Varastaminen työpaikalta
Kommentit (135)
Teki tosiaankin mieli varastaa töistä, kun pomo tekee sitä tahallaan, että ensin jättää reagoimatta lähettämiini viesteihin, sen jälkeen kun teen sen, mitä olen viesteissä ilmoittanut, onkin hän yhtäkkiä toista mieltä ja sanoo sen sillä lailla vittumaisesti virnuillen, että etkös tiennyt että tämä pitikin olla näin ja sitten, kun sitä on ihan häkeltynyt, hymy vaan leviää naamalla ja tekee lisää vittumaisia juttuja jonka jälkeen sitä onkin itku kurkussa ja pomo voi enkelimäisesti ihmetellä, että miksi olen töissä jos on niin paha olla, missä psykologilla luulen olevani, että ei kellään muulla täällä ole noin paha mieli tai pakko olla jos ei kestä.
En kuitenkaan halunnut vaikeuksia itselleni vain tämän paskapään takia, joten otin alemman pomon luvalla työtarvikkeita mukaan. Vittuako niistä ite mitään maksaisin, näillä "liksoilla" jolla on varaa korkeintaan pyyhkiä perse.
Pomo puolestaan tarvitsisi todellista apua narsismiinsa ja henkisiin ongelmiinsa. En tajua miksi vieläkin olen tuolla hommissa...
Varastin nuorena rahaa.
pomoni lupasi tietyn palkan ja kun palkkapäivätuli, hän ilmoitti tulleensa toisiin aatoksiin ja oli maksanutkin vähemmän.
otin päivittäin 50 mk kassasta erotuksena.
kesäkuun lopussa ei ollut helppoa etsiä uutta työpaikkaa loppukesäk
Seuraavaksi ksäksi en mennyt vaikka pyydettiin.
Nykyisessä en mitään. Otan omia henk koh kopioita ehkäyhden per joka toinen kk mutta soitan kerran viikossa oman puhelun.
Teen päivittäin10-30 min imaistaylityötä, joten ollaan sujut
Selvää rahaa aina. Ravintolassa ei ollut viinikassaa, vaan itse haettiin pullot kaapista mitä tarvittiin.ja sitten illalla olisi pitänyt ne koneelle laittaa. Kyse oli siis litran snapsipulloista ja vodkapulloista, joista sitten kaadettiin asiakkalle se snapsu ja laskutettiin tietysti hinta.
Kävi vaan niin, että se litran pottu tuli kyllä myytyä ja rahatkin kaikilta asiakkalta saatua, mutta itse pulloa en tullut juurikaan bongattua koneeseen. Aina välillä mallin vuoksi jonkun ja sitten silloin kun kollegat kyttäs että "sähän hait sen aalborgi pullon aamupäivällä, missä se on?"
Niin kyllä teki kaikki muutkin. Kaikilla tarjoilijoilla oli minkkiturkit ja baarin jätkillä kaikilla uudet veneet. Jännä juttu.
No onneksi on niin mukava pomo että useimmiten kysymällä saa...
Wc-paperia, sakset, kyniä/tusseja, paketti palasokeria..
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku varastaa pesupulveria?
Ei kait kaupasta sitäkään ilmaiseksi saa?
Vierailija kirjoitti:
No sillon kun olin tetissä kaupassa niin alko vituttamaan palkaton työ niin varastin lähinnä limuja sieltä. en paljoa mutta varmaan 20e edestä.
Ja jäit varmasti kiinni. Itse olen kerran varastanut pienen teippirullan :D
En mitään. Teen muutenkin pari päivää viikossa etätyötä, ja työmatkoja, niin työvälineitä saa luvan kanssa ottaa töistä: kyniä, kansioita, muistitikkuja jne. ja oma firman luottokorttikin mulla on. Ne on työntekoa varten.
Olen ollut työpaikassa, jossa työntekijä varasti. Ihmettelimme työntekijöiden kanssa, kuinka sillä aina on varaa tilata jotain ja silti valitti rahapulaa. No selvisihän se, kun esimies alkoi ihmetellä kasvavia varaston heittoja. Varastossa oli vähemmän kamaa kuin piti olla. Pisti porukan seurantaan valvontakameroilla. Kaveri löi asiakkaan maksamat ostokset kassaan, mutta poisti tapahtuman myöhemmin -rahat omaan taskuun. Sitä se ei tajunnut, että kuitin ja tapahtuman poistamisestakin jää jälki muistiin. No kaveri jäi yksi aamu verekseltään kiinni, potkut tuli ja rikossyytteet sitten perään, kun kaikki käytiin läpi. Tuhansista euroista oli kyse.
Varastaminen ei kannata.
Tein aikoinaan kakkostyönä konttorisiivouksia. Niinpä yhdestä arkkitehtitoimistosta löytyi varastohuone, jossa oli mm. valtava määrä keksipaketteja, eri laatuja. Kerran sitten otin mukaan tarpeeksi ison kassin ja latasin varastosta kotiin vaikka mitä. Kahvia, teetä, hapankorppuja, keksejä, suodatinpusseja jne jne. Tämän tein säännöllisesti noin kerran kuussa. Sain hyvät varastot kotiin. Tämä oli mahdollista, koska tein siivoukset aina illalla, kun konttorin porukat olivat lähteneet kotiin.
Toisessa paikassa, hammaslääkäriasemalla, oli taas varastohuone, jossa oli asiakkaille myytäviä hammasharjoja, hammastahnoja jne. Niitä lähti mukaan jommoinenkin määrä.
Koomisin juttu tapahtui taas yhdessä toisessa sivubisneksessä. Siellä oli henkilökunnan kesäbileet, joihin minäkin sain kutsun ja osallistuin. Tarjottavia jäi iso määrä lonkeroita, siidereitä ja mm. makkaraa. Olin jo jemmannut autoon näitä kaikkia, ennen kotiin lähtöäni sillä kylmävarasto oli autotallin sivussa ja siis sinne pääsi sisäkautta. Kun olin sitten lähdössä kotiin, tuli pomo luokseni ja sanoi, että koska minulla on porukan huonoin palkka, saisin pari koria juomia ja muutaman paketin makkaraa. Niinpä sitten mentiin sinne kylmävarastoon, eikä pomo huomannut, että sieltä oli jo kadonnut tavaraa. Hän pyysi avaamaan auton takakontin, mutta olin jo onneksi kehittänyt selityksen, että siellä oli jo asunnon remppaan tarkoitettuja maaleja ja tapettirullia, eikä sinne mahtunut enää mitään. Niinpä sitten takapenkille ladottiin lonkeroa, limua ja siideriä, sekä makkarapaketteja, sain myös salaattiaineksia eli kurkkua ja tomaattia sekä juustoa pari pakettia. Köyhän asuntovelkaisen aamupalat oli turvattu juuston ja vihannesten avulla!
Tietenkin vessa- ja talouspaperiakin lähti niistä siivouspaikoista. Monessa paikassa käytettiin silloin niitä normaalin kokoisia vessapaperirullia. Oli lastenleikkiä napata pari isoa pakettia sieltä varastosta auton takakonttiin.
Rikoksista on jo kohta 30 vuotta, ja ne ovat jo vanhentuneita, mutta mitään en kadu. Joskus naureskelen tuolle juomaepisodille. No, olipa saunajuomat pitkäksi aikaa turvattu.
Vaikka kuulkaa mitä on lähtenyt mukaan työpaikoilta!
En ole jäänyt kiinni, sillä en varasta niin, että jättäisin jälkiä. Suunnitelma on myös aina olemassa, mitä vastaan jos joku ihmettelee miksi olen vienyt jotakin.
kaikki rahanarvoinen kelpaa.
Toimistohommissa vain jotain kyniä, vihkoja yms. pikkusälää.
Kahvilassa vein usein iltapalan kotiin syötäväksi, eli jonkun täytetyn sämpylän tms. joka olisi mennyt vain roskiin päivän päätteeksi. Joskus kyllä jotain kakkupaloja, leivoksia, limsoja ja muitakin tuli otettua viikonlopun herkuiksi :D Muutenkin sain syödä mitä halusin vuoron aikana, joten varsinkin kiireisinä päivinä, joina ei ehtinyt edes pahemmin taukoa pitämään ja syömään, koin tämän aivan oikeutetuksi.
Täytyy sanoa että teininä olin kaupassa töissä ja söin tomaatteja hevi-osastolta. tmä ainoa varastamiseni.
Nykyisessä työssä IT-alalla kynät, laskin, läppäri kaikkine tilpehööreineen, kännykkä, läppärilaukku, post-it-laput jne. toimistotarvikkeet ovat työvälineitä ja niitä saa ottaa ihan luvan kanssa tarvitsemansa määrän. Kännykkä on luontoisetu ja maksan siitä veron, sitä saa käyttää vapaasti. Tai no ulkomaan datamaksujen kanssa toivotaan kohtuullisuutta. Työnantaja maksaa nettiyhteyden kotiin, sen käytöstä 80% on muuta kuin työkäyttöä.
Minulla on myös liukuva työaika ja raportoin työtuntini asiakasprojekteille. On aivan sama koska teen työni, kukaan muu ei sitä tee. Näin ollen voin aivan hyvin päiväsaikaan hoitaa omia asioitani ja ottaa vaikka nokoset jos siltä tuntuu.
Ainoa varastamiseksi tulkittava voinee olla matkalaskulla laskutettavien kilometrien pyöristäminen ylöspäin lähimpään viiteen kilometriin, katson laskutettavat kilometrit Google Mapsilla. Vahinko työnantajalle on on 9 senttiä per pyöristetty kilometri, koska mulla käyttöetuauto. Käyttöetuautosta ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa.
Tosiaan tuo siivoustarvikkeiden ja usein myös wc-paperien varasteluhan ei kosketa teidän omaa firmaa, vaan siivousfirmaa, silti useimmissa paikoissa siivouskaappiin on henkilökunnalla vapaa pääsy.
Eipä se paljon naurata, kun pitäis työt aloittaa ja joku on nyysinyt työvälineesi. Sitten nämä varkaat vielä valittaa, että ei ole roskia kerätty. Mihis keräät, kun roskapussit on varastettu?!
Mua ihmetyttää, että millaisista työpaikoista ja ennen kaikkea MIKSI joku pöllii vessapaperia. Ei ole ikinä tullut mieleenkään. Onko nää vessapaperin ottajat jotain siivojia, jotka vie koko täyden paketin vai muita työntekijöitä jotka vie yksittäisiä rullia vaan? Miksi?????? :D Ehkä sen kokonaisen paketin vielä voisin ymmärtää (en silti hyväksyä), mutta en sitä että yksittäisiä rullia vietäisiin. Millään mun työpaikalla ei ole kyllä ollut niin hyvää paperia, että sitä haluaisin kotiini viedä.
Ei voi kuin ihmetellä, miten aikuiset ihmiset kehtaavat. Että näin yleistä on säännöllinen, laaja-alainen varastaminen? Olen toki itsekin joskus kynän tai vessapaperirullan vienyt, kun opiskelijana teki tiukkaa, mutta todella noloa mitä monet näytätte puuhaavan.
Ja tosiaan te, jotka viette siivoojankin kärrystä tai siivouskomerosta tavaraa: tajuatteko, että aiheutte ihan oikeita ongelmia? Joissain firmoissa seurataan todella tarkasti tarvikkeiden kulutusta. Puhumattakaan siitä, että jos ne pesuaineet, roskapussit tai saniteettipaperit tosiaan loppuvat - siivoojat ei niitä tyhjästä voi pieraista, varsinkin kun tilaukset tehdään vain kerran kuussa tai harvemmin ja toimitusaika on vähintään pari viikkoa.
Sitten vielä hygienia...joku sanoi vieneensä siivoojan kärrystä tiskiharjoja. No, niitä "tiskiharjoja" ei välttämättä käytetä tiskaukseen vaan esim. WC-lavuaarien, pönttöjen, ja viemäreiden puhdistukseen. Todellakin toivon että niiden viejä on saanut sitten juoda kahvinsa kakkaisella harjalla "puhdistetusta" mukista.
Öööö..... No joskus varmaan vessapaperirullan.. Eipä oikeastaan muuta, joskus oon ostanut kahvipaketin mukaani, rahat oon siis laittanut kahvikassaan jos on ollut joku sellainen että pyhät edessä ja kaupat huonosti auki.
Työpaikat ovat varastaneet aikaani erittäin epäreilua korvausta kohtaan. Jos esim. lasketaan, että terve mies rakentaa itselleen talon vuodessa, niin niitä pitäisi olla minulla jo kymmeniä.
Onko tämä varastamista?
Työkaverini kerää kaiken mahdollisen taskuun kahvilla käydessä. Useita paloja sokeria, kertakäyttölusikoita yms. kaikkea mitä irti saa. Sanoo, että olisi voinut käyttää sitä kahvissa kuitenkin.
Lisäksi työruokalassa on teepusseja tarjolla, niin laittaa taskuun, eikä käytä niitä töissä vaan vie kotiin. Ihme ettei ota maitoakin omaan pulloon ja sano, että olisi voinut juoda lasin maitoa .. ja lasin mehua myöskin tietenkin.
Onko tällainen kaikki irti mentaliteetti varastamista?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä varastamista?
Työkaverini kerää kaiken mahdollisen taskuun kahvilla käydessä. Useita paloja sokeria, kertakäyttölusikoita yms. kaikkea mitä irti saa. Sanoo, että olisi voinut käyttää sitä kahvissa kuitenkin.
Lisäksi työruokalassa on teepusseja tarjolla, niin laittaa taskuun, eikä käytä niitä töissä vaan vie kotiin. Ihme ettei ota maitoakin omaan pulloon ja sano, että olisi voinut juoda lasin maitoa .. ja lasin mehua myöskin tietenkin.
Onko tällainen kaikki irti mentaliteetti varastamista?
Mun mielestä on. Sama asia, kuin se, et buffet pöydästä voi syödä niin paljon, ku jaksaa, mut mukaan ottaminen on varastamista.
Tiedän pari tuollaista tyyppiä. Kaikki otetaan, mutta tosiaan en tiedä mitä niillä kotona tekevät. Säilövät varmaan pahan päivän varalle.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 09:19"]
Mitä olet varastanut työpaikaltasi?
[/quote]
Kaiken, minkä kiinni jäämättä saan vietyä.