Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastaminen työpaikalta

Vierailija
19.03.2014 |

Mitä olet varastanut työpaikaltasi?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tartte pölliä, kun varastohuoneessa on tarvikehylly, ja siinä lukee että "saa ottaa kotiin myös etätöitä varten".  99 % porukasta tekee etätöitä väh. kerran viikossa, vaikka asuisi 100 metrin päässä. Myös tietokoneen, tabletin, kännyt, laskimet sun muut saan työnantajalta, ja saan viedä niitä kotiin. Vastaavasti inventaariopäivänä elektroniikka pitää löytyä sulta.

Vessapaprun varastaminen jo alkaa olla mielestäni säälittävää..

Ensimmäisellä työnantajalla oli toimistonhoitajan hallussa käteiskassa, josta oli lupa lainata max. kolmesataa korotonta, jos tarve oli. Kunhan allekirjoitti lapun, että lainasin ja maksoi tilipäivänä 1-3 erässä takaisin. Uutta ei saanut, ennenkuin vanha oli maksettu. Mielestäni hyvä ja reilu systeemi, jos hätä yllätti, eikä työnantajan tarvinnut kirjoitella mitään palkkaennakkopapereita.

Vierailija
22/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:50"]

Silloin kun oli se pehmopaperilakko ja mammat sekä mummot hamstrasi kaupoista kaikki vessapaperit, otin töistä vajaita roskiin muuten päätyviä rullia kotiin. Silloisessa työkohteessa todella tehtiin niin, että kun siivottiin, piti vaihtaa uusi rulla vaikka vanhassa olisi hyvin paperia jäljellä. Ne vajaat päätyivät roskiin.

[/quote]Sehän ei sitten ole mikään puolustus että rullat oli menossa roskiin. Ihan yhtä tuomittavaa. Mutta eikö tuohon voisi jo kysyä jopa luvan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupoissa varastamista on jopa jätteen vieminen kotiin/syöminen, vaikka olisi ihan syömäkelpoista ja roskiin kuitenkin menossa.

Vierailija
24/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veskipaprua ja pyykkipulveria aikoinaan.

Nykyisessä paikassa on konttorivälinebaari, saa ottaa omantunnon mukaan. Tarrat ja patterit tuntuvat olevan suosituimpia tuotteita. Eipä tule älytöntä paperi ja kynä hävikkiä, kun kielletty hedelmä sallittiin.

Vierailija
25/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku varastaa pesupulveria?

Vierailija
26/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä perinteisiä toimistotarvikkeita eli mustekyniä, kouluikäisille lapsilleni lyijytäytekyniä, lyijyä, pyyhekumeja ja viivottimia, muutama taskulaskin, rei'ittäjä, nitoja, saksia, yliviivaustusseja, vihkoja, paristoja, post it muistilappuja, erilaisia teippejä, kirjekuoria ja postituslaatikoita huutispaketteja varten.

Siivoojan kärrystä roskapussirullia, tiskiainetta, uusia tiskiharjoja.

Eli aika monipuolisesti. Ja ihan siksi kun työantaja on tosi vittumainen ja rikkoo koko ajan lakia kaikkien työntekijöiden osalta.

Vierailija
27/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperia ja mustetta. Eli tulostinta ja kopiokonetta olen käyttänyt välillä ihan omiin asioihini.

Vierailija
28/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kyniä joskus kulkeutuu kotiin vahingossa.

Vierailija
29/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä ehkä yhden muistitikun. Pari muistitikkua ja oman työläppärin tyhjän laukun edellisessä duunissa. Otin sen harrastevälineille laukuksi, kun oli juuri sopivan kokoinen.

Läppäriä palautteasssa sanoin pomolle, että en millään muista missä se laukku on, enkä löytänyt. Sanoin vielä, että sama läppäri on ollu mulla jo yli kaksi vuotta ja enää ei mitään muistikuvaa koko laukusta.

Vierailija
30/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 18:46"]

Nykyisestä ehkä yhden muistitikun. Pari muistitikkua ja oman työläppärin tyhjän laukun edellisessä duunissa. Otin sen harrastevälineille laukuksi, kun oli juuri sopivan kokoinen.

Läppäriä palautteasssa sanoin pomolle, että en millään muista missä se laukku on, enkä löytänyt. Sanoin vielä, että sama läppäri on ollu mulla jo yli kaksi vuotta ja enää ei mitään muistikuvaa koko laukusta.

[/quote]

Niin ja sitten on tietenkin tullut pomon luvalla otettua kaikkea pientä harrastuksiin ja säätöön liittyvää, esim. juotostinaa.

Vierailija
31/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmällisesti en ole juuri mitään varastanut, ehkä jonkun kynän joskus ottanut, mutta olen kyllä jättänyt joskus palauttamatta kotiini syystä tai toisesta kulkeutuneita tavaroita. Isoin taisi olla läppärilaukku. Sitä en palauttanut koska työnantaja kohteli epäreilusti YT-tilanteessa potkuja antaessaan. 

Vierailija
32/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ottanut juoman kaapista jossa lukee "vain palaverikäyttöön", vaikken ole ollut palaverissa. Toisaalta harvemmin juon mitään palavereissa, joten eiköhän firma pärjää minun juomalaskuni kanssa kuitenkin ihan kivasti.

Vierailija
33/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Saan työnantajan luvalla tulostaa omia juttujani ja ottaa kopioita, joten sekään ei  ole varastamista, koska siihen on yleinen lupa. 

Vierailija
34/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Työpaikan kyniä ja teippiä löytyy kyllä meiltä kotoa, olenpa tainnut joskus jonkun ruutuvihkonkin tuoda, jos ei kotona ole sattunut paperia olemaan. En nyt kuitenkaan koe olevani mikään varas. Omalla vapaa-ajallani hoitelen paljonkin työasioita iltaisin ja viikonloppuisin, enkä ole niistä ollut erillistä korvausta vailla. Niin että eiköhän puntit ole siinä mielessä melko tasan. 

Sen sijaan ihan luvan kanssa olen lainannut töistä esim. kuntoiluvälineitä, jotka ovat pisimmillään olleet kotona käytössäni useita vuosia. Tajuan kuitenkin koko ajan, että nämä tavarat eivät ole omiani ja joskus ne pitää palauttaa. Työnantaja ei tosin ole perään huudellut. 

Vierailija
35/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon lähetellyt omaa postia firman valmiiksi maksetuilla kuorilla kun en oo jaksanu ostaa postimerkkejä.

Vierailija
36/135 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon joskus ottanu askartelu tarvikkeita lapselle ja wc paperirullan kun oli pari pv tilipäivään eikä varaa laittaa viimesiä euroja wcpapperi pakettiin

Vierailija
37/135 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillon kun olin tetissä kaupassa niin alko vituttamaan palkaton työ niin varastin lähinnä limuja sieltä. en paljoa mutta varmaan 20e edestä.

Vierailija
38/135 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jäänyt kiinni? Mitä tapahtui?

Vierailija
39/135 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin "varastamani" tuote on piano. Kollega varasti sähköpianon, minä akustisen.

Ai niin, minä otin myös pianojakkaran.

Pienempää sälää: käsipyyhepaperia, roskapusseja, jätesäkkejä, teräsastioita mm. Kahvipannuja ja uunivuokia. Ja yksi kymmenen litran teräksinen tyhjiölämpöastia. Sille on ollut valtavasti käyttöä, toisin kuin pianolle, johtuen siitä, että minulla oli jo ennestään piano.

Vierailija
40/135 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:17"]

Suurin "varastamani" tuote on piano. Kollega varasti sähköpianon, minä akustisen.

Ai niin, minä otin myös pianojakkaran.

Pienempää sälää: käsipyyhepaperia, roskapusseja, jätesäkkejä, teräsastioita mm. Kahvipannuja ja uunivuokia. Ja yksi kymmenen litran teräksinen tyhjiölämpöastia. Sille on ollut valtavasti käyttöä, toisin kuin pianolle, johtuen siitä, että minulla oli jo ennestään piano.

[/quote]

Miksi varastiti pianon, jos sinulla sellainen jo on? Kuinka kuöjetit sen kotiin huomiota herättämättä?