Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Elokuisten vko 4~~

21.01.2008 |

Hyvää huomenta!!!

En osaa liittää linkkiä ed. pinoon, joten jos joku taitavampi sen sitten tänne asentaa?!

Meillä on nyt sitten flunssaa!! PRKL!!!!!!

Saana aloitti illalla SAIRASTAAN oikein todella, eli nukkumaan mentyään jo huomasi nenänsä olevan tukossa ja alkoi HUUTAA!! Tätä kesti sitten puoli yhteen... Tosi kivaa! Saanahan kuuluu tyyppiin, että kun sairastetaan niin sairastetaan todella! Sylissä vaan itkeä tihrustetaan. Nyt on kyllä yllättävän pirteänä.

Mistähän kummasta tämäkin meille tuli, kun ei olla missään käyty 4 päivään... Tosi tylsää.

No tähän liittyykin kysymykseni; viettekö vauvaa ulos nukkumaan vaikka olisikin vähän nenä tukossa???

Jos siis ei ole kuumetta!

Esikoista vein aina ulos, kun äitini aina neuvoi, että ulos vaan, niin henki kulkee paremmin (eikä esikoinen , niin kuin ei Saanakaan, nukkunut koskaan sisällä kuin max 15min.). Nyt sitten kuitenkin terveyden hoitaja sanoi neuvolassa Saanan edellisen nuhan aikaan (n. 2kk sitten), ettei ole hyvä limakalvojen kannalta viedä ulos nukkumaan nuhassa!

Mielipiteitä siis tästä kiitos!!!

Aloitan omankin keskustelun tästä, niin saa enemmän mielipiteitä.

Eipä tähän kai tällä erää muuta... Mieskin on nyt kamalasti töissä, kun tekevät ns oman talvilomansa sisään.

Ukko oli muuten ekan kerran pitkään aikaan lasten kanssa keskenään, kun olin eilen työpaikan osaston kokouksessa 2h (kuulun toimikuntaan, joten välillä velvollisuudet kutsuvat vaikka älomalla olenkin) ja hyvin oli menny!!! Saana oli kiukunnut vaan ihan loppuajasta väsymystään, muttei muuten mitään!!

Josko ukkelille tuli hieman itseluottamusta takaisin lastenhoidossa, kun edelliset kerrathan Saana on huutanut KOKO AJAN kun olen ollut pois! iva, että nyt meni hyvin!!

No lähdenpä aamupalan tekoon! Saanakin taitaa saada pelkän hedelmäsoseen, kun on niin tukkonen ja joi vasta kuudelta aamumaidon. Jonka on kyllä jo pääasiallisesti puklannut ulos!

Mistä tuli mieleeni Nanille vastata puklailu mietteisiin, että meillä esikko puklaili ihan hirveesti!!! Siis se oli ihan älytöntä. Se puklaili pitkän ajan päästä syötyäänkin, ettei mitenkään heti syönnin jälkeen heti. Eikä siitä kyllä ole mitään muuta " vikaa" löytynyt. Siis ei mitään allergioita tms. Loppui sitten, kun kiinteät oli selkeästi pääruoka. Eli kesti tosi pitkään, lähemmäs vuotta! Sain muistaakseni siihen joskus jonku selityksenkin, mutten nyt kuollaksenikaan muista mikä se oli. Että ei ehkä ole mitään huolta kuitenkaan!!

Nyt pois...

T:Mona ja muksut

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio vielä kiinteitä aloittaa mutta jospa silloin tällöin antaisi kuitenkin naksun. Ja sitten meille iski myös yskä yön aikana. Pari kertaa oli poika hereillä kun yskitti niin.

Meillä ei vielä syömitä vaikka yritys on kova. Poika oli eilen ihan pienen hetken vähemmissä vaatteissa lattialla ja onnistui työntämään jalat vatsan alle ja ponnistamaan siitä niin että lensi niskoilleen. Jos siis olisi pienemmissä vaatteissa ja enemmän lattialla saattaisi tuon ryömisenkin hoksata jo. Vaan meillä niin kylmät ja vetoiset lattiat että aika vähän poikaa siellä pidän ja kun on lattialla niin ina sisävaattiden päällä vielä joku lämpimämpi vaate niin ei se raukka ole juuri päässyt harjoittelemaan. Vaan mikäs kiire tässä vielä on. Mitä pidempään pysyy vaan sitterissä sitä helpommalla pääsen.

Vaan nyt pukemaan ja nauttimaan lumisesta säästä. Kyllä oli muuten ihanaa aamulla lähettää esikoinen kouluun kun oli niin valoisaa. Ennen lumen uloa oli niin ankean mustaa että ihan säälitti laittaa pieni koululainen matkaan.

Aliisa ja Joonas

22/45 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih...täällähän on paljo porukkaa sairaana :( pikaista paranemista kaikille ja toivotaan Västis ettei muut tule kipeeksi..

Meillä ei nyt onneksi mitään kurkun karheutta kummempaa, mutta aina se säikäyttää ku aamulla on tukkonen olo, ei tiedä onko jotain pöpöä vai muuten vaan aamunkankeutta.

Jooel nukkuu päikkäreitään, isot veljet ovat koulussa ja isukki matkan päällä, joten täällä minä sitte yksinäni kukun taas netissä, vaikka hommaa ois kyllä vaikka muille jakaa...vaikka ukkovaltasessa porukassa elelen niin minähän se aamulla sitte lumet kolasin samalla ku webasto autoa lämmitti että pysyt esikon viemään kouluun, en enää viittiny oottaa josko joku muu sen homman tekis, siis lumethan tuli eilen ja toissa päivänä..ei auta vaikka mitä porkkanoita väläyttelee noille isommille pojille (siis meillähän esikko täyttää 13v parin viikon päästä)...siis aika hidasta avun saanti meillä on...miten teillä muilla joilla isompia on, saatteko heiltä mitään apua? Mää olin meillä vanhin ja aika pienenä tyttönä jouduin huolehtimaan nuoremmista ja tekemään kotihommia ilman mitään porkkanoita! Ite haluaisin kasvattaa lapsistani kaikkea muuta ku uusavuttomia (vai voiko tuota sanaa enää tuosta sukupolvesta käyttää?) ja pahalta tuntuu pyytää jotain tekemään ku se ei tunnu olevan ollenkaan mukavalta...paha äiti!

Kyllä masensi lukea tuota yhtä pinoa, missä galluppia painosta mitä raskauden aikana tulee ja miten niistä on päässy eroon...oonko ihan oikeesti ainut jolla tää saakutin paino vaan nousee vaikka imettää koko ajan?!?! Olin monta viikkoa syömättä mitään herkkuja niin ei mitään muutosta painoon (jos ei sitte yläsuuntaan) ja normiaikaan (siis ei raskaana/imetys) painoni tippuu suht kivasti ku jätän herkut pois sillä muu ateriointi on aika terveellistä...Niin joo mutta nyt sitte repsahin, olen sellanen tunnesyöjä että oksat pois! Tuntuu että mitä ihmee väliä sillä on paljoko mää painan?!? (niin ihan ku en tietäis :( ) joo sori ku taas aukenin tästä samasta aiheesta...

nani76 vetäytyy vaikka mussuttamaan...(onkohan hormoonitoiminnassani jotain muutosta kenties...?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siis neuvolasta palattiin ja koska pieni-mies nukkuu ja isommat ovat vielä kerhossa niin hetki aikaa istua koneella..

Ikää siis viisi kuukautta ja painoa 8310g pituutta 65cm. Hyvin on poika vielä rintamaidolla kasvanut!!

Nani: Täälläkin raskauskiloja vielä 10 jäljellä.. et siis ole ainut. Herkuteltua tulee aika paljon.. Vähän kun saisi itseä niskasta kiinni, mutta kun ei.. Ehkäpä sitä kevään tulen innostuu taas vaikka lenkkeilemään enempi tai jotain!!! Tänäänkin pitäisi jotain leipoa. Menin pojille lupaamaan että voidaan iltapäivällä tehdä yhdessä jotain hyvää, kun viettävät illalla mummon kanssa Nasun (sen pehmolelun) syntymäpäiviä!!! Että sellaista..

Naniko se vielä oli joka kirjoitti tehneensä lumitöitä. Voi kumpa meilläkin olisi lunta!! Meillä kaikki tuo viime päivien (kuukausien..) sade on tullut pääasiassa ihan vetenä välillä vähän räntänä.. Aivan hirveän järkyttävät ulkoilu ilmat!! Pesukone saa laulaa kaiken aikaa. Meillä pojat aina ulkoilun jäljiltä päästä varpaisiin kuravellissä..

pönttö-örvelö

Vierailija
24/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi meidän vatsapöpö olla ihan vain minussa. Ainakaan vielä kukaan muu ei ole valitellut. Saattoi olla pilaantuneessa jugurtissa vika..

Kiloja on minullakin tarpeeksi. Esikoisen imetysaikana tuli tehtyä enemmän vaunulenkkejä ja silloin menkojen alkamisen jälkeen kilot vain alkoivat vähetä. Nyt menkoja ei näy, ei kuulu, vaikka esikoisen jälkeen alkoivat 4kk jälkeen synnytyksestä. Nyt tulee myös hyvin paljon vähemmän lenkkeilyä, vaikka muuta hyötyliikuntaa tulee koko ajan. Meillä ei ole kotona edes vaakaa, mutta vaatteet ovat aika hyvä mittari. Herkut maistuvat liikaa. Luulen, että pieni liikunnan lisääminen ja herkkujen pois jättäminen auttaisivat minulla painon pudotukseen (niiden menkojen alkamisen ohella), mutta motivaatio on vähän kateissa.

Vauvalla on ollut nyt muutamia hulinaöitä. Kädet viuhtoo ja syö vähän väliä. Mahallaan nukuttaminen on ainoa keino saada kädet rauhoittumaan. Onneksi viime yönä tuli yksi vähän pidempi pätkä, joten ei tässä vielä ole ihan raato olo.

Yritän saada vauvan pysymään vielä hetken valveilla ennen päiväunia, että ehditään unien aikana hakea esikko kerhosta. Meillä tuohon tepsii ilman vaippaa oleminen. Se on selvästi ihanaa.

Västis ja poika 5,5kk

25/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan etukäteen..ei mitään iloista tekstiä!

Missäs kaikki luuraa?! Tuskinpa ulkonakaan ku tollanen myräkkä siellä käy, hyih, menee ihan luihin ja ytimiin..taas täältä töitten keskeltä pinoidun ku rupes hommat vähä ahistaan...

No on se vaan kiva että kilojen kanssa painivat muutki(sori iloisesta asenteestani), ihan kerkesin luulla ettei täällä muita ookkaan!! Mulla kyllä on joku morkkis noitten kilojen kans, masentaa ihan tosissaan ne ja sitte taas pitää syödä ku masentaa..kaikkia sitä nyt! Olen tosin yrittäny siis jättää nuo herkut pois...vaihtelevalla menestyksellä...mutta en kyllä mielestäni koko ajan puputa jotaki...hmmm...kummasti tuon puntarin lukemat vaan kasvaan (huono homma edes omistaa koko vehje)..onkohan puntari rikki/ patterit lopussa?!? =) varmaan joo =) Peiliin saa kyllä kattoa...mutta nälkä mulla on koko ajan...

vettä vedän kans litratolkulla päivässä...heti muuten ku Jooel imasee tisusta niin voi kauhee mikä jano iskee...tää oli mulle ihan uutta ku edellisten kans tätä janontunnetta ei ollu lainkaan, niin se oli kauheeta ku sai väkisin juoda, mutta eipä se imetys niin hyvin niitten kans onnistunukkaan..mutta samalla lailla kiloja tuli imetyksen aikana sillonki eikä niitä sen jälkeenkään lähteny saati sitte ku menkat alko...taitaapi olla 2-lk kroppa hah hah!

Tää on taas näitä päiviä ku ei huvita taas yhtään mikään...aamulla vedin kunnon itkutki...(ei varmaan tartte mainita että kävin puntarilla..) Kauppapäiväki ois, kukaan ei halua lähtä mukaan mutta jokainen joka jääkaapin aukasee niin sanoo ettei täällä oo mitään! Niinpä niin..itekseenhän ne ruuat sinne aina ilmestyyki..voi voi pitäsköhän suosiolla mennä nukkumaan...noh lähdempä tästä ainaki valittamasta..ettei tää olotila tartu muihin...SORIII!

masentava nani76 ja lapsukaiset

26/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla muistin ku ok:ta painoin

Meillä tykätään kans olla ilman vaippaa taikkaihan nakuselleen..silleen saa sitä nukkuma-aikaa siirrettyä, mutta täytyy olla aika tarkkana ettei mene yli..

Toinen juttu mikä just on in, niin nokkamuki ja kylmä vesi, toinen ihan ahmien juo! Ja ihan tohkeissaan ottaa mukin käteensä...voi sitä riemua!

Jooelista tuli muuten ihan iskän poika sen pöpön jälkeen! Mun katsetta kaihtaa ja ku tissilläki on niin se vaan hörpätään tyhjäksi ja katellaan samalla muualle...isille ollaan niin hymyä että!

Miten joko teillä hamutaan syliin, ojentaan esim käsiä " ota mut syliin" -tyyliin? Tää on sellanen juttu mitä Jooel tekee iskälle...Noh ihana kattoa ku ovat niin söpöjä yhessä! Ehkä mää sitte kohta taas kelpaan..Onkohan tää jokin niistä äitin poika/isän poika vaiheista, toivottavasti!

no nyt mää lopetan, menee niin alakuloseksi nää jutut ja omanapaseksi

Onneksi tuo pikkumies antaa noita ilonaiheita muiden lasten kans, ettei tää akka ihan harmaaksi muutu..

nani taas

Vierailija
27/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

levottomat yöt,vauva huolii vain puoliunessa maitonsa, kuivia kohtia ihossa (olemme kyllä kaikki kuivaihoisia) ja esikko oli lehmälle allerginen kun siirryin imetyksestä tavismaitoon,olikin 3v asti soijamaito kuvioissa....

halun nyt vaan tietooni,onko tällainen päiväkitisyys normaalia,ja kiihtyvät yöhulinat, ummetus...+noi ylläolevat vaivat...

jos ovat normaalia niin ovat.mutta miten mulla kummittelee mielessä tuo lehmänmaitoallergia?!?!?!

meillä oli esikkokin tosi vaativa vauva,ja nyt oon ruvennu sitäkin miettiin,kun tosiaan imetyksen jo loppuessa ei sopinukaan lehmänmaito,josko hänkin oli sen takia levoton kun lehmä ei sopinut ruokavalioon...

jos näin on niin kiva kiduttaja äiti olen ollut molempien kohdalla =( =(

tosiaan,kamala myräkkä,huuuh!

kamala kiire tuntuu olevan kokoajan.tiedossa kaverin häät,ja olen yhtenä kaasoista,ja pitäisi polttareita ym suunnittelukokousta miettiä.ja kun tuo vauva on aika vaativainen ja esikkokin tässä pyörii enempi vähempi...niin tuntuu ettei mitään saa tehtyä...(häät tosin vasta onneksi kesäkuussa,joten aikaa on)

ja nyt ollaan lähdössä lääkäriin...luulen että saadaan erityiskorviketta kokeiluun.onneksi on vakuutus =)

laitoin kiinteille stopin,ja nyt saa vain päärynää ja mangoa...kunnes jotain selvinnee.oon antanu maissia joka päivä,ja sekin voi olla jollekin tosi allergisoiva.

neitiniiskunen ja vaivainen pikkumies 5kk kuitenkin ihan iloinenkin sillepäälle sattuessaan =)

Vierailija
28/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli pitkää kirjoitelmaa ja nyt en enää jaksa... Ekan poisti esikoinen samuttamalla koneen ja toisen kohdalla tuli teksti että ketjuun ei mahdu enää????

Kirjoitukseni aiheet olivat kuinka kaikki menee päin helvettiä, että sikäli ehkä hyvä etteivät tule läpi...

Koitan toisena päivänä uudestaan...

T:Mona

Vierailija
29/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
30/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas pitkästä aikaa kirjoittelen. Yritän saada edes muutaman rivin kirjoitettua ennenkuin tyttö herää. Esikoinen oli hoidossa tänään ja tyttö nukahti autokaukaloon kun hain isonsiskon kotiin. Sitten jaksoin tehdä puolet pihan lumitöistä! Miehelle jätin suosiolla loput. Illalla menen lasten kanssa ystävälle kylään, se on ihana henkireikä kun tapaa omia ystäviä. Huomenna alkaakin jo viikonloppu. Eli iso kauppareissu olisi edessä, mutta se tuntuu olevan jotenkin niin hankalaa kahden lapsen kanssa. Varsinkin kun vauva pitää laittaa kaukalossa kärryihin, niin laitappa siinä sitten ostoksia kyytiin... Odotan niin sitä että opitaan istumaan! Tiistaina käytiin 5 kk neuvolassa. Mitat 7495 g ja 65,5 cm. Hyvin kasvanut täysimetyksellä. Tällä viikolla ollaan taas jatkettu kasvissoseen maistelua ja iltapuuron. Pikkuhiljaa... Edes muutama lusikka kerrallaan.

Neuvolantäti kehui tyttöä motorisesti erittäin kehittyneeksi kun tuo meidän pikkuinen nousee jo konttausasentoon ja hytkyttelee itseään. Halu istua on myös suuri, sylissä istutaan vaan. Syömis-asennossa ei olla kuin tissillä. Isonsiskon perään iloitaan, nauretaan ja kaikkeen tartutaan ja tungetaan suuhun. Ei siis enää voi edes lukea lehteä vauva sylissä!!

Me oltiin viime viikko Teneriffalla lomalla koko perhe. Otettiin äkkilähtö, halvat lennot ja mies varasi netistä meille hotellin. Ihanaa oli olla lämpimässä ja ihan oman perheen kesken. Eihän tuo mikään rantaloma ollut, käveltiin paljon. Esikoinen jaksoi hienosti pitkiä lenkkejä kävellä. Vauva ei nukkunut päivisin päiväunia oikeastaan ollenkaan, en tiedä miksi. Johtuiko lämmöstä, uudesta tilanteesta, oudosta paikasta vai mistä. Yöt sentään nukkui normaalisti. Paljon kannettiin tyttöä sylissä, onneksi ei ollut liian kuuma ilma! Mutta se täytyy nyt näin jälkikäteen sanoa että hieman helpompaa olisi ollut jos vauva olisi osannut jo istua. Minun aamu ja ilta syömiset oli aika pikasyöntejä...! Onneksi oli puolihoito, eli saatiin kaikki valmiista pöydästä.

Vauvalla oli flunssa kun lähdettiin lomalle ja sainkin koneessa ISOT maitopuklut syliini ennenkuin kone oli edes ilmassa. Tytön korvat kävin näyttämässä ennen lomalle lähtöä kaiken varalta. Mutta meidän isosisko se sitten saikin korvatulehduksen lomalla ja paluulennolla itki laskun. Minä olin myös kamalassa flunssassa koko viikon eli maanantaina oli kaikki kolme tyttöä lääkärissä. Sain lääkekuurin ja niin sai esikkokin. Inhottaa vaan syödä tuota kuuria koska siitä menee vatsa aivan sekaisin. Samaa lääkettä söin rintatulehdukseen kun tultiin elokuussa vauvan kanssa kotiin. No vielä 4 pv pitäisi syödä lääkettä, sitten ei tartte yöllä juosta vessaan.

Meidän tytön viime yöt on ollut ihmeellisiä... En tiedä mikä on. Syö useasti. Ai että muistelen kaipauksella niitä alkuaikojen öitä kun tyttö söi " vain" kaksi krt yössä. Viime yönä puoli viiden aikaan heräsi itkien, tissi ei kelvannut eikä mikään auttanut. Loppujen lopuksi sitten nukahti rinnalle kuitenkin. En tiedä olisiko hampaita tulossa vai mikä. Lääkäri katsoi maanantaina myös vauvan korvat joten tulehdusta niissä ei pitäisi olla. No katsotaan miten ensi yönä...

Minä en enää laske omia yöuni tuntejani, se on turhaa. Nukutaan mitä nukutaan. Sama olo sitä on olisi sitten nukkunut 5 tuntia tai 8 tuntia. Kaipa se tästä joskus muuttuu... 11 kk iässä meillä loppuu imetys sitten kokonaan. Ellei vauva itse ennen sitä lopeta. Sen olen päättänyt.

Neuvolassa sanottiin että vois alkaa kokeilemaan omaan petiin, jos se rauhoittaisi öitä. No vielä ei olla m iehen kanssa sitä päätetty. Tottahan se on että ei tämä meidän vauva oikein osaa ilman tissiä nukahtaa... Kai se sitten joskus oppii.. Vai mitä?

Nyt on mentävä... Kutsu käy.

Pisa ja tytöt 5 kk 1vko ja 4 v 4 kk

Vierailija
31/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli... Saana on parantunut vaikka kuume nousikin tiistai iltapäivänä jo 39,4. Laski siitä kuitenkin nopeasti ja illalla oli enää 37,5.

Räkäisyys on edelleen tallella ja oksennus ongelma!!

Saana siis alkoi, tiistainakohan se oli, oksentaa kaiken ruuan mitä söi! Se on aiemminkin oksentanut iltapuuronsa (tekee sen noin 1krt/2vko), enkä ole siitä niin huolestunut kun esikoinen teki samaa. Ajattelen, että niillä on herkkä oksennus refleksi ja jotenkin lusikkaa tökkäsee tms ja kaikki tulee ylös. Nyt kuitenkin Saana oksensi, ei siis puklaa vaan oksensi, kaikki ruuat ja maidot mitä söi. On kuitenkin hyvän tuulinen, eikä tämä ole oksennustautia. Pissaakin tulee vaikkei edes juo kunnolla... Neuvolantäti oli sitä mieltä, että viikonlopun yli seurataan jos ei yleisvointi huonone.

Lääkäri ei muuten ollut yhtään huolissaan siitä, että Saana ei juo! Sanoi vaan että kukin vauva tavallaan. Tähän on siis tyydyttävä!!

Meillä oli taas aamulla KRIISI!!! Saana heräs KELLO 4.47!!!! Epäinhimillinen aika!!! Oli pinna niin tiukalla, että suusta pääsi mitä sattuu ja mieskin jo sanoi, että mieti nyt sanojas! Menin sitten hetkeksi vielä maate mutta sekään ei auttanut, olin edelleen raivona! Rauhotuin vasta kun Saana nukahti klo 7 sitteriin ja join kahvia!

En ymmärrä itseäni, kuinka sitä ei hallitse itseään????

Minunhan se aikuinen pitäs olla...

Mitäs se sitten vaikka noustas neljältä, kai sitä taas jaksais kun pakko olis, mutta se ei tunnu sillon aamulla tolta!

Nyt koko suuttumiseni yms tuntuu todella typerältä ja häpeän itseäni silmittömästi, mutta raivottu mikä raivottu!!

Joskus tuntuu etten todellakaan ole hyvä äiti näille lapsilleni!!! Mitähän niistäkin isona tulee, kun on tällänen äiti??!!

Itsellenikin tuli sitten tietysti kamala flunssa, joten osan aamun hulluilustani voi laittaa kolmen valvotun yön ja flunssan piikkiin, mutta silti...

No se siitä... Kaippa tästä jotenkin taas selvitään??!!

Tsemppiä neitiniiskuselle allergia tutkimuksiin! Hyvähän se on allergiat katsoa jos epäilyttää, että niitä voi olla!

Meillä ei Saana enää kitise niin paljoa, kun on oppinut tämän liikkumisen jalon taidon! Kiitos siitä!

Onneksi västiksen sairaus oli pikaluontoinen ja vain yhdellä! Ei ole kiva, että kiertää joku mahatauti!!

Kiloista... Mullakin on niitä LIIKAA!!! Ja olen jo muutaman kuukauden hyvän jakson jälkeen taantunut herkuttelemaan :(! En tiedä mikä on!!!

Nyt meen katsoon, onko Saana vaunuissa hengissä. Nukkunut jo 3,5 tuntia!!!

Ja toivon, ettei tämäkin kirjoitus häviä bitti avaruuteen!!!

T:Mona ja rakkaat muksut

Vierailija
32/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä tulla kateellisena vuodattamaan.... Mäkin NIIN HALUAN ETELÄÄN!!!!!!!

Lämpöä ja läheisyyttä kiitos!!!!!

Ihanaa kun olette päässeet lomalle, ehkä mekin joskus!

Tai siis onhan miehellä kohta talviloma ja isyyslomakin keväällä vielä, mutta etelään haluisin!!

Niin ja Saana tuhisi tyytyväisenä vaunuissa... Maatkoon nyt vielä hetken! Pitää ruveta valmisteleen tota esikoista jumppaan! Onneksi ystäväni, jonka poika käy samaa jumppaa, tulee tuon likan hakemaan, niin mun ei tarvi Saanan kans sinne raahautua, kun ukkokin on iltavuorossa!

Heipat taas Mona

Vierailija
33/45 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen itse ainakin ihan kamala kun joku asia kertakaikkiaan menee vaan yli.

yks on noin ihan vituilleen menneet yöt.en aina jaksa välittää,mutta välillä kun on menny rumbaa monta yötä putkeen,esim eilen olin ihan valmista lähtemään ovesta ulos.ja jättää vauvan tänne kotiin yksin.

noin en varmasti pysty tekemään,mutta ajatus on tosi vahva.

tosin sanotaanhan että on ihan inhimillistä lähteä jonnekin laskemaan kymmeneen tai vaikka sataan kun esim ravistelisi lasta.

kyllä mä kiroon vauvalle kun se ei ymmärrä.esim.5v esikoinen kun ymmärtää kaiken jo,en hänelle latele kirosanoja.

vauvalle kyllä sanoin edellisyönä " että etkö sä " #)#(%#¤#(( jo voi lopettaa sitä rääkynää helvetti!!!!!!!!!!!!!!

olen sitten kamala äiti tai en.temperamenttinen olen,ja niin on koko meidän perhe.

mä toivon että meidän kamaliin öihin ja kikkupäiviin ja pakkomaidonjuomiseen ois joku syy,kuten maitoallergia.

on tää ihan hullua,mutta kaipa se tästä =) on niitä hyviäkin hetkiä

Vierailija
34/45 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukuttiin viime yö =)

eilen oltiin siis allergialääkärillä,tossa edellisellä sivulla sepustus siitä miksi sinne mentiin.

mä en vaan jaksa uskoa että kahden lapsen kanssa tarvii käydä helvetti läpi,ja kun on olo ettei kaikki oo aina vaan NORMAALIA.

ihana jos löytyy joku syy miks vauvalla ei oo hyvä olla.eikä vain että on " vaativa" vauva.esikoisen kanssa porskutettiin,herättiin kaiket päivät ja kaiket yöt,kun oli " vaativa" vauva,kitisi ja kätisi,toki niitä hyviä hetkiä oli myös =) mentiin unikoulut läpi jne...

on mulla kamala olo kun ja jos hälläkin on ollut taustalla maitoallergia...koska sai imetyksen jälkeen soijamaitoa (siis ihan aikuisten koska oli jo yli 1v) ja muutenkin soijatuotteita,vatsa sieti vähän lehmänmaitoa,kuten pari juustonsiivua...ja 3v meni tuo vaiva pois.

nyt sitten mentiin pahemman mittakaavan mukaan kohti samaa rallia.ja edellispäivänä sitten soitin suoraan allergiakeskukseen.ja sain ajan eiliselle.

ummetus,kitinävitinät,pakkosyöminen puolinukuksissa kun ei muuten maitoa huoli jo 2kk,maitoa vain n.4-5dl vrk,laskeva painokäyrä kokoajan,ihottuma joka ajoittain pahempaa välillä parempaa....

lääkäri määräsi nutrisoijaa.aloitin heti eilenillalla,ja poika SÖI ILMAN HYTKYTYSTÄ JA KEVÄTJUHLALIIKKEITÄ =) =) =) en meinannut uskoa todeksi.

JA HÄN NUKKUI 22.30-6.30 YHTÄSOITTOA,avasi silmät klo 9,mutta hetken ihmeteltyään päätti nukkua vielä tunnin,ja ihan omatoimisesti.

meillä on tosiaan olla kamalia itkuöitä,ja sellaista vitinää kun jokin häntä vaivaisi.vauva on nukkunut ihan kivasti n.1-2yötä viikossa,mutta ei kyllä tällä mittakaavalla.

voi kun mä toivoisin että toi maito ois se juttu,mikä on ollut pielessä.

saatiin myös kortisonivoiteita kahta laatua ihottumiin.ja kosteusvoidetta. sama vika kaikilla,mulla ja lapsilla,atooppinen iho.

mutta surullisena ajattelen,että jos häntä on se jo 5kk vaivannut,ja ajattelen tästäkin viiden kuukauden ajasta,että on se ollut taas aika helvettiä =(

parempaa toivoen,neitiniiskunen ja pikkuinen ukkeli 5kk =)

ja neuvolassa just joo kattoivat korvat ja suuhun ja totesit että sellaisia ne vauvat ovat...jooo-ooo...

Vierailija
35/45 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut täälläkin vähän kireempi viikko meneillään. Esikoinen on ollut kotona nuhanenänä (yleensä siis aamupäivät tarhassa) ja vaikkei nyt niin kipeä ole niin ei viitsi viedä tarhaan muita tartuttamaan kun ei kerran ole pakko. Ja toisekseen vauva ei ole taas pariin päivään nukkunut kunnolla päiväunia. Nytkin on ollut aamu kahdeksasta hereillä. Välillä käytiin kaupassa ja sielläkin äijä killitteli vaan hereillä. Nyt sitten kitistää makuuhuoneessa niin ettei isosiskokaan saa päiväunista kiinni. Sylissä nukutus ei onnistu meillä ollenkaan vaan omassa sängyssä tai vaunuissa ulkona pitkän vitinän jälkeen yleensä hiljenee. Mutta ei siis tänään, huoh.

Ja kun nyt esikoisenkin päiväunet pitkittyy niin ei taideta päästä tänään uloskaan enää valoisaan aikaan.

Ja siis pakko mennä taas tunkemaan tuttia suuhun...

Jav@

Vierailija
36/45 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon voimia sairastaville.

Nyt onkin hetki aikaa kirjottaa, tyttö istuu tyytyväisenä ja leikkii leluillaan ja pölöttää " mäm-mmämmääää" =)

Onpa kiva lukea muiden juttuja, on niin vähän kohtalotovereita kavereissa, melkein kaikki siis lapsettomia, mutta teistä, hyvät äidit, saan kyllä paljon hyvää mieltä! Ja ihanaa kuulla etten ole ainoa pullukka-äiti, kilojen kanssa taisteleva. Tai kun jaksais edes taistella, kun syö vaan ja makaa sohvalla ;o) Ehkä se lenkkeily tosiaan alkaa maistua paremmin kun nämä säät kirkastuvat eikä tarvii pukea niin hulluna vaatteita päälle.

Rytmit: Nukkumaan klo 21-22, herää 08-09. Pari tuntia menee virkeenä ja sitten nukkuu sitterissä makuuasennossa 11 aikaan noin 20-30 minuuttia, syödään ja lähdetään ulos. Vaunuissa nukkuu tosi vaihtelevasti sitten 1-4 tuntia eli 12-16 välillä, illalla nukkuu taas sitterissä sen 20-30 minuuttia joskus 18-19 aikaan.

Linnea siis syö ja nukkuu hyvin ja on hereillä ollessaan nauravainen ja iloinen. Kovin seuraa kaipaava vaan, kokoajan pitäsi olla naurattamassa ja hytkyttämässä, kai se helpottaa kun alkaa itse enempi liikuskella. Nyt kun tytön laittaa mahalleen kääntyy puolessa minuutissa takaisin selälleen, ei varmaan opi ikinä ryömimään tällä menolla... Olen ottanut sen syöttötuoliin istumaan pöytäseuraksi ja antanut maissinaksun kouraan, siinä se sitten heiluttelee jalkojaan ja hieroo naksua naamaan, käsiin ja pöytään =) Hyppykiikun lähelle kun mennään istumaan niin alkaa nauraa jo valmiiksi, niin kovasti se siitä tykkää!!

Vaikka kaikki on ihan loistavasti niin eilen ja tänään olen jotenkin ollut alamaissa, ei huvita jatkuva pyykkäys ja siivous ym.jotenkin noi päivärutiinit tuntuu hirveen tylsiltä, AINA samaa, plääh. Perhekerho tossa olis lähellä 3pv viikossa, mutten ole sinne vielä rohjennut kun Linnea on niin pieni eikä sillä lailla leiki muiden lasten kanssa, itsekin olen harvasanaisempi ja alkuun aika ujo ottamaan kontaktia muiden äitien kanssa.

Nani: Kerroit että Jooel tykkää juoda nokkamukista, ajattelin kokeilla, mutta joko näille 5-kuisille saa antaa kraanasta suoraan vettä vai pitääkö se keittää? Riittääkö vedenkeitin-keittely? En muistanut kysyä neuvolasta viime kerralla ja seuraava käynti on vasta ensi kuun puolella.

Ja sitten pari kysymystä arvon leidit: Miten saatte vauvan vaatteista ja räteistä perunaporkkanat ja muut värjäävät ruuat pois? Olen kokeillut 60 asteen pesua ja tahranpoistoainetta, sitä vanish oxi-actionia, vaan ei ne lähde mihinkään!!!! Kurjaa kun kaikki vaatteet kaulasta laikukkaita =(

Ja voiko johtua vauvan usein kakkaaminen lihasta? Luulisi että menisi päinvastoin eli että liha kovettaisi/tukkisi mahaa. Aloitin neuvolan kehotuksesta broilerinlihan ja sen jälkeen Linnea on alkanut kakkaamaan 4 kertaa päivässä, kun aikaisemmin teki vain 1 tai 2 kakat. Kakka on ihan kiinteetä eli ei mitään ripulivelliä.

Linnea välillä yksii sellaista kuivaa köhää, toivon ettei ole allergiaa, meillä kun on kaksi kania ja niiden purut+heinät... Pitää ottaa puheeksi ensi kerralla neuvolassa jos toi köhiminen jatkuu. Itse kun olen allerginen vaikka ja mille.

Sellaista sekalaista tällä kertaa. Voikaa kaikki hyvin ja nauttikaa kirkkaasta keväisestä päivästä!

Terv. Hell-in ja Linnea

37/45 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hell-in: kyllä sää voit sieltä raanasta ottaa sen veden...niin minäki olen ottanu :) Itse asiassa ku meillä tuo keskimmäinen on se keskospoika niin siellä annettiin jo meidän rv32 viikkoselle vettä suoraan raanasta...kauhulla ku kyselin (ku esikon vedet olin aina keittäny aika pitkään) niin sanovat että aivan hyvin voi raanasta vettä antaa, on kuulemma tarvpeeksi puhdasta.

Niin ja siitä porkkanasta...Marttojen sivuilla oli jotaki ja tässä lainaus:

" Porkkana

1. Tuoreena käsiastianpesuaine + kuuma vesi.

2. Pesu valkopesuaineella. Voit esikäsitellä tahran nestemäisellä pyykinpesuaineella.

3. Valkaisu tekstiilin mukaan."

En ole kyllä ite kokeillu auttaako, mutta meillä kans on kyllä yks body sen näkönen että tuli porkkanaa syötyä..

No kylläpäs täällä vauvoilla on noita ihottumia ja vaivoja...pitäsköhän mun käyttää kans tuota pikkumiestä allergialekurilla...eilen maisteltiin ekaa kertaa kanaa kasvisten kanssa ja voi hirvitys mitkä posket pojalla oli sen jälkeen! ja kökkäre sentään ku nyt en sitte tiiä mistä ihmeestä se tuli? koska kasvissosetta ollaan syöty ennenki mutta ei pariin viikkoon ja ku sillon tuo naama oli pahempi...niin en sitte aatellu että oisko siitä pahentunu, siis josko meilläki reagoi tuohon porkkanaan...ite en aikoinaan syöny perunaa ollenkaan enkä syö nytkään (yökin eli ei mene alas) no johan tulis taas ihme sepustus...no nyt sitte parempi jättää tauolle kaikki aineet mitä siinä sörsselissä oli.. jatketaan sitte vaan sillä päärynällä ku se näyttäs menevän ja vielä ilman ihottumaa.

Etelänreissusta: myönnän että määki olen jo noita katellu..kaveriporukan kanssa mietittiin josko vaikka varattais kesällä Kyprokselle ja ens hiihtolomalla eli vuoden päästä mentäs taas Thaimaan lämpöön...aih ja voih! mutta voi hirvitys mitä ne maksaa...kääk! Eli tuo Kyproksen reissulla kokeiltas vähän miten tuon pikku-ukkelin kans reissussa rähjääntyy :) Olen kyllä niin lämmön perään!

Rytmeistä: meillä herätään syömään vieläki kahen tunnin välein öisin...plaah...pitäs varmaan jossaki välissä yrittää jos se ei välttämättä olekkaan nälkäinen ku sitä unen pöppyrässä tunkee vaan tissiä suuhun...mutta ainaki se hörppää ja nukahtaa siihen ja nostan hänet takas sänkyyn..ja sinne hän myös nukahtaa ja jää..

Ihanaa viikonloppu edessä! Sitä vaan on jotenki niin karseen väsyny ollu, ootte varmaan mun teksteistä sen lukeneetki tai ainaki rivien välistä lukeneet..te vaan ootte siinä liipasimella ja aika herkästi tulee sitte " purettua" sori vaan kaikille! Mutta ennen kaikkea kiitos että tänne voi purkaa...

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti saamme virkeämmän mielen nukkumalla enemmän ja josko vaikka uskaltautus ulos :)

nani76 ja Jooel 5,5kk

Vierailija
38/45 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi että on turvallisin tapa aloittaa kiinteät juuri kasviksilla koska niille ollaan ÄÄRIMMÄISEN harvoin allergisia. siksi mm perunaa suositellaan (vaikka aiheuttaakin usein pieruja tärkkelyksen takia)

ja ensimmäinen allergiatesti vauvoille on juuri tuo kiinteiden aloittaminen ja teroitti että yksi kiinteä per vk,koska joku saattaa antaa oireita vasta esim viikon kokeilun jälkeen.

eli kasviksille ja viljoille ollaan harvoin allergisia

eniten just muna, pähkinät,suklaa, sitrukset...

mut voihan tuota lehahtelua tulla,koska vauvoille ne aineet on vieraita eikä silti ole allergiaa...

jahas...nyt kiikuttaa pikkumies päikkäreille...

Vierailija
39/45 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin koko päivä liikenteessä. Ihanaa, että saatiin tämä päivä sujumaan suht hyvin, vaikka mies opiskelee taas tämänkin päivän iltaan saakka.

Tahroista: Pahiten tahraavat porkkana ja banaani minun mielestäni. Mustikka on aina lähtenyt pois vaatteista, mutta noita kahta ei kunnolla saa. Kesällä tietty auringon valossa voi saada tahrat valkenemaan. Ajattelin yrittää tällä hepulla tahrojen välttämisen siten, että laitan sellaisen kokovartaloruokalapun päälle tai sotkupaidan päälle syömisillä. Mutta porkkanapukluisia vaatteita sain esikon aikana minäkin ennen kuin tajuttiin hänen olevan porkkanalle allerginen.

Nani: Voisiko kananmuna ja kana allergioida Jooelia, myös sinun maitosi kautta? Kaverin lapsi oli vauvana allerginen kaikelle, mikä tuli kanasta ja lehmästä..

Kohta meillä hermostutaan.Onkin vauva jaksanut hyvin tämän päivän.

Västis ja lapset

Vierailija
40/45 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sitten mahdottoman levoton yö. Joonas pnttaa taas kakkaa ja yöt sen mukaisia kun kääntelehtii, vääntelehtii ja piereskele. Saisi jo tänään kakata että elpottaisi. Nyt se kyllä on ihan tyytyväisenä sitterissä josta kuuluu kova höpinä.

Allergioista sen verran että meillä kakkonen alkoi saada oireita kunnolla vasta kun siirryttiin puoli vuotiaana kunnolla kiinteisiin ja syyllinen oli maito. Reagoi vaan sitten voimakkaammin maidolle kun sai muutakin ruokaa. Testeissä ei näkynyt mitään allergiaa mutta maitoallergia diagnosoitiin 1v. iässä oireiden perusteella. Meillä oli käytössä sitten soija, riisi ja kauramaito ja kaikki noi sopi ihan hyvin. 3v. ikään mennessä alkoi oireet hävitä ja nyt 5v. poika käyttää tavallista maitoa normaalisti. Meidän pojalla siis oireina oli vesiripuli ja jatkuva kitinä/tyytymättömyys, ilmavaivat ja ihn lehahtelu nokkosrokolle. Nyt ei ole enää jäljellä kuin löysä vatsa ja jos paljon käyttää maitoa saattaa valittaa että vatsa kipeä. Joonaksen kanssa kovasti tarkkailen tilannetta että ei vaan ole allerginen. Iho on mutaman kerran lehehtanut punaiseksi ja sitten on tuo ummetus ja pulauttelu. Mutta ei todellakaan yhtä pahoja oireita kuin vanhemmalla pojalla. Eli me vielä seuraillaan. En ole niin innokas heti tutkimaan kun tuon vanhemman pojan kanssa minut leimattiin vainoharhaiseksi epäilyineni ja poika pantiin unikouluun.

Jotain muutakin piti kirjoittaa vaan jo pääsi unohtumaan.

aliisa ja Joonas