Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jälkivuoto, kuukautiset

21.01.2008 |

minulla on jo 7 vkoa synnytyksestä ja jälkivuoto hiipui noin 5 vkon kuluttua. sitten alkoi uudelleen vai olisiko kuukautiset kyseessä. mutta kun sitäkin on jo pian 2 vkoa ollut. loppuuko ikinä, onko muilla näin kauan kestänyt.

sitten sain pukamat ja ne vuotaa verta kun käy kakkalla. eli aina verta siteessä jostain päin. ikävää.

jälkitarkastus on vasta 1,5 vkom kuluttua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mulla oli vähän samanlainen ongelma. Jälkivuoto oli jo loppunut, mutta n 8 vkoa synnytyksestä alkoi taas aika runsas vuoto. Luulin aluksi kuukautisiksi, mutta kun vuotoa oli kestänyt 2 vko:a otin puheksi neuvolassa ja sain ajan lääkärille. Mitään ei löytynyt (esim. tulehdusta). Lääkäri sanoi, että usein juuri noilla tienoilla alkaa uudestaan jälkivuoto, jotta kohtu puhdistuu kunnolla. Otettiin myös hgb ja tulehdusarvot mutta kaikki ok. Muutenkin olin tuolloin vähän hormoonihiiri, mielialat vaihteli. Annoin sitten asian vaan olla ja n reilu 3 viikkoa vuotoa kesti ja sitten loppui itsestään. Kuukautisia ei ole kuulunut vieläkään (tytär 6 kk) ja imetän vielä. Eli jos imetät niin tuskin sinullakaan vielä omn kyseessä kuukautiset. Kun lääkäriaikasi on noin lähellä, niin varmaan voit sitä odotella. Mikäli ei tule kovia särkyjä tms.

Toivotaan että menee pian ohi. Ei ole mukavaa nuo vuodot.

Vierailija
2/4 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti jälkivuoto noin 5 vkoa. Kuukautiset alkoi, kun

synnytyksestä oli kulunut noin 6 viikkoa. Tunnistin ne siitä, kun vuoto oli yllättäen taas tosi runsasta. Ekat menkat kesti noin 10-12 päivää, lisäksi tuossa ensimmäisesstä kierrossa oli jotain välivuotoakin muutama päivä. Lääkärikin väitti vuodon olleen vielä jälkivuotoa. No, kuitenkin reilu 4 viikon päästä alkoi taas vuoto, mitä kesti 8 päivää. Ja tästä taas 30 päivää ja taas alkoi vuoto, mitä kesti viikon. Tais lääkäri höpöttää omiaan.

Pikkuhiljaa alkaa siis kierto jo tasottumaan ja palaamaan siihen,mitä oli ennen raskautta. Vauva (4kk) on täysimetyksellä, ei ole korviketta saanut koskaan. Mieluusti olisin kyllä ollut vielä vaikka vuodenkin ilman menkkoja. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voi olla kuukautiset (etenkin jos et taysimeta), tai sitten pala istukkaa jaanyt kohtuun (nakyy HCG arvoista ja/tai ultralla, viime kadessa kohdun tahystyksella). Mulla vuosi viimeksi 3 kk synnytyksen jalkeen, sita pohti laakari jos toinenkin ja viimetteeksi tehtii kohdun tahystys (jossa ei todettu mitaan, paitsi etta sain ikavan olkapistoksen). Useampi kuukausi myohemmin todettiin etta mulla on haikkaa veren hyytymistekijoissa ja siksi lahti aina uudestaan vuotamaan (mutta tuo on jo aika " eksoottinen" vaihtoehto).

Vierailija
4/4 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ne voi kyllä olla kuukautisetkin! mulla kesti jälkivuoto runsaan viikon (sectio), ja siitä meni 7vkoa kun alkoi menkat! olivat kanssa todella runsaat ja kesti yli viikon! ja siitä ne sitten tulivat kuukauden välein, ja tosiaan täysimetin!!

nonuli ja vauva 5vkoa