Tsiisus miten toi CMX voi olla teennäistä.
Ihan totta, olen siis yrittänyt nyt ymmärtää mutta koskaan ei ole kolissut. Nyt ostin levyalesta Talvikuninkaan ja just joo tää on niin tätä - yliopistopaskaa, jossa laulutaitoa korvataan nk. syvällisillä sanotuksilla. - Joo ja oon ite yliopistoni käyny niin ettei tarvii väittää ett on joku kompleksi.
En tajuu, mieluummin kuuntelen vaikka jotain teräsbetonia, jossa sentään laulaja on suvereeni.
Kommentit (29)
Ja mun mielestä Yrjänällä ei ole edes hyvä ääni!! Möreä vetoo joihinkin muttei muhun. Ainut niiden hyvä levy on Aurinko ja ehkä Veljeskunta mut sen jälkeen tulleet on yhtä paskaa. En kyllä jaksa tota aurinkoa ja veljeskuntaakaan enää kuunnella...
Ei juma et mä vihaan sitä biisiä! Eräs kaverini RAKASTAA CMX:ää mutta ei ole kuullut muita biisejä kuin ruosteen.
Mutta luulin piiitkään, että Teräsbetoni, on ihan pelleillyllä tehty bändi.
On niin tyhmiä niiden biisit. Mutta sitten luin jostain niiden haastattelun ja tajusin, että ovat ihan tosissaa :-(
Mutta on niitä muitakin kökköjä suoltavia, jotka on nostettu legendoiksi legendojen rinnalle, esim. Oasis.
Sä et sitten esimerkiksi osaa erottaa vitsiä ala kummelin sakari östermal vakavissaan tehdystä campistä. Teräsbetoni ei oo vitsi, se on ammattitaitoista campia.
ja ne lepää sen sanotuksen varassa, mutt se ei auta ku laulaja ei oo mikään ismo alankokaan.
Mikä ikinä sen biisin nimi sit onkaan...
on täysin mahdoton pidettävä. Karmeaa melusaastetta.
Minusta on aina outoa, jos jotakin syytetään tekotaiteelliseksi. Mitä on taiteellisuus? Mitä on tekotaiteellisuus?
Eikö taiteen idea ole siinä, että se tuottaa tunteita, ajatuksia?
Makuasiat on asia erikseen. On paljon rehellisempää sanoa, että " En pidä CMX:n sanoituksista" kuin syyttää sitä (tai mitään muutakaan) tekotaiteellisuudesta.
ihan tavallinen musiikin nauttija, mutta niihinhän just musiikin pitäisikin upota.
Jos bändin musiikista tykkäisi vain todella taiteelliset ihmiset, niin aika pieni ryhmä se olisi ja tulotkin sen mukaiset.
Minä tykkään CMX:stä, minuun uppoa tuollainen musiikki, enkä tunne olevani sen parempi tai huonompi ihminen. Minulle musiikki on rentoutus keino ja silloin kuuntelen sitä musiikkia joka minuun uppoa, ajattelematta minkälaisen ihmisen minusta tekee.
ja Aicha Kone. Rehellistä ja melodista.
Ruoste on perseestä ja kaikki ne hitaat ihkut hitit! Miksei jää eläkkeelle kun kaikki biisit samanlaisia?? Pelasta maailma, shamaani jee jee!
Ei, mua ei haittaa ollenkaan, jos (kun) kaikki eivät pidä CMX:stä.
Syitä on monia; ei tykätä sanoituksista, melodioista, Yrjänän äänestä jne.
Mutta edelleen... Mitä mahtaa olla (teko)taiteellisuus?
Musiikin tehtävähän on herättää tunteita... siinähän CMX on onnistunut! Toimii minun mielestäni... Johannes kastaja -ep on kova.
Ja AW:n runot on kauniita mielestäni.
Teräsbetonikin todella kolahtaa paljon paremmin kuin joku CMX.