Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasenkätinen kysyy mielenkiinnosta: mitä ajattelet vasenkätisyydestä?

Vierailija
16.11.2008 |

.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Mun perheessä kolme viidestä on vasureita.

Vierailija
44/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi ajatella? Meidän suvussa useita vasenkätisiä mm. isäni ja veljeni. Isä kertoi joskus, että alakoulussa (50-luvulla) opettaja yritti tehdä hänestä pakolla oikeakätistä.

Vierailija
45/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vinksahtaneita ja tyhmempiähän ne on.

Vierailija
46/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt vasureita lahjakkaina ja älykkäinä. Kaikki tuntemani vasenkätiset ovat jollain osa-alueella tosi lahjakkaita. Erityisesti kielissä, taiteessa tai musiikissa.

Vierailija
47/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasureilla oikeanpuoleisen päälohkon aivotoiminta on vilkkaampaa kuin vasemmanpuoleisen
Oikareilla päinvastoin. Tämä ei kuitenkaan korreloi millään lailla älykkyyttä.
T. Vasuri

Vierailija
48/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esim kirjotan, syön ja juon vasemmalla kädellä, mutta sitten heitän palloa/otan kopin, leikkaan saksilla, leikkaan leipää jne oikeella kädellä. Onkohan tällänen miten yleistä?

Vierailija
49/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kaiken muun vasurilla paitsi leikkaan saksilla ja pyyhin pyllyni.
Näin on
T. pukuompelija

Vierailija
50/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä ajattele yhtään mitään. Toiset on vasen- toiset oikeakätisiä, entäs sitten. Oma ukkoni on vasenkätinen, ihan tavallinen ihminen. Välillä käy kateeksi kun hän on aika näppärä molemmista käsistään eikä vaan sillä yhdellä (oikea ei taivu kuitenkaan kirjoittamiseen). Ei ole koskaan hankkinut mitään vasenkätisten tavaraa (saksia, mailoja, soittimia jne), ehkäpä molempien käsien koordinaatio on niin hyvin kehittynyt kun on oikeaakin pitänyt treenata...

Elämässä on tullut vastaan yhtä lailla todella fiksuja ihmisiä ja idiootteja, lahjakkaita ja lahjattomia, ja kummassakin ryhmässä olleet oikea- ja vasenkätiset hyvin edustettuna. Tuntuu tosi oudolta että joku pitäisi vasenkätisiä jotenkin huomionarvoisen poikkeavina. Olen tästä joskus mieheltäkin kysellyt, ja hän on sanonut ettei ole mitään tyhmiä tai asiattomia kommentteja saanut (onneksi) kuulla. Paljon hankalammaksi hän on kokenut pituutensa, sillä tässä yhteiskunnassa kaikki on suunniteltu selvästi lyhyemmille ihmisille.

Vierailija
51/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätisen nähdessäni ajattelen, että kunpa minunkin olisi lapsena annettu käyttää vasenta kättä eikä pakotettu käyttämään oikeaa.

Vierailija
52/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasenkätinen, ja täytyy sanoa että en ole ikinä pitänyt tätä mitenkään erikoisena juttuna. 

Vierailija
53/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 17:47"]

Mä esim kirjotan, syön ja juon vasemmalla kädellä, mutta sitten heitän palloa/otan kopin, leikkaan saksilla, leikkaan leipää jne oikeella kädellä. Onkohan tällänen miten yleistä?

[/quote]

Mun lapsi tekee samoin.

Vierailija
54/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oikeakätisenä vaan tuntuu hassulta kattoo vasurin kirjottamista. Varmaa toimii toisinki päin :D

Vierailija
55/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo on haastavaa molemmille. Ei voi heittää ja kopittaa samalla kädellä

Vierailija
56/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kirjoittaa peilitekstiä oikealla kädellä t. Vasuri

Vierailija
57/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasenkätiset sopii paremmin poliiseiksi kun asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa kädessä.

Vierailija
58/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalta ohitetaan

Vierailija
59/62 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Mieheni on vasuri. Tosi taitava käsistään, yleensäkin vasureilla on erikoislahjoja joita meillä oikeakätisillä ei ole. Ihan lähisuvussa taitava muusikkovasuri, yksi puhuu kuutta kieltä ja on tosi taitava käsistään. Näitä DI-ihmisiä kanssa löytyy, vaikka se nyt ei kauhean kummoinen saavutus ole. 

Ym.ym. Ole ylpeä! Vasurit muuten osaavat paremmin kirjoittaa oikealla kuin me tavikset vasurilla.

Arkkitehtinä vasuri pärjää myös hyvin, kun tuo kolmiuloitteisuus liittyy tähän erikoispiirteeseen.

Vierailija
60/62 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin, koska olen saanut järkyttäviä kommentteja vasenkätisyydestäni. Joku mm. luuli, että vasenkätiset eivät ole normaaliälyisiä.

ap

:((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän