Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat jotka ovat saaneet kaikki vauvatavaransa ilmaiseksi,

Vierailija
20.01.2008 |

jääkö heille usein käsitys siitä että jatkossakaan mikään lapsille hankittava ei saisi maksaa? Olen vain paria tällaista perhettä seurannut ja välillä jää ihmetyttämään ja ihan ärsyttämäänkin.

Toinen pariskunta hankki lapsen tilanteessa missä taloudellinen puoli li heikko. Nainen opiskelija ja mies teki ilman koulutusta todella heikkopalkkaista siivoustyötä. Omia venhempia tai sukulaisia heillä ei ollut, ja kun meitä kaveripiirissä oli useita perheitä joissa 1-2 lasta niin lahjoitettiin ja lainattiin heille vauvaa varten kaikki tarpeellinen. Tuli tietysti hyvä mieli kun sai auttaa.

Osa tavaroista lainattiin siksi että monessa perheessä kun lapsiluku ei vielä ole täysi niin itsekkästi ajateltiin että olisi kiva saada tavarat vielä takaisin tulevalla lapselle tai lapsille, kun on kerran uutena tavarat ostettu niin säilyisivät vielä seuraaville. Jokatapauksessa tuo pariskunta ei siis ole ostanut kohta vuoden ikäiselle lapselleen itse muuta kuin pari hassua vaatetta kirppikseltä. Kirppiksiä ja kauppoja kierreltyään aina valittaa kuinka paljon kaikki maksaa eikä heillä ole varaa mihinkään, kuinka onnekkaita me ollaan kun ollaan saatu (=ostettu itse palkoillamme) lapsille kaikkea kivaa ja ovat nyt jonottamassa lasten nykyisiä vaatteita ja leluja.. Kuitenkin parhaillaan mies ajaa ajokorttia, suunnittelevat auton hankkimista, uusia huonekaluja (edellisissä ei vikaa), ulkomaanmatkaa jne. Mutta siis lapselle ei voi hankkia mitään. Nyt ovat sitten yrittämässä seuraavaa lasta.

Meillä monelle vähän outo tilanne kun oltiin asennoiduttu lainaamaan noita tavaroita tälle nykyiselle lapselle, mutta nyt ne menisivätkin sitten seuraavalle ja sitäseuraavalle jne, haluavat kuulemma ainakin neljä lasta putkeen ettei tarvitsisi käydä välissä töissä. Yksi tavaroitaan lainanneista kaveri teki juuri positiivisen raskaustestin ja siitä kertoessaan totesi tälle äidille että kiva kun teidän tyttö kerkeääkin kasvaa jo ulos pinnasängystä että saadaan se meidän tulevballe vauvalle. Kaveri siihen hämmästyneenä että hän kyllä oli ajatellut että säbnky jäisi myös heidän mahdolliselle tulevalle ja antoi ymmärtää että työssäkäyvä äiti on kovin itsekäs kun vie pinnasängynkin vähävaraiselta kaverislaan. Heitti sitten perään kysymyksen että kenellä meistä muista olisi vielä pinnasänkyä varastossa heidän tulevaa lasta varten kun " Anne" kerta haluaa tältä sängynkin viedä.

Ollaan nyt muut vähän ihmeissämme ja mietitään miten saadaan pyydettyä tavaramme takaisin nyt tämän vauvan jäljiltä vaikkei itselle olisi parin vuoden sisään vauvaa edes tekeillä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä korvausvelvollisuuksia, kulumisia ja muita tämän kaltaisia ongelmia.

Vierailija
2/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoituksena)

Jos tämä perhe siitä loukkaantuu ja murjottaa niin loukkaantukoot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan sellainen olo kun itsellä oli liki tuliterät tavarat varastossa mille ei käyttöä olisi muutamaan vuoteen luvassa ja sitten toisella alspi syntyy tilanteeseen missä ei ole varaa ostaa mitään. Ajateltiin että saavat siinä tarvitsemansa tavarat lainaan ja itse aikaan takaisin tuleville lapsille.

ap

Vierailija
4/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidänhän ne tavarat ovat, joten teidän kuuluu saada ne takaisin.

Vierailija
5/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiiristänne. Kyllä sossu antaa kaikki kamat pienituloisille lapsiperheille - ei teidän tarvitse heidän elämäänsä maksaa.

Vierailija
6/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivat esim. lahjoituksena isot pinot vauvanvaatteita ja muuta pienempää mitä emme tietenkään ole takaisin haluamassa. Mutta tuollaiset pinnasängyt, rattaat, turvakaukalot, sitterit, hoitopöydät ym olisi kiva saada kun ne on aikanaan uusina ostettu ja siinä mielessä että kestäisivät kaikki lapset läpi.

Vierailija
7/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin kulumiset ja korvausasiat ovat hankalia kun tavaroita lainaillaan. Mikäli tavaroille jotain sattuu, niin pystyykö vaatimaan ystävää korvaamaan? Ja mikä hinta tavaran arvosta korvataan? Erimielisyyksiä tulee ja siinä samassa myös ystävyyssuhteet joutuvat koetukselle.

Ei kiitos lainailulle ainakin minun kaveripiirissäni.

Vierailija
8/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lainaa mitään vauvatavaroita, joko annan tai sitten myyn halvalla, mutta on inhottava antaa lainaksi hyväkuntoinen pinnasänky ja saada se takaisin hampaanjälkiä täynnä

Vierailija
9/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nyt kahden lapsen jäljiltä muutaman vuoden tauko luvassa ja usampi tuttava ja sukulainen on kysellyt tavaroita lainaksi, kaikille olen sanonut jyrkän ein. Tavarat olen katsonut läpi ja ne mitä ehdottomasti haluan säästää olen pakannut varastoon. Muut olen sitten lahjoittanut tai myynyt eteenpäin.

Eli teidän tilanteessakin olisin alunperin sanonut etten lainaa mitään, perustellut vaikka juuri sillä että haluan tavaroiden säilyvän seuraaville lapsiööe ja että jos jotain menee rikki niin korvaamisjutut on ikäviä kavereiden kesken. Olisin sitten lahjopittanut tai myynyt hänelle edullisesti ne tavarat mistä katsoisin voivani luopua.

Mutta jälkiviisaus tässäkin turhaa. Parasta varmaan että päätätte porukalla että pyydätte tavaranne takaisin ja selitätte tilanteen. Jos siitä ottaa nokkiin niin minkäs sille voi. Ottaisi varmaan siinäkin vaiheessa jos kolmen lapsen jälkeen olisit pyytämässä puhkiajettuja vaunuja uudelle vauvallenne.

Vierailija
10/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lainannut vain sellaista minkä kanssa ei niin väliä vaikken takaisin saisikaan.

Mutta muuten ymmärrän tunteen, tunnen itsekin muutaman tällaisen perheen jotka oavt alun heikkoina taloudellisina aikoina saaneet tavarat, vaatteet ymvauvalle ilmaiseksi. Sitten kun taloudellinen tilanne on parantunut on jo totuttu siihen ettei mikään saisi maksaa. Lapselle ei osteta oikeastaan mitään, vaatteet, lelut yms keräillään sukulaisilta ja kavereilta tai ostatetaan isovanhemmilla. Hölmöt isovanhemmat aikanaan menivät hankkimaan lapselle kalliit ulkohaalarit, kengät jne lahjoiksi, nyt saavat jo hommata reimatecit kolmelle lapselle! Ja siis todellakaan vanhemmat ei ole enää pienituloisia vaan ihan normaalsiti toimaantulevia työssäkäyviä ihmisiä. Harrastavat, matkustelevat, osteskelevat itselle vaatteita ja akikkea kivaa kotiin. Lapsille pitäisi vaans aada kaikki ilmaiseksi.

Vierailija
11/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli meidän pojan pinnasänky ja hoitopöytä lainassa ja kun eivät enää tarvinneet, niin soitti ja kysyi, että myykö kirppiksellä vai haluatteko takaisin???!!!! Joo, myy sä vaan se meidän pinnis kirppiksellä, niin me ostetaan sitten meidän seuraavalle tulokkaalle uusi.. Aika typeriä muuten.. Sanoin, kyllä sitten, että kiitos otetaan mielellään takaisin. :-) Enää en lainaa mitään kellekään.

Vierailija
12/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin yhden kaverin joka aikanaan valitti sitä ettei heillä ole varaa ostaa tulevalle lapselleen mitään. Lajoitin sitten tietysti keiken meiltä irtoavan vaatteen ym hyvään tarkoitukseen. myöhemmin tuli kavereiden kanssa juttua ja selvisi että moni muukin oli lahjoittanut lapseltaan isot pinot vaatteita, ihan vielä isompiakin kokoja. Mietittiin sitten että luulisi kohta jo säilytystilankin loppuvan, kunnes kirpparilla törmättiin pöytään jossa sitten myytiin meidän lahjoittamia vaatteita.

Kaverilta kun tuota kysäisi niin totesi että eihän he nyt käytettyjä vaatteita voi vauvalleen laittaa! Myyvät kaikki mitä heille on lahjoitetu ja ostavat sitten niillä rahoilla uusia vaatteita. Luetteli vielä perään sellaisia vaatteita ja tavaroita joita oli toivelistalla lahjoiksi sitten kun vauva syntyy...

Tietty saa jokainen tehdä lahjoitetuilla vaatteilla mitä lystää, mutta vähän jäi tyhmä mieli noista. oltaisiin voitu itsekin ne myydä, mutta luulin menevän parempaan tarpeeseen noin.

Vierailija
13/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olisin teidän asemassa niin pyytäisin reilusti tavarat takaisin, kosk ane onteidän. Ei siihen mitään perusteluita tarvita. Ja lisäksi ette anna enää jatkossa MITÄÄN heille lainaan. Meitä on moneen junaan...

Vierailija
14/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaaja itse tarvitsee. Me ollaan kaveripiirissä lainattu tavaroita eikä mitään ongelmaa ole ollut.

Tietysti haette ap omanne pois, jos niitä tarvitsette. Jos tämä kaveri suuttuu, niin oma on häpeänsä. Ovat tosiaan päässeet niin helpolla, etteivät luultavasti tajuakaan kuinka " pummeja" ovat.

Käskekää se kaveri töihin tienaamaan tarvike rahoja.

Vierailija
15/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako koko lasta sitten alkaa tekemään? Millä meinataan elättää se beibi syntymän jälkeen, vaatiihan sekin rahaa!?

Eräs tuttu on raskaana, kulkea raahustaa vanhoissa vaatteissaan, kun ei ole varaa hankkia äitiyskuteita. *huoh*

Vierailija
16/16 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tavarat ehti kiertää usealla, koska omien lasten ikäero on iso.

Olen itse useille tarjonnut ja joku on kysynyt tyttövaatteita lainaan.

Sitten meidän tosien lapsen jälkeen pyydettiin myös miehen sukulaiselle, jonka kanssa itse en ole tekemisissä kovinkaan paljon. Toki olin taas innolla lainaamassa, mutta en tiedä, mikä tässä kohtaa meni pieleen, koska usean karhuamisen jälkeen sain vain pienen osan takaisin plus jotain ei meidän vaatteita. Karhusin vauvavaatteita moneen kertaan, kun uskoin, ettei ne heillä enää voi koon puolesta olla käytössä. Ja koska toinen tuttumme odotti ja sai lapsen ja olisin heille vuorostani lainannut.

Sen osan, mitä sain takaisin, annoin sanoilla, etten ota takaisin, mutta tuon ensimmäisen lainaajan vahingossa palauttamat lainasin sanoen, ett palauttavat ne - ja palauttivat ja minä palautin kiitosten kera niille, jotka eivät puoliakaan meidän heille lainaamia ole palauttaneet.

Lopetin siis lainaamisen tuohn ja tiedän, että itse emme niitä enää tule tarvitsemaan. Nyt kierrätän vaatteet vain joltain osin omien lasten kesken ja sitten lähetän hyväntekeväisyyteen taikka myyn huutiksessa, jos aikaa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme