Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT VK 47***

17.11.2008 |

Ja tässä taas aloitusta uudelle viikolle! Iloista viikkoa!

Ja linkki edelliseen... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa mieleen että olisko kiva että meidänkin pinossa olis aina ekana viestinä lista jossa olisi kaikkien la, monesko lapsi, vanhempien iät, alue mistä päin ja sairaala johon synnyttämään. Olisiko joku halukas listan tekemään? Katselin tuossa että monilla on listan alussa sellainen. Siitä nähtäis aina ketä on mukana...meidän esittelypino on tainnut hautautua jonnekin , ja on saattaneet tiedotkin muuttua ja uusiakin on varmasti tullut mukaan...sitten kun lasketut ajat lähestyy niin siitä on kiva seurata että kenellä on h-hetki käsillä, ollaanko kenties samassa sairaalassa jne...ja ehdottakaa toki jos haluatte jotain muitakin tietoja tuohon..! Se kulkis kokoajan mukana kun sen aina kopsaisi listan alkuun ekaksi!

ON: Tänään ollut tosi kurja päivä selän kanssa...tai oikeastaan koko viikko ja viime viikkokin on ollut ihan kaikkein kurjimpia tähän saakka, toivottavasti ei vaan tästä ala mennä kokoajan kipeämmäksi...

Eipä tässä taas sen kummempaa! Illanjatkoja!

Äiti1983 Alma 24+1

Vierailija
22/37 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko tänne yksi maalismasu lisää? mulla on laskettu aika 7.3.2009 ja on esikoinen ja sukupuoli on poika. Synnytyssairaala on KOKS :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas "pakerretaan" yö vuorossa valvomassa, niin ehtii hyvin kirjotteleen tännekin;)

Noita teidän synnytysjuttuja on ollu kyl tosi kiva lueskella joilla on jo aikaisempia kokemuksia. Toki niitä lueskelee noista alan lehdistäkin, mutta kiva kuulla ihan käytännön "kömmähdyksistä" ym. joita saattaa sitten tulla itselläkin vastaan, niin tietää ettei ole ainut :). Ja muutenkin osaa sitten kuulostella paremmin itseään h-hetken lähestyessä ettei heti ensimmäisestä supistuksesta tms. ole syöksymässä sairaalaan ;)

Itse olen jonkin verran ostellut jo vaatteita huuto.netistä ja kirppareilta ja tädilläni olisi nyt 3v serkkupojan vaatteita kasapäin pengottavana, mutta olen ajatellut säästää tuon "ihanuuden" sitten ajankuluksi mammalomalle :) Uusia ajattelin ostaa vasta kun hippiäinen on maailmassa ja tietää vähän kokoa ja väriä :) Ovat kuitenkin niin arvokkaita suhteessa käyttömäärään aivan pikkuisina.

Vaunut, matkarattaat ja sitteri ovat jo odottaneet huoneessa tovin... Lastenhuonetta en ole jaksanut vielä ruveta laittamaan...

Jokos teillä pikkuiset valvottaa mammaa? Meillä on muutamana yönä pidetty sellaisetkin karate-treenit mahassa, että siinä on mamma mammiskellut sängyssä 02-05 keskellä yötä ja odotellut että treenit päättyisivät ;) Mulla on istukka tossa ihan edessä, mutta ei se kyllä pahemmin iskunvaimentajana tunnu toimivan :) Maha velloo kovasti liikkeiden myötä ja olo on silloin kyllä aivan ihana!!!!

Edellisen kirjoittajan ( sori nimimerkki jo unohtui) ajatus siitä pinon esittelystä joka viikon alkuun oli musta tosi hyvä... Joku sitä silloin aluksi päivitteli, mutta taisi olla hänellä (PiKi???) melko vaikea odotus...jos oikein muistan, et on sitten jäänyt koko homma... Kiinnostaisko ketään, joka kenties jo kotosalla...saikulla... tms... Itse kun teen töitä kolmessa vuorossa, niin vois toimia vähän turhan pitkällä viivellä aina se päivitys... Mä tykkäisin ainakin et siihen tulis maininta siitäkin, et minne sairaalaan on menossa synnyttämän... Monessa paikassa kun on tuo mahdollisuus valita tms...

Joulunodotusterveisin Anzi ja kaiffari 25+5

Vierailija
24/37 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin suomea täällä odottajat on? mä oon Kotkasta ja oon 26 kuten tuosta nimimerkistä voi päätellä, mun mies on 30.v. Asutaan vuokra kaksiossa, täällä Karhuvuoressa.

Juu ja tosiaan esikoista odotellaan, tässä ja raskaus on mennyt ihan mukavasti, eikä ole ollu mitään negatiivista, pelkkää positiivista. :)

Masussa poika jo riehuu kovasti, ja yöllä on kiva nukkua kun poika potkii. :)

Hyvää aamunjatkoja odottajat. :D T: Hanttu82 ja Poju 24+5

Vierailija
25/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanttu82 kyseli,mistä päin ollaan.. Minä olen Keski-Suomesta, ikä 30, kolmatta odotan, lapset 4 ja 7 ja mies kohta 33. Omakotitalossa asutaan ja viihdytään oikein hyvin. Pari vuotta tulee täyteen kuun vaihteessa.

Mä kirjotin eilen pitkät pätkät ja sit se hävis jonnekin..

Sain eilen paperit, joilla voi hakee ne äippärahat ja pakkaukset. Nyt ajattelin pakkauksen ottaa. Kauanko teillä on menny, et ootte saanu sen, ku ootte lähtettäny paperit??

Jaahas, pitäs lähteä käymään kahvilla ennen ku tulee asiakasrypäs..

Viikonloppuna vietetään perheen kesken pikkujoulua. Lapset odottaa innolla. sit suunnittelin et vois käydä katteleen vähän vauvajuttuja kaupoissa..

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

t. iiiik ja pikkuinen 22+2

Vierailija
26/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu me ollaan Vantaalta ja minä 34 ja mies 38 :) Seiskaa ootellaan, tyttöä :) kuudes tyttö. Vanhin tyttö on 15v, sit poika 13v ja loput tyttöi iältään 6, 4, 2 ja 11kk

Kuopukselle ja vauvalle tulee ikäeroo 1v2kk :) Ollaan oltu miehen kans yhdes 16 vuotta ja naimisissa 15 :) Asutaan kerrostalo neliössä ja tyytyväisiä ollaan vaikka moni ihmetteleeki et miten ihmees mahdutaan, mut sopu sijaa antaa vai miten se meni xD

Mulle äitiyspakkaus tuli todella nopeesti et ku 3.11 laitoin paprut niin 7.11 tuli päätös et kahden viikon kulues tulee pakkaus joka tuli sit jo 13.11 :) Ihanan värisiä vaatteita jne.

Onkos teil muilla kuin närästystä? Mä huomasin eilen kun söin valkosipulia niin illalla olikin sit semmonen polte ruokatorves et en tienny miten päin oisin ollu :( Onneks mulla maito auttaa ees jotenki tohon korvennukseen. Toinen josta tulee kivat olot on kahvi jos juon sitä illalla, aamusin kyl ei mitään. Onneks. Siispä ne on pois mun listalta synnytykseen asti :)

Mut hei, hyvät viikonloput kaikille!

Minni kera kuusikon ja masukki rv 25+1

Vierailija
27/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli myös sä äitiyspakkaus aika nopeesti, meniköhän siihen muistaakseni neljä vai viis päivää, siitä kun tuli päätös siitä pakkauksesta, en nyt ihan tarkalleen muista. :)

Tänään kävin ulkoilemassa, kun on niin hyvä ilma, ja on lunta maassa :)

Ei ole enää yhtään kivaa mennä kerrostalon rappusia, kolmanteen kerrokseen asti, alkaa jo olla aika rankkaa, ainakin lenkkeilyn jälkeen, no onneksi me haetaan parhaillaan seuraavaa vuokrakämppää ja meinataan hakea rivaria. Mut ei ne niin helposti vapaudu, mut kyllä tässä jaksaa odotella. :)

Hyvää viikonloppuja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 24+6

Vierailija
28/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olisi yksi pohjoisen mamma. Tarkemmin sanottuna asustellaan Sodankylässä. Oon kirjotellu alkuaikoina tänne mutta sitten se vaan jäi kun piti alkoi stressaaminen ja huoli pikkuisen hyvinvoinnista.

Multa tosiaan löytyi vasta-aineita verestä (O+) ja sen takia olen joutunut juoksemaan Oulussa lapsivesipunktiossa ja on myös seurattu veren virtauksia. Nyt oon käyny LKS:ssä seurannassa parin viikon ajan ja odottelen Oulusta soittoa että miten tästä jatketaan eteenpäin.

Synnyttämään menen Ouluun. Näin sanottiin neuvolassa ja LKS:ssä. Ei kyllä tekis mieli lähteä noin kauas synnyttämään mutta minkäs teet. Oulussa on kuitenkin paremmat valmiudet hoitaa vauvan verensiirto ym. jos siihen joudutaan.

Täällä ollaan tehty jo lista valmiiksi mitä pitää pikkuiselle ostaa. Ja se lista on aika piiitkä :D

Vierailija
29/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vielä hetken aikaa pakerrettava ja sitten onkin pikkujoulujen vuoro :-) Ihan kiva kun mennään elokuviin ja syömään niin mukava osallistua näin raskaanakin.

Hyvä idea olisi sitä listaa päivitellä. Meillä ei ole tainnut kauhean aktiivista päivittäjää ollakaan, itsekään en taida osata / ehtiä.

Me asutaan Vantaalla ja kolmas lapsukainen on tulossa. Ikää mulla 31 ja miehellä 33. Esikoinen 6 v eskarissa ja kuopus 1v11kk päiväkodissa, molemmat ovat poikia. Tulokkaan sukupuolesta ei ole tietoa (ainakaan vielä :-) Ja Kätilöopistolle olisi tarkoitus mennä synnyttämään.

Eka synnytys mulla alkoi rv 36+6 kun meni vedet aikaisin aamulla vessareissulle noustessa. Kättärille soitin ja pyysivät heti tulemaan. Eikä ollut kassia vielä pakattu, mutta hyvin siinä ehti :-) Saliin menin käyrille, sieltä odottamaan edistymistä synnyttämättömien osastolle päiväksi ja illalla taas saliin kun vähän tihentyi supistelut. Ajatuksena oli yrittää ilman epiduraalia ja ihan ok alkuun menikin mutta kun ei meinannut edetä homma niin kätilö suositteli sen ottamaan jotta saisin levätttyä ja rentouduttua jos tilanne sitten etenisi. Niin se tekikin ja aamuyöllä melkein vuorokausi vesien menosta syntyi pikkumies. 2620g ja 45 cm oli mitat.

Toinen alkoi supistuksilla aamuyöstä ja laitokselle lähdettiin seitsemän aikaan kun rupesi olemaan olo niin tukala. Olin varma että lähettävät kotiin, mutta homma oli ihan käynnissä. Epiduraalia pyysin ja vähän ennen kuin tulivat laittamaan olin auki kokonaan ja piti ponnistaa jo. Ilokaasulla siis mentiin ja poika syntyi aamupäivällä 3750g ja 50cm.

Öh, nyt en kyllä muista olikos muita juttuja.... Tervetuloa uusille munkin puolesta. Paranemisia sairastelijoille ja hyviä vointeja kaikille.

t. Mirabella ja Hilma 23+5 (tänään onkin pikkuisen nimpparit :-)

Vierailija
30/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä alusta asti lueskellellut maalismasujen kuulumisia, mutta nyt vasta minäkin osallistun.

Eli Porissa asustellaan, ja kolmatta odotellaan. Minä olen 30v, mies 38, lapset 4 ja 3, ja Satks:iin mennään synnyttelemään. Laskettuaika on 25.3. Olen ollut kotosalla esikoisen syntymästä asti, ja ajatus olis olla kunnes tämäkin lapsonen täytttää kolme vee.Kunhan nyt saadaan ensin maailmaankin.

Raskaus on mennyt melkoisen hyvin alun 7 viikon zombijaksoa lukuunottamatta. Painokaan ei ole vielä hurjasti noussut, pari kiloa, mutta nyt se nousukiito tuntuu alkaneen ja joulu vielä tulossa.

Ultrassa oltiin ja siellä kaikki hyvin ja sukupuolikin selvillä.

Ens viikolla olis neuvola ja pitäis saada ne Kela-laput, en vaan ole vielä päättänyt otanko pakkausta vai rahana. Esikoisesta otin pakkauksen, kakkosesta rahan ja nyt mieli on kiikun kaakun. Vaatteita on kyllä komeroissa edellisiltä, mutta olishan se kiva saada jotain uutta. Te, jotka olette pakkauksen jo saaneet oletteko olleet tyytyväisiä?

Synnytyksistä. Ekasta mentiin sairaalaan supistusten tihennyttyä, mutta avautumisvaihe kesti pitkään, tai tuntui siltä, eikä kylvystä eikä epiduraalista ollut apua. Ponnistusvaihe meni hyvin ja 4070g ja 52,5 cm lapsonen oli maailmassa. Kesti noin 9 tuntia.

Toinesta mentiin laitokselle vesien mentyä ja muutama tunti odoteltiin supistusten alkua. Sain epiduraalin, ja nyt se tepsi. Painontunteen ilmestyessä, sain ponnistaa ja 4250g ja 52,5cm lapsi maailmassa ja kesti noin 5 tuntia. että avoimin mielin oon menos taas uudelleen.

Mukavia vointeja kaikille!

Kupla3 22+1

Vierailija
31/37 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuonne ihan oman aloituksen esittelysivustoa varten, että vaikka nyt tänne olette laittaneet tietonne niin laittakaa myös sinne. Sieltä helpompi sitten kerätä. Aloitus nimella, Maalismasujen esittelypino.

Äiti1983 Alma 24+3

Vierailija
32/37 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupla3: Kyllä mä oon ainakin tyytyväinen tuohon äitiyspakkauksen sisältöön. :)

Nyt olis sitten vauvantarvikkeet ostettu, eli tuttipullot ja tutit mitä meillä ei vielä ollutkaan, kyllä noilla tarvikkeilla pärjää ainakin alun ja kyllähän siinä pakkauksessa tuli myös onneksi tarvikkeita, niin ei tarvinnu ostella kaikkia tarvikkeita. :) Kiva kun hoitopöydän laatikot on nyt tavaraa täynnä, mut eipä tuo mitään haittaa. :)

Oletteko te ostannu jo kuinka paljon noita tarvikkeita?

Hyvää Lauantain jatkoja kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 25+0

33/37 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, Äiti1983, kun jaksat alkaa päivittelemään esittelypinoa.:)

Tänään tuli "korkattua" pipari- ja torttukausi avatuksi. Leivottiin esikoisen kanssa vähän syömisiä kerhon pikkujouluja varten. Tulipas pitkästä aikaa niin ihana jouluntuoksu.:)

ON: Unettomuus on alkanut vaivata täälläkin (joillakin muilla oli samoja ongelmia). Lähes joka yö oon herännyt aamuyöstä 2-3 välillä ja sitten pyörinyt valveilla pari-kolme tuntia. Välillä vauva pitää hereillä jumppasarjoillaan, mut ei sekään aina tuolloin aamuyöstä hereillä tunnu olevan, että liikehdinnän syyksi voisi valvomisen laittaa. Ehkä elimistö alkaa jo nyt valmentautua yöheräilyyn. Ainakin esikoista odottaessa kävi just niin, että kun kuvittelin vähän kerääväni unta varastoon ennen vauvan syntymistä (ihan kuin se varastoon nukkuminen oiskin mahdollista...), niin vaan alkoi yöheräilyt jo muutama kuukausi ennen synnytystä. Että onpahan sitten valmiiksi naatti olo kun vauva vihdoin tulee maailmaan.

Mä olen tätä vauvaa varten ostellut kaupasta pari pientä unisex-bodya, samoin kuin kirppariltakin tarttui mukaan vähän pieniä vaatteita sekä unipussi, kun se maksoi vaivaisen euron. Esikoinen ainakin on ollut sellainen peitonpotkija, että kokeillaan nyt seuraavalle josko tuosta pussista olisi apua, jos sattuu olemaan yhtä levoton tapaus. Myös kapaloliinan olen suunnitellut hankkivani, mut en ole ehtinyt sellaisten tarjontaan vielä yhtään perehtyä. Niin ja sitten ostin pari villavaippakuorta sekä lankaa, että täytyisi viimeistään joulukiireiden hälvettyä yrittää neuloa itsekin vaippakuoria. Niin ja seisomalauta löytyi esikoista varten myöskin kirppikseltä, että sellainenkin on hankittu vaunuihin. Muuten tarvikkeita ei juuri tarvitse haaliakaan, kun esikoiselta tulee kaikki perusjutut perintönä.

Maanantain neuvolaa odottelen ihan mielenkiinnolla. Mua alkaa nykyään aina huimaamaan, jos olen vähänkin pidemmän tovin saunassa. Mietin, mahtaisko huimaus johtua verenpaineiden heittelystä? Ihan kiva päästä mittuuttamaan ne.

Leppoisaa illanjatkoa!

Nasuliini ja Skepi 22+4

Vierailija
34/37 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mies on työpaikan pikkujouluissa,puolisot ois päässyt mukaan mut ois tullu maksaan...menivät ravintolaan syömään....et kotonapa sitä sitten pojotetaan.

Unettomuutta mullakin,yksin yö heräsin jotain kymmenen kertaa,välillä siihen et vauva mellasti ja sitten ihan muuten vaan ettei varsinaista syytä ollut.

Närästää usein,varsinkin iltaisin,maidon juonti auttaa kyllä hyvin siihen.

Selkä on ihan kamala,mitenkähän ees ens keskiviikkona kykenen lääkärissä kellistymään siihen tutkimuspöydälle,kun niin on kipee,eikä ylös taho sitten päästä!!!Se on alkanut myös lonksumaan kävellessä,aamuisin varsinkin.Kamalaa...Samat vaivat oli esikoisesta,mut nää kaikki alko sillon joskus +30 viikoilla.Paremmat veret mulla nyt on kylläkin ollut,et nyt on aika vähäistä ollut tuo pyörrytys ja heikotus,eikä rautaa tarvihe koko ajan syödä.

Uusi ikävä vaiva mikä nyt on ilmestynyt on jatkuvasti uusiva hiivatulehdus,johon ei taho purra nuo käsikauppalääkkeet.Muutama hyvä,oireeton päivä,ja sitten se taas pukkaa päälle.Ja ei ole tujumpia lääkkeitä saatavilla kun näin raskaana ollaan.

Vauvalle en oo vieläkään mitään ostanut,nyt odottelen et millon saan äitiyspakkauksen.Laitoin jotain reilu viikko sitten hakemuksen.

Nyt meen laittaan tyttären yöunille ja sitten rojahdan tuohon sohvalle selälleni jotta saan taas ihmetellä et miten kummassa nousen siitä ylös!

Sunny 25+1

Vierailija
35/37 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä, öistä valvomista. Herään yöllä n. klo 1-3 ja valvon melkein aamuun. Yleensä sitten seuraava yö menee väsymyksestä hyvin, mutta sitten taas jo valvotaan.

Vauva myllää ja potkii ja mieli on aivan pirteä. Nuku siinä sitten...

Kauanko sitä mahtaa jaksaa näillä unilla töissä käydäkään?

Huojentavaa, että muillakin on samaa. Vaikken toki kenellekään toivo unettomia öitä! Miten muut yökukkujat jaksaa töissä?

Meille ei otettu pakkausta, kaikki tavarat on vielä tallella esikoiselta. 140 euroa tulee alkuviikosta tilille. Vielä on harkinnassa mitä sillä ostetaan. Jos ei muuta keksitä niin ulkohaalari ja sisävaatetta olis hankintalistalla.

Keyes on miettinyt pojan nimen valitsemisen vaikeutta. Oon ihan samaa mieltä. Vaikka saatiin ultrassa vihjaus sukupuolesta, haluan silti että molemmille on nimiehdotus. Tytölle mulla on monta nimeä, joista tosin mies ei ihan kaikkia kelpuuta ;)

Pojalle on pari "ihan kivaa", joista mies ei pidä lainkaan. Mietintä jatkuu...

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

AnniHelena rv 26

Vierailija
36/37 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo pojalle mietitty nimi valmiiksi ja myös kummitkin. :)

Mä sain ihan hyvin yöllä nukuttua, mulla vaan selkä tahtoo olla välillä kipeä, en tiedä sit että mistä johtuu. Poika yöllä vähän aikaa mellasti ja sit se nukahti isekkin. :)

3.12.2008 olis se sokerirasituskoe ja vähän se jännittää, toivottavasti siitä ei tulis kovin huono olo. Sit 16.12.2008 olis lääkäri+ultra kivaa mennä sit katsomaan poikaa pitkästä aikaa. Neuvolasta en tiedä että koska se seuraavaksi on, mutta kyllä se sitten selviää kun mä soitan neuvolaan niistä sokerirasituskokeen tuloksista niin kysyy sit samalla. :)

Hyvää Sunnuntaita kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 25+1

Vierailija
37/37 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä harkitaan, kykeneekö sitä tällä haavaa töissä jatkamaan. Kipeät supistukset on aikaste herkässä. Kai se olisi otettava erätauko. Tuntuu vaan jotenkin epäonnistuneensa, kun ei vointi ole kovin hyvä, eikä jaksaminenkaan. Ja nyt kun pitäisi olla se kukoistava keskiraskaus meneillään.

Joku puhui pyörryttävästä olosta saunassa. Itsellä oli kanssa hetki sitten vaihe, kun pienenkin saunomisen jälkeen piti nostaa jalat kohti kattoa, ettei heittänyt nurin. Ohi meni onneksi.

Yhtään hankintaa en ole tehnyt uutta tulokasta varten. Paitsi vaunut sain lainaan. Meillä pojat jo niin isoja, että lähes kaikki tavarat on pistetty kiertoon. Eiköhän tässä vielä ehdi.

Nimiasiaa moni oli pohtinut. Tuntuu, että meillä poikien nimet jo käytetty loppuun. Eikä tulokkaan sukupuolesta ole tietoa, joten molemmat olisi mietittävä.

Illanjatkoja kaikille!

Kaarna@laiva rv 22+5