Löllöpyllyt not 4-ever 4.viikko alkaa!
Kommentit (38)
Kiirettä onpitänyt niin etten ole ehtinyt kirjoittelemaan sunnuntaina puntarissa kävin aamulla vaaka näytti -1 kg, mutta illaalla punitsin uudellen silloin pudotus oli vain 500 g.
Täytyy varmaan vaihtaa punnitus siihen aamuun on ehkä selvempi.
Välillä meinaa olla nälkä vaikka syön säännölliseti, välipalat ja kaikki. Tietysti ruokaannoksia olen yrittänyt vähän pienentää.
Herkkuihinkin tuli taas sotkeuduttua, kun kävin kaverin kanssa pizzalla, onneksi selvisin kuitenkin puolikkaalla pannupizzalla. Olen nimittäin ajatellut että jos viikot selviäisi ilman herkkuja niin viikonloppuisin voisi ottaa sitten vähän rennommin.
Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä reissuun, viettämään kummitytön synttäreitä joten herkkuja tulee olemaan tarjolla. Kuinkahan siitäkin sitten selviäisi pahemmin repsahtamatta.
Tsemmpiä kaikille!!!
T. Sonkka
Tänään jää lenkkeily, mutta oon siivonnut koko päivän ja illalla viä ois 1 tunti aerobiciä...eiköhän se siitä...
Tänään oon syönyt:
Aamupala: kahvi, leipä, omena
Lounas: kasvismunakas, ruisleipä, rasvaton maito
välipala: omena, mandariini, kahvi ja täysjyväleipä
päivälliseksi: on ohrapuuroa ja sen kans rasvaton maito ja sokeritonta hilloa nokare
iltapalaksi sitten aion vielä naukkailla jogurttia
Vauva kutsuu...
Lueskelin nyt oikein rauhassa kerrankin tän viikon syömislistojamme, ja ollaanpa me oltu hyviä! Tuloksia siis odotettavissa huomenna (toivotavasti!)!
Tänään onkin sit jo sellainen päivä, että viikonloppu alkaa siintää silmissä, ja herkut mielessä... Kaupassa lasten kanssa jo valittiin karkkipäivän karkitkin, vaikka yleensä se on perjantain juttu... Itse valitsin englannin lakuja, koska niistä pystyn helpoimmin kieltäytymään ! ;D Yritän siis näköjään jotain käänteispsykologiaa! Syötyä tulevat kyllä silti varmasti, vaikka eivät suklaan veroista olekaan... Mullahan siis aikomuksena pitää karkkipäivä tällä viikolla vasta sunnuntaina, kun yritän, ettei " putki jäisi päälle" arjen kolkutellessa jo ovella. Ollaan myös menossa synttärikemuihin sunnuntaina, joten kurjaapa olisikaan silloin kieltätyä kaikesta! Mutta nyt karkkihammasta kolottaa jo niin pahasti, että hetken jo harkitsin, josko pitäisin vaikka kaksi karkkipäivää viikossa... Mutta nyt ei ole siihen vielä mahkuja, ihan oikeesti pitäis saada tuota painoa alemmas!!
Kohtuullisesti olen tänään malttanut syödä, tosin kaupassa turhaan maistelin leipämaistiaisia montaa eri sorttia (ja päädyin ensin maistamaami :D), tässä listaa...
aamupala: ruisleipä juustolla ja margariinilla, jogurtti myslillä. kahvi
lounas: riisipuuroa ja mehukeittoa. porkkanaraastetta. karjalanpiirakka juustolla ja margariinilla.
päivällinen (tänään varsin varhainen sellainen, saa nähdä kostautuuko iltasyöpöttelynä) itse tehtyä tonnikalapizzaa 12%:lla juustolla. salaattia (siinä oli muutama suolapähkinä mukana) ja pikkusen salaatinkastiketta. jälkkäriksi kahvia.
iltapalalla varmaan sitä pizzaa ihan pieni pala ja salaattia tai jotain muuta... kerron sit kuin kävi!
Ihan hirveesti rupes tekemään mieli jotain syötävää; suolaista tai makeaa, jotain hyvää...mutta en edes tiedä mitä! Yritin sitä 15minuutin taktiikkaa, jonka aikana mukamas mieliteko menee ohi, mutta ei mene. Olen juonut kahvia ja syönyt purkkaa, mutta ei auta. Olen lukenut kirjaa, mutta oli niin karmiva tarina todellisuudesta, että miltei aloin voida huonosti (ja ens yönä nään ihan varmasti painajaisia, olen sellanen unissaan eläjä)... sitten tulinkin kirjottelemaan tänne, niin saan vielä muutaman minuutin pelattua aikaa!
Nytpä heräs vauva pikku tirsoitaan, joten ehkäpä saan muuta mukavaa ajateltavaa!
...ei nyt ennen punnitusta kannattais ruveta mässäämään, kun on ollut niiiiiin hyvänmakuinen viikko!
Aamupala: Kahvi ja omena
Lounas: Pasta, Kana-ananaskastike, maito
Välipala: Kahvi ja pari kaurakeksiä niitä pieniä
Päivällinen ja Iltapala: vaikka kevyttä mehukeittoa, zero coca colaa, ruisleipää, kinkulla ja juustosiivulle
Niin päivällinen ja iltapala syömättä,joten yhdistän ne.
Liikuntana neljätuntia fyysistä maataloustyötä... Ehkä vielä illalla lumitöitä...
Mua kyllä vähän jännittää lauantainen punnitus, pelkään että mitään ei ole tapahtunut, jotenkin olen vaan mielestäni liikaa syönyt, mutta katsotaan...
Tsemppiä!
t.Amanda
Tämä päivä sujunut ihan ok, paitsi että niitä salmiakkeja tekee ihan hitsisti mieli!!!!!
Aamulla melkein parin tunnin vaunulenkki, ennen sitä ihanaa lumi/räntämyräkkää:)jäi hyvä mieli.
Huominen punnitus jännittää!!!!
Aamupala:fitnessmuroja,kahvi ja leipä tomaatilla ja 5%sulatejuustosiivulla
Lounas:....oon vähän tylsä kai, mut nuudeleita, tonnikalaa ja punajuurta,3pientä hapankorppua tomaatilla:)
Välipala: appelsiini ja pari hapankorppua tomaatilla
Lounas: kasvissosekeittoa ja ruisleipä
Iltapala: kohta syön kun saan ensin pikkuisen kylvetettyä...syön varmaan joko fitnesmuroja tai jugurtin ja sit 3 pientä hapankorppua tomaateilla(jäin ihan selvästi koukkuun:)!!!!!
Palaan taas huomenna
mango
Heippa,
No tilanne viime viikon lomailun jälkeen ei ole niin paha kuin pelkäsin, mutta kahdessa viikossa on pudotusta nyt sitten vaan -0,1 kg. eli ei oikeestaan mitään. Mutta positiivista on, että ei ole tullut takapakkia enää lisää. Ensi viikolla toivottavasti päästään parempaan tulokseen. Paino tällä hetkellä siis 76,5 kg.
Viikonloppu on taas haasteita täynnä. Ollaan menossa huomenna sellaisiin " illallisjuhliin" , jossa on mielettömät herkut tarjolla. No ajattelin, et koittaisin liikunnalla selvitä niistä ylimääräisistä kaloreista, jota tulee varmasti. Tänään on jo tehty n. 1 tunnin kävelylenkki ja illalla ajattelin vielä mennä kuntosalille tai spinningiin. Ja tänään ja huomenna koitan syödä muuten mahdollisimman kevyesti.
Sellaista olen täs pohtinut, et onkohan eroa, et syökö kerralla liikaa esim. just tällainen illallinen tai vaikka suklaalevy tai sit et syö pikkuhiljaa saman määrän ylimääräistä?
t.Lempi
Heippa!
Toivottavasti te muut olette saaneet parempia tuloksia eli paino viime perjantaina 63.8kg ja tänään 63.9kg!!!!
No ei onneksi enemmän mutta vähän harmittaa..miettii et tekeekö jotain väärin kun liikun kuitenkin aika paljon ja 3 lasta pitää kiireisenä ja syöminenkin on omasta mielestä ihan hallinnassa?
Mutta toisaalta eihän se koko ajan laske välttämättä siis viikoittain?!vai lohdutanko vaan itseäni....:)toisaalta 2viikossa paino kuitenkin pudonnut 1,3kg eli ei ihan huonosti...menipä pähkäilyksi!
huomenna kuitenkin ajattelin pitää sen ansaitun herkuttelupäivän johon kuuluu tonnikalapizzaa ja ihan varmasti irtonameja (saan mahd.erilaisia salmiakkeja)
Hauskaa viikonloppua
mango
Viime viikon paino 65,3 kg ja tänään 64,5...eli vähän vajaa kilo lähtenyt. Olen ihan tyytyväinen.
Vauva sylissä kirjaan syömisiäni tältä päivältä kun illalla en koneelle ehdi.
aamupala:omena, kahvi
lounas: vihanneksia, uunimakkara ja juusto
välipala: leipä, kahvi, viinirypäleitä
päivälliseksi: ruisleipä, rasv. maito kasviksia
Iltapala...jogurttia, hedelmiä
Lueskelin teidän ruokapäiväkirjojanne ja totesin, että te ootte kyllä tosi hyvin pitäytyneet kevennetyssä ruokavaliossa. Mä en varmaan ikinä pystyisi syömään noin vähän :) no pitääpä yrittää ensi viikolla kirjoitella syömisiä ylös, niin tuleepa itsekin tarkemmin katsottua, mitä suuhunsa laittaa.
Joka tapauksessa tänään vihdoin pitkästä aikaa punnari näytti alle 80kg, eli 79,5. Alle kasikympin en ookkaan painanut aikoihin. Oon tosi tyytyväinen, varsinkin kun paino on yllättäen pudonnut aika pienellä vaivalla. Karkkilakko on pitänyt, ainoastaan keksejä olen sortunut syömään silloin tällöin.
Liityin muuten paikalliseen maratonkouluun, vaikka maraton ei olekaan tähtäimessä. Alkuun ois tarkoitus naisten kympille ja sitten ehkä ensi syksynä tai vuoden päästä puolimaratonille. Toivottavasti into riittää, muut siellä ovatkin jo aika kovia juoksijoita.
Tsemppiä jatkoon!
Niin, tänään oli kaveri kylässä ja tuli taas syötyä kahvin kanssa herkkuja.... :(
Huominen aamu jo kyllä hirvittää, joko ei ole tapahtunut mitään tai sitten on plussaa... toivottavasti ei paljon...
Mutta miinukseen en tämän viikon jälkeen usko.
Kauhea syöpöttlelypäivä tänään ja koko ajan tekee mieli jotain hyvää...
Eli en tänään listaa mitään, koska en edes muista mitä olen suuhuni laittanut... Huomenna tulen sitten kertomaan repsahduksen tuloksen.
Muille oikein mukavaa viikonloppua ja onnittelut hyvistä tuloksista!
t.A
Mun tulos tänään se -500g, minkä vaaka kertoikin jo eilen, ja tänään uudelleen! Siis hyvä tulos! Tänään psino 57,5kg. Olen oikein tosi tyytyväinen, sillä eilisessä makean-/suolaisennälässäni napostelin pari ylimääräistä leipäviipaletta, vähän rusinoita ja suolapähkinöitäkin. Koska paino oli silti hilautunut vähän alaspäin, ja en mitään kovaa tahtia imettämisen takia edes pitele, ajattelin, että voisin pitää jatkossa hieman sallitumpaa meininkiä arkisin... täytyy tässä vaan pohtia miten ja millä itseäni hemmottelen...
Tänään kävin aamulla tunnin rauhallisella kävelyllä ja vielä pari tuntia reippaammalla, ihan hyvä aloitus viikonlopulle! En ihan hirveesti aio stressata viikonloppua, mutta yritän pinnistellä ilman karkkiherkuja sinne sunnuntaihin.
Kaikki ei olleet mahdottoman tyytyväisiä tän viikon tuloksiin, mutta minä listoja päivitellessäni olen kyllä aiemmilla viikoilla todennut pudotuksienne olleen varsin tuloksellisia!! Eipä siis kannata heittää kirvestä kaivoon yhden huonomman punnituspäivän kanssa! Sitä paitsi painohan heittelee jonkin verran päivittäinkin, eikä kellään edes mitään pahoja nousuja! ...sitä paitsi itselläni on nää ekat viikot olleet tosi ailahtelevaisia, joten lippu korkealle vaan! Seuraavaa viikkoa kohti sisaret, täysillä!!
tänään olen syönyt:
aamulla normi-satsi: jogurtti+,ysli, ruisleipä+marg+juustoviip.,kahvi.muutama hedelmäsiivu.
lounas: thaityyppistä kotitekoista kalakastikehässäkkää riisillä, salaattia, lasi maitoa.kahvi
päivällinen: eilistä pizzaa muutama pala, hedelmiä.
illalla sitten syön ruisleivän ja jogurtti-marjarahkaa, kun lupasin lapsille...
palataan taas!
En ole viikon aikana oikein kerinnyt enkä tottapuhuen edes kehdannut kirjata syömisiäni. Sen verran epäsäännöllisesti ja huonosti olen syönyt....Ihmettelen miten tuo paino on vaan jatkanut putoamistaan nimittäin tänään puntari näyti 71kg vaikka joka päivä on pari kakun viipalettakin tullut vetästyä.
Lähtöpaino oli 76kg ja tavote 65kg
Nyt painoín aamula 71kg!
Mutta näin puolilta päivin muutaman kahvin ja leipien jälkeen paino on taas noussut 73kg joten en sitten tiedä mistä johtuu toi 2 kg pudotus...Aikasemmin meni vajaa yksi kilo viikossa mutta tällä viikolla hujahti sitten enemmän, jos puntaria on uskominen niin peräti kaksi kiloa. Saa nähdä miten sitten ens viikolla, putoaako paino sitten ollenkaan. Ois kyllä kiva kieltämättä jos kuun lopussa paino olis 70kg. Siitä ois sitten kiva jatkaa tätä laihdutusta kun ois enää toiset samanlaiset 5kg pudotettavana. Toisaalta kun toi pudotus oli mukamas noin paljon niin sitä tulee sallittua itelleen poikkeamia dieetistä vähän enemmän kun huomaa ajattelevansa, että no kerran toi paino on pudonnut niin saan syödä tämän ja tämän kakun palan ja kyllä mää voin tota karkkia nyt syödä kun kerran mun paino on laskenu jo...Sitten sitä huomaakin olevansa taas mussuttelemassa kaikkia herkkuja vanhaan tapaan. Ja eikös ne sano, että jos paino putoaa liian nopeesti niin se tulee siten korkojen kanssa takasin?
Vaaka näytti totuuden syöpöttelystä.
Viime lauantaina paino oli 82,8kg, tänään 83,5 kg eli +0,7kg....
Tiedä sitten onko tämä koko viikon saldo vaiko eilisen.
Mutta masentaa... :( Oma vika kun eilen vedin surutta kaikkea.
Mutta nyt päätin että tänään ihan tosissani yritän niinku vähä paastota.
Jospa huomenna aamulla hyppäis vaa' alle ja kattois onko tuo eilistä vai mitä....
Laskeskelin että mulla on siihen toukokuun loppuun asti 18 viikkoa aikaa saada itteni siihen 70kg:n... eli 13,5 kg pudotettavaa.
Tekee keskimäärin 750g viikossa pudotusta. Ihan realistinen se kyllä on, mutta vaatii kyllä nyt tiukempaa kontrollia syömisessä ja liikuntaa pitäis lisätä.
Mulla on se vikana että välillä teen raskasta työtä ja kulutan paljon, sitten taas olen kotiäiti ja kulutan vähemmän. Mutta syödä pitäisi koko ajan saman verran. Helposti tulee raskaamman työn jälkeen syötyä enemmän ja se jää päälle.
Nyt on kyllä tällä viikolla kuopus valvottanut monena yön ja uni jäänyt vähemmälle, joten sekin yksi syy repsahteluun, väsyneenä ei jaksa keskittyä syömiseen vaan vetää naamaan mitä sattuu ja kuinka paljon vaan.
Ja eilisen syöpöttelyn ansiosta yöllä oli paha olo ja aamullakin vielä, joten jos nyt jo uskoisin että ei kannata ahtaa itteään täyteen kaikkea... Kostautuu heti.
Tännä olen tähän mennessä laittanut suuhuni, lasin vettä, kaksi lasia vähä kalorista mehukeittoa ja mukin kahvia.
Huomiseen!
Amanda
Viikonloppu! Eilen karkkipäivän karkkipussi suorastaan huusi minulle kaapista, mutta maltoin mieleni!! Tosin napostelin liian monta hapankorppua ikäänkuin ylimääräiseksi iltapalaksi, mutta parempi sekin, kun koko viikonlopun kestävä karkittelukierre!
Tänään leivoin mustikkapiirakan, ja edelleen koko ajan tekee mieli jotakin namia, mutta yritän sinnitellä sinne huomiseen. Se piirakkakin olisi paljon parempaa huomenna, kun olis jäähtyny kylmäksi...hmmm...uskoo ken tahtoo... ;D
Tänään olen pitänyt viikonloppua, ja antanut itselleni luvan syödä vähän rennommin, joten jo tähän mennessä olen syönyt enemmän leipää kuin normaalisti koko päivänä...muuten normmalit kuviot...
paibai tuolla aiemmin aprikoi, että jos paino putoo liian nopeesti, tulisi ehkä korkojen kanssa takaisin... voi olla totta toinen puoli, mutta uskon myös, että jos ruokavalio pysyy kunnossa, miksikäs se nyt takaisin tulis? Jonain viikkona vaan ehkä ei tipu sit niin vauhdilla... mutta saa nähdä, kuin käy, eli pidä meidät ajan tasalla!
Nyt tyttö hyppii ja pomppii sylissä niin, että kirjoittaminen tuntuu liian haasteelliselta! Rentoa viikonloppua kaikille!!
Mä tein sen päätöksen etten nyt viikonloppuna kirjoita ruokapäiväkirjaa tänne...ainakaan tänään :) Meinaan syödä aika huolettomasti, tehdään lasten kanssa pizzaa (yritän toki laittaa vähän kevyemmät täytteet kun normaalisti)ja päivälenkki kyllä tehtiin mutta tosin karkkikauppa oli kimmokkeena siihenkin (sain vihdoin niitä salmiakkeja!!!).
Palailen sitten huomenna (tai maanantaina :))vähän terveellisemmällä ruokavaliolla :)
Ulkona oli muuten ihanan keväinen ilma, aurinkokin paistoi...tuli hyvä mieli!
Ihanaa viikonlopun jatkoa teille kaikille!
mango
Karkkipäivä on ollut täälläkin ja kyllä se vaan hyvältä maistuu kun ei koko viikkoa oo herkkuja syönyt.
Minä nyt kirjotan syömiseni...ihan rehellisesti tänne niin näen itsekin samalla mitä on tullut mätkittyä suuhunsa!
Aamupala: kaurapuuro, luumuja, kahvi ja leipä
Lounas: Käytiin koko perhe ulkona syömässä. Pitsa ja salaatti ja jäävesi
välipala: kakunpala ja kahvi (miehen veljen synttäreillä)
päivälliseksi/iltapalaksi pistelin vaan hedelmiä. 1dl verran sekalaisia varasin illaksi itseäni varten...
Huomenna sitten taas tarkempi linja syömisissä ja enempi liikuntaa. :)
moi! Eilisestä kirjaamatta jäi iltapala, joka oli ruisleipä margariinilla ja juustosiivulla (5%), muutama siivu omenaa, ja sit se marjakeitto-jogurtti-pirtelö...
Tää ruokapäiväkirjasysteemi on kyl sillai ollu tosi hyvä, ett olen itse havahtunut mm. omiin ateriaväleihin...Ne sais varmaan olla vähän pienemmät, kun sit kuiteski joka aterialla syön sen leivän...senhän vois vaikka siirtää välipalaksi iltapalasta tai ehkä lounaasta...Sais sitä paitsi syödä useemin! ;D
Tänään en malttanu olla käymättä vaa' alla, oli niin kevyt olo heti aamusta! Ja totta; puntari näytti 57,5, eli 500g. Tosin mun rakas vaakavanhukseni näyttää vain puolyn kilon välein, mutta se on riittäny mulle! Tuntuupa pudotukset sitten kerralla aina kunnollisilta (ja nousut myös, valitettavasti!)!
Jossain muussa pinossa joku mainitsi, että ruokavalion kevennyttyä unikin on muuttunut, vähempi riittää... Allekirjoitan kyllä täysin, olo on tosi paljon pirteämpi! Ja vaikka vauva on monena yönä herätellyt useemmankkin kerran nuhanenineen, niin silti jaksaa! Kivaa!
Nyt on imetyksen aika, huutaa neiti-vauva! Palaan!