Vaihdoitteko suurempaan autoon kun tuli kolmas lapsi?
Vai mahduitteko hyvinkin normaaliin viisioviseen.
Kommentit (29)
nuorimman vaunuiän jälkeen vaihdettiin takaisin 5-paikkaiseen " normiautoon" . Sekin miksi käväistiin tila-autossa välillä johtuu siitä, että olimme silloin monta kuukautta reissussa perheen kanssa.
edelliseen ei mahtunut kolmea istuinta taakse.
esikoinen (7,5v) on istunut tähän saakka korokkeella ja se otetaan nyt pois, että sopii kaksi istuinta ja poika sinne sekaan.
Jos ns lestabussi on pakollinen, niin kolmas lapsi jää hankkimatta :)
ja kolmatta lasta odotellaan, enkä usko että pitää vaihtaa autoa isompaan vielä moneen vuoteen. Ehkä sitten, jos täytyy kuskata muitakin kun omaa perhettä säännöllisesti (esim lasten kavereita harrastuksiin tms).
Meillä oli kaksi porrasperäistä autoa (asutaan maalla, autot on pakko olla), johon toiseen ei olisi mahtunut takapenkille kolmea istuinta vierekkäin ja toiseen ei olisi mahtunut konttiin kaksostenrattaita, ja meillä sentään käytössä todella pieneen tilaan menevät ' matka' rattaat.
Toinen porrasperä vaihdettiin sitten Opel Zafiraan, joka luokitellaan tila-autoksi, mutta mun mielestä on kuitenkin aika pieni ja lähinnä suhteutettavissa farmareihin.. Ihan kätevä kuitenkin tällä lapsimäärällä, eikä sitten iske paniikki, jos vaikka neljäskin pieni ilmoittaisi joskus tulostaan.
Siis te, jotka sanotte että kolme istuinta mahtuu autoon kuin autoon.
Mahtuvatko Britax-korokeistuin, Britax turvaistuin selkä menosuuntaan ja vauvan kaukalo mihin tahansa autoon..? Eipä taida, meikäläisen kokemuksen mukaan ainakaan ;).
Kaksi isompaa oli jo siirtyneet korokeistuimille ennen kolmannen syntymää, joten vauvan kaukalo ja myöhemmin turvaistuin mahtui hyvin heidän väliinsä.
Meillä ei farmaria vaan citroen xsara, ei mikään hirveän suuri muttei kaikista pieninkään. Ei sinne kyllä kolmea turvaistuinta mahtuisi, korkoketuolit vie huomattavasti vähemmän tilaa.
Mitään pikkubussia ei haluttu. Ihan hyvin mahtuu tavalliseen autoon. Meillä jossain vaiheessa oli turvaistuin edessä ja kaukalo, korokeistuin ja minä takana, siis jos koko perheellä oltiin liikenteessä. Tämä oli kaikista helpoin matkustamisen kannalta ja vähiten tuli tappeluita.
Ajelen sillä päivisin kun mies on töissä. Toisena autona on 7-paikkanen maasturi, mutta lapsia on tarkoitus hankkia 1-2 vielä lisää.. Jossain vaiheessa :) Niin ja nyt siis kolme lasta.
Siis tarpeistahan se riippuu. Meidän edelliseen ei olis mahtunut kolmea istuinta taakse, mutta moniin " tavallisiin" kyllä mahtuu.
Me kuitenkin reissataan autolla tosi paljon ympäri Eurooppaa ja millon on mitäkin mummia ja kummia kyydissä. Toi tila-auto on ollut juuri meidän tapauksessa ihana, todellakin on tilaa ja tavaraa mahtuu hurjasti mukaan, pyöriä, rattaita jne. Eikä tarvi koskaan kuukausienkaan matkoille pakata autoa tupaten täyteen vaan tavarat on tavaratilassa ja takaikkunastakin näkyy ulos :)
Mutta jos matkustelunne on lähnnä kaupassa käyntiä ja pikkuajoja, niin ei suurempi auto ole mikään välttämättömyys.
Kolme lasta mahtui vielä mainiosti Opel-farkkumme takapenkille.
On hieman teot eri linjassa puheiden kanssa...
No en sinänsä ole, mutta mä en ymmärrä, miksi jos jossain asiassa on vähän " huonompi" niin sitten on oltava kaikessa huono. Juuri toi asenne, että jos en kierrätä, en missään nimessä saa käyttää esim kestovaippoja. Koska se on joko tai, aina olet kaikessa todella ympäristöystävällinen tai et missään.
Miksi meidän tila-auto muuten on huonompi ympäristön lämpenemisen kannalta kun edellinen farkkumme? Niiden kulutuksissa ja muissa ei ollut suurempaa eroa. Ja huom, meillä on vain se yksi auto, vaikka täällä kaikilla muilla on kaksi, yksi isälle ja yksi äidille + lapsille.
Mitä autoja muuten vertaat, malli ja vuosimalli. Sitä paitsi jos ostaa uuden auton se kuluttaa (valmistus, kuljetus Suomeen yms.)ympäristöä huomattavasti enemmän kuin jos ajaisi vanhalla autollaan kunnes se hajoaa lopullisesti.
Vierailija:
Miksi meidän tila-auto muuten on huonompi ympäristön lämpenemisen kannalta kun edellinen farkkumme? Niiden kulutuksissa ja muissa ei ollut suurempaa eroa. Ja huom, meillä on vain se yksi auto, vaikka täällä kaikilla muilla on kaksi, yksi isälle ja yksi äidille + lapsille.
Takapenkille mahtuu hyvin kaukalo, yksi tavallinen istuin selkä menosuuntaan ja turvavyöistuin.
Vierailija:
Takapenkille mahtuu hyvin kaukalo, yksi tavallinen istuin selkä menosuuntaan ja turvavyöistuin.
Takapenkillä Gracon selkänojallinen korokeistuin, Gracon logico-s kaukalo jalustalla ja Gracon cosmic naama menosuuntaan. Vähän joutuu aina kikkailemaan että saa tuon korokeistuimen vyön laitettua kiinni, kun se " mötikkä" jää kaukalon jalustan ja korokeistuimen väliin. Menee kuitenkin ilman suurempia ongelmia, eli siis mahtuu.
Toinen auto, eli Fordin Focus nielee myös kaksi selkänojallista korokeistuinta, sekä turvakaukalon. Auto ei ole farmari, joten muuten sinne ei sitten paljon tavaraa reissuille mahdu.
Lyön vetoa, että meillä tuo vanha kakkosauto saastuttaa paljon enemmän kuin diesel tila-auto. Mutta voihan sen tietysti ajatella niin, että mitä isompi auto ulkokuoreltaan, sitä pahemmat saasteet! ; )
meillä ainakin kolme istuinta mahtuu hyvin.