Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri suuttui, kun kovassa rahapulassani myin hanen antamansa lapselleni lian pienet vaatteet. Antoi lahjaksi, ei siis mitaan omia vanhojaan.

Vierailija
18.01.2008 |

Miksi en olisi saanut niitä mydä, kun rahaa ei ole latiakaan? Ei meillä ole pahemmin ollut varaa ostaa lapsillemme itse uusia vaatteita. Kaikki uudet on saatu lahjaksi ja itse ollaan ostettu käytettyinä ja käytetty loppuun asti ja sen jälkeen roskiin.

Mikä siinä olisi ollut sitten jotenkin jalompaa, että olisin laittanut vaatteen UFF-laatikkoon ja sitten joku olisi ostanut sen samaan hintaan kuin nyt, mutta vain UFF olisi ottanut rahat välistä ja edelleen auttanut sitten jotain tarvitsevaa hiukan pienemmällä summalla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaverisi halusi lahjoittaa lapsellesi kerrankin uusia vaatteita, jos ne olivat liian pieniä ne olisi varmaan voinut vaihtaa kaupassa kuittia vastaan sopivan kokoisiin.

Vierailija
2/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ne sitten omille lapsilleni, kun he saavat lapsia :).

Ihanaa oli, kun äitini kaivoi kaapeistaan minun vanhoja vauva-ajan vaatteita, kun sain oman esikoiseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

än.

Eli: Kannattiko olla idiootti?

Vierailija
4/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet saanut jonkun tavaran lahjana, niin etkö silloin ole sen tavaran omistaja? eri asia, jos saat taas tavaran lainaan, silloin ko tavara on palautettava takaisin omistajalleen...itsekkin olen ostanut kummilapsille uusia vaatteita ja heidän äidit ovat myyneet ne sitten pois kun ei ole enää käyttöä. ihme kaveri sulla.

Vierailija
5/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin esikoiselle lahjaksi vaatteita, leluja yms. ja osa ollaan kyllä ihan surutta myyty kirppiksellä. Nyt kyllä harmittaa yksi leikkimatto, kun tuli myytyä, mutta saahan noita sitten uusia jos tarttee.

Vierailija
6/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

än.

Eli: Kannattiko olla idiootti?

Vierailija
7/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No, mä aion säilyttää AINAKIN ne vaatteet, jotka lapseni ovat saaneet lahjaksi.

Annan ne sitten omille lapsilleni, kun he saavat lapsia :).

Ihanaa oli, kun äitini kaivoi kaapeistaan minun vanhoja vauva-ajan vaatteita, kun sain oman esikoiseni.

Eli jos sulla ois rahat niin finaalissa, ettei ruokaan ois varaa, niin silti vaan säilyttäisit edelleen niitä vaatteita?

Hienoa miten ihmiset osaa nykyään asettua toisen asemaan...

Vierailija
8/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietty ap itse ratkaisee mitä niillä tekee, myykö, anttako eteenpäin vai pahimmassa tapauksessa laittaisi roskiin, ei minusta ole edes velvollinen kertomaan mitä teki vaatteilla, jos ei kerta enää lapselle mahdu... ei ymmärrä mitä ongelmaa tässä on.

Olenko siis tilivelvollinen niille kaikille ihmisille jotka on ostanut meidän lapsieel vaatteitaa, kun ei mahdu enää, että mitä teen niille??

Vierailija
9/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä päästäisi rahoja niin finaaliin!

T: se joka säästää lahjaksi saadut vaatteet

Vierailija
10/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinä jolla omituinen nimimerkki:

Kuten sanottu, joidenkin aivokapasiteetti ei riitä empaattiseen ajatteluun.

Vierailija
11/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
12/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun asiasihan tuo oli vaikka olisi uudetkin olleet, toki olisin pyytänyt vaihtoa suurempiin.

Myöhemmin sanot että olikin jo vanhoja käytettyjä nuo myydyt vaatteet.

Olen minäkin pistänyt kiertoon lasteni saamia vaatteita ja teen niin edelleenkin. Meidän kaappeihin ei mahtuisi mitään tällä hetkellä käytettävää vaatetta jos olisin säilönyt kaikki vauvasta ajasta lähtien.

Turhasta kaverisi on suuttunut, todellinen syy lienee jotain muuta.

Vierailija
13/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika kummallinen. Minä olen ainakin myynyt lapsien saamat vaatteet pois. Ei oo tilaa säilyttää niitä. Eikä kukaan oo vielä siitä suuttunut.

Vierailija
14/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa ap:lle: Tottakai ap myypi vaatteet, jos niin haluaa. Mutta itse haluan säästää lapsilleni. Mua ei ainakaan haittaisi, jos ystäväni möisivät minun ostamiani lahjavaatteita eteenpäin, jos näin haluaisivat. Itse en niin tekisi.

Vierailija
15/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulisin tälläiseen ketjuun kehuskelemaan kuinka mä ainakin säästän kaikki Nico-Petterin vanhat paskavaipat oksurätit tuleville sukupolville <3<3<3<3<3

Vierailija
16/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin myyn itsekkin. Tai sitten annan eteenpäin. En todellakaan rupea säilyttämään kaikkia lahjaksi saatuja vaatteita! En näe sellaisessa todellakaan mitään järkeä. Enkä usko että lapseni niitä enää omille lapsilleenkaan haluaa päällensä laittaa.

Vierailija
17/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaksi saadut vaatteet on erikoisia ja nättejä, osa myös itsetehtyjä! Totta kai säästän, kun kerran haluan säästää. Tällä yhdellä nimimerkillä on nyt jotain vaikeuksia tajuta tätä asiaa. Voi kun surullista.

Vierailija
18/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse myyn kans joitakin vaatteita ja lahjaksi saatuja lelujakin jos enää ei ole tarvetta, mutta en kyllä lahjan antajalle sitä paljasta, jotta ei tule turhaa pahaa mieltä (oli aihetta tai ei)

Vierailija
19/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse annan hyväähyvyyttäni tavaraa ilmaiseksi pois, en tykkäisi kuulla, että tavaran saanut alkaa tienata rahaa samaisella tavaralla. Totta tietysti on, että olen itse tavarasta luopunut, eikä se tietysti ole enää omaani; kyse on vain mielestäni vain käytöstavoista.

Vierailija
20/24 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse myyn kans joitakin vaatteita ja lahjaksi saatuja lelujakin jos enää ei ole tarvetta, mutta en kyllä lahjan antajalle sitä paljasta, jotta ei tule turhaa pahaa mieltä (oli aihetta tai ei)