Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Elokuisten vko 4~~

21.01.2008 |

Hyvää huomenta!!!

En osaa liittää linkkiä ed. pinoon, joten jos joku taitavampi sen sitten tänne asentaa?!

Meillä on nyt sitten flunssaa!! PRKL!!!!!!

Saana aloitti illalla SAIRASTAAN oikein todella, eli nukkumaan mentyään jo huomasi nenänsä olevan tukossa ja alkoi HUUTAA!! Tätä kesti sitten puoli yhteen... Tosi kivaa! Saanahan kuuluu tyyppiin, että kun sairastetaan niin sairastetaan todella! Sylissä vaan itkeä tihrustetaan. Nyt on kyllä yllättävän pirteänä.

Mistähän kummasta tämäkin meille tuli, kun ei olla missään käyty 4 päivään... Tosi tylsää.

No tähän liittyykin kysymykseni; viettekö vauvaa ulos nukkumaan vaikka olisikin vähän nenä tukossa???

Jos siis ei ole kuumetta!

Esikoista vein aina ulos, kun äitini aina neuvoi, että ulos vaan, niin henki kulkee paremmin (eikä esikoinen , niin kuin ei Saanakaan, nukkunut koskaan sisällä kuin max 15min.). Nyt sitten kuitenkin terveyden hoitaja sanoi neuvolassa Saanan edellisen nuhan aikaan (n. 2kk sitten), ettei ole hyvä limakalvojen kannalta viedä ulos nukkumaan nuhassa!

Mielipiteitä siis tästä kiitos!!!

Aloitan omankin keskustelun tästä, niin saa enemmän mielipiteitä.

Eipä tähän kai tällä erää muuta... Mieskin on nyt kamalasti töissä, kun tekevät ns oman talvilomansa sisään.

Ukko oli muuten ekan kerran pitkään aikaan lasten kanssa keskenään, kun olin eilen työpaikan osaston kokouksessa 2h (kuulun toimikuntaan, joten välillä velvollisuudet kutsuvat vaikka älomalla olenkin) ja hyvin oli menny!!! Saana oli kiukunnut vaan ihan loppuajasta väsymystään, muttei muuten mitään!!

Josko ukkelille tuli hieman itseluottamusta takaisin lastenhoidossa, kun edelliset kerrathan Saana on huutanut KOKO AJAN kun olen ollut pois! iva, että nyt meni hyvin!!

No lähdenpä aamupalan tekoon! Saanakin taitaa saada pelkän hedelmäsoseen, kun on niin tukkonen ja joi vasta kuudelta aamumaidon. Jonka on kyllä jo pääasiallisesti puklannut ulos!

Mistä tuli mieleeni Nanille vastata puklailu mietteisiin, että meillä esikko puklaili ihan hirveesti!!! Siis se oli ihan älytöntä. Se puklaili pitkän ajan päästä syötyäänkin, ettei mitenkään heti syönnin jälkeen heti. Eikä siitä kyllä ole mitään muuta " vikaa" löytynyt. Siis ei mitään allergioita tms. Loppui sitten, kun kiinteät oli selkeästi pääruoka. Eli kesti tosi pitkään, lähemmäs vuotta! Sain muistaakseni siihen joskus jonku selityksenkin, mutten nyt kuollaksenikaan muista mikä se oli. Että ei ehkä ole mitään huolta kuitenkaan!!

Nyt pois...

T:Mona ja muksut

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäsin tuossa juuri puolikiloa irtokarkkeja ja olo sitten sen mukainen.. että ällöttää.. Kun en ole vielä noista raskauskiloistakaan päässyt. Tyhmä minä.

Neitiniiskunen: Toivottavasti saitte nyt todella avun pienen vaivoihin!! Ikäviä nuo allergiat ja vielä ikävämpää jos ei neuvolassa ja muualla suhtauduta asioihin riittävän vakavasti. Toivottavasti siis nyt löytyi käännös parempaan!!!!

Nyt en muista mitä pitikään vielä kommentoida..

Vierailija
42/45 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monalle tuhannesti voimia jaksamista aikaisiin aamuihin!!

Olenkohan jotenkin outo, mutta minä en erityisemmin kaipaa etelän lämpöön tai muutoinkaan reissun päälle. Minusta elämä vaan on niin paljon helpompaa (lasten kanssa) ihan kotosalla. Onhan tietysti kiva välillä istua valmiiseen pöytään ja olla huolehtimatta tiskeistä, mutta kyllä se onnistuu ihan kotikulmillakin. Meillä on aika usein tapana kutsua ystäviä meille syömään ja saamme myös itse vasta kutsuja. Muutoinkin minusta reissussa on aina kamalaa se koko porukalle pakkaaminen ja aina jotain unohtuu.. Ja ne automatkat meidän pojat alkavat kysyä viimeistään vartit ajamisen jälkeen " onko vielä pitkä matka..? Kestääkö kauan..? Mitä se tarkkoittaa..? Koska on mennyt tunti..?" Eikä minunkaan pinnani piisaa ahtaassa autossa matkustamista ja täältä meidän pienestä kaupungistamme kun on viimeinen (matkustaja)junakin mennyt joku joitakin vuosikymmeniä sitten..

No nyt tuli vieraita, täytyy lopettaa..

pönttö-örvelö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee!!!!

viikko kokeillaan tota nutrisoijaa,sit pitäs antaa uudelleen nannia,niin että näkee tuleeko kunnolla oireita.tuntuu karseelta alkaa kiduttaa toista,mutta ne tosiaan vaatii sen lausuntoihinsa.nyt siis näyttää liiankin hyvältä =) ja jännitän taas ensi yötä.mutta jos kolme yötä menee putkeen,se on kyllä meidän uusi ennätys =)

reissuilusta: mä en ainakaan kaipaa pienten kanssa yhtikäs mihinkään. kerran-pari kahdessa kuukaudessa ajellaan 120km mummulaan (anoppilaan) ja se on mulle ihan liian tarpeeks =) ihania ihmisiä ovat,mutta mä en vaan tykkään elellä paria päivää toisten nurkissa,vaikka ite saan olla kuin lomalla olis.

mä tykkään kotona olemisesta,siivoilusta ja järjestämisestä, leikkimisestä ja kaikesta mitä meillä täälä on.

vaikka oon kyllä huomannu että hyvää se kyllä tekee kuitenkin käydä vähän muualla =)

mihinkään etelään en tod.lähtis vauvan kanssa,en en en ja en.

miehen kanssa ollaan suunniteltu reissua kaksin,reilun vuoden kuluttua =)

ja jos nyt keväällä/kesällä tehtäis joku pitkä viikonloppu reissu, tallinnaan tms.

miehen kanssa siis voisin reissata,ja olla jo nyt pari päivää lomalla,mutta en lasten kanssa.mä halun että loma on lomaa munkin aivoille =)

nyt onkin kolme viikonloppua aika lähekkäin kun mennään miehen ja kavereiden kanssa hippaamaan,jee! =)

miten tää koko elämä tuntuu taas valoisalta kun on saanut unta päähän,koko elämä hymyilee.kun väsyneenä ja itkuja kuulleessa kaikki tuntuu ihan mustalta mössöltä...

neitiniiskunen& 5kk vauva & kohta 5v esikoinen

Vierailija
44/45 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, 5 kk lääkärintarkastuksessa oltiin. Mitat on neidillä

67cm ja 6,9 kg. Oli siis tullut kuukaudessa enemmän kuin itse arvioin.

Ei ihmekään kun ne 62-kokoiset bodyt alkoivat tuntumaan pieniltä...

Saimme noottia rytmistä. Kerroin, että Stella on korkeintaan 1,5 t

hereillä. Nyt pitää pitkittää sitä valveilla-olo aikaa, että tulee

normaalimpi rytmi tämän ikäiselle eli yhdet päikkärit puolenpäivän

tienoilla ja toiset iltapäivällä. Sanoi, ettei tarvi huolestua, kun ei

käänny vielä. Mua se kuitenkin alkaa jo haittaamaan, kun tuntuu

että kaikki muut 5 kk:set kääntyy! Mitä kikkoja teillä olis tarjota?

Tarkastuksessa Stella tietty huusi suoraa kurkkua koko ajan. Lääkäri

sanoikin, että vierastus on alkanut normaalia aikaisemmin. Me ollaan

kyllä aikalailla kaksistaan. Mies reissaa ja tekee pitkiä päiviä,

ja koska olemme ulkomaalaisia, eipä meillä täällä Köpiksessä

mitään suurta tuttava/perhepiiriä ole. En edes muista, milloin meillä

olisi käynyt vieraita...

Rokotuksesta tuli kuumetta pariksi yöksi. Eilen ei sitten tehtykään

mitaän muuta kuin kannettiin ja huudettiin. En antanut kuitenkaan

mitään suppoja, kun kuume pysyi alle 38,5. Torstaina oli rokotus,

ja tuntuu että tänään ollaan jo melko normaaleita.

Kiinteitä olemme syöneet tällä viikolla. Pari lusikallista on päärynää

mennyt iltaisin. Joskus menee mahaan asti, joskus ei...

Viikonlopun tavoite: siivous.

Mirris

Vierailija
45/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana nukkui tai siis makas PUOLI SEITSEMÄÄN!!!!!!

Höpötteli vähän väliä viidestä eteen päin, mutta minäpä päätin, että pois en nosta ennen kun on IHAN PAKKO!! Puol seisemän sitten esikko heräs (plääh...) ja Saana virkos siitä. No mies onneksi kaappasi lapset ja mä makasin koiran unessa puoli kahdeksaan. Mahtava olo!!!

Aliisalle; eikö teillä auta kakkamiseen luumut tai mustikka tms? Vai annatko edes kiinteitä vielä? Harmillista mokoma ummetus! Toivottavasti ei kuitenkaan ole allergiaa!

Neitiniiskuselle; onnittelu halaus hyvistä öistä!!!

Ehkä meilläkin joskus... Viime yönä ainakin kuusi tutin laitto kertaa.. No ennen sekin kun joku päätön huutaminen!

Epäilen kans välillä, että Saanalla on joku maito tms allergia, kun on niin hankala, eikä juo maitoa yms. Mutta ei sillä oikeasti (kai) mitään ole! Onneksi siis!! En tarkoita sitä, että todellakaan toivoisin mitään allergiaa tms vaivaa, mutta välillä vaan mietin, et selittäiskö se kaikkia näitä kiukkuja yms. Eipä vaan, meillä vaan on kova tahtoinen pikku likka :)!! Hyvä niin, eipähän ainakaan jää siskonsa varjoon..Heh!!

Mirris; Olipa erikoinen neuvo, että pitäs valvottaa??!! Miten niitä valvotat määräänsä kauempaa?? Kyllä meillä ainakin on molemmat nukahtanu, kun on tarpeeksi väsyttänyt, eikä mielestäni sellanen turha valvottaminen ja huudattaminen ole mistään kotoisin!

Jos yöt menee hyvin, niin miksei saisi päiväunia antaa nukkua niin paljon kun nukkuu??

Meillä ei sitä paitsi tuollainen rytmitys olisi soppinut kummallekkaan likalle. Esikoinen nukkui ja Saana nukkuu lounaan jälkeen noin 4 tuntia ja aamulla illalla pikku torkut. Enkä valvottamaan/ tuohon rytmiin olis ikinä saanu pakotettua!

Kukin kuitenkin tavallaan. Mielestäni nämä ovat kuitenkin vielä niin pieniä, että pitää niiden antaa nukkua kun nukuttaa! Ei meilläkään paljon yli kahta tuntia pidempään jakseta hereillä pirteänä olla.

Kääntymiseen ei muuten taida paljon olla vippas konsteja. Kääntyy sitten kun on siihen valmis?!

Inhottava kuulla näin, mutten silti usko, että sitä saa sen kummemin opetettua. Voihan sitä koittaa käännellä jos sitten rupeis itse sitä tekeen?!

Oltiin tänään 2 tuntia pulkka mäessä ja esikoinen nautti! Laski hurjana monta kertaa! Ihanaa kun on vihdoin lunta ja pakkasta!

Niin kiitos muuten Nanille synttäri onnitteluista silloin joskus. Ne sitten oli ja meni, nyt ollaan taas vuoden vanhempia... HUOH... 30:täkin NIIN lähellä.... Ei vaan, mullei kyllä ole mitään ikäkriisiä! Ihminen on mielestäni pitkälti sen ikäinen mitä tuntee olevansa!

Nyt ilta touhuihin.... Rauhallista sunnuntai iltaa ja mukavaa alkavaa viikkoa!!!

T:Mona ja Saana 3 päivän päästä KUUSI KUUKAUTTA!!!!