INTIALAINEN PÄÄHIERONTA JA RASKAUS
Hei, oletteko käyneet raskaana ollessanne intialaisessa päähieronnassa? Varasin ajan intialaiseen päähierontaan, ja kysyin sopiiko se raskaanaoleville. Minulle sanottiin ettei ole mitään estettä. Netistä löysin kuitenkin monilta intialaista päähierontaa käsittäviltä sivuilta tietoa, jossa sanottiin ettei sitä suositella raskaana oleville. Mistäköhän syystä? Onko kenelläkään kokemusta ja vinkkejä?
Kommentit (4)
Kun käytetään aromaterapeuttisia öljyjä. Jotkut kosmetologit käyttävät hoitoloissa osana intialaista päähierontaa. Muuten olen minäkin kuullut, että voi käydä. Joku sanoi joskus saaneensa huonon olon. Varmaan pisti aineenvaihduntaa rajummin liikkeelle. Juo siis vettä oikein kunnolla!
Kaikki tuollainen rentoutuminen on plussaa ;)
Itse kävin viime raskauden puolivälissä suurin piirtein intialaisessa päähieronnassa (ei käytettyaromaattisia ölyjä), mutta se oli pakko lopettaa kesken. Minulle tuli tajuttoman paha olo, ahdisti ja huippasi.
Mutta kaipa monet myös käyvät ihan hyvin tuloksin, itselleni ei sopinut!
Viivi rv 15
Kiitos vastauksista. Huomenna on varattu aika intialaiseen päähierontaan, saa nyt nähdä sitten millainen on vointi sen jälkeen. He käyttävät kuulema öljyjä asiakkaan niin halutessa.
eli Indian Head Massagea ja myös käyn päähieronnassa.
Olen jutellut asiasta lääkärin kanssa, jolla ei ollut mitään sitä vastaan raskausaikana ja olen myös lukenut muualtakin (myös netistä, mutten suomalaisilta sivuilta), että se on jopa suositeltavaa raskausaikana, koska vähentää jännittyneisyyttä ja ehkäisee pääkipuja.
Jalkahierontaa, jossa painellaan akupisteitä (foot reflexology) ei suositella raskaina oleville, kun se vaikuttaa kehon eri kohtiin, myös alavatsaan.