Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen av:lla alkanut inhoamaan akateemisia ihmisiä..

Vierailija
17.01.2008 |

Mietityttää, että ajattelevatko omatkin akateemisesti kouluttautuneet kaverit pohjimmiltaan, niin kuin täällä kirjoituksista voi lukea. Siis, että he ovat jotenkin parempia, tai että heillä olisi jotenkin enemmän annettavaa esim lapsilleen? Tuosta duunariketjusta nousi oikein karvat pystyyn:/

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistyyppiä löytyy kyllä akateemisistakin pilvin pimein. Ja taas ei-akateemisissa tunnen hyvinkin luontoa ajattelevia, kirjallisuutta ym. harrastavia ihmisiä. Harmi vaan, kun perinteinen järkevä työväenluokka on hukkunut noiden mammonaa tavoittelevien seiskapäivää-auto-vaatteet-iso talo-tyyppien alle.

Vierailija
22/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistäminen on tyhmää, mutta usein huomaan, että kun menen johonkin, missä on pienten lasten äitejä ja kun tulee juttua ammateista ja kerron omani, keskustelu jotenkin jäykistyy ja saan osakseni jotain kummallista " mikähän tuo yrittää olla" -tyyppistä ihmettelyä. Jotta kyllä mun kokemuksen mukaan ei-akateemiset naiset tekee näistä ammattihommeileista paljon isomman numeron kuin akateemiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei oikein voi päätyä muuhun kuin siihen, että kaikki ihmiset ovat katkeria kusipäitä. :P

Vierailija
24/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitä minkä saa rahalla kaupasta vai sellaista, jota ei voi rahalla saada.

Vierailija
25/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallinen ihminen, vaikka se tutkinto sattuukin olemaan. Enpä ole onneksi tavannut ihmisä, jotka arvottavat toisia koulutuksen perusteella. Kyllä mulla joko synkkaa tai ei toisten ihmisten kanssa - ja se ei riipu koulutuksesta. Mieskään ei ole akateeminen :)

Vierailija
26/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ihminen ole mitään, ellei ole maisteri. Siis heidän mielestään ei ole ihmisarvoa laisinkaan. Suunnilleen tätä tasoa siis kuin aaveellakin.

Käytännössä tosiaan taas huomaa, että moni pienelläkin koulutuksella on ehtinyt hankkia muuta sivistystä enemmän kuin ne(me), joiden kaikki energia meni siihen yliopistoon.

Ja voitte muuten olla varmoja, että nuo tuntemani vähättelijät eivät saa tietää koskaan, että minäkin olen tehnyt maisterintutkintoni valmiiksi : )

Vierailija
27/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos muiden akateemisuus ei yhtään kirpaise niin miksi siitä pitää koko ajan täällä jauhaa? Miksi täällä pitää kuorossa kehua, kuinka fiksua porukkaa duunarit ovat ja kuinka kaikki akateemiset ovat vaan ylpeitä kusipäitä, jos asia ei kerran yhtään nappaa? Jos asia ei kerran ketään kiinnosta niin ei täällä näitä keskusteluja koko ajan alotettaisi.

Tässä keskustelussa ei saa sanoa, että kyllä olen akateeminen ja YLPEÄ siitä, ylpeä siitä mitä olen saavuttanut. En suostu häpeämään sitä, sillä niin monta vuotta ja niin monta unetonta yötä kulutin, jotta valmistuin. Ja se on ihan silkkaa höpönlöpöä, että kaikki pärjäisivät yliopistossa. Ei vaan pärjää, mutta ei se saa minua tuntemaan itseäni paremmaksi ihmiseksi. Minulla on sellaisia taitoja ja tietoja, joita kaikilla muilla ei ole, mutta en minäkään kaikkea osaa. Minusta kun ei edes olisi duunariksi, sillä en osaa käsilläni tehdä mitään. En sen paremmin piirtää, leipoa kuin ommellakaan, peukalo keskellä kämmentä. Enkä häpeä sitäkään.

..Ja kyllä, varmasti duunareissakin on sivistynyttä ja fiksua ja älykästä porukkaa, mutta kaikki nyt vaan ei voi olla keittiön terävimpiä veitsiä. Johan sen todistaa tämä keskustelu, jossa pitäisi vaan ilmeisesti myöntää, että " hei olen vittumainen kusipää ja akateeminen, olen kateellinen teille kaikille duunareille, jotka olette niin sivistyneitä ja suorastaan kansamme kermaa"

Vierailija
28/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä heräili ja ihmettelee miten hölmö haukunta-ketju tästä on muodostunut... Minä kyllä hieman kärjistetysti eilen kirjoitin, mutta tuo aloitus oli pohdintaa siitä, että ajattelevatko enemmän kouluttautuneet todella olevansa jotenkin parempia kuin vähemmän kouluja käyneet. Tätä kun ei ihan suoraan kehtaa hyviltäkään ystäviltä kysyä. Mutta joo, nyt lähden töihin!

Vierailija
29/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää täällä lähes joka ketjussa joku, varmaan joku kovanaamainen lähiöruusu, kommentoi jotain ilkeää tyyliin " miksi sitten lapsia teit" , " , " kato vaan ittees peilistä" tms. Maanläheinen juntteus ärsyttää akateemista hienostelua enemmän!

Vierailija
30/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korkeammin koulutetut vanhemmat, sitä korkeammin koulutetut lapset. Ilmeisesti jotain enemmän annettavaa ainakin lasten koulu-uralla.?!

Älkääkä tulko selittää, että meillä isä duunari ja mä yliopistossa. Sanoin tilastollinen fakta väestötasolla. Ikinä mikään ei ole musta-valkoista, aina on poikkeuksia ja väliinputoajia. Tätä se yliopisto opettaa :) Mäkemään metsän puilta :)

Vierailija
31/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiset pitävät itseään paljon fiksumpina ja älykkäämpinä kuin muut, mutta eikös se ole jotenkin tottakin. Ainakin mun akateemiset kaverini halusivat nimenomaan akateemiset puolisot, muu ei kelvannut.

Oli pakko lukea itsekin toinen tutkinto ja se sitten yliopistossa, kun harmitti niiden jatkuva ylemmyydentunto.

Vierailija
32/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on korkeampi kuin pelkän peruskoulun käyneiden

Vierailija
33/33 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen saanut sen kuvan että, he pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä, ja halveksivat duunareita, ammatikoulunkäyneitä jne.

Huonon kuvan ovat itsestään antaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi