheessa aloin nukkua huonosti, heräilin öisin ja loppua kohden aloin myös heräämään aamuyöstä enkä enää saanut unta. Tämän vuoksi mulla ei myöskään väsymys hellittänyt koko raskauden aikana, kun yöt nukuin huonosti ja päivät piti jaksaa esikoisen kanssa. Onneksi meitä siunattiin hyvin nukkuvalla vauvalla, kakkonen on ollut alusta saakka aivan uskomattoman hyväuninen -toisin kuin isosiskonsa...Tämän kolmosen tilaukseen pistettiinkin huutomerkillä että hyvä nukkuja, kiitos;)

Mutta nyt täällä kuulostaa siltä, että joku kaipaa päiväunia (en minä), joten moiks.

-T-

Vierailija
28/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYTTYSELLE synttärionnea!

Ensimmäinen kerta kun huomasin hengästyväni normaalia herkemmin oli jo muutama päivä ennen plussatestiä kotirappuja kavutessani. Tuttu oire myös edellisiltä kerroilta, liittyy käsittääkseni jotenkin siihen, että raskaus "rasittaa" myös äidin verenkiertoa ja se joutuu kovemmille kuin normaalisti. Toinen tuttu vaiva on huimaus, sitä oli varsinkin alussa. Tosin mulla on aina aika alhainen verenpaine, joten sen vuoksi en uskalla esim kauhean nopeasti nousta ylös, muuten meinaa lähteä taju.

MIIMI, meillä kakkoselle ja kolmoselle tulee ikäeroa 2v7kk (esikoisella ja kakkosella 1v11kk) ja aika moni on ollut tosi yllättynyt että meille vielä tulee vauva. Suoraan ei ole kukaan kysynyt, mutta rivien välistä on ollut luettavissa, että vahinkoa on meidänkin kohdalla epäilty:D Edellisellä kerralla kukaan ei ihmetellyt mitään, mutta nyt kyllä.

No nyt ne livahti jo tonne alakertaan, täytyy mennä kuulemma availemaan jotain laatikkoa.

Vierailija
29/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt tässä hiljaiseloa muutaman viikon. Päivittäin käyn lueskelemassa mutta töissä tulee tosi harvoin sellaisia hetkiä että ehtii kirjoittamaan edes pikaiseen.

Tervetuloa uudet ja Iippalainen, myös minulla on -04 syntynyt poika ja nyt laskettu aika on 7.5 eli samoihin aikoihin kuin sinulla. Mites teillä esikoinen ottaa tulokkaan odottelun? Meillä ollaan hirvittävän innoissaan. Hän on vain sitä mieltä että äiti meillä on tosi paljon hommia keväällä kun vauva syntyy. : ) Tuon ikäinen on jo niin ihailtavan kypsä vastaanottamaan tulokkaan. (Joo ei se varmasti koko ajan niin auvoista ole, törmäyksiä tulee ihan varmaan..)

Onko muuten kenelläkään ollut runsasta valkovuotoa? Minulla on ollut jo yli kuukauden. Eilen sain käytyä vihdoin yksityisellä gynellä ja hän löysi heti tulehduksen. Sain siihen aika voimakkaat antibiootit. Hän teki samalla myös ultran ja kyllä tuli niin hyvä mieli kun näki pikkuisen vipeltävän ruudulla. Lääkäri kävi myös kaikki elimet tarkkaan läpi ja totesi kaiken olevan kunnossa, ainakin tällä erää. Onneksi sain tulehduksenkin hoitoon, siihen kuulemma liittyy suurentunut keskenmenoriski. Tuntuu ettei ultrassa voi koskaan rampata liikaa. : ) NP-ultrastakin on vasta neljä viikkoa. Rakenneultra on sitten 19.12 eli ihanaa kun sai sen ennen joulua. Viikot riitti just..

Vaatteista on ollut juttua. Olen yrittänyt metsästää äitiyshousuja, tuloksetta. Täytyisi varmaan tilata netistä kun mistään ei tunnut löytyvän. Yksi tuttu neuvoi tekemään vanhoista housuista itse äippähousut niin että riistää vyötärön, madaltaa sitä hiukan ja neuloo resorikankaasta vatsan päälle ulottuvan kaistaleen. Täytyy testata ensin huonompiin housuihin ja jos onnistuu niin sitten parempiin.

Puolukka 15+5

Vierailija
30/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysvaatteista; mina siirryin suosiolla suurempaan housumalliin jo pari viikkoa sitten. Aamulla vanhat housut menevät suht hyvin jalkaan, mutta auta armias iltapäivällä...Viimeiset työtunnit ovat todellista tuskaa. Vähän samanlainen ahdistus on paitapuseroiden kanssa. Varsinaisia äitiyshousuja en käytä, ovat vielä liian suuria (tuskin kuitenkaan kauan :) ). Ostin yhdet siistit, joustavat housut töihin kokoa 40, niillä pärjään hetken. Muutaman joustavan, kokoa suuremman paitapuseron ostin myös. "Normaalivaatteiden" ongelma on tuo lisätila, joka tulee myös takapuoleen ja reisiin, joihin tässä vaiheessa ei ole tarvetta. Paidoista jää kivat selkäpussit.

Babytalk mainitsi jenkkilän äitiysvaatevalikoimasta - oi, olisipa täälläkin valikoimia...Asun Aasiassa ja täällä on ihan järkkyjä mummomekkoja odottajille, oikein "anteeksi, että olen raskaana" -kaapuja. Varmaan repeisivät Suomessa nauruun, jos ilmaantuisin työpaikalle sellainen beige-pinkki säkki rusettikoristein päällä :) Mutta täällä koko-ongelma on toisin päin kuin Yhdysvalloissa. Koko 38 on yleensä XL... Onneksi on H&M, en tosin ole vielä käynyt katsomassa, onko sielläkin vaatemitoitus "Asian Fit", kuten monessa muussa kaupassa on joutunut toteamaan. Toki täällä on myös äitiysputiikkeja, mutta niissä saa tavallisista paidoista pulittaa helposti 50-100e, mikä tuntuu varsin kovalta hinnalta vaatteesta, jonka käyttöikä jää muutamaan kuukauteen.

Hengästymisestä; olen ollut aktiiviliikkuja ennen raskautta ja vasta nyt olen saanut alkaa taas liikkua varovasti. Olin eilen kävelyllä ja ihmettelin, kun parin sadan metrin jälkeen tuntui happi loppuvan. Ihan hengästyin! Jooh, kunto taitaa olla aivan nollassa ja raskaus teettää elimistölle lisätyötä. No, pikkuhiljaa kunto kohenee :)

terkuin Maria rv14

Vierailija
31/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu äitiyspöksyistä.....ööööh....minä kävin ostamassa äitiysfarkut jo rv 8+ ja olen niitä siitä asti käyttänyt. =D Oli niin järkyttävä turvotus jo silloin, että joka ilta koski masuun jos käytti mitä tahansa muita farkkuja tai housuja. P.O.P:n farkut ovat olleet oikein miellyttävät päällä ja sen masun päälle tulevan kankaan on saanut kuminauhasta hyvin kiristettyä sopivaksi. Ainoa ongelma on ollut ettei mistään löydy tarpeeksi pieniä housuja kun nämäkin kokoa 36 ja vähän löysät joka puolelta. Onpahan rennot. =)

RICE: Minkälainen se teitin jumppa ohjelma on? Kaipailisin jotain sopivaa jumppaohjelmaa kotiin kun liikunta rajoittuu koiruuden kanssa ulkoiluun.

NEITI: Toivottavasti pääset sinne neuvolaan kuuntelemaan pientä sydäntä ja saat paremman kokemuksen kuin edellisellä kerralla.

CALLAWAY: Samoin kuin Miimillä niin täällä kyyneleet kihoaa silmiin ihan telkkaria katsellessa. Ja muuten kiukuttelen miehelle todella helposti. =/

HYTTYNEN: Paljon onnea synttärisankarille! =)

BABYTALK: En aio ottaa rokotetta. Ei kyllä ole kukaan suositellut tai maininnut koko asiaa.

PUOLUKKA78: Valkovuotoa täällä myös runsaasti mutta ei neuvolantäti siihen mitään sen kummempaa kommentoinut. Käsitin että kuuluu asiaan. Ei kuitenkaan hiivaa ole.

MIIMI: Kiitos hyvästä vinkistä....näin tulee tosiaan helpommin muistettua kenelle kirjoittaa ja mitä. =)

3.12 olisi se rakenneultra ja sitä tässä odotellaan. Sen jälkeen ajateltiin varata se 4D ja sitä sitten odotella seuraavaksi. Väsymykseen käskettiin neuvolassa syödä D-vitamiinia kun hemoglobiini oli kuitenkin 140. Heräilemisestä: Kerran yössä heräilen vessaan mutta nukunkin toisaalta melkein joka yö 10 tuntia joten ei pitäisi unen puuttesta väsymyksen johtua.

Toivotaan niitä pieniä pakkasia tänne eteläänkin ja ehkä lunta jopa....edes jouluksi.

Ihanaa uutta viikkoa kaikille ja tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti.

Berry1 16+3

Vierailija
32/51 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Olipa tänne tällä viikolla jo ilmestynyt paljon uusia tekstejä! Oli kiva lueskella niitä...

Neiti; pidän teille peukkuja! Toivottavasti kaikki menis sittenkin hyvin! Voimia sinne...

Hyttynen; Onneks olkoon synttärisankarille!! Kiva, että saat töissä kuunnella sydänääniä! Ihan käy kateeks, mäkin haluaisin kuulla ne pian taas... Mulla on seuraava neuvola-aika vasta 15.12 ja sinne asti pitäis sinnitellä. Jos nyt en sitten mene yksityiselle gynekologille ultrattavaks sitä ennen...? Tai osta sellasta koti-doppler laitetta? Onks muten kellään sellasta? Toimiiko hyvin? Onko vaikee käyttää? Millä viikoilla voi alkaa kotona käyttää? Tai siis koska pitäis jotain alkaa sillä kuulumaan..? Olis kiva jos joku pystyis mua tässä asiassa valaisemaan, oon nimittäin oikeesti harkinnu sellasen ostamista...

Hengästymisestä vielä: kyllä hengästyn nykyään todella helposti! Ennen raskautta urheilin kilpatasolla n. 5 kertaa viikossa ja nyt en ole pariin kuukauteen liikkunut juuri ollenkaan (jos nyt ei joitain harvoja kevyitä kävelylenkkejä ja uintia lasketa) - ja kyllä on kunto laskenut ihan silmissä! Pienikin ylämäki niin alan puuskuttaa ja tulee sellanen heikko olo ja mahassakin voi vähän tuntua... Sillon pitää kai vaan ottaa rauhallisemmin.

Äitiysvaatteista; en ole vielä siirtynyt äityisvaatteisiin, mutta ostin viime viikolla Espanjasta sellaset aika löysät matalavyötäröiset farkut, jotka on tosi mukavat jalassa. Kyllä ne omat vanhat farkut on kaikki alkaneet puristaa aika ikävällä tavalla... Sit ostin kans muutaman ihan normaalin tunikan, jotka on ihan tosi käteviä raskaana ollessa!

ON: Pahoinvointi on tullut takaisin, muutaman viikon helpomman jakson jälkeen. Nyt ällöttää ja yököttää koko ajan ja sellanen pala kurkussa 24 h. Viime viikolla oksensinkin. Oon nyt pari päivää pahoinvoinnin takia sairauslomalla, tuntuu että koneessa pahoinvointi aina vielä yltyy (oon siis lentoemäntä) varsinkin jos on turbulenssia. Parempi sitten ehkä olla kotona. No, en kyllä valita, uskon että tää kyllä tästä taas jossain vaiheessa helpottaa!

Nyt on sitten vanhemmille ja siskoille kerrottu raskaudesta, vihdoinkin. Ottivat kyllä tosi kivasti uutisen vastaan, olivat aivan selvästi todella onnellisia, joka taas tuntui itsestä hyvältä. Nyt oon iloinen, että vihdoin ja viimein sain heille kerrottua. Isovanhemmille, serkuille ja vähän etäisemmille kavereille kerron jossain vaiheessa kun aika tuntuu sopivalta.

Take care!!!

-riikka rv 12+5-

Vierailija
33/51 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikki!

Tänään ainakin täällä Tampereen korkeudella on kaunis, kirpeä päivä! :) Oltiin ulkoilemassa aamu ja kyllä tuo ihana aurinko ja kirpakka tuuli piristivät huonosti nukutun yön jäljiltä. :)

Puolukka - Hyvä että päätit mennä gynelle, niin tulehdus saadaan hoidettua pois. Mulla on ollut alusta saakka runsaahkoa valkovuotoa, mutta ei niin paljoa, että epäilisin sen tulehdusta merkitsevän. Sitä kun oli ainakin näin paljon jo nla-lääkärissä ja silloin ei ainakaan ollut tulehdusta, joten tuskinpa nytkään on. :) Hyvä vinkki tuo tuttusi antama äitiyshousuvinkki, silloin saa ainakin juuri itselleen sopivat pöksyt. :) Juuri eilen ajattelinkin yksistä kotihousuista fiksailla äitiysmalliset lisäämällä pitkän pätkän resoria, pitäisi vaan kangaskauppaan päästä käymään..

Maria - totta, liian isoissa vaatteissa jää sitä turhaa tilaa inhottavasti vääriin paikkoihin. Siksi ostinkin jo muutaman h&m:n mammamallisen trikoopaidan, ne kun eivät oikeastaan "tavallisista" paidoista eroa muuten, kuin että ovat vähän pidempiä ja se ei ainakaan mua haittaa ollenkaan. :) Toivottavasti siellä Aasian h&m:ssä on ihan normaalimitoitus! :D

Riikka, me saatiin juuri viikonloppuna kavereilta lainaksi angelsoudsin kotidoppler, vastalahjaksi lainattiin meidän sitteri heidän vauvalle. :) Kyllä sillä nyt jo kuuluu äänet tosi selvästi ja ilmeisesti jo pari viikkoa aiemminkin olisi kuulunut. Pari kertaa nyt ollaan sillä kuunneltu ja etenkin eilen oli ihanaa kuulla vauvan sydämen jumputusta ja liikkeistä aiheutuvaa viuhviuh-ääntä, kun esikoinen potkaisi mua edellisenä yönä pari kertaa mahaan aika kovaa kun yritin häntä yöllä rauhoitella. Inhottavaa kun pikkuinen nyt jo joutuu isoveljen mukiloimaksi. :(

Mulle on nyt tullut tosi kivulias ja inhottava vaiva, kylkisärky nimittäin. Esikoinen majaili masussa AINA pää mun oikeassa kyljessä, niin etten viimeisinä kuukausina pystynyt kunnolla istumaankaan, kun pojan pää oli niin kivuliaasti kylkiluissa kiinni. No nyt mulla on tullut tämä samainen kylki todella kipeäksi, tuntuu aivan samalta kuin silloin, kun pojan pää siellä painoi, vaikkei tämän vauvan minipää voi vielä mitään painaakaan.. Huoh, ilmeisesti sisuskaluni ovat siitä rasituksesta edelleen herkkänä, kun näin ärhäkästi reagoivat. Ehkäpä tätä tuskaa sen reilun viisi kuukautta vielä kestää.. :(

Nyt on kyllä pakko siirtyä sohvan puolelle köllimään. Poikakin herää pian ja sitten se on taas menoa! :D

Miimi, 16+3

Vierailija
34/51 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo kakkonen sairastui eilen. Alkoi vähän kuumeilla ja sit nousi vatsaan ja selkää tiheä ihottuma. Ajattelin eka ettei olisi enteroa ja toivoin jo vesirokkoa, mutta tänään sit oli levinnyt enteromaisesti kämmeniin ja sormiin. Aika hurjalta näyttää, mutta lievää. Suussa ei rakkuloita ja kuumekin on poissa. Käytiin terveyskeskuksessa näyttämässä ja ei ole raskauteenkaan mitään riskejä. Pitää vain lapset pitää kotona, mikä tietty työntekoa häirtsee.

Meillä on melkoisen sama ikäero lapsilla rvatossavaisen kanssa ja on meiltäkin vahinkoa kyselty. Meillähän tämä pitääkin paikkansa, mutta sana vahinko on vain niin kökkö. Onnellinen yllätys on parempi. Meille tämä on todella onnellinen ylläri ja toisaalta hän jos joku on todellakin tullakseen kun ei tarvinnut edes yrittää kuten noita aikaisempia tapauksia!!! :)

Yksi hyvä äitiysvaatehelpotus on kanssa nuo masutuubit. Niitä myydään valmiina, mutta itse ostin kangaskaupasta resoriputkea ja en edes ommellut niitä. Sopivat loistavasti lyhyempien paitojen alle ja masu pysyy lämpimänä ja iho piilossa. Niitä ehkä sitten kun on isompi masu.

Nyt on jopa vähän tylsää kun ei tule käytyä äippävaateosastolla, kun on valmiiksi ihan hurja kasa noita vaatteita. Sain juuri 2 ikean isoa kassillista ystävältä (vaatefriikki) joten nämä taitavat riittää. Vauvalle on kyllä pakko jotain ihanuuksia ostella vaikka sitäkin puolta on ihan riittämiin. Eikä sitä kyllä tiedä koskaan paljonko pikkuvauva vaatetta tarvitsee. Meidän esikoinen oli todella kova pulauttelija ja vaatetta meni tosi paljon yhdessä päivässä. Piti heti laitokselta tultua lähteä bodyostoksille, kun taas kakkosen vaatteet riittivät mainiosti kun ei kuluttanut niin paljoa.

Eilen katseltiin vanhoja nauhoituksia lapsista ja oli niin ihanaa katsoa pikku vauvaneidin ja isonveljen kylpysessiota. Ne kasvaa niiiiin nopeasti. Tuli oikein ikävä omia lapsia pikkuvauvoina. Tästä kolmannesta ja siis viimeisestä aion nauttia niin täysillä. Joka päivästä ja niistä ihanista vauvantuoksuista ja imetyksestä (tykkään imettää ihan hulluna) ja vauvan rinnalla makoilusta ja uuden oppimisesta ja hymyistä ja kikatuksista ja, ja , ja KAIKESTA!!! Oi miten on jo ikävä vauvaa!

Tuli mieleen kun joku puhui että isoveli yöllä masuun potki. Meillä kävi tosi pelottavasti kun odotin kakkosta. Nojasin lattialla istuen olohuoneen pöytään ja pikkunassikka oli kiivennyt pöydälle taakseni. Päätti sitten hypätä ylitseni takaapäin sylliini ja päätyi suoraan masulle, joka oli jo tosi iso tuolloin . Pelästyin niin että itku pääsi ja oltiin ihan hysteerisiä kumpikin hetken. Siellä se vain pikkuneiti oli hyvässä turvassa ja säikähdyksellä selvittiin. Että kyllä sitä varovainen saa näiden pikku vekaroiden kanssa olla!

Eipä muuta kuin että jätän palstatilaa muillekin....

-Callaway ja papunen 15+6

Vierailija
35/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille! =0)

Tuliskohan nyt pikkuhiljaa sitä lunta tänne etelään, vai saako elää vaan toivossa?

Ei mulla tässä oikeastaan sen ihmeempiä ollut. Ajattelin nostella pinoa, kun oltiin jo melkein tipahtamassa toiselle sivulle. Aika hiljaista täällä pinossa...

Täällä olo on ihan energinen ja tänään jopa pirteä. Pirteys taitaa johtua yli 10 tunni yöunista. Kyllä se on kumma kun ennen on ollut sellainen yövirkku ja nyt nukkumatti alkaa jo painaa ennen kymmentä. Ei ole enää aina jaksanut edes seurata bb:tä, kun nukahdan kesken kaiken.

Viikot menee kyllä aika nopeasti, ehkä liiankin. Tuntuu, että ei ehdi tehdä kaikkea mitä pitäisi. No, tänä vuonna ei tarvitse tuosta joulusta stressata eikä ruokien laitosta, kun kerran ollaan siellä reissussa. Ensi joulu onkin sitten ihan erilainen!!! =0)

Kuka se muisteli tota mun laskettua aikaa?? Anteeksi, että en muista nimimerkkiä. Jokatapauksessa ihan oikein muistit, eli la olis se 1.5. Saas nähdä tuleeko vappuvauva, vai mennäänkö yli vai ali tai jotain siltä väliltä. No, joka tapauksessa jännää nähdä kuka täällä pääsee tositoimiin ensimmäisenä.

Eipä tässä taas sitten muuta...Mukavaa torstaipäivää kaikille!!!!!

T:Murunen82 + vauveli

rv 16+6 , jei huomenna alkaa taas uusi rv viikko!! =0)

Vierailija
36/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nyt sitkeesti kiikutaan vaan täällä :D :D

Ultrassa olin tänään ja voi kuulkaa... viuhtoi pieni kuin hullu, nieli lapsivettä ja syke oli erinomainen. Nestettä oli keuhkon seudulla hiukan (keuhkot näkyivät erillisinä sen vuoksi) mutta mitään poikkeavaa ei rakenteista löytynyt.

Turvotus oli pysynyt ennallaan, eli ei ainakaan ollut lisääntynyt.

Punktioon mennään siis näillä tiedoilla :)

Heitti ilmaan sydämen vajaatoiminnan mahdollisuuden nyt ,

Mutta sanoi ettei kannata arvata mitään ennen punktiota, kun pieni tuntuu näyttävän nyt pitkää nenää kaikille :D

T:Neiti, rv 14+5

Vierailija
37/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pikkuinen tosiaan näyttää pitkää nenää kaikille! :D Voi että kun toivon että kaikki olisi hyvin! <3 Eikös teillä se punktio ole aika pian?

Ääh, nyt on pakko jatkaa silitystä, ihan hurja pino on taas silitettävää kertynyt..

Miimi

Vierailija
38/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli toinen neuvola. Kaikki oli loistavasti. Vauvelin sydän löi 148-152, aika jumputusta. :D Verenpaineet yms oli kaikki kohdallaan. Painoa oli tullut vain hieman alle kilo, kun luulin että vähintään kaksi on tullut. Viikkoa kohden tullut 226g, kuulemma hyvässä vaudissa mennään.

Sain kolmannen neuvola-ajan juuri ennen etelään lähtöä, katsotaan että onko kaikki hyvin ja sitten vasta voi lähteä hyvällä omallatunnolla reissuun nauttimaan olostaan.

Rakenneultra menee ensi vuoden puolelle, viikolle 2 luultavasti. Ei meinata ottaa sukupuolesta selvää, halutaan pitää jännitys loppuun asti. Mies kai olisi hieman halukas tietämään poika vai tyttö, mutta minun tahtoni jyrää tässä tapauksessa. :D

Tsemppiä Neidille! Teillä on ollut sitten kiva päivä. Toivotaan, että kaikki kuitenkin menisi hyvin.

Palaamisiin!

Katti-84 rv 14+3 :D

Vierailija
39/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli kiva lukea tuo sun kirjoitus ja sitkeä pikkukaveri teillä näyttää matkassa olevan, toivotaan et kaikki kääntyy parhain päin :)

Minä myös nukun melko huonosti, öisin joudun käydä vessassa ainakin viisi kertaa kahden tunnin välein tai useamminkin. Sit aina vähän piristyy eikä tule heti uni uudestaan. Viime yönä muutenkin nukuin huonosti kun ei tahtonut välillä väsyttää ja sit taas välillä kun nousi ylös niin oli niin väsy olo. Ja meillä vielä on kaksi kissaan jotka ravaa yön ulkona ellen laita talon perälle ja ovea kiinni, mutta eri aikaa mennään ulos ja tullaan sisälle joten neljäkin kertaa voi olla et herätään jo kissojen takia. Ainakin oon tottunut yöheräilyihin noitten kissojen kanssa.

Viime yönä sit kun päästin toisen kissan sisälle joskus kahden paikkeilla niin kyllä teki vaikeaa nousta ylös sängystä, niin otti takapuoleen kipeää, varmaan joku issiashermo siellä kinnas muuta tutni et toienn jalka menee alta ja hetken aikaa joutu hiippailla menee kun ei meinannut kävelemään päästä. Mulla noin kyllä käynyt aikasemminkin jos paikat vähän jumissa siis ennen raskautta, mutta nyt usko sen johtuneen siitä et eilen töissä istuin melkein koko illan, no joku 6 tuntia taukoja lukuun ottamatta putkeen. Kyllä siinä alkoi jo persus puutua ja toista kylkeä rupes särkemään. Oon huomannut et jos istuin töissä kauan niin ylösnouseminen on sit vähän vaivaista.

Ja seuraava ongelma eli närästys eilen taisin ottaaillan aikana kolme rennietä ja päivällä yhden kun rupeaa niin polttamaan kurkussa. Normaalisti mulla ei närästystä ole joten toivottavasti ei kestä loppuun asti, menis kyllä hermot sen kans. No nyt tiedä miltä miehestä tuntuu kun joutuu joka päivä syödä lääkkeitä närästykseen, tosin hänellä pahempi jos on ilman lääkkeitä mitä minulla nyt ollut. Saako muuta kuin rennietä käyttää raskausaikana, mitenkähän on antepsinin laita, osaako joku sanoa?

Ja unta piisaa edelleen, iltasin tosin valvon 12 asti ellei tarvitse aamuksi töihin ja sit aamusta voiskin nukkua ihan hyvin 11 asti, tänään tosin heräsin ennen kymmentä kun piti neuvolaan soittaa. Hyvä et heräsin tänään aikasemmin niin tulee illalla uni paremmin sillä huomenna aamuvuoro.

Taas tätä omaa napaa, kun tuntuu ettei kerkeä kommentoida muitten juttuja kun on niin kiire, nytkin vapaapäivä mut tuhat hommaa pitäisi tehdä.

Vierailija
40/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että olette saaneet myös hyviä uutisia! =D

Milloin teillä on se punktio?

Peukut on täällä pystyssä että saisitte parhaita uutisia myös sieltä.

Tosiaan loistavaa että teillä on noin sitkeä pikku sissi. =)