Milloin luunapit vapautetaan rikoslaista? Huooh!
Eihän nykymenetelmillä saa kasvatettua KUNNON kansalaisia. Vellihousuja, itsekkäitä, paskiaisia, vapaakasvatuksen tuloksia näkee jo nyt.
Sillon kun minä olin pieni, sain taatusti luunappeja ja siinä se kuri vaan parani.
' joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee'
Kommentit (7)
Vierailija:
Eihän nykyään työntekijätkään osaa mitään kunnolla, työmoraali heltynyt. Ehdotan, että palkkaamme näitä piiskan kanssa valvovia ihmisiä tsekkaamaan, että ihmiset tekevät työnsä kunnolla. Kunnon sivallus auttaa muistamaan, missä mennään!
Kun olin lapsi, minua kuritettiin fyysisesti ja mitään hyviä muistoja ei asiasta ole jäänyt. Itse pyrin toisenlaiseen vanhemmuuteen. Keskustelevampaan ja sellaiseen, jossa aikuinen kykenee osoittamaan auktoriteettiinsä muutoin kuin satuttamalla.
Mitä se lapsi siitä oppii? Että väkivalta on ok? Pienempiään saa hakata? Lapsilla ei ole oikeutta elää omassa kodissa ilman pahoinpitelyä? Yleensä luunapit kohdistetaan niin pieniin lapsiin, jotka eivät edes oikeastaan kieltoja tajua. Vain siksi, että vanhemmat ovat liian laiskoja KASVATTAMAAN lapsia. Helpompi alistaa, sortaa ja pahoinpidellä.
Vaikka aloitus olikin kömpelö, ei tämä aihe oikeasti vanhene kai koskaan. Valitettavasti. Kutoselle nostan hattua, oma äitini teki onnistuneesti samoin :) Ei luunappi varmaan joo lapsen elämää lopullisesti tuhoa, jos hän muuten saa kasvaa tasapainoisessa ja rakastavassa kodissa. Mutta ei siitä ainakaan mitään hyötyäkään ole, miksi ihmeessä lasta siis pitäisi tahallaan satuttaa? :O Ja aika harva jatkuvasti lapsiaan nippaileva äiti/isä on muutenkaan kovin kummoinen kasvattaja...
Mutta kerron tässä vielä kuitenkin, että ei ole helppoa muuttaa sukupolvien " kasvatustapaa" . Välillä joudun menemään toiseen huoneeseen, että en toimisi kuten äitini ja isäni aikoinaan. Kurituksen malli on jossain " selkäydintasolla" ja ponnahtaa todella helposti mieleen. Monesti ajattelen, että tässä vaiheessa minulle olisi annettu tukkapöllyä jne, mutta minä en toimi niin.
Yritetään siis olla järkevämpiä kuin vanhemmamme = )
Sepä se, se on tosi vaikeaa. Just sen takia nostakin sulle hattua! Oma äitini kasvoi myös perheessä, jossa ei volyymeja tai edes fyysistä satuttamistakaan karteltu. Silti/siksi meistä hänen lapsistaan yksikään ei ole koskaan joutunut pelkäämään omaa äitiään. Kuri oli tiukka, jopa tiukempi monissa asioissa kuin monella kaverilla, mutta sen pitämiseen riitti oikeastaan aito kunnioitus. Vanhempien sanaa oli helppo uskoa, koska he osasivat kuunnella ja jaksoivat perustella asiat sortumatta yhtään lässytykseen tai muuhun, mistä täällä vouhkataan. Sekä säännöistä että lupauksista pidettiin perheessämme kiinni.
Nyt on helppo yrittää jatkaa samaa linjaa, tai ainakin se on paljon helpompaa kuin äidilleni aikanaan. Olenkin nostanut hattua äidilleni etenkin nyt, kun itselläni on pieniä lapsia. Uskon, että sinunkin lapsesi kiittävät viimeistään aikuisina sinua tuosta tsemppauksesta :)
Eihän nykyään työntekijätkään osaa mitään kunnolla, työmoraali heltynyt. Ehdotan, että palkkaamme näitä piiskan kanssa valvovia ihmisiä tsekkaamaan, että ihmiset tekevät työnsä kunnolla. Kunnon sivallus auttaa muistamaan, missä mennään!