Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäkuiset

06.05.2007 |

Hei kaikki joilla on Heinäkuun puolenvälin jälkeen laskettuaika?

Minulla 21.7 laskettuaika. Mikä on teitin kunto, joko vauva painaa lantioo ja olo tuntuu pitkältä? Olen miettinyt että kuinka sitä jaksaa jos tulee kuuma kesä! Ei siinä auta muu kun hakea viileetä paikkaa ja juoda paljon!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annukka-72:

Hei kaikki joilla on Heinäkuun puolenvälin jälkeen laskettuaika?

Minulla 21.7 laskettuaika. Mikä on teitin kunto, joko vauva painaa lantioo ja olo tuntuu pitkältä? Olen miettinyt että kuinka sitä jaksaa jos tulee kuuma kesä! Ei siinä auta muu kun hakea viileetä paikkaa ja juoda paljon!

Moikka!Onpa kiva löytää joku toinen jolla laskettu myös samana päivänä. Täällä on sairaslomalla oltu rv 24asti.Supistellut ja ollut selkävaivoja (vanha vaiva selässä jo ennen raskautta).Esikoinen hoidossa, kun en vaivojeni takia hänen kanssa kotona pärjää. Esikoinen syntysyyskuulla ja kesä oli todella helteinen.Nyt luvattu onneks viileää heinäkuuta ja kuumaa elokuuta. Missä olet ajatellu synnyttää? Itse tod.näk. Naikkarilla, kaikenlaisten vaivojen vuoksi.

Painoa tullu jo 13 kg, aaarrgghh!!! Varmaan liikkumattomuuden syytä.

Kaikkea hyvää sulle ja vauvalle!

Vierailija
2/13 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että jollakin muullakin on samoja kamalia oireita kun minulla. Selkä tosi kipeenä. Vanha vika, vaivasi jo ennen raskautta. Minulla on lisäksi synnynäinen lonkka vika ja viime kesänä laitettu tekonivel oikeaan lonkkaan. Liikkuminen on tosi vaikeaa... ja sairaslomalla olen ollu kanssa ei kykene töihin kun ei pysty istumaan eikä seisomaan. Onneksi muut lapset ovat jo niin isoja etteivät tarvi täyttä hoivaa vaan osaavat toimia itsenäisesti. On jo koululaisia!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoutua tähän, mullakin on laskettuaika 21.7! Samana pivänä on myös rakkaan ystäväni häät, joten nähtäväksi jää pääsenkö sinne lyllertämään...

Mulla on ollut onneksi ihan fyysisesti aktiivinen raskaus, ts. vaivoja ja ongelmia ei liiemmin ole ollut. Kuitenkin nyt tuntuu että toinen raskaus vaatii veronsa ja olo on jo nyt " ahdas" . Toivottavasti ei tule kuuma kesä, sillä se ei ainakaan helpota oloa.

Kävin viimeviikolla neuvolassa oudon olon vuoksi. Hikotti todella paljon ja olin ihan varma että hemppa tai verempaine ovat alhaalla! Arvot kuitenkin normaalit, ja neuvolassa sitten vaan todettiin että ehkä kroppa viestii että nyt on aika jo hieman hellittää. Mutta meillähän ä-päivärähä alkaa vasta 15.6... mutta nyt kun tämän viikon jaksan puristaa niin sitten alkaa jo loma, opetushommia kun teen ja opiskelen niin pääsee kesälomille jo näin toukokuun puolella!

Ihanaa odotusta!

T: J.E.P. 29+2

Vierailija
4/13 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla la on 17.7. ja toinen tulossa. Nyt alkaa olla sellainen vaihe, että mikään asento ei oo hyvä nukkua: millon painaa kylkiluuhun, milloin ei henki kulje... Lisäksi mulla on ollut alaselässä tavallaan lantion alueella koko odotusajan kipuja, joihin ei hieronta tai liikunta auta. Tosi ärsyttävää! TOivon sen helppaavan pikku hiljaa synnytyksen jälkeen. Mutta muuta ongelmaa ei oo onneksi ja jumppaa ohjaan vieläkin. Mulla on I-tyypin diabetes ja sen oon saanu pidettyä hyvin hallinnassa odotuksen ajan. Mutta vaikka synnytys jännittää ja vähän pelottaakin enemmän, verrattuna ekaan synnytykseen, kyllä sitä jo alkaa odottamaan. Puuhailu tuon 2-vuotiaan kanssa alkaa käydä voimille tän mahan kanssa. Ja kun en oo pituudella pilattu, tuntuu että olen vain pelkää mahaa ja omia " normaaleja" vaatteita on jo ikävä! ;) Onko muilla samoja tuntemuksia? Uskon, että on.

Jaksamista kaikille meille ja onhan se kuitenkin mukavaa, kun tulee kesä, eikä tarvi itseä ja lapsia sitten pukea moniin kerrastoihin!

t: Laurastiina, tyttö 2v. ja pikkukaveri rv 29+6

Vierailija
5/13 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ajan kanssa sellasta huippaamista ja se tosiaan johtuu alhasesta verenpaineesta. Ja anemiasta.

Minulla myös havaittiin raskausajan diabetes. Jota nyt hoidetaan insuliinillä. Lyhytvaikutteisella, koska paastoarvot on hyvät. Saas nähdä kuinka iso vauva tulee... edelliset paino 3830 ja 3870 sillon ei ollu ongelmia sokereitten kanssa. Pikkasen jännittää.....!!!! Minulle myös lääkäri sano edellisessä raskaudessa että ei kohtuun oikeen mahdu yli 4 kilonen mukelo. Että saa nyt sitten nähdä koska tämä lapsi aikoo syntyä. Keisarileikkausta olen pyytänyt on niin kamalia kokemuksia edellisistä synnytyksistä.

Vierailija
6/13 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla la 24.7. .. harjoitussupistuksia tuntuu jo.. maha alkaa olla tiellä :) vauvan myörintä mahassa tuntuu jo aika ilkeeltä.. töissä meinaan sinnitellä äitiyspväraha-ajan alkuun eli 18.6. asti jos suinkin jaksan..

Vierailija
7/13 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjuja, painatusta, selkäsärkyjä löytyy täältä. Jotenkin on ollut raihnainen olo jo jonkin aikaa. Huomaa ettei ole enää nuori ja ensisynnyttäjä. Tämä on 8 raskaus ja 7 lapsi, Yksi km.

Mutta olen yrittänyt ajatella että ASENTEELLA pärjää laskettuun aikaan. Kaikki ylimääräinen pois ja kesä rannalla lasten kanssa jos ei kotona jaksa. Nyt on jo kankeeta juosta nuorimman perässä ja kyykkiminen sattuu tosissaan nivusiin suonikohjujen takia. :(

Mutta jaksuja kaikille! Yhdessä tsempataan toisiamme loppuun asti. En ole jaksanut kirjoitella heinäkuisiin, mutta suurperheisiin välillä ilmoittelen kuulumisia.

Vierailija
8/13 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettuaika on vähän ennen heinäkuun puoltaväliä eli 14.7. Välillä vauva painaa lantiota ja tulee sellainen tunne, että tuolta jalkovälistä tulee joku ulos... Sitten tunne menee taas ohi. Esikoinen syntyi kaksi vuotta sitten kesäkuussa ja pahimmat helteet alkoivat vasta sen jälkeen, joten mua mietityttää myös se, miten sitä jaksaa, jos tulee kovastikin kuuma kesä. En muutenkaan ole mikään helleihminen ja kesällä odotan yleensä vain syksyn alkamista.

Tänään olin neuvolassa. Verenpaine oli himpun verran koholla ja sf-mitta oli hypännyt ihan yhtäkkiä keskikäyrältä ihan yläkäyrälle ollen nyt 29 ja viikkoja siis kasassa 30+2. Koska esikoinen oli isokokoinen vauva (4590g), tässä raskaudessa vauvan kasvua on seurattu aika tarkasti ja nytkin terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että kohta mennään taas painoarvioultraan. Ei mullakaan olis mitään sitä vastaan, että tämä vauva olisi vähän pienempi. Jospa en sitten repeäisikään niin pahasti, kuin ensimmäisellä kerralla. Silloin sain III asteen repeämät, joista tosin olen parantunut hyvin. Onko täällä ketään muuta, jolla olisi kokemusta pahoista repeämistä? Miten seuraava synnytys on sujunut?

Kevät tulee ja se on ihanaa. Tänään ollaan oltu pitkät pätkät ulkona ja nautittu auringosta. Tosin, nyt illalla alkoi satamaan ja sekin on hyvä, sillä pellot huutavat vettä.

Päikky 30+2

Vierailija
9/13 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tänään olin sitten neuvolassa, verenpaine 99/61 hemoglobiini 96 ja sf-mitta 31,3 eli mentiin huimasti yläkäyrän yläpuolella eli tässä alkaa pelottaan et minkälainen järkäle on tulossa... onneksi olen pyytänyt keisarileikkausta. Mites muitten Heinäkuisten sf-mitta, teen tässä samalla galluppia...

Annukka 30+4

Vierailija
10/13 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata että näinkin monella on samaan aikaa la, mullakin nimittäin on la 21.7:)

Meille on kolmas tulossa ja olo on ku mikäki rampa, lonkat on kipeet särkee jatkuvasti, häntäluu on jostain kumman syystä ollut pari viikkoa kipeä, varsinkin töissä polvea alkaa särkemään että kyllä näitä vaivoja löytyy, painoa mulle on tullut melkein 7kg jos muistan oikein ja sf-mitta taitaa olla siinä 30.

Vierailija
11/13 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sf on ollut koko ajan yläkäyrän yläpuolella! parivk sitten 30cm, nyt oli 28( kutistuminen johtui siitä että lapsi muuttanut asentoaan, poikkitilassa). Vaikka olen normaalipainoinen, eikä kiloja ole liikaakaan vielä tullut. Huvittavan näköinen on tämä masu koko ajan ollut, koska se on kuin irtopallo edessä. Meillä täällä neuvolassa on kuitenkin harjoitteleva lääkäri joka varmuuden vuoksi määräsi ultraan... kuitenkin lääkäri ultraamassa naureskeli, että kun mulla tämä toinen lapsi jo on, voi kohtukin olla isonpi jo heti. Ja ettei ole mitään syytä pelätä että vauva olisi iso. Painoarvio lapsesta oli rv 25 oli 720g, ja se on kuulemma pieni kokoinen viikkoihin nähden(kallo/reisimittaus kuitenkin vastasi viikkoja)... Mutta lapsihan alkaa ottaa itselleen massaa vasta näiden viikkojen jälkeen, joten varmaan on vaikeaa arvioida vielä lapsen syntymäpainoa. Mulla esikoinen ( täys.aik.) painoi syntyessään 2700g, joten olisi kyllä hassua jos tästä huomattavasti isompi tulisi, vaikka mullakin tuo Sf on iso.

Mutta kyllä ilmeisesti ne neuvolassa tarkkailee jos sf jatkaa kasvuaan yläkäyrän yläpuolella!

T: J.E.P 30+5 (la 21.7:)

Vierailija
12/13 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href=" http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=10312590&p=1&tmode…" target=" _blank" >heinäkuisten uusi viikko</a>

Vierailija
13/13 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...html-koodia ei tarvita?