VIIKONLOPPUA syys-04!!
Kommentit (16)
Ei ota parantuakseen Onni. Kolmatta viikkoa jo sairastaa. Eilen olin taksissa töissä ja mies sitte soitti kun olin tulossa Kuusamosta kotiinpäin (kävin siellä asti kyytillä) että soittiko meidän äiti. Mä menin ihan paniikkiin, että mikäs nyt. Onni oli mummun luona hoidossa kun mies kävi kaupungilla ja Onnille oli ihan yhtäkkiä noussu kuume 38.8 asteeseen. Valitti pääkipua ja korvia.
No mies sitten käytti lastenpäivystyksessä ja kaikki oli ok. Siinä vaiheessa lääke oli laskenut kuumeen ja Onni oli ollu ku terve. Korvatkin oli puhtaat. Vissiin jotain virus juttua..? Nytkin tuolla torkkuu 38.3 asteen kuumeessa.
Saatiin muuten jo aika sinne kitarisaleikkaukseen. Se on jo 27.2. joten tosi nopeasti päästään. Jospa se vähän helpottais tätä sairastelua ja kuorsausta. Nytkin se hengittelee tuolla tosi kiivaaseen tahtiin suun kautta ja korisee kun on niin tukossa.
Juu olin tosiaan taksia ajamassa eilen. Isälle soitti aamusella joku mies, jota se on kuskannut ennenkin sairaalasta kotiin ja taas eilen oli sitten kotiinlähdön aika sillä papparaisella. Satuttiin just siihen aikaan ajeleen Kuusamoa kohti, kun sillä tiellä sattui niitä onnettomuuksia. Seistiin autojonossa melkein tunti siinä ennen Pudasjärveä. Siinä oli sattunut se tosi paha onnettomuus ja autot oli kyllä menny melko rusinoiksi kun näin ne ohi ajaessa.
Kävästiin sitten kaverin miehen 3-kymppisillä eilen. Mentiin kaupunkiin ja juotiin siellä yhdet ja lähdettiin pois. Mentiin mummulaan yöksi ku Onnikin oli siis siellä. Väsytti ihan sikana illalla kun meinasin väen väkisin nukahtaa jo rattiin kun sinne Kuusamoon olin ajamassa... No eipä tuo eilen auttanut tähän väsymykseen vaikka sainkin 10 asti torkkua. Tänään pitää mennä ajoissa nukkumaan, rankka viikko edessä. Miten senkin nyt sitten järjestää kun tuo poika on sairaana ja töistä ei just nyt pystyis kumpikaan oleen pois...
Allille jaksamista! Minä oon ihan ehdottomasti myös sitä mieltä, että tyttö hoitoon ja itse lepäät kun olet saikulla!
Pitäsköhän vielä koittaa ottaa itsekin torkut. Ei oikein onnistunut äsken kun Onni tuli meidän sänkyyn korisemaan.
T-P
menee viikonloppu nopeasti, kun joutuu lauantain tekemään töitä. Mulla kyllä kävi hyvä säkä, sillä selvisin eilen helpommalla kuin moni muu.
Illalla sain vielä yhden kirjan luettua, jonka jo lukemisen aloitin joulun aikaan. Sain juuri yhden haluamani kirjan lainaan, joten oli pakko hoitaa tuo toinen pois alta :-) Toki niin työ- kuin kotihommia on enemmän kuin jonossa, mutta joskus täytyy ajatella huvituksia...
Jaksamista Allille - työn takia ei kannata itseään loppuun ajaa. Hyvällä omatunnolla vaan lepäät ja lepäät niin paljon kuin pystyt. Teet sellaisia asioita mistä saat hyvää mieltä ja jaksamista sairasloman aikana.
Keilin
Näin se on Ynis, kuopus on aina vauva :) Juuri yksi päivä mietin, että esikoinen oli Antsan ikäisenä jo iso poika, isoveli ja kaikki (isommilla ikäeroa 1v7kk). Antsa sen sijaan on meidän pienokainen. Välillä tuntuu, ettei ollenkaan niin iso, kuin osa muista syyslapsosista, joilla on jo pikkusisaruksia. Esikoiselle tavallaan väärin, että on aina joutunut olemaan se vastuullinen isoveli. Niin se vain täyttää viikon päästä kymmenen. Joka päivä koulun jälkeen kolaa pihan ja käyttää koiran pikku lenkillä. Tyttö-keskimmäinen sen sijaan on paljon avuttomampi ja saa passautettua meitä monessa asiassa. Tänään taasen lenkille lähtiessä sanoin Antsalle, että pue haalari päällesi, johon poika, ettei hän osaa, että äidin täytyy pukea.. (tarhassa pukeminen onnistuu mainiosti). Kysyin pojalta, josko onkohan hän ihan vauva, johon Antsa kyllä tomerasti, että ei! Hän on iso poika!
Viikonloppu meni osin harakoille, kun tein kotona työhommia. Itseäni ei niinkään häitinnyt, mutta mies on siitä käärmeissään. Viime viikolla olin pari päivää työreissulla ja nyt se sitten kostautui.
Nyt mentävä syömään. Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Saamuska♥
Eilen mun piti kirjoittaa mutta mihinkähän se päivä taas lirvahti? Nyt eka mahdollisuus koneelle perjantain jälkeen. Kiireistä on kotiäidin elämä juu ;)
Ni perjantaina oltiin syömässä oli oli just niin kivaa että! Kyllä piristää kummmasti, etenkin hyvien ystävien seura ja pieni tuulettuminen. Tätä lisää!!!
Eilen sit oli miehellä koulutuspäivä, joita nyt kevään mittaan on vähän joka toinen viikonloppu, mikä tarkoittaa että mä olen tosi paljon yksin lasten kanssa. Sitku sillä ei ole koulutuksia tekee saunaremonttia kaikki vapaa-ajat. Elikäs minä ja pojat oltiin eilen 3v liikkarissa, ulkoiltiin ihanassa räntäsateessa, tehtiin ruokaa, kahvitettiin remppamiestä joka oli töissä ja illalla saunottiin. Siinähän sitä, ei paljoo päivässä kerkiä kun on yksin lasten kanssa. Tänään mies oli taas aamupäivän saunalla mut sain onneks iltapäivään vähän omaa aikaakin tähän päivään, olin astangajoogassa puoltoista tuntia. Ihanaa, rankkaa pitkästä aikaa mutta ihanaa. Nyt mies taas vuorostaan salilla, me mennään nykyään ovessa ristiin vaan ja ohimennessä moikataan:) Mut hyvä näin, oon tosi iloinen kun saunaremppa edistyy ja ollaan saatu vähän kuntoiluun uutta potkua molemmat.
Syyspojalle kuuluu tosi hyvää, mitä nyt kiusaa välillä pikkuveljeään esim. hakkaa päähän lelulla tai tönii kumoon.... Pikkuveikallakin menee nyt ainakin yöt paremmin (kop kop), ollaan yhdellä tai kahdella herätyksellä selvitty nyt. Ainoo että sillä on edelleen sitä ihottumaa jaloissa josta kerroinkin viikko sitten. Ei olla käyty lääkärissä kun mitään akuuttia ei tunnu olevan, yskä ja nuhakin paranemaan päin jo onneksi, eikä enää kieriskele suuttuneena lattialla, mutta ellei tuo ihme näppylätauti pian häviä pitää kai meidän jossakin lastenlääkärillä käväistä. Joku ruoka-aine tod näköisesti mutta mulla ei hajuakaan mikä. Oireet tuli niin yht äkkiä ja vasta nyt 1v iässä. Hmmm, outoa.
Huomenna tulee kaveri kylään ja saunaan pitäisi päättää valot, ennekun sähkäri tulee tiistaina. Steppikin on huomenna, ihanaa, se on viikon kohokohta! Itseasiassa koko ens viikko on aika pyöritystä, kun on sovittuna kavereiden kanssa treffejä ja kyläilyjä ja sit on noita kiireellisiä saunahommia jotka pitää saada päätettyä että muut pääsee taas jatkamaan hommiaan, voi olla etten paljoo nettiin ehdi. Loppuviikolla koitan piipahtaa kun oon taas yh:na to-la, mies menee hesaan.....
Omaa napaa niin että paukkuu, vassokuud! Haleja ja jaksamista kaikille ja syyslapsille toivon LUNTA ja pian!!!
äitikuu ja pojat
luuserifiilis nimittäin. Vaikka tänään olen pessyt monta koneellista pyykkiä, järjestänyt kasan kaappeihin ja siivonnut. Ehkä tää olo johtuu siitä, etten ole ollut oikein ihmisten ilmoilla pariin päivään. Kotona ollaan kökitty. Eipä siitä pitäis ottaa ongelmaa, kun lapsetkin on tosi tyytyväisiä kotona. Kerrankin on aikaa leikkiä rauhassa kotona, tykkäävät siitä. Mutta silti on vähän hölmö olo itsellä.
Onko kukaan muuten menossa kattomaan Disneyn jääshowta? Meillä harkinnassa.
T: Ynis
Disneyn jääshow--
Olimme katsomassa kun nämä 3 isointa oli n.5v,4v ja 2,5v.Tytöt pelkäsivät.Se on aika kovaa menoa ja musiikkia lujaa.Muumi jääshow taas oli silloin oikeampi vaihtoehto.Nyt voisin nää isommat viedäkin disneyn show:un(tytöt 11v,10v,8v ja poika 6v)Mutta kun ei tule tänne turkuun,tulee turhan kalliiksi matkata helsinkiin=)
Mutta hieno varmasti on ja jos mahdollista kannattaa katsoa.On sen arvoinen kyllä!
Mulle tuli ihan epävarmuus kirjoitetaanko toi show noin...Lukihäiriö iski;-)
Minä kävin viime vuonna esikoisen kanssa ja tykkäsi kyllä. Silloin mietin, että onkohan liian pelottava. Oli tosin prinsessa-aiheinen, joten hirviöt vähemmistössä (kaunotar ja hirviö oli kyllä). Täytynee tutkia tarkemmin mitä tän vuoden show sisältää.
Sittenhän teillä on jo kokemusta!Ja rohkea muksu=)Meillä nää oli ihan peloissaan ja harmitti kun jouduttiin välillä poistumaan,rauhoittelemaan lasta/lapsia...
Silloin oli aiheena ,olisko ollut kans joku prinsessa aiheinen,mutta oli myös niitä hirviöitä...Voi kääk,miten voi unohtaa asioita näin??
Mikä mahtaa teema olla tänävuonna?Olis kyllä kiva nähdä se...
Minä hetken mietin, että varaisin meille liput mutta sitten päädyin siihen, että vasta ensi vuonna tai sitten sitä seuraavana .. Mutta tiedätkö paremmin millainen sisältö siinä on tänä vuonna? Meistä voisi ehkä saada seuraa mikäli on yhtään sopivan tuntuista sisältöä. Tyttönen ei kovin arka meillä kun ole ja aina kiinnostunut/innostunut asioista. Silti mietin, että olisiko tämä jää-show nyt se missä raja rohkeudessa tulee vastaan. Hmm. (Olisi kiva tosiaan mennä yhdessä, saisi äiditkin seuraa :) )
Mies soitteli USAsta. Oli juuri jossakin ostoskeskuksessa tappamassa aikaa. No joo-o, kuulosti todella rankalle :) Liput on kuulemma varattuna kahteen NHL-otteluun viikon aikana ... Mutta joutuu toki siellä raakaa työtäkin tekemään, ei sen puoleen. Ei mikään huvimatka kuitenkaan.
Pääsin tänään trimmijumppaan. Ai että teki hyvää. On niin ihana omistaa auttavaisia naapureita. Tyttö sai leikkiä siellä sen aikaa kun tämä mamma jumppasi. Se tekee hyvää henkiselle voinnille myös tällä hetkellä.
Huomenna mulla on siis se työterveyslääkäri. Viime yönä nukuin huonosti :( Mutta nyt ei onneksi ole paineita, kun voi ajatella että saa sitten päivällä torkkua.
Hyvää viikon alkua kaikille!
Alli
Jos vaikka ehtisi hieman kirjoitella.
Oltiin tänään matkamessuilla. Mentiin Veetin ja äitini kanssa. Veeti niin nauttii kun saa tehdä ihan omia juttuja.
Veetillä joku äiti kausi menossa. Isi ei kelpaa mihinkään. Äidin kanssa pitää tehdä ihan kaikki. Ollaankin nyt Veetin kanssa monena päivänä tehty ruoka yhdessä, käyty koiran kanssa kävelemässä ja tehty kaikkea muuta kivaa. Ihanaa kun pystyy enemmän asioita koko ajan tekemään yhdessä.
Veeti haluais tonne disneyn jää show.hun en oo vielä luvannut. Mietin että jaksaako istua ja katsoa sen kokonaa. Itse mietin tota muumi jääsatua ja Veetikin siitä innostui.
Nyt tuli vaan omaa napaa. Pikku hiljaa nukkumaan kun pääkin on kipeä.
Öttis, Veeti ja Venla
Viikonloppu pino, olkaa hyvät! Syys-otsikko on kyllä niin osuva. Huoh, mikä ilma :(
Ainakin täällä etelä-Suomessa vihmoo vettä ja tuulee - kuin pahin syksyinen ilma. Ulos ei ole asiaa. Mitä ihmettä sitä tekisi että päivä kuluisi??? Meillä neiti heräsi tosi tosi aikaisin. Mies lähti työmatkalle aamuvarhaisella, kurkkasi tytön huoneeseen ja siihen ovenavaukseen herkkäuninen tyttö sitten heräsi. Juup. Pitkä päivä edessä kahdestaan täällä.
Täytyy toivoa että neiti nukahtaisi edes hetkeksi päiväunille, saisi lepoa itsekin. Mutta turha toivo kait - päiväunet jäämässä lopullisesti historiaan meillä. Päiväkodista juuri kerrottiin, että ei tyttö sielläkään enää juuri nuku, sellaista koiranunta ehkä puolen tunnin verran.
Kun ei mulla tämän kummepaa ole, taidan poistua takavasemmalle.
Alli
Alli. Hoidahan itsesi kuntoon! Lepää ja vaadi s-lomaa just niin paljon kun tarvit! Työsi on yksi niistä, jossa tuntuu aina tulevan lokaa naamalle, teki mitä teki, joten siinä voimia tarvitaan. Ja kotona toki myös.
Mimmu k. Kyllä sinäkin totisesti olet levon tarpeessa.
Enkeli. Ajatuksissa olet. Jaksamisia!
Toivottavasti Lilli voi jo paremmin.
Jaksamisia kaikille uhmisten kanssa! Meillä uhmiksia riittää vähän joka koossa hetkittäin. Sisarussarja alkaa olla aika mainion näköinen.
Miehellä on ollu kova autokuume ja itekin totesi mun olevan oikeassa, et hän on yhden asian mies eli ei paneutuu asiaan huolella, mutta siihen tahtoo mennäkin kaikki aika ja energia. Kun sai selville, millaista autoa haluais, kaikki tuntu menevän käsistä ennen kun ehdittiin tarpeeksi selvittää, laskeskella... joten päätyi eilen illalla soppimaan kaupat näkemättä autoa ja tänään ovat ajelleet isäni kanssa Lohjalta autoa hakemaan. Tosi pitkä reissu ja vielä kun isä on jo aamuvarhaisella ollut navetassa ja iltanavetta taas menee myöhään. Mies jääkin sinne avuksi, kunhan nyt pääsisivät perille ensin.
Me oltiin äitini synttäreitä juhlistamassa ja siskoni poikansa kanssa oli myös käymässä, joten siinäpä päivä vierähti. Kohta täytyy mennä tekemään kotihommia. Joka paikka tuntuu vetävän retua, kun eilenkin tehtiin pikalähtö Lapualle. Piti mennä Tervajoelle autoa kattomaan, mutta kun se peruuntui, lähdettiin reissuun kuitenki.
Mun ompelukset on vieny myös aikaa muulta. Tosin hetkittäin on ollu niin hyvä mieli, t oon sitten jaksanu muutenki järjestellä paikkoja. määräänsä enempää ei vaan jaksa eikä kerkeä kuitenkaan.
Täällä on satanu vuorotellen vettä ja räntää. Maisemat on tosi ankeat. Ei juurikaan lunta ja vesi seisoo pelloilla Ja teillä kuitenki jäätä paikoitellen.
Laittakaahan kuulumisia ja pitäkää itsestänne huolta!
T@hti
Pakko kertoa uutinen. Esikoisen maitohammas lähti irti!!! Maanantaina ois ollut se hammaslääkäri. Tyttö söi aamulla xylidents-pastillia ja siihen oli hammas tarttunut.
Kehtaanko kertoakaan meidän päivästä tänään. Mua on nimittäin nukuttanut aivan hulluna koko päivän. Olin eilen vanhempieni ja veljeni kanssa syömässä. Ateria oli joululahja vanhemmille. Oli yllättävän kivaa ja veljen kanssa jatkettiin iltaa vielä parin kaverin kanssa. Eli eilisellä varmaan osuutta asiaan, mutta en voi käsittää, etten ole minkäänlaiseen krapulaan herännyt, vaan nukuin täysillä yön ja vielä aamullakin pitkään. Aamupäivällä siirryin sohvalle lasten kanssa, mutta siinäkin nukuin koko ajan iltapäivään saakka. Mietinkin, että rentouttikohan toi yllättävän sorttinen eilinen ilta viimein niin hyvin, että alkoi niin kauheasti unettaa eikä mikään metelikään häirinnyt unta. En edes pode huonoa omaatuntoa, vaan innoissani annoin itselleni luvan nukkua. Kerrankin kun ihan aidosti nukutti!
Esikoinen oli heti vienyt hampaan tyynyn alle. Täytyy muistaa vaihtaa se kolikkoon yöllä. Hammaskeijua kovasti odottelee.
Nyt täytyy mennä rauhottamaan lapsia. Ovat niin tyytyväisenä leikkineet tänään. Syyslapsonen jossain vaiheessa mökötti jostain, meni yläkertaan ja oli nukahtanut sinne lattialle. Siis päiväunia nukkui kerrankin. Nyt kauhea riehuminen päällä...
Hyvä, että esikoisen hammas lähti pois vaivaamasta! ja hienoa, että oot saanut nukuttua! Toivotaan, että unta riittää yöllekin.
Täällä jännään kaveria, joka on synnärillä. Aamusta oli jo tehny lähtöä ja iltapv tuli viesti, et pitkissä kantimissa tuntuu olevan, mutta sitten ei oo kuulunu mitään.
Mies ja auto tuli kotiin. Nukuin viime yön tosi huonosti, kun murehdin pitkää ajomatkaa ja huonoa säätä.
T@hti
T@hti, kiitos, nukuin kyllä yönkin aika hyvin. Pari kertaa heräsin johonkin, mutten jäänyt pyörimään hereillä. Että kummasti on unta riittänyt!
Koira sai jonkun ahdistuskohtauksen yöllä. Se oli yksi heräämisen syy. En tiedä mitä oli, mulle tuli ekana astmakohtaus mieleen. Meni muutamien hengenvetojen jälkeen ohi, mutta sitten vielä pari kertaa veti henkeä kovin ahdistuneesti. Joskus on ennenkin saattanut pari hengenvetoa tulla tollasta, mutta nyt se selkeästi kesti jonkin aikaa. Toivottavasti ei tule mikään toistuva vaiva.
Lapset suloisesti makoilee sohvalla ja kattelee lastenohjelmia. Mulla on hirmu ylpeä olo esikoisesta, kun toinen on jo niin iso tyttö, että hampaat lähtee ja eskariinkin menee. Tuntuukohan syyslapsi aina mun vauvalta ja pieneltä, kun on perheen kuopus kuitenkin:)