Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset viikolla 47

17.11.2008 |

Hei kaikille!

Jospa mä tällä kertaa uskaltaudun avaamaan uuden pinon.

Eikö ollutkin ihanaa, kun tänä aamuna sai herätä pakkasaamuun? Siis ainakin täällä etelässä tämä on ensimmäisiä. Jos joku tässä porukassa asuu Lapissa ja on saanut jo nauttia 25-asteen pakkasesta, niin ilmoitan olevani kateellinen! Nyt kuitenkin koitan kovasti tsempata, että tännekin tulisi talven tuntua! :)

Neidin tapaus on ollut niin surullinen, ettei mun tehnyt viime viikolla mieli kirjoitella mitään omia juttuja, kun on vaan niin pahoillaan. Voi kun teidän tilanne selviäisi pian! Ihmettä odotellaan teidän kanssa!

Ja uusi odottaja vm.77 tervetuloa kans!

Viime viikolla käytiin ekassa ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Nyt ollaan uskallettu kertoa raskaudesta jo aika monille. Viikon päästä olevaa seuraavaa neuvolakäyntiä odotellessa.

Hauskaa viikkoa kaikille!

S rv:lla 12+5

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]BERRY: [/b]Punktio on ensi keskiviikkona, eli 26.11. Eihän tämä ultra periaatteessa vielä todista mitään, mutta ainakin siis vauva VOI hyvin, ja niitä poikkeamia ei ole jne.mitkä usein niihin kromosomipoikkeavuuksiin liittyy (ainakin niihin jotka turvotuksella oireilee) niin ehkä, ihan ehkä tämä onnistuisi kuitenkin. Tavallaan toi pienen pientä uskoa tähän odotukseen vielä.

Nyt pystyy ainakin täysipäisenä (ainakin melkein) odottelemaan kun tietää ettei toinen siellä kidu tai kärsi ainakaan.

sain vielä kuvankin, jossa ei turvotuksia edes suuremmin näy <3 (sellanen hyvä kuvakulma)

Tuli tosta nukkumisesta mieleen, että mulla kans tosi vaikee saada illalla unta.. ja aamulla kyl väsyttäis sitten senkin edestä

Vierailija
42/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä käynyt lueskelemassa muiden viestejä, mutta en ole itse pitkään aikaan kirjoitellut..

Ensinnäkin Neiti21...voimia ja onnea tuleviin jännittäviin hetkiin! Sinnikäs pikkuinen teillä!

Omaa napaa... olen vihdoin päässyt eroon kauheasta pahoinvoinnista ja kyllä nyt on ihanaa kun koko elämä ei pyori hajujen ja makujen ympärillä. äitiysvaatteisiin olen siirtynyt jo pitkä aika sitten, vatsan kohdalla on kumpu ja lisäkilojakin on tullut oksentelusta huolimatta. Nyt odottelen lapsivesipunktion tuloksia, kävin siinä yksityisesti. Jännittää, mutta silti luottavaisin mielin. Pikkuisen jäi kaivertamaan, kun punktiolääkäri huomasi, että minulla on luumunkokoinen myoma kohdussa. Hän ei sitä kauheasti kommentoinut, täytyy varmaan tänään soittaa neuvolatädille ja kysellä jos hänellä olisi kokemusta asiasta. Niskapoimu-ultrassa tätä myomaa ei huomattu...

Ihanaa kun täällä etelässä on pakkasaamu. Sitä jatkuvaa sadetta ei kyllä enää jaksaisi!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä Neiti21lle!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihana puhui tunikoista täällä, en itse älynnyt ollenkaan, että kas siinäpä mukavan väljä vaate odottajalle :)

Ihan asiasta viidenteen; minulla ei ole kokemusta suomalaisesta äitiysneuvolasta odotusajan alusta loppuun, kun esikoistakin odotin rv 34 saakka ulkomailla, mutta onko niin, että rakenneultran tekee Suomessa kätilö? Siis kunnallisella puolella? Entä niskaturvotusultran? Saavatko kätilöt koulutuksen nykyisin ultraamiseen? En vain ole kuullut, että mitään muita ultraustoimenpiteitä tekisi muut kuin lääkärit kunnallisella puolellakaan vai olenko väärässä? Täällä ei tulisi kuuloonkaan, että hoitaja astuisi lääkärin tontille, ei kunnallisissa eikä yksityisissä sairaaloissa. Kulttuuri on niin erilainen ja roolijaot tarkkoja. Esikoista odottaessa hoitaja laittoi jopa sen geelin vatsani päälle herra lääkärisedälle valmiiksi... Sekin oli minulle yllätys, että Suomessa kaikissa kunnissa ei tarjota odottajille sekä niskaturvotus- että rakenneultraa. No, varmasti se on joku kustannuskysymys taas, mutta kyllä ihmeellisissä asioista säästetään. Tähän tosin taisi olla tulossa onneksi joku lakimuutos muutaman vuoden kuluttua.

Kuinka monella tuntuu jo liikkeet?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Toivottelee Maria, rv15

Vierailija
44/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kerkiän tänne kirjoitella, mutta olen kyllä lukemassa käynyt teidän edesottamuksia ahkerasti joten kartalla ollaan.

Ihanaa että mitään suurempiä pettymyksiä/ikäviä uutisia ei olla tällä viikolla kuultu ja NEITI21 kuinka ihan kuulla että teidän pikkuinen vielä sinnittelee ja tosiaan haistattelee piutpaut tässä vaiheessa ennustuksille. Toivottavasti tästä suunta vain parempaan!

Itse olen täällä melkoisen iloisella mielellä...tänään kun alkoi rv13 ja aamulla kukonlaulun aikaan oltiin miehen kanssa np-ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin!!! Turvotus vain 0,8mm, eli ihan normaali. Pikkuinen nukkui ensin, mutta aikansa kun sitä tökki niin jo alkoi venytellä ja liikkua. Saatiin ihania ja tosi selkeitä kuvia ja yksi sellainen jossa pikkuinen moikkaa meille, kaikki viisi sormea harottaa hienosti! Uskomatonta että ne on tuollaisesta 6cm pienestä ihmisen alusta jo erotettavissa noin selvästi.

Täällä Hämeenlinnassa on oikea talvipäivä, lunta maassa 4cm, puut ihan valkoisena ja pakkasta -8!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!!

Linnanneito79 (rv13)

Vierailija
45/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin ihanaa kun on maa valkoisena. :) Meillä viime yö nukuttiinkin perhepedissä, kun poika heräsi varmaankin pahaan uneen puolilta öin, eikä suostunut nukahtamaan enää omaan sänkyynsä. Nyt on sitten niskat ihan jumissa, kun ollaan ahtaasti nukuttu ja tietenkin päätäkin särkee. Piti lähteä miehen kanssa illalla leffaan, mutta täytyy nyt vähän katsoa, helpottaako tämä särky ollenkaan..

MARIA - Tampereella molemmat ultraäänet tekee yleensä sairaanhoitaja (ainakin mulle teki..) kunnallisella puolella. Tosin nyt rakenneultran mulle tekee lääkäri, sillä edellisen raskauden ongelmien (siis vauva ei kasvanut raskausviikkojen mukaisesti) vuoksi olen nyt tarkassa seurannassa. En tiedä kuinka paljon tässä on eroja kuntien välillä, mutta näin ainakin täällä. :) Ymmärtääkseni lakimuutos kahdesta ultraäänestä tuli jo vuosi (?)sitten, mutta siirtymäajan vuoksi molempia ultria ei vielä kaikkialla tarjota..

CALLAWAY - Voi toivottavasti Entero ei menisi kovin pahaksi, se on kyllä ihan kamala tauti. :(

LINNANNEIDOLLA oli ihania ultrakuulumisia ja kuullostaapa hienoilta teidän saamat ultrakuvat. Meidän kuvasta erottaa juuri ja juuri että kumpi pallero on pää ja kumpi vartalo. Tosin mulla on istukka etuseinässä ja ultratädin mukaan se aiheuttaa kuviin aina epäselkeyttä, joten ei auta valittaa.. Oi, mun tuli kuule nyt ikävä Hämeenlinnaan! :) Opiskelin siellä siis, mutta nyt pariin vuoteen siellä ei olekaan tullut käytyä.. Ehkä ensi kesänä sitten tullaan esikoisen kanssa keskiaikapäiville, toivottavasti sitten jo 2-vuotias poika on yhtä innoissaan ritaritunnelmasta kuin äitinsä. :)

HANNA onkin kissojen myötä jo tottunut yöheräilyyn. ;) Toivottavasti sulla olisi närästys ohimenevää laatua, eikä kiusaisi koko loppuraskautta. Mulla viimeksi oli närästystä silloin tällöin, eli ihan hyvin voi sullakin pian jo helpottaa!

En olekaan aiemmin muistanut mainita, mutta mulla lähtee hiuksia nyt ihan hirveästi. Joka kerta hiuksia pestessä jää hiuksia sormiin isot määrät. :( En melkein uskalla enää koskea päähäni, kun pelkään ettei siellä ole kohta enää yhtäkään hiusta kiinni. Parturikaverini lohdutti että tämä on täysin normaalia raskausaikana, mutta on tämä kyllä yllättävän rankkaa, kun omalle kohdalle sattuu. Lähteekö kellään muulla hiuksia??

Muita oireita ei nyt oikeastaan olekaan, paitsi tämä kylkisärky.. Onneksi on neuvola ensi viikolla, niin pääsen kyselemään vähän neuvoja näihin asioihin. Äh, tai mun on sinne otettava poika mukaan, joten voi olla että koko neuvolakäynti kuluukin taas pojan perässä juostessa ja kaikki raskausjutut unohtuvat tyystin... :) Iltaisin on vielä vähän paha olo, mutta eiköhän sekin pian helpota.

Mariakos se kysyi liikkeistä. Oon muutamana iltana tuntenut pieniä liikahduksia, mutta täysin varma en vieläkään ole. Eiköhän se kunnon potkiskelu kuitenkin pian ala, aika ihanaa! :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Miimi, 16+5

Vierailija
46/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]MARIA77 [/b]: Mulla tuntuu liikkeitä. Mutta siis, ei kyllä ns. kuulostelemalla, vaan jos on jossain kyykyssä tai istuu huonosti niin välillä tuntuu sellasta jonkin sortin protestia. Ei siis mitään selviä, mutta kuitenkin. Kun ultrattiin niin huomasin että kyllä olen oikein tulkinnut eli hentoja töytäisyjä tuntui kun lapsi liikkui. On kyllä päiviä jolloin on täysin hiljaista enemmän kuin sellaisia kun liikkeet huomaisi.

[b](.)[/b]

Mä en saa nukuttua!

Mua yrjöttää öisin?? Siis tarkoittaako se nyt sitä että pitäis syödä ÖISIN? Koska selkeästi minusta se huono olo tulee kun vatsa on tyhjä? Niin ja närästää.

pakko laittaa tämä tänne :D

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3124277.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/…]

Siellä se pieni köllii <3

Vastasi n. vkoa nuorempaa nyt (1.uä vastasi 3 pvää nuorempaa, 2uä vastasi 2 pvää nuorempaa, 3.uä, vastasi viikkoja, ja nyt tässä taas nuorempaa siis) Mulla kyllä joka raskaudessa aina kokoa syynätty kun olen saanut pieniä lapsia.. (esikoinen 2,9kg, kuopus 11.pvä yliajallakin 3,4kg) ei ne usko et tällänen metriheikki norsun lantion tilavuudella tekee pieniä lapsia :D

T:Neiti, rv 14+6

Vierailija
47/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä tiedä ärsyttääkö kun noita ultrakuvia olen laittanut, mut ovat vaan aina yhtä hellyyttävää katsottavaa :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e1425505-b7bf-11dd-9c55-…!

Vierailija
48/51 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kuomat synttärionnitteluista!! Oli kivat kahvikestit, kaikki oli niin kiinostuneita vauvasta ja masun kasvusta ja pitipäs mun sitten yleisön kehoituksesta pitää "muotishow" vauvalle ostetuista vaatteistakin (joita kauhukseni olikin kertynyt jo valtava kassillinen...) En muka ole mitään ostanut, mutta näemmä niitä on sittenkin tarttunut mukaan vaivihkaa :O)))!!!

Hurjaa Neiti!! Täällä pidän peukut ja varpaat pystyssä teidän sissille :O)!!! Mun mieskin myötäelää teidän kanssa, kysellen kuulumisia. Silloin kun ultrakuulumisia kirjoitit, niin soitin hysteerisesti itkien miehelle, kun olin niin pahoillani teidän puolesta. Ja siitä asti myös hän on tiedustellut teidän vauvan kuulumisia :O)!

Täällä ei omaan napaan kummempia kuulu. Masu pullottaa ihanasti, sitä on aika kiva aina itsekseen silitellä ja höpötellä mielessään vauvalle ja mies on ihan villinä ja asukkaalle aina höpisee, on kyllä ihanin tuleva isi (tietty teidän kaikkien muiden siippojen lisäksi :O)!)!!

Olo on ihan ok, iltaisin vaikeuksia saada ruokaa maistumaan, mutta minähän syön sitten väkisin, ei nimittäin ole tota painoa varaa menettää, kun olen melko laiheliini jo valmiiksi, vaa'alla en tosin ole käynyt ainakaan viikkoon, täytyy korjata asia kotona! Muutoin ei enää oksuta, eikä VIELÄ kolotakaan erityisemmin mistään, muutamasta energisestä päivästäkin on jo nautittu, alkaisiko pikkuhiljaa olemaan käsillä se seesteinen ja energinen keskiraskaus :O)!?

Pikkuisen täytyy vielä intiimipuolta tiedustella muiltakin; alun väsymyksen ja pahoinvoinnin aikana (ja vähän vauvan puolesta pelätenkin) kun seksi maistui hädin tuskin kerran viikossa, niin nyt se tuntuu NIIIIN hyvältä ja haluttavalta ja oon nähnyt jopa muutamana yönä orgasmiunia, tuntuu jotenkin korostuvan tämä seksuaalisuus nyt. Niin ja tunnen oloni aika sexy-mamaksi :ODDDD!!! Ihanaa tuntea taas näin, kun luulin jo hetken seksielämän olevan jo taaksejäänyttä herkkua ja jo raskausaikana mukamas!!! No joo, herkimmät ummistakoot silmänsä tältä tilitykseltä :O))))!!!

Kivaa viikonloppua ja hellikää toisianne!!!

T. Hyttynen ja Hunni 14+0

49/51 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pakkasaamu täälläkin. Jotenkin hiukan piristävää, on ainakin valoisampaa nyt, kun on edes vähän lunta. Tänään on joulunavajaiset keskustassa, tulee ihan joulupukki ja kaikkee. Täytyy ehkä mennä esikon kanssa. Joululahjaostoksista haaveilen, tosin sillon ei voi ipanaa ottaa mukaan, nykysin kun se jo tajuu näkemäänsä.

Täällä ei ihmeempiä. Aamuvirkku olen tälleen vapaapäivinä, viikolla ei millään jaksais nousta niin aikasin, kun on tarve. Iltaisin olenkin ollut älyttömän väsynyt. Eilen tosin jostain syystä kukuin puoleenyöhön. Ja silti heräsin aikasin. Vois tänään koittaa ottaa päivänokoset, niin jaksais illalla saunan jälkeenkin hiukan valvoa. Jos kerjäis hellyyttä mieheltä... Hyttynen se tossa kirjoittikin noista intiimiasioista. Aika kivasti vielä :-)

Meillä on aika hiljaista ollut, kun tosiaan olen iltaisin niin väsynyt, että yleensä nukahdan jo ennen esikkoa. Ja silloin kun en ole ollut niin väsynyt, on kyllä saanut mies kokea sen karvaasti nahoissaan... Pahoinvointi helpotti jo muistaakseni 9+ viikolla, joten se ei sinänsä ole ollut esteenä. Täytyy myöntää, nyt sitä on kyllä "himokkaampi" kuin yleensä. Luinkin jostain, että koska emätin on niin verekäs raskauden aikana, voi seksi olla nautinnollisempaa kuin tavallisesti. Eiköhän se tästä, kun joskus jaksaisi olla hiukan pirteämpi.

Esikko päätti nyt lukea "pikkusiskolle". Kerroin sille, että vauva kuulee kyllä ja sille voi jutella. Hän nyt päätti lukea Prinsessa Ruusunen-sadun... Kuulemma koska vauva on tyttö. Tyttö-olo on mullakin yhä vaan. On niin paljon noita finniläisiä tullut, että voipi ollakin. Esikkoa odotellessa ainakin muistan, että finnejä oli paljon. On aika samanmoista oirehtimista kuin silloinkin oli. Eikös se jotenkin niin mennyt, että poika saa äidin voimaan pahoin ja tyttö vie äidin kauneuden. Jotenkin sitä vaan elää, kuin vauva olisi tyttö. Mies se tuossa eilen kyllä tokaisi, että kyllä siitä mies tulee... No, oli nyt kumpi oli, kyllä se meille kelpaa.

Onneksi töissäkin on sujunut hyvin. Ja näyttäisi töitä vielä riittävän. Meni tämä viikko kyllä tosi nopeesti hyvässä hengessä. Mikä lie saanut tilanteen rauhoittumaan. Pari viikkoa sitten vielä melkein itkien menin töihin, kun siellä oli niin tuskaista. Parempi näin. Saa nauttia tästä raskaudesta rauhassa, kun ei tarvi stressata mitään ylimääräistä.

Mulla nyt vaan pyörii ne joululahjat mielessä... En nimittäin ole vielä ehtinyt lainkaan paneutua koko lahjoihin. Eilen ostin ohimennen tytölle ekan lahjan. Onneksi on vielä aikaa. Tosin ilman tuota ipanaa ei niin kovin usein pääse ostoksille. Toisaalta, mähän en enää ole ihan yksin sen kanssa kun on tuo mieskin talossa, joten ehkä se järjestyy. Sitä vaan on niin tottunut siihen, että on yli 3vuotta ollut yksin lapsen kanssa ja aina saanut sitä raahata mukana eikä omia hetkiä ole juurikaan ollut (poikkeuksi lukuunottamatta), paitsi lapsen nukkumaanmenon jälkeen kotosalla.

Olenkin kyllä huomannut, ettei tämä miehen kanssa asuminen meinaa sujua. Jatkuvasti tulee mäkätettyä jostain miltei turhasta, kun tavarat ei ole paikoillaan tai muuta. Täytyy himppasen koittaa miettiä sanomisiaan. Olenkin saanut kiitellä miestäni, että on jaksanut mun kanssa, kun olen tämmönen... Ja tietysti nyt kun sitä on vielä herkempi kaikessa kuin tavallisesti.

Jahas, kai se on alettava suunnitella sitä kaupungille lähtöä, vaikkakin tyttö sanoi pelkäävänsä joulupukkia eikä halua nähdä sitä ennen joulua. Tuolla kyllä tuo mieli muuttuu jatkuvasti, joten tiedä häntä.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
50/51 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan kun on täällä etelässäkin maa valkoisena. Ja lapset nauttii!!!

Mua vähän pelottaa kun on ollut nyt aamulla sellaisia kummia vihlaisuja alamasussa vasemmalla puolella. Ihan erilaisia kun liitoskivut ja ihan erilaista kun kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa. kertokaas nyt monta hyvää syytä masun vihlomiseen, niin en hulluna täälä pelkää että on jotain vialla... Ihan siedettävää vihlontaa, mutta aina kun vihlaisee, niin kyllä se ikävältä tuntuu. :( :( Jos jatkuu niin pitää päästä kyllä kuuntelemaan sydänäänet johonkin ja toteamaan että kaikki on kohdallaan. Ihhottavaa!

No yritän olla ajattelematta ja pitää hyvän olon päällä. Mieskin on koko viikonlopun koulutuksessa. Saa kyllä tulla ajoissa kotiin tänään jos tämä jatkuu. Kun tuntisi liikkeitä edes selvemmin niin olisi mukavampaa, mutta kun ne on vielä sellaisia epämääräisiä muljahduksia tai ehkäliikkeitä.

No, jatkamme viikonloppua ihanan lumisissa merkeissä ja emme murehdi turhista!!!

terkkuja kaikille,

Callaway rv 16+2

Vierailija
51/51 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello,

Aika hiljasta ollut tällä palstalla melkeen koko tän viikon... Oiskohan alun innostus hieman laantumaan päin? Mä tykkään niin paljon lukea teidän muiden viestejä, että toivon todella että jaksamme kaikki vielä kirjoitella tänne! :)

Neiti: sitkeä pikkuinen teillä! Toivotaan, että kaikki menis hyvin alun vaikeuksien jälkeen! Kiva, että jaksat kirjoitella tänne ultrakuulumisia, elämme kaikki hengessä mukana. Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinne teille!

Mölli; kirjoitit siitä kuinka mäkätät miehellesi pikkuasioista, luulen, että suurella osalla naisista on tota samantyyppistä taipumusta. Ainakin itse huomaan syyllistyväni siihen melko usein, varsinkin nyt raskausaikana tuntuu, että väsyneenä (huomaatteko, aina pitää olla joku tekosyy! :)) on vaan pakko huomauttaa miehelle, että taas oli suolapurkki väärässä paikassa tai jotain muuta vastaavaa... :/ Oon yrittänyt vähentää sitä ja muutenkin välillä kiittää miestä et se jaksaa kuunnella mun kiukuttelua. Eiköhän noi miehet kuitenkin melko hyvin ymmärrä näitä raskausajan ihme juttuja ja hormoonivaihteluja...? Et älä Mölli turhaan ota siitä itelles huonoa omaatuntoa!

Hyttynen; kirjoitit noista intiimipuolen asioista melko osuvasti (ja hauskasti!). Eiks ole kuitenkin aika normaalia, että keskiraskaudessa himot alkaa taas jylläämään alun väsymyksen ja pahoinvoinnin väistyttyä suurimmalla osalla? Itsekin oon huomannu itselläni seksuaalisesti aivan "uusia ulottuvuuksia" nyt viime viikkojen aikana :) Ja kyllä meillä ainakin seksi on ihan supernautittvaa aina kun vaan siihen jaksan ryhtyä. Väsymystä on vielä jonkin verran, että monesti iltaisin ei vaan jaksa vaikka tietääkin, että jotain hyvää olis tiedossa jos vaan sen "puolisen tuntia" vielä jaksais valvoa. :)

Callaway; mullakin on tässä raskauden aikana ollut vaikka minkälaista vihlontaa ja kipuja alavatsalla ja kerran huolestuneena soitinkin neuvolaan ja kysyin asiasta. Sillon kätilö sanoi mulle, että kyllä raskauden aikana voi olla vähän kaiken tyyppisiä kipuja ja vihlaisuja vatsalla, kuuluvat asiaan. Sanoi, että yleensä johtuvat siitä kun kohtu kasvaa. Että tuskin mitään syytä huoleen! Mutta tietenkin jos jatkuvat/yltyvät niin voit toki käydä tarkistuttamassa tilanteen, ihan oman mielenrauhan takia tai vaikka soittaa jonnekin...? Näin mä sanoisin, mutta toki tiedät itse parhaiten miltä ne tuntuu ja kuinka huolissaan olet...

ON: Täällä flunssaisena makailen kotona. Kauhee nuha vaivannut jo viikon :( Lisäks oon ottanut taas tavaks oksentaa joka aamu aamupalan jälkeen, blääh... Jännää, et pahoinvointi oli jo poissa ja nyt taas tullut takaisin vaikka viikkoja on "jo" 13+2 (eiks tää pitäis just helpottaa näillä viikoilla??). No, en kyllä valita ollenkaan, kyllä tän kestää kunhan mahassa kaikki on vaan hyvin! Varasin yksityiselle gynekologille ajan 2,5 viikon päähän kun mun työterveyslääkäri sitä suositteli. Hän oli sitä mieltä, että on hyvä käydä tässä alussa ihan asiantuntijan luona tsekkaamassa tilanne...

Jep, eiköhän siinä ollu ne täreimmät tällä kertaa. :)

Hyvää viikonloppua!

-riikka 13+2-