Vahvista viihde-kestotilaus. Vastaa KYLLÄ jne... puh 17266
Onko muille tullut tekstarina kännykkään otsikon viestiä. Lähettäjänä näkyy vielä http://wapimo.com.
Mä en tietenkään ole tilannut mitään viihde-kestotilausta. En siis aio myöskään lähettää tuota stop -viestiä ko. numeroon.
Mietin vaan, että yrittääkö ne nyt periä multa jotain maksua, kun en vastaa mitään? Onko kenellekään tuttu huijaus-viestijuttu tämä?
Kommentit (49)
Joo joudun maksamaan 120€ noista viesteistä ja en siis ole tilannu mitään enkä aijokkaan
Poika katsoi youtubessa videon, missä neuvotaan samaan ilmaista rahaa peliin ja loppujen lopuksi tämä johtaa näihin wapimo.com osoitteen palveluun. Täysin huijaus sivusto ja ilmoitin asiattomasta videosta youtubeen ja yritän selvittää operaattorin kanssa asiaa. laskua tuli 100 euroa ja menee suoraan puhelinlaskusta. Olisi mielenkiintoista tietää, onko kukaan saanut selvittyä asiaa ja saamaan rahoja takaisin.
Ottakaa yhteyttä kuluttajansuojaan että edes virnomaiset olisi tietoisia asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa yhteyttä kuluttajansuojaan että edes virnomaiset olisi tietoisia asiasta.
Tein asiasta rikosilmoituksen. Rahat varmaan menee, mutta pääsia olisi, että tällainen toiminta saataisiin poistettua ja loppumaan.
Eivät nämä lopu. Aina tulee uusia. Kaikki sähköpostit missä kerrotaan sinun voittaneen jotain, maksat vain 1-2€ ja sen jälkeen veloittavat kortiltasi vaikka mitä. Näihin auttaa kortin sulku jos on sattunut haksahtamaan. Etenkin vanhukset ja nuoret ja lapset ovat vaarassa. Aina joku haksahtaa, siihen se perustuu. Raivostuttavimpia ovat nämä älykkyystestit tai kyselyt tai ilmaiset pelirahat tarjoajat, joiden sivuilla on jossain kätkettynä suostumus jatkuvaan sitoutumiseen, jolloin laskuttavat puhelinfirman kautta. Usein ovat Hollannissa tai Tanskassa, ja yhteyttä ei mahdoton saada eikä laskutusta loppumaan. Roistofirmoille eivät operaattoritkaan mitään mahda. En tiedä, pitääkö vastata stop vai olla reagoimatta. Itse olen vain poistanut viestit. Enkä koskaan vastaa mihinkään mielipidetiedusteluihin lehtien nettisivuilla tai Facebookissa tms. Kauhea vaiva tehdä rikosilmoituksia, ilmoittaa kuluttajansuojaan ja tapella näiden piilossa olevien firmojen kanssa. Moni ei siihen edes pysty. Vuosia sitten vastasin johonkin tietokilpailuun ja joka viikko tuli puhelimeen uusi kysymys, joka maksoi 8€. Muistan vain, että oli kova työ tapella irti siitä.
Myös kaikki ihmetestit, ”kuka olit edellisessä elämässä” ym. aiheuttavat vain roskapostin lisääntymistä. Näiden takia ei voi kohta luottaa rehellisiinkään viesteihin, kun puhelimet ja sähköposti ovat pullollaan roskaa ja huijareita. Sen olen oppinut, että netissäkään mikään ei ole ”ilmaista” vaikka niin luullaan. Johonkin algoritmeihin tietojasi aina kerätään.
Kyllä tässä tulee sellainen ymmärrys, että tällainen kirjaimellinen huijaaminen/kusettaminen on aivan laillista, vaikka kaikki rikosmerkit täyttyvät. Rikosilmoitus on helppo tehdä ja jos ihmiset tekisivät enemmän asiasta ilmoituksia, niin poliisin olisi pakko puuttua asiaan. Yksittäisissä ilmoituksissa todennäköisesti tulee vain olankohautus ja että ei voi mitään.
Ottaa periaatteellisesti sen verran asia päähän, että olen valmis tähän satsaamaan, jos poliisilta tulee asiaan kiinnostusta.
Tässä pitää kyllä nostaa hattua, jotka tällaisen ovat kehittäneet, että aika fiksusti ja pitkälle mietitty kusetus ja hyödynnetään nykypäivän tekniikka ja kanavia ja ilm. lain puitteissa mennään. Firmat myös jossain ihan muualla kuin suomessa, niin vielä vaikeampi puuttua. Ihmiskauppa ja huumebisnes on tietty hieman tärkeimpiä ja vakavampia eu tason juttuja kuin muutaman euron txt kusetukset...
Minä sain tämmöisetä Netsmart International Limited puhelimeen että olet voittanut ibadin. Yritin sitä pois siitä niin nyt minulle tuli telian lasku ja siinä on 21e tämmöisestä 8 viestistä laskua. Soitin Telialle mutta henkilö ei osannut sanoa muuta kuin laittaa stop viestinä tälle firmalle. niin tein. saa nähdä tuleeko lisää laskua seuraavaan telian laskuun. kehotti myös soittamaan kuluttajaasiamiehelle tästä asiasta. Onko muille tullut tämmöistä??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä tulee sellainen ymmärrys, että tällainen kirjaimellinen huijaaminen/kusettaminen on aivan laillista, vaikka kaikki rikosmerkit täyttyvät. Rikosilmoitus on helppo tehdä ja jos ihmiset tekisivät enemmän asiasta ilmoituksia, niin poliisin olisi pakko puuttua asiaan. Yksittäisissä ilmoituksissa todennäköisesti tulee vain olankohautus ja että ei voi mitään.
Ottaa periaatteellisesti sen verran asia päähän, että olen valmis tähän satsaamaan, jos poliisilta tulee asiaan kiinnostusta.
Tässä pitää kyllä nostaa hattua, jotka tällaisen ovat kehittäneet, että aika fiksusti ja pitkälle mietitty kusetus ja hyödynnetään nykypäivän tekniikka ja kanavia ja ilm. lain puitteissa mennään. Firmat myös jossain ihan muualla kuin suomessa, niin vielä vaikeampi puuttua. Ihmiskauppa ja huumebisnes on tietty hieman tärkeimpiä ja vakavampia eu tason juttuja kuin muutaman euron txt kusetukset...
Sain loppujen lopuksi rahat takaisin, mutta en ole vielä perunnut rikosilmoitusta. Eli kannattaa ehdottomasti käyttää aikaa asian selvittelyyn ja tehdä rikosilmoitus ja yrittää tavoittaa palvelun tarjoaja. Ilmeisesti näiden takana on ihan laillinen firma ja ko tekstiviestipalvelu ei itsessään ole laitonta toimintaa.
Autoin juuri ystävääni telehuijauksessa ”Netsmart International Ltd (yhtiön kotipaikka Kypros)”. Firma huijaa ihmisiä viestin numero 17266 kautta. Puhelinlaskulle tulee 4,03 euroa maksavia viestejä muutaman sekunnin välein muutamana päivänä kuukaudessa vähintään 100 euron edestä kuukaudessa.
Jos olette joutuneet vastaavan teleoperaattorin kautta tapahtuneen huijauksen uhriksi, googlatkaa: operaattorin vastuu kkv ja toimikaa ohjeiden mukaan eli kirjallinen valitus operaattorille. Laskua ei pidä maksaa.
i canceled my subscription from November why i should pay until now
. i sent message to 17266 i wrote stop Z4A
, PLEASE I DO NOT IT
Sain alkuun viestin 08490441543 tuollaisesta numerosta. Viestissä lukee "-mun numero-, sinut on mainuttu tassa kuvassa http://alaw.co/-----" avasin ton linkin. Sieltä tuli joku surkean näkönen sivu. Siinä oli prisman logo. Heti perään tuli viseti numerosta 17266. Viestissä lukee"Vahvista viihde-kestotilaus. Hinta 25E/kk. Lopetus:viesti STOP Z4A numeroon 17266. internet: http://allz.co/----. Vastaa OK jos haluat tilata palvelun. Sailyta tama viesti."
En ole vastannut mitään. Mitä suosittelette että teen? Kannattaako vain unohtaa? Tänään on vielä sunnuntai joten en ole kerennyt kysellä DNA:lta tietoa laskusta yms.
kyllakylla kirjoitti:
Sain alkuun viestin 08490441543 tuollaisesta numerosta. Viestissä lukee "-mun numero-, sinut on mainuttu tassa kuvassa http://alaw.co/-----" avasin ton linkin. Sieltä tuli joku surkean näkönen sivu. Siinä oli prisman logo. Heti perään tuli viseti numerosta 17266. Viestissä lukee"Vahvista viihde-kestotilaus. Hinta 25E/kk. Lopetus:viesti STOP Z4A numeroon 17266. internet: http://allz.co/----. Vastaa OK jos haluat tilata palvelun. Sailyta tama viesti."
En ole vastannut mitään. Mitä suosittelette että teen? Kannattaako vain unohtaa? Tänään on vielä sunnuntai joten en ole kerennyt kysellä DNA:lta tietoa laskusta yms.
Soitin DNA:lle. He laittoi estot päälle kaikkiin maksullisiin palveluihin. Sain tässä pari päivää takaperin laskun ja se oli normi hintainen, eli jos tulee tämä viesti "Vahvista viihde-kestotilaus. Hinta 25E/kk. Lopetus:viesti STOP Z4A numeroon 17266. internet: http://allz.co/----. Vastaa OK jos haluat tilata palvelun. Sailyta tama viesti." ÄLKÄÄ TEHKÖ MITÄÄN!! Lycka till
Tämä kävi minulle myös. Olen huolissani siitä, että aiheutuiko alkuperäisessä +655005978 numerosta tulleessa viestissä olleen linkin klikkaus mitään tietoturvaongelmaa. Onko muille tullut mitään vakoiluohjelmia, viruksia tms kännykkään? Tein jo tietoturvatarkastuksen ja se ei havainnut mitään, mutta ainahan ne eivät heti tule esiin.
Minulla myös linkin kautta päätyi sivulle jossa oli Prisman logo ja heti perään pukkasi numerosta 17266 viihdekestotilausviestiä. Älysin olla lähettämättä tekstaria takaisin, mutta inhottaa kun taas keksivät uuden tavan ottaa kohteekseen. Parin vuoden sisällä on jo varastettu identiteetti ja pankkikorttitiedot, enää ei kännykkääkään sitten meinaa uskaltaa käyttää. Nice.
Voiko tuota numeroa laittaa estoon etukäteen?
Soitin vielä DNA:lle ja otin varmuuden vuoksi heiltä kaiken viihdekäyttöön liittyvien mobiilimaksujen eston, niin että HSL-matkaliput yms pystyy vielä kuitenkin hankkimaan mobiilisti. Kuulemma huijausviestit aina menee viihde-kategoriaan joten sen eston pitäisi riittää.
Omalla kohdalla viruksia ei vielä ole näkynyt mutta hirvittää kyllä vielä käyttää esim. verkkopankkia kännykällä, kun vaara kuitenkin on että joku vakoiluohjelma on saattanut pesiytyä. Ei auta kuin kokeilla ja katsoa mitä käy.
Minäkin sain laskun 124e. Olen nyt ollut yhteydessä teliaan ja kuluttaja asiamieheen. Saas nähdä miten tilanne etenee. En ole avannut minkäälaista tiliä tuohon firmaan.
Meille kanssa tuli laskua tuolta, laitoin viestiä "'customercare.fi@netsmart.com.cy'", Telia ei ota kantaa, mitenkään tuohon, he ei toisaalta ole mitään väärin tehnytkään.
Ilmeisesti ainut tapa saada rahat takaisin on laittaa sähköpostia Netsmart:lle.
Olisi kiva tietää kun joku oli saanut rahat takaisin, niin miten ?
Kyllä