Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso-vanhemmillakin kuuluisi olla omaa elämää,

Vierailija
20.01.2008 |

mutta tuntuu, joskus että omat vanhempani eivät aina kehtaa kieltäytyä, kun sisareni pyytää lastenhoitoapua. Eikä se ole harvoin. Minusta on itsekästä olettaa, että iso-vanhemmat ovat aina käytettävissä. Ikääkin alkaa tulemaan, niin eivät hekään tolkuttomasti jaksa työpäivän päätteeksi ja varmaan joskus haluavat rentoutuakin viikonloppuna. Eikä se tarkoita sitä, että eivät välittäisi lapsenlapsistaan. Tätä sisareni ei tunnu ymmärtävän. Hän jotenkin loukkaantuu...Iso-vanhemmat ovat aikanaan lapsensa kasvattaneet ja kyllä mielestäni heille kuuluu oikeus nauttia nyt kahdenkeskisestäkin ajasta. Tekisi mieleni jotenkin hienovaraisesti ottaa asia esille, toisaalta ajattelen, että pitäisikö vanhempieni itse ilmaista asia rohkeasti ja jämäkästi...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydetä ei. Toinen mummo silti inisee muille, kuinka hän joutuu aina katsomaan ja siis itse hakee esim. ulos tai heille leikkimään...

Vierailija
2/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat tosiaan sisäistäneet sen, että on OMAA elämää.

Vierailija
4/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hoitavat ja mielelläänkin lapsenlapsiaan, mutta jos joskus on este, niin toivoisin sisareni paremmin ymmärtävän, että ei aina voi mennä vain toisen tahdon mukaan.

Vierailija
5/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suoraan sanonut, että lapsenlapsissa on parasta se, että he tulevat kerran kuussa kylään ja lähtevät illalla kotiin...

Vierailija
6/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta systeemi toimii hyvin: he hoitavat lapsia mielellään, mutta eivät ole missään jatkuvassa päivystysvalmiudessa. Käytännössä he hoitavat lapsia muutaman kerran kuukaudessa.

Vierailija
7/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on ihan oikea ongelma, eikä yhtään reilua isovanhemmille. Ja jos sinä saat joskus lapsia (tai jos sinulla on jo nyt) niin sittenhän hoitoapua ei riitä sinulle yhtään kun sisko vie kaiken. Kannattaisi varmaan puhua siskolle ja lisäksi voisit puhua isovanhemmille, että olisivat jämerämpiä.

Vierailija
8/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri hyviä neuvoja kaipaankin. Itselläni on myös kaksi lasta. Tuntuu, että ei aina sitten itse viitsi paljoa apua pyytää, kun vanhemmat jo niin paljon auttavat sisartani. Täytynee ottaa asia rohkeasti esille.

Vierailija
9/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut viimeiset 2kk lapsenlastani, sillä vanhemmilla tuntuu koko ajan olevan liian kiire, stressiä, parisuhde ongelmia jne. lista on loputon. Ja nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että anelemalla anon joskos voisivat vahtia lastaan sen hetken kun käyn lääkärissä yms. En valita olen surullinen heidän puolestaan, sillä he menettävät monta ihanaa arvokasta kehitysvaihetta lapsensa elämästä. Tätäkö tämä nyky vanhemmuus on?

Vierailija
10/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minusta se on sen ihmisen oma ongelma. Tuohon ikään olisi pitänyt jo opetella sanomaan EI.

Vierailija
11/11 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmilla on pelkästään oma elämä, siihen ei näköjään lapset eikä lapsenlapset mahdu. Mua ärsyttää se, kun äitini kertoo siskoilleen " miten ihanaa on olla mummo vaikka välillä väsyttää se lastenvahtiminen" . Meidän lapset on mummolassa hoidossa ehkä kerran tai kaksi vuodessa, eikä silloinkaan yötä vaan muutamia tunteja kerrallaan. Yleensä käytetään mll:n hoitajaa, kun en jaksa kuunnella äitini selostuksia kiireistään, jos siis apua sattuisin kysymään. Mielestäni nykyisin isovanhemmat ovat niin omaa elämäänsä täynnä, ettei siihen todella kuulu lasten vahtiminen. Toista oli silloin kun itse olin veljeni kanssa kaikki lomat ja usein viikonloputkin mummolla, että omat vanhempani saivat levätä... Tämän he tuntuvat täysin itse unohtaneen.