HUHTIHIPPUSET viikolla 4
Aamupäivää! Oli lähellä, ettei jäänyt työpäivä väliin, sillä ajellessani Turunväylää töihin, tökkäsi liikenne yhtäkkiä. Ehdin itse jarruttaa ihan hyvin, mutta katselin taustapeilistä kauhulla, että tuleeko Mersu persiiseen. Ei tullut, kun kuski vetäisi osin naapurikaistan puolelle, mutta Mersun perään jo sitten kopsahti. Läheltä liippasi, muttei onneksi osunut!
Olin jo etukäteen suunnitellut katsastavani oman autoni tänään ja onneksi sain sen nyt tehtyä. Läpi meni, mutta täytyy kyllä sanoa, että päästömittauksineen tuo 81 ¿ on musta aika törkeää kiskontaa. Etenkin kun on pakko maksaa, että saa ajella.
Eilen piipahdettiin matkamessuilla, mutta selkä ei tykännyt yhtään. Ilmeisesti ei maleksiminen sovi, sillä alkoi vihloa alta aikayksikön. Ja muutenhan ei ole mitään selkäkreppaa nyt raskauden aikaan ollut. Lyhyt piipahdus ei harmittanut, kun päästiin ilmaiseksi kaverilta saaduilla lipuilla. Ihmeteltiin, kun ei löydetty Kiinan osastoa. Siellä on kuitenkin olympialaiset tänä vuonna, mutta ehkä me vaan jotenkin onnistuttiin missaamaan koko pikkuinen Kiina...
Katselin eilen esikoisen äitiysneuvolakortista, että vasta rv 30 olivat viimeksi katsoneet sikiön tarjontaa. Ihan siksi kurkin, kun tämä on edelleen poikittain ja mua alkaa jo hermostuttaa. Mutta eiköhän ne sitten seuraavalla kerralla jo kopeloi, että miten neiti makaa masussa. Silloin on rv 31 meneillään, joten uskoisin näin. Itse en osaa sanoa, että mikä on pää ja mikä peppu, vaikka kuinka mahaani kokeilisin. Ilmeisesti joillekin teille oli jotain asennosta sanottukin?
Winku ja Veera, 28 tasan
Kommentit (44)
Moikka kaikille ihanille huhtihippusille!Oon seurannu teidän kuulumisia lähes päivittäin,mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Mun tilanne on sellainen,että kolmosta odotellaan viikoilla 29+1.Tänään juuri oli neuvola.Kaikki oli ok,mitä nyt Hb oli mulle tyypillisesti matalalla.Verensokeriseurantaakin teen,mutta arvot olleet hyviä.Painoa oli joulun aikaan tullut 3 kiloa mikä tuntui takapakilta,sillä tähän mennessä kiloja tullut 0.Mulla lähtöpaino jo sen verran korkealla,että ei tartteis tulla yhtään lisää painoa..No,pieniä murheita nämä.:) Kaiken kaikkiaan oon voinu tosi hyvin tässä raskaudessa,mistä oon tosi kiitollinen.Aiemmissa ollut kaikenlaista pientä ja suurempaa vaivaa minkä takia oon saanut juosta ä-polilla.
Tuonne yleiseen keskusteluun laitoinkin kysymyksen tuosta juhlapukeutumisesta.Saatiin tänään hääkutsu (maaliskuulle),jossa pukeutumiskoodina juhlapuku.Käsittääkseni se tarkoittaa iltapukua.Olenko väärässä?Kertokaa viisaammat,please!:) Onko teillä kokemuksia aiheesta?Mitä laitan sinne päälle?Saisikohan jostain vuokrattua?Tuossa jo ajattelin että skippaan koko juhlat mut mieli kuitenki halajaa sinne näkemään sukulaisia..
Olen nyt mammaloman alkuun kotosalla,joten ehkäpä kirjoittelen lisää kuulumisia tässä joku kerta!
Voimia kaikille näihin muutamaan jäljellä olevaan kuukauteen!
Mamuli
Täällä taas. Useasti oon täällä käyny lukemassa, mutta ehkä vois taas kirjoittaa myös.
Ehdin sitten viikon olla edellisen sairasloman jälkeen töissä,niin johan flunssa iski ja viikonlopun olinki sitten ihan poikki ja nuhainen...Mut taidan selvii vaan " säikähdyksellä" ,kuume ei noussu ja nuhakin helpottaa. eli töissä olin kuitenki tänään, vaikka olikin vähän raskasta. Mut täytyy sanoo että menee aika paljon nopeammin ja on ahkerampi olo kun jaksaa vielä käydä töissä,kuin että olis vaan saikulla niin kuin olin toissaviikon. Eli mahdollisimman pitkään sinnittelen töissä niin järki säilyy paremmin.:D
Tosin nyt alkaa jo olee vaikeeta toi pitkään istuminen...onko kellään mitään ideoita mikä auttais siihen?työkaveri ehdotti kumirengasta pyllyn alle, onko kokemusta?Tällä hetkellä on vissii vaan pakko välillä yrittää vähän kävellä ja venytellä...
Kävelystä tulikin mieleen, ottaa kyllä päähän kun kaikki liikunta on jääny...miten musta onkin tullu näin laiska?nyt nuhaisena en viitti edes mennä iltakävelylle tonne räntään..mut ennen raskautta kävin useasti salilla, ja töissä tuli hyötyliikuntaa kun kotihoidossa joutui kävelee paljon. Mutta sekin jäi kun siirryin loppuajaksi sisätöihin. Mutta eipä tästä voi kuin itseään syyttää...
Vaavi potkii ahkeraan, tosin nyt flunssaisena vähemmän. Kaipa se mun väsymys ja kipeä olo heijastuu siihenkin pikkuiseen...?
Nyt alkaa olla jo sen verran loppuvaihe raskaudessa, että säästyy vaaterahat seuraavan muutaman kuukauden ajan. Ei meinaan viitsi enempää ostaa odotusvaatteita ja raskauden jälkeisiä vaatteita ei tosiaan viitsi nyt ostaa varsinki kun ei tiedä mihin kokoon lopulta päätyy imetyksen ym jälkeen.
Vaavin hankinnat on jo aika pitkälti tehty, sänky olis vielä se isoin ja tärkein. Ajattelin valkoista pinnasänkyä jonka pohjan korkeutta voi säätää ja toista sivua voi laskea että voin parkkeeraa sen meidän sängyn viereen ja sieltä siirtää enempiä nostamatta vauvan rinnalle yöllä. että jos tiedätte mistä tuollaisia sais hyvään hintaan,niin saa antaa vinkkiä.:)
mutta hyvää loppuviikkoa kaikille kun ollaan jo maanantain työpäivä ohitettu!
-Hendu ja Hipsu- rv 28+2
Voi Winku, varmaan sydän käynyt kurkussa ton " läheltä piti " -tilanteen takia..mulla ollut tänä talvena kanssa 2 toooosiiii liki kolaritilannetta, siis jonkun muun autoilijan törttöilyjen takia. Olen muutenkin tosi varovainen talvikuski ( raskaana ollessa vieläkin varovaisempi ), koska olen ollut elämäni aikana kahdessa kolarissa ja matkustajan paikalla. Niistä jäänyt sellainen muistijälki tonne aivokoppaan. Onneksi molemmista selvinnyt vain pienin lasinsiruvammoin ja tietysti paikat olleet tosi jumissa. Eli ajelkaapa mammat sitten varoen liikenteessä!!!
M@mulille..mukava kun sieltä taustoilta käyt tervehtimässä..ja kiva kuulla että odotus mennyt hyvin =)
Minulla se vain tuo alaselkä kremppaa. Taitaa tuo massu kiskoa ryhtiä huonoksi ja kropan ligamentit löystyy niin melkoisen paineen alle joutuu. Välillä tuntuu että liekit polttelee alaselkää. En pärjää töissä hetkeäkään ilman tukivyötä. Eikä varmaan auta asiaa että joutuu noita pojan jässiköitä ajoittain nosteleen ( eikä mitenkään oikeaoppisella nostotyylillä ) ja keräileen tavaroita pitkin lattioita..
Ja harjoitus suppareita alkanut tulla yhä enempi. Kiva olisi tosiaan tarkistuttaa vauvan asentoa ja eritoten tuota kohdunsuun tilannetta. Luulen kyllä että vauva raivotarjonnassa kun iskee kohti keuhkoja ja ylhäälle kylkiin. Lääkärineuvola 30 päivä, että vielä pitää jännätä.
Katsoin kans edellisiä neuvolakortteja että mites ne edelliset asettuneet niin molemmat olleet RT alkaen 28 viikolta ja pysyneet synnytykseen asti " oikein" päin. Kakkosen kohdalla kohdunsuu oli pehmeä, 2sormelle auki ja lyhentynyt 1,5cm Rv 34 lähtien ja eteni siitä pikkuhiljaa ja muistan kuinka lääkärit ä-polilla joka viikko varoittelivat että näin kypsä tilanne jo että voi tulla koska vaan..joo-o niinpä niin, poeka meni sitten 5 päivää yli lasketun ajan..
NO olipa omaa napaa.Sorii. Hauskaa viikkoa kaikille ja jaksamisia töissä käyville, ei enään niiiin kauaaa ä-loman alkuun!!!!
-klematis ja pikku-ukko rv 28
nostellaanpas meitä vähän heti aamutuimaan, ettei tipahdeta ihan kamalan alas.
tsemppiä Bealle, ei kyllä kuulosta helpolta sun olo. :/ ei tässä kehtaa omista pikkuvaivoista valitella ollenkaan.
ja tervetuloa M@mulille! ja sit tais olla joku toinenkin uus, joka oli listautunut johonkin vanhempaan pinoon? en nyt muista nimimerkkiä, mutta tervetuloa joka tapauksessa! :)
oon jotenkin ihan väsyny, alkaa tosiaan painaa tää odotus. haluisin jo niiiiin päästä äippälomalle, kevät tuntuu tosi pitkälle just nyt. huoh... ehkä otan vähän liian ison stressin tosta koulusta. eilen aloin muun opiskelun ohella tekemään niitä loppukevättä korvaavia juttuja, ja totuus kyllä on että suurin osa niistä menee ihan tän muun sivussa. vähän enemmän on kiire, mutta päivät ei veny kuitenkaan ihan kamalan pitkiks, mikä on tietty kiva. joten ehkä tästä selvitään hengissä. mutta pitkältä tuntuu kyllä aika siihen, että pääsee lomailemaan.
toivottavasti muitten viikko on alkanu leppoisammissa merkeissä. :) t.VadelmaMama, rv 28 tasan
Yhyy, tänään tulin julkisilla, kun lähden töistä suoraan keskustaan ja kylläpä tuntui taas takkuiselta. Pikkukaupungissa kasvaneena, vannoutuneena yksityisautoilijana saan melkein näppylöitä, kun joudun julkisiin. Nytkin dösässä oli enää jäljellä niitä paikkoja, joissa pitää istua selkä menosuuntaan = lähes koko muun bussilastillisen pällisteltävänä. Ei ole mun juttu, ei sitten vaikka sillä ilmastonmuutos saataisiin torjuttua. Huomenna tulen taas omalla kaaralla, sillä en minä itse asiassa säikähtänyt eilistä läheltä piti tilannetta. Taitaa olla joku ruuvi löysällä... ;-)
M@mulille tervetuloa ja kiva kuulla, että kaikki on mennyt hyvin. Tuolla joku jo vinkkasikin kysymään juhlapukua Beluasta. Ehkä kannattaa soittaa myös muihin pukuvuokraamoihin, että sattuuko niillä olemaan jotain vuokrattavaa tarjolla. Jos itse olisin kutsujana, niin ymmärtäisin täysin lipsumisen pukukoodista, koska asua voi olla mahdotonta löytää ja olisi epäreilua vaatia investoimaan kolttuun, jota voi käyttää kerran. Tulipa myös mieleeni, että esim. MTV3:n pukuvuokraamosta saattaisi löytyä joku empire-mallinen asu, joka sopisi juhlapuvuksi.
Näköjään tuo vauvan asento mietityttää muitakin. Burdelle kiitokset tsempeistä ja katsellaan sitten lähempänä h-hetkeä, että miltä itse kenenkin tilanne vaikuttaa. Sen verran olen noita artikkeleita lueskellut, etten kyllä yritä perätilaista alakautta synnyttää, vaikka vauvan koko suhteessa lantion aukeamaan antaisi siihen mahdollisuuden.
VadelmaMama kaipaa jo lomille. Minua taas ärsyttää, kun sijainen on ollut täällä kohta kolme viikkoa ja itseltä työt vaan vähenee, kun niitä pitää siirtää sijaisen vastuulle. Takapiruna tarvittaessa oleminen tympii, kun mulle sopii paremmin semmoinen pieni kiire. Pelkään pahoin, että ehdin vielä kyllästyä täällä vetelehtimiseen pahemman kerran, mutta sama ongelma tulee kyllä yhtä lailla vastaan kotona hiippaillessa. Onneksi seuraavat kaksi viikkoa on aika lailla palavereilla täytetty, joten ajan pitäisi kulua.
Jaksamista kaikille vaivaisille ja vähemmän vaivaisille! Ei tässä enää niin pitkään ole.
Winku ja Veera, 28+1
Onneksi Winku säästyit tuolta kolarilta! Mulla muistui elävästi mieleen viime raskaudessa kun jouduttiin miehen kanssa 2 kk ennen mun laskettua aikaa viikonloppureissulla pahaan ketjukolariin. Autosta meni nokka lyttyyn, mutta itse säästyttiin vaan lujalla töytäisyllä. Mulla tosin alkoi supistella ja olin sairaalassa tarkkailussa, mutta supistukset menivät ohi. Muistan vaan ikuisesti sen tunteen kun odotti autossa että vieläkö ryskyy ja kuinka moni tulee perään, sekunnit tuntuivat minuuteilta. Taisin olla tapahtuman jälkeen aika hysteerinen...
Täällä jatkan sairaslomaani nyt aina äitiysloman alkuun. Supistelut jatkuvat ja äitiyspolikäynnillä kohdunkaula oli lyhentynyt 2 senttiin ja kohdunsuu auennut 1 cm. Toivottavasti pysyy nyt siinä eikä muutosta tapahtuisi. Kevyttä elämää pitäisi nyt lääkärin mukaan elää. Vauvat onneksi voivat hyvin, B-vauvakin oli kääntynyt pää alaspäin, nyt siis molemmat lähtöasemissa. Painoarviotkin sain ultran yhteydessä, A 1400 g ja B 1250 g. Komean kokoisia siis kaksosiksi! Ja hienoa tietysti niin. Lääkäri sanoi, että jos raskausviikolle 35 asti päästään niin se on jo hienoa.
Muuten ollaankin koko perhe sairastettu, esikoisella oli keuhkokuume ja rs-virus. Kuume lähes 40 asteessa viisi päivää lääkkeistä huolimatta ja kauhea yskiminen varsinkin öisin. Lääkäri epäili tuota infektioastmaa, kun tuntuu aina menevän flunssat keuhkoihin... Se siis siistä sairasloman lepäilystä... Nyt onneksi ollaan palattu taas arkeen, minä ja mies tosin kauheassa flunssassa...
Reissuun tekisi kovasti mieli täälläkin, mutta mun matkustelut taitaa olla matkustettu... Viime viikonlopuna meillä oli kyllä varattuna jo hotelli ihan kotikaupungista ja hoidettu isovanhemmat lapsenvahdeiksi. No, tuo keuhkokuume tietysti muutti suunnitelmat... Olisi vaan ihana päästä vielä miehen kanssa kahdestaan vähän rentoutumaan ennen näiden pienten syntymää. Kahta pientä kaksosta ja parivuotiasta esikoista ei varmaan ihan heti saa mihinkään yökylään laitettua :)
Huomenna mulla olisi sokerirasitus. Viime raskaudessa en sellaisessa ollut, nyt laitetaan sukurasitteen takia.
Kovasti tänne maan lounaiseenkin kolkkaan odotellaan lunta, tulisi kyllä valoisampi mieli. Mutta kaikille ihanaa tammikuun viikkoa!
wilma77 rv 27+6
perjantaina kävin lekurissa tosta mahassa olevasta patista,lekurin mielestä ei ole tyrä,mutta ei nyt ihan tarkkaan sanonut että mikä se sitten olisi.jos kipeytyy niin heti lääkäriin.samalla kertaa tehtiin ne sterilisaatio paperit loppuun.
vauva pötköttelee poikittain massussa,lääkärikin ihmetteli tota kohdunpohjankorkeuden mittaa,lekuri mittasi 33cm ja terkka 32cm.saa nähdä minkä kokoinen vauva on tulossa.ultraan en päässyt,vasta 4.päivä kun on terkalla käynti.ja lekuri lupasi laittaa minulle yhden ylimääräisen käynnin äitipolille kun viime raskaus meni yliaikaiseksi 2 viikkoa ja 2 päivää.sitten ei ollutkaan yhtään lapsivettä,niin lekuri laittaa sitten siitä käynnin polille.
tänään oli sitten sokerirasitustesti,vihdoinkin saa syödä.huomenna soitan tuloksista.mulla on tyttöjen aikana ollut sokereissa häikkää ja olen joutunut mittailemaan arvoja,mutta poikien aikana ei mitään.mutta huomenna se nähdään.
nyt on pakko päästä syömään,kun eilen en seitsemän jälkeen ole mitään syönyt.
hyvää loppuviikkoa huhtihipuille!
Hendu mie kaipaan myös vinkkejä istumiseen. On ihan järkyttävää, kun päivän istuu niin sitten saa illan oikeastaan supistusten takia vaan maata. No onpa lapsille tullut siinä samalla luettua jo iso nivaska kirjoja. Miekin mietin tuota kumirengasta takapuolen alle, sellaisiahan oli synnytyksen jälkeen sairaalassa ja muistaakseni niitä sai pariksi viikoksi lainaankin. Tuskin tosin antavat ennen synnytystä ;)
Kyllä miekin kivuista ja säryistä huolimatta olisin töissä mieluusti loman alkuun asti. Jos joutuu saikulle, niin kuitenkin joutuu olemaan enemmän varpaillaan ja kotona ehtii miettiä liikaa asioita. Saa nyt nähdä mitä torstainen lääkärineuvola paljastaa. Miusta vaan tuntuu, että näillä supistuksilla on jotain tuolla alapäässä jo tapahtunutkin.
Winku, mullakin ottaa päähän, kun muut saa lisähommia ja mulle ei tavallaan anneta enää mitään uutta hommaa tehtäväksi. Varsinkin kun on tottunut siihen pätkätyösuhteissa, että hommia on otettava vastaan ja mieluusti olen niitä tehnytkin. Ehkä on vähän vaikea sisäistää, että äippäloman jälkeen saa tulla samalle pallille istumaan. Tosin olen kyllä itekin välillä löysäillyt, kun olotila on ollut surkea.
Minnuu taas ottaa päähän jatkuva omalla autolla kulkeminen. Täällä maalla, kun ei oikein ole julkista mistä valita. Mutta minkäs sille voi. Onneksi tuossa kolarissa ei käynyt sen pahemmin.
Wilma hienoa kuulla, että kaksoset voivat hyvin. Ja toivottavasti saat levättyä riittävästi perheen sairasteluista huolimatta.
Äityliini, hoitaako ne siun sterilisaation samalla kun käyt synnyttämässä, vai miten? Kiinnostaisi tietää, kun samaa olen harkinnut.
t: June ja viikot edelleen hukassa
Mamuli: Winku jo tuossa vastailikin sulle pukuvuokraamoista. piti sanoa samaa, että kannattais ehkä soitella myös tavallisiin juhlapukuvuokraamoihin. joku kyseli tässä odotuspuolella vähän aikaa sitte, että mistä saada iltapuku väitöstilaisuuteen, ja muutamakin tyyppi tais vastata että tavallisissa vuokraamoissa olis äitiysiltapukujakin tarjolla. ainakin kannattaa yrittää? mutta ite en kyllä pitäis myöskään kamalana rikkeenä, jos menet ihan tavallisen juhlavissa vaatteissa sinne. kyllä ihmisten luulis ymmärtävän...
kiva kun Wilma vauvat voi hyvin ja pulskasti! :) ovat vielä rt.ssäkin! ite en tiedä yhtään miten päin tää meiän vauva mahtaa olla, ens viikolla taitais olla nla. jos siellä vaikka selviäis jotain...
Winku kun sanoit ettet halua lomalle, niin en mäkään _vielä_! ensin valitin täällä miten raskasta on istua luennoilla monta tuntia päivässä, mutta olo on aika tuskanen nyt sitte tuolla osastollakin. omien vaatteitten päällä on vielä suojatakki ja lämpöä siellä on aika reilusti eikä vanhassa sairaalassa oo tietoakaan ilmastoinneista tai edes kunnon ilmanvaihdosta. ja sit kun pitkään joutuu seisomaan niin ah autuutta... no, onneks on apu ainakin lähellä, jos taju sattuu lähtemään. ;) mutta tylsistyisin kyllä kanssa jos kotona täytyis olla jo nyt. pari kolme viikkoa menis varmaan aika lepposasti, mutta sitte alkais jo turhauttaa... että ei oo kyllä mikään sitte hyvä, ei. aina mäkin oon jostain valittamassa. ;)
jeps jeps. täytyy tästä varmaan mennä. hauskaa viikkoa kaikille! t.VadelmaMama, rv. 28 tasan -edelleen... aika pitkällä me jo ollaan! :)
minulle lääkäri kertoi sen verran sterilisaatiosta että,yleensä tehdään nukutuksessa eli luultavimmin toimenpide olisi minulla seuraavana päivänä synnytyksestä.mutta puhui myös siihen malliin että jos haluan keisarinleikkauksen niin sitten se tehdään siinä samalla.ja jos nyt sattuu käymään niin että tämä vaavi ei suostu kääntymään kun on jo nyt niin tiukasti pysynyt poikittain niin sittenhän ilmeiseti leikkaus tulee kyseeseen.että saapi nähdä sitten mitä tuleman pitää.onneksi mulle niitä äitipolikäyntejä tulee.nyt ekaksi kun sais tietää kumpi tulee,vaikka sillä ei niin väöliä ole kunhan on terve vauveli.mutta nyt hakemaan kuopus päiväunilta,huutelee jo siihen malliin makkarissa.
heissan!
Äsken tulin kotiin, kun olin parisen tuntia kirjastossa lukemassa tenttiin. Tää on sitä äipän omaa aikaa ;) Kyllähän mie saan luettua onneksi kuopuksen unien aikaankin, vaikka isot siskot olis kotonakin, mut saapahan lapsetkin nauttia isin seurasta ilman äidin ohjausta. Paras oli eilen kun olin lukemassa makkarissa, niin esikko tulee kysymään saako hän mehua - oli just olkkarissa isänsä vieressä ja sit pitää tulla miulta kysyyn ;))))
Meillä sterilisaatiosuunnitelmat ovat vahvat ja sen vaihtoehtoisia toteutuksia mietitty. Jostain syystä nuo miehet eivät sitä antaisi itselleen tehdä, vaikka se on heille todella helppo tehdä- paikallispuudutus jne. No, naiselle helpoin on tehdä tietenkin sektion yhteydessä, mut miulla tuskin ja toivottavasti sellainen ei ole tulossa eteen. Seuraava vaihtoehto on juuri tuo vasta synnyttäneelle tehtävä. Siinä on kuitenkin ollut huomattavasti herkemmin niitä kuitenkin raskaaksi tulleita, siis suhteessa muihin. TÄmähän on ihan luonnollista, kun synnytyksen jälkeen paikat ovat todella turpeat jne. Kuitenkaan itse en ole valmis lähtemään erikseen sitä sterilisaatiota teettämään, eli jälkikäteen tähystyksen avulla tehtävään. Sanoinkin miehelle vaihtoehdot - joko mie heti synnytyksen jälkeen (ja ehkä pienellä, tosin todella pienellä riskillä) tai sitte hän. Ja voitte arvata mikä oli hänen vastauksensa ;)))
Olo alkaa olemaan aikasta T.A.N.K.K.I - varsinkin kun on ollut vielä yskää. Nyt on alavatsa jo ihan kipeä yskimisestä.... Yöllä onneksi saan ihan hyvin nukuttua - ei ole aimmissakaan ollut ongelmana. Miulle nuo kääntymiset ei tuo vaikeutta - kun ei tarvi kääntyy - saatan aamulla herätä samasta asennosta mihin olen käynyt nukkumaan ... hieman ehkä paikat on kyllä aamulla puutuneet...
Ens viikolla olis terkkakäynti. En ole siellä yli kuukauteen käynytkään, kun välissä on ollut niitä kontrolliultria. Seuraava ultra on kolmen viikon päästä.
Nyt taidan jatkaa tuota tenttiin lukua, kun vielä on aikaa kuopuksen heräämiseen....
--Mirpa ja masukki--
Olen itse ollut toista päivää kotosalla, kun hieman kuumeinen on tuo olo. Huomenna taas sitten töihin. Eilinen meni nukkuessa, mutta illalla vietiin kuopuksen kanssa esikoinen tanssitunnille ja ulkoiltiin se kolme varttia. Ai kun tekee hyvä tämä talvinen sää. Pari astetta pakkasta ja lunta... Voisin hehkuttaa vaikka loppupäivän!!!
Burde: ihanaa, kun pääsette pienelle reissulle. Mullakin oli haaveissa risteily vielä tässä ennen viimeisiä viikkoja, mutta voi olla, että jää väliin ihan noista budjettisyistä ;). Mitenkäs sun sokerit? Ovatko pysyneet aisoissa. Mulla olis taas edessä verensokerimittaukset, kun tuo etova olo palasi kuukauden tauon jälkeen. Pe:na on neuvola ja saan kotimittarin mukaan...
Miehelle selviää parin viikon päästä tuleeko siirto toiselle paikkakunnalle töihin. Me kyllä asuittais ihan entisessä paikassa, mutta mies kulkis sitten esim. vkon töissä ja saman verran vapaalla. Sitten vielä on aloittamassa niitä uusia opintojaan... joten joutuu opintovapaatakin ottamaan. Onneksi noita lastenhoitokuluja siis hoitopaikkamaksuja on sitten ens talvena vähemmän.
Kyselinkin joskus aikaisemmin niistä opiskelujutuista, mirpa ja vadelmamama ilmeisesti opiskelevat, jos en väärin ymmärtänyt? Itse opiskelen työn ohessa täydennys/pätevöitymisjuttuja.... Olis mukava saada tosiaankin tässä keväällä mahd. vähäksi nuo jutut. Jää mulle sitten vähemmän ensi vuodeksi...
Neuvola olis taas sitten pe:na. Maha on kyllä jo aika valtava, tosin viimeeksi sf-mitta ei kyllä ollut kovinkaan suuri, juuri käyrälle yletti.
tässä jo ihan viikoista sekaisin Pahnu ja olisikohan 25+3 ???
No niin tulee meistäki sitten helsinkiläisiä, vanha juttuhan tämä on viimevkolta, mutta en ole tainnu kirjotella uutisen jälkeen. Eipä se suuri yllätys ollu, mutta aavistuksen verran sylettää, ku menee kaikki neuvolat ja kerhot uusiksi... Saa nähä minkämoinen meininki meillä ensvuojen alusta on ku väliaikasesti " saahaan" terveyspalvelut Itiksestä-rohkenen vähän epäillä, että taitaa tulla vakuutukset kovasti käyttöön, jos sairasteluita tulee. Positiivista on kyllä se, että ehkäpä meiltäki jatkossa pääsee kulkemaan julkisilla, eikä aina tartte pöristellä omalla autolla.
Tuossa viimevkolla oli jotain risteilyjuttua niinku tälläki, kirjotampa nyt yhen lääkärin kommentin risteilyistä, jonka hyvä ystäväni sai. Toki laivalta haetaan helikopterilla, jos tulee ongelmia, mutta voipi olla että lasku tulee itelle, koska raskaus EI ole sairaus¿ Myös jos on jotain erityistä riesaa, niin ainaki pitkiä risteilyitä olis hyvä välttää, koska matalataajuinen tärinä voi osaltaan olla synnytyksen käynnistymistä stimuloimassa, mutta tämä on kai lähinnä hypoteettista. En halua olla ilonpilaaja, vaikka tämän kirjotinki, vaan oikein IHANIA ja rentouttavia reissuja itse kullekkin hippuselle, jotka vielä reissaamaan pääsevät!!!
Elisabeth ehotteli jossain vaiheessa kesällä hippusten kokoontumisia, kuulostaa mukavalta, täällä ainaki olis oikein innokas kokoontuja, jos vaan aika ja paikka onnistuvat. Turvotus on mustaki vaikea asia, eniten kai sen huomaan ite sormuksista ja toisinaan siitä, että rintsikat alkaa iltaa kohen ahistaa. Sen tiiän, että jos en hoitosukkia vetäis joka aamu jalkoihin, niin melkoset pölkyt olis jalat iltaa kohen. Pitäs muuten vissiin investoida seuraava pari hoitosukka stay upp:eja, vaikka maksavatki tosin pitkästi yli 100¿ mittojen mukaan tehtyinä. No kyllä lie hankkivat hintaansa takasin, jos selviää vähemmillä suonikohjuilla.
Hurjasti tsemppiä Bealle kaksosten kantamiseen ja Wilmalle kanssa! Taitaa olla nuo raskauen vaivatki vähintään tuplat teillä. Toivottavasti se pahoinvointi helpottaa ja paikat kestää vielä monta viikkoa, että pienet saa kasvaa masussa vielä hyvänaikaa. Toivottavasti teän miehet oikein ekstrahellii teitä molempia jokatavalla!!!
Winku, onneksi selvisittä vaavin kanssa siitä läheltäpititilanteesta säikähyksellä! Huisia, että sie vaan veät punttia salilla! Oon kyllä pikkusen kade, vaikka täytyy myöntää, että on kyllä omaki moka, kun en jaksa niin tarmolla vaatia, että mies tulis ajoissa kotia töistä, että ehtisin viikollaki harrastamaan jotain urheilua iltasin. Uimisesta mie kyllä haaveilen, Kengu sitä oli tainnu harrastaakki hiljattain.
Burde, mie luin kylmien väreitten kanssa tuota huikeaa lainausta Maija Buttersilta!!! Hillitön! Mietin viimeksi sunnuntaina Latinoksessa, että on tainnu tuo äitiysdementia jo alkaa, ku on niin älyttömän vaikea muka omaksua ja muistaa mitään uutta¿
Oma napa ei tunnu olevan yhtään niin kaukana selkärangasta, ku mitä peili näyttää. Oikein säikähän aina itteäni, ku peilin nään. Kummallista kyllä tänäänki vielä avoimessa päiväkerhossa yks äiti kysy ihmeissään, että oonko raskaana, ku jotain synnytysunesta kerroin. Tosin oon pitäny isoa neuletta tai bonzoa, ettei masu paista paljaana, mutta onhan tuo silti kumma jos ei tämmönen painonnousu jo pelkästään herätä tutuhkossa ihmisessä huomioita¿ No mutta viimevkollaki yks äiti ihmeissään onnitteli ja sano, kun oon niin hyvinvoivan näkönen, ettei uskois että oon raskaana. En voi siis valittaa, vointi on enimmäkseen suhteellisen normaali. Ajoittain tosin närästää, mutta ei niin jykevästi etten olis saanu nukuttua tai selvinny siitä Samarinilla.
Mulla oli tuossa toissavkolla lääkärineuvola ja taisin sanoakki siitä täällä, että vauva oli tuolloin jo raivotarjonnassa, niinku arvelinki, ku tuossa alamasulla oli semmonen ¿pääkumpu¿, vaan eipä taia olla enää¿. Sara käänty muistaakseni tosi ajoissa RT:aan ja pysy siellä, mutta mie luulen että tämä nykynen masukki majailee tuolla jotenki poikittain. Tosin onhan näilläki viikoilla vielä aivan hyvin vielä tilaa käännähtää oikeisiin asemiin.
Meän esikoisella on pe:na 2v synttärit ja lauantaina juhlitaan. Neiti oottaa jo kovasti omia pirskeitä ja sanoo oikein hihkuen että kohta on SYNTTÄRIJUHLAT! Oon tavoistani poiketen valmistellu pirskeitä pikkuhiljaa valmiimmaksi leipomalla jo pakkaseen, ettei olis sitten hirveetä ressiä ja kiirettä siinä lopussa, mutta saas nähä miten näistä kakarakesteistä selvitään.
Ihanaa lunta on maassa ja heti valosuus hellii. Ai ku tätä sais jatkua, niin pääsis vielä pulkkamäkeenki tälle talvelle tuon taaperon kanssa :)!
Niin jotku pähkäili sterilisaatiota. En itte oo harkinnu moista, kun toivon ettei tämä jäis viimeseksi raskaueksi ja toisaalta mua on kerran varottanu tuttu hermoratahieroja teettämästä koskaan moista ittelleni. Se hieroja on mies, mutta sano, että se vaan on niin tosi rankka toimenpide naiselle ja sotkee kaiken hormonitoiminnan pahanpäiväsesti, niin että aivan koko persoonallisuuski voi muuttua. No en oo välttämättä mitenkään ehottomasti tuon mielipiteen takana, mutta kyllä se laitto tietenki miettimään, että oiskohan tuo fiksumpaa hoidattaa kuitenki miehen puolelta sitten joskus jos tulee ajankohtaseksi. Viisaita valintoja siis itte kukasellekki, eikähän sitä kukaan toinen voi tietää mikä itelle on sopiva vaihtoehto, mutta vain niinku pohdittavaksi kuitenki. Hei ja yks tutun mies kun kauhisteli sitä, miten kauheaa ois jos HÄNELLE tehtäis joku operaatio, niin kaverinsa oli siihen tokassu VIISAASTI, että se vaimo on vain synnyttäny ne heän 4 lastansa¿ Joten eiköhän ne miehetki voi pikkusen ¿uhrautua¿ yhteisen asian eteen ;)!
Parempaa vointia joka ikiselle ja tervetuloa M@mulille!
Katottiin eilen Shrekkiä ja pelkkä vauvaääntely saa mut ihan höppänäksi. Onneksi on tuo meän 2v, jota halitella miehen lisäksi tässä vauvaa ootellessa!
ps¿Viimeyönä olin muka jo synnärillä ku niin supisteli ja tajusin, että eihän se vielä oo synnytysaika. No lopulta mie olin muka metästämässä hunajaa äitille, joka oli synnyttämässä yksin kolmosia ¿taitaa alkaa synnytys hiipimään mieleen!
Hymyterkuin Hanna, masuasukki 28+1 ja Sara n.2v (joka juuri huutelee " HERÄNNY" )
...ilmassa. Vihdoinkin täällä etelässä on edes likimain talvinen keli. Toisaalta lämmin jakso on sopinut siksi hyvin ettei ole tarvinnut uutta takkia lähteä metsästämään.
Olen siis uusi listalla kun vast ikään edes oivalsin tällaisen olemassaolon ;) Ikää mulla 31-v ja mieheni on hiukkasen nuorempi. Tapasimme opiskelupaikkakunnalla pohjoisemmassa ja töiden perässä muutimme pk-seudulle, itse olen täältä lähtöisin. No, 6kk ruuhkasuomea riittää ja jo haaveilen paluusta pikkukaupunkiin/landelle (vaikka mun painostuksesta tänne tultiin). Esikoista odotan ja se lienee tyttö sixty-fifty todennäköisyydellä. Raskaus on mennyt hyvin, närästys ja virtsarakon käyttö trampoliinina ovat olleet pahimmat ongelmat. Sisuslääkärin kontrollissa tosin ravaan raskausajan verenohennuslääkityksen vuoksi. Kyseinen troppi voipi tehdä niin että epiduraali on sitten poissuljettu h-hetkellä, mutta olen jo aloittanut itseni psyykkaamisen siitä että hengissä siitä touhusta kait selvitään ilmankin. Epiduraalista pahin skenaario on alaraajahalvaus ja verenohennuslääkkeen poisjätöstä hengenlähtö/loppuiän kestävä verenohennus. Tälleen psyykkaamalla se synnytyskivun ajatus tuntuu kuitenkin pienimmältä pahalta...
Olen huono muistamaan nimimerkkejä, mutta teille melkein kolaroineille lämpimät onnittelut siitä että olette selvinneet säikähdyksellä muiden törttöilystä. Tarpeeksi iso tärsky ja vauva " sun" ja turvavyön välissä on huono yhdistelmä. Onneksi kaupunkiajossa ei kuitenkaan hirmuisia kolareita kovin usein satu.
Sinä joka etsit juhlapukua. Meillä oli useampi lady viime keväänä valmistujaisjuhlissa raskauden eri vaiheissa. Hitsin hyvältä ystäväni näytti kun hänellä oli päällään äitiysfarkut, musta poolo ja iso huivi. Naistenlehtifaktaahan se on että asusteilla, koruilla, kampauksella ja meikillä tulee juhlava asu vähän arkisemistakin vaatteista.
Tsemppiä talviseen viikkoon toivottaa pumpulipingu rv 28+4
[color=darkmagenta] Mettäntyttö: Mua vähän huvitti se lääkärin " kommentti" risteilystä. Ei siis sillä ettenkö uskois jne, jotenki vaan se huvitti kun ite oon just miettiny sitä, että tuleeko ne sit helikopterilla hakemaan. =) Ja mies oli muka " kauhuissaan" ;) siitä, että jos vauva syntyykin Ruotsin puolella ja on " ruotsalainen" . ;) Heh. No joo.. Meillä näyttää muutenki peruuntuvan nyt toi pv-Tukholmassa reissu, mut semmonen miniristely miehen kanssa kaksin olis ny suunnitteilla, jos vaan onnistuu. Sit jos vauva on syntyäkseen laivalla, ni se on sit hip hei. =) Heh.
Pumpulipingulle tervetulo toivotukset!!! =) Ja joku muukin oli uus, mutta en muista nikkiä. Tervetuloa hänellekin!
Pahnu: Kiitos kysymästä sokereista... En oo enää niitä kovin usein mitannu. Viimeks ku mittasin, ni ne oli ihan ok. Ja tosiaan se lähete palas neuvolaan takas ohjeella " dieettihoito jatkuu" . Tosin terkka oli vähän skeptinen sen suhteen, että se olis se oikee ohje, kun viimekskin ne sitten soitteli perään uusia ohjeita.
Mirpa: Siis vähän oon kade sun nukkumisista!!! ;) Mä kun heräilen yöllä miljoona kertaa -> vaihtamaan asentoa ja ihan muuten vaan. Sit ku vaihtaa asentoo ni se saattaa sattua ja jos se asennon vaihtaminen ei satu, ni uus asento tekee kipeetä.. =) Heh. Mä sain kans esikoista odottaessa nukuttuu tosi hyvin koko raskausajan, mutta nyt en ja tää on ihan uutta mulle. =)
Äityliini: Toivottavasti sun sokeritulokset on ok:t!
Wilma: Tsemppiä flunssan kanssa! Ja hienoa, että vauvoilla oli kaikki hyvin - supisteluista ja kohdunkaulan lyhentymisestä ym. huolimatta. =)
VadelmaMama: Tsemppiä koulujuttuihin ja kärsivällisyyttä kevääksi!! :D Eiköhän se aika jossain vaiheessa lähde kulkemaan hujahtamalla ohi. :D
Hendu: Mulla on vähän sama tilanne, kun sullakin noissa vaateostoksissa. Enää ei oikeen viitti odotusvaatteita ostaa, äitiysvaatteita (imetyspaita & -liivit) ei viitti vielä sen takii kun ei tiedä kokoa varmaksi, ja niiden normaalien vaatteiden kokoa vielä vähemmän. =) Tosin kauheesti tekis mieli jo tilata esim. hennesiltä kevät vaatteita.
Huhtihippusten KOKOONTUMINEN: Se kiinnostaa muakin! Missä vaiheessa semmonen järjestetään ja missä?
Oma napa: Mä oon aatellu, että ottaisin ens viikon neuvolassa puheeks sairasloman. Kai se on vaan myönnettävä, että ei sitä enää pysty tekee juttuja samaan tahtiin kuin ennen. Olisin halunnu olla töissä äitiysloman alkuun asti, mutta ei se oikeen taida luonnistua. :/ Oon niin raihnanen, vaivanen, aivoton ja VÄSYNYT, että mieliala on alkanu laskee... Joten lepo on nyt kai sitten se johon on koitettava asennoitua. Tuntuu vaan vähän vaikeelta, kun on tottunu tekee tehokkaasti töitä jne. Tietty vauvan ja sitä kautta munkin hyvinvointi on tärkeintä.
Mä varasin ajan ens viikolle kulmakarvojen muotoiluun ja - värjäykseen + ripsien värjäykseen. =) Jos se vähän kans kohentais oloo... :0)
Mä laittelin aamulla s.postia doulalle parista synnytysjutusta ja sit tästä mun voinnista, ni voi että... Se oli kirjottanu mulle pitkän mailin takas ja kun mä luin sitä ni meinasin alkaa itkee! Ihana kun se on mun tukena ja siltä saa ihan uusia vinkkejä jo tähän raskaana olemiseenkin. Oon kyllä tosi ilonen, että päädyin ottamaan doulan ja just tämän doulan. =)
Jaahas.. Nyt selkä alkaa sanoo sopimusta irti, joten MORO!
Burde, heidi 1v4kk ja Vilho-viljami eli viltsu 29+2
Tuli vaan ihan mieleen kommentoida, että aika hauska kuulla...Minä kun olen täällä ruotsin maalla asunut jo kohta 7-vuotta ja kolmatta kertaa raskaana ja me ollaan laivailtu joka raskauksien aikana ja käytty suomen lomilla...hups!;) Kyllä tietty nyt kun on noita vuoto-ongelmia ollut alkuraskaudessa...niin vähän mietitytti kun jouluksi suomeen reissattiin, et mitä jos jotain tapahtuis laivalla. No reissun teimme kuitenkin...ja hyvin meni. Onhan niillä sielä yleensä joku sairaanhoitaja mukana ja helikopteri hakee jos akuuttia tulee...Otin siitä aikoinani selvää. Nyt en muista, että kuka ne viulut siitä kopteri-matkasta maksaisi;)
Mettäntytölle: Onkohan täällä joku toinenkin Elisabeth, kun mä en ole ainakaan tapaamisesta puhunut? Oon ollut niin epä-aktiivinen listailija:/
Tapaamiset on kyllä aina kivoja!:)
Terkut kaikille!
Elisabeth rv 29+6 tai jotain
Onpa mahtavaa, kun ulkona on tosiaan pitkästä aikaa talvisempaa; pakkasta ja valkoista. Ja miten paljon mukavampaa noilla pikkuihmisillä on, ku pääsee päiväkodissakin kunnolla pihalle temmeltämään...
Kaikenlaista on taas teille ja meille hippusille sattunut sitten viime kirjoittelun... Jossain vaiheessa lueskelin kateellisena muuttotouhuille ja yhtäkkiä täällä meilläkin ollaan tilanteessa, missä on tehty tarjous omakotitalosta ja oma asunto on myynnissä. Nyt siis odotellaan, josko joku tämän meidän ihanan, mutta pieneksi käyvän kodin ostaisi, jotta voisimme lyödä kaupat lukkoon tuosta omakotitalosta - ennen kuin joku ostaa sen käteisellä tässä välissä... ja ennen kuin olen itse siinä kunnossa, että muuttohommissa olen vaan tiellä ;-). Onpa mukavaa ja jännittävää! Eka kertaa ollaan myymässä omaa asuntoa ja se aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia - niin kuin nyt kaikki tässä vaiheessa, heh.
Sairaslomasta on täällä ollut puhetta ja itsekin sitä olen jo harkinnut. On yllättävän paljon kasautunut töitä päivien lisäksi illoille ja viikonlopuille ja tuntuu, että koko ajan on järkyttävän väsynyt. No, päätin olla maanantain ylityövapaalla yksin kotona (mies vei esikoisen päiväkotiin) ja sepäs teki terää! Sai yhden päivän touhuta haluamiaan asioita haluamallaan aikataululla. Eikä illalla väsyttänyt yhtään ennen nukkumaanmenoaikaa... Suosittelen, jos on mahdollista! Yritän pärjätä moisella ratkaisulla tarpeen vaatiessa äitiysloman alkuun, sillä minä myös olen niitä, jotka tarvitsevat tekemistä.
Olen mielenkiinnolla lukenut myös keskustelua siitä, missä vaiheessa lääkärit katsovat tarjontaa yms. Sillä kävin itse viime torstaina 27 ja risat lääkärineuvolassa ja tapaamisen päätteeksi lääkäri totesi, että me ei sitten varmaan nähdä ennen synnytystä, jos kaikki menee hyvin! Hyvä, ettei leukaluuni pudonnut sijoiltaan... Totesi tuo, että mahassa ollaan pää alaspäin, mutta esikoinen ainakin mahtui heittämään kuperkeikkaa melkein loppuun saakka (oli poikittain ihan viimeisille viikoille, jolloin itse kuitenkin kääntyi pää alaspäin)... Ja nytkö minun pitäisi luottaa siihen, että tämä pysyy pää alaspäin??? Kaipa nuo neuvolan tädit sitä edes varmistelevat? No, taas odotellaan kuukausi seuraavaa tapaamista. On täällä kyllä niin paljon harvemmassa neuvolat nyt toisella kertaa...
Ristelyjä ja muuta mukavaa on osalla suunnitelmissa... Mahtavaa, nauttikaa olostanne! Kävimme juuri pari viikkoa sitten risteilyllä mieheni kanssa ja esikoinen jäi eka kertaa mummilaan yökylään siksi aikaa... Olipa mukavata! Ja pikkumieskin oli nukkunut niin hyvin ja syönyt valtavat satsit (aamu)puuroa, jota ei ole hetkeen tapahtunut kotona...
Ovatkos muuten Burde ja muut (joiden lasten ikäeroksi tulee alle 2 vuotta) päättäneet jotain tuplarattaiden osalta? Itse soudan ja huopaan vierekkäin- ja peräkkäinistuttavien välillä. Jonkinlaiset tarvitaan...
Vointeja,
Ankka rv 28 +
On mukavaa, kun maassa on edes pikkuisen valkoista! Tosin huomenna me lähdetään pojan kanssa vuotuiselle junamatkalle mummolaan, jossa lunta riittää ihan pulkkailuun ja hiihtämiseen asti. Normaalisti kuljetaan aina omalla autolla, mutta kerran vuoteen olen vienyt herran junareissulle noin elämysmielessä. Tämän reissun uutuus on se, että huomenna mennään ekaa kertaa Pendolinolla, kun ei niitä aiemmin ole tolla välillä kulkenut. Toisaalta me ehdittiin kerran menemään yöjunalla ennen niiden lakkautusta.
Olen huomenna töissä vajaan päivän ja perjantain saldovapaalla, niin saa vähän pidemmän perilläoloajan. Onneksi on sellainen työ ja pomo, että voi tulla ja mennä melkein miten itse haluaa. Työssä oleminen ei väsytä, mutta jos esim. tuo häntäluu alkaisi taas ryppyilemään, niin voin aina siirtyä kotiin tekemään hommia, kun nykyisillä mobiililaitteilla varustettuna voin vaikka maata sängyssä tekemässä töitä. Seisomatyötä en kyllä takuulla pystyisi tekemään enää, kun normaalistikin selkä ei pidä pitkään seisomisesta.
Asunnoista sen verran, että mehän muutettiin viime kesänä omakotitaloon ja nyt olen saanut sovittua sisustusarkkitehdin kanssa aloituspalaverin helmikuulle. On tarkoituksena remontoida & sisustaa isolla kädellä kaikissa kolmessa kerroksessa ja mm. sisäportaat menee vaihtoon. Kyseinen arkkitehti on erikoistunut rintamamiestaloihin ja tyyliltään suosii yksinkertaisia ratkaisuja, joten eiköhän siitä hyvä tule! Toivottavasti saadaan takkahuoneen osalta itse remonttikin valmiiksi ennen vauvan syntymään, kun takkahuone tulee toimimaan myös vierashuoneena valmistuttuaan. On se kiva aina uutta laittaa, vaikka se sitten olisikin ensin tuota repimistä ja remppaamista.
Nyt kierros kaffeautomaatin kautta ja hommiin!
Winku ja Veera 28+2
Olen parhaillaan Pohjanmaalla vanhempieni luona, mies tulee huomenna tänne ja viikonloppuna käydään Ikaalisten kylpylässä, jipii! Burde ja muutkin(ko?) olivat lähdössä risteilylle, sekin kuulostaa kivalta, tosin itse olen niin herkkä merenkäynnille että tulen huonovointiseksi pienestäkin keinutuksesta.
Winkulla on vauveli vielä sivuttaisasennossa, niin mullakin yhä edelleen, vaikka viikkoja jo paljon koossa. En ole vielä hermoillut asiasta, onhan tässä aikaa kääntyä. Kivalta muuten kuulostaa Winkun taloprojekti, ja haastavalta, jos kaiken aiotte saada valmiiksi ennen pienen syntymää. Me oltiin katselemassa taloa Espoo-Kirkkonummi-Järvenpää-Sipoo -akselilta ennenkuin lähdin raskaaksi, mutta sitten raskauden edetessä tuli nopeasti selväksi, etten jaksa kyllä viedä muuttorumbaa loppuun, olen ollut alusta lähtien vähän huonossa kunnossa. Nyt ajateltuna erittäin hyvä päätös, uutta ruvetaan katselemaan sitten jossain vaiheessa myöhemmin.
Liitoskipuja pukkaa edelleen, ne ovat kyllä tosi ikävä ja rasittava vaiva. Hyvä kun kävelemään pääsee välillä. Aih ja voih!
Ihanaista loppuviikkoa kaikille hippusille, kivaa kun on taas lunta maassa, pääkaupunkiseutua myöten!
Marinelle 29 tasan
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12185610&p=&mpage=5&tmode…
tossa edellisviikon jutut...
Ihan pikana välipalan syönnin ohessa aattelin tulla hehkuttaa, että sain VIHDOIN JA VIIMEIN varattua meille risteilyreissun. =) Jee. Tai no oon varannu kerran tossa aikasemminkin, mutta se jouduttiin miehen työvuorojen takia perumaan. Jospa tällä kertaa päästäis kerrankin jonnekkin reissuun!!!!!!! =)
burde, heidi 1v4kk ja viltsu 29+1
PS. WINKU: mulla kans katotaan sitä synnytystapa-arvioo sillon rv 30. Mut älä ressaa. Mä uskon, että vauveli kääntyy vielä pääalaspäin. =) Usko pois. =)