Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kaikki pco likat luuraa?

17.01.2008 |

Osse, aivan mahtavaa! Tuhannesti onnea ja jarrusukat pikkuiselle matkaan :D Tule sitten kertomaan ultrauutisia ja muutenkin kertomaan kuulumisia aina välillä!

Kurnaun muistan myös :) Aika kauan sait kärvistellä kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa :( löytyikö se ihan vaan tavallisella tsh kokeella vai otettiinko vielä muutakin? Mutta hyvä, että selvisi ja kaikki on nyt kääntynyt parhainpäin sun ja lapsesi kohdalla!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tualle, Bisoukselle ja Osselle raskautumisistanne!

Kauheen pitkä aika on siitä, kun näillä sivuilla olen viimeksi vieraillut mutta mukava oli silti löytää vielä tuttjakin niccejä.

Meillä neiti on jo pian 3v. Niin se tämä aika rientää. Iso tyttö meillä jo on. Asustaa omassa huoneessaan, puhuu ihan täysin, opettelee kirjaimia ja numerot ja värit tuntee tosi hienosti. Vaippoja ei ole käyttänyt enää puoleen vuoteen ja omatoimisesti asioi vessassa. Täytyy muistaa välillä vallan muistuttaa, että joku aikuinen kävisi pyyhkimässä isomman hädän jälkeen ;) Välillä tuntuu hieman liiankin omatoimiselta ikäisekseen tuo lapsonen.

Toista lasta meille ei ilmeisestikään ole tulossa. Lääkäri ilmoitti pitempiaikaista ehkäisyä harkitessani, että mulla on oikein oppikirjatapaus PCO. Todella komiat "sählypallot" näky ultrassa kun munasarjoja tiirasi. HOitoihin en tahdo lähteä, enkä ilman hormonihoitoa ovuloi, joten täysi ihme olisi jos raskaaksi tulisin. Ei sillä että mulla olis ees haluja. Taidetaan keskittyä enemmän noiden koiriemme raskauttamiseen lähitulevaisuudessa.

Iloista syksynj jatkoa kuitenkin kaikille plikoille ja jaksamista arkeen jokaiselle elämäntilanteesta riippumatta.

-Samo ja Saga 2v9kk

Vierailija
22/37 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laahaudun väsyneenä ;) jonon hännille onniteltavien joukkoon B-)

Tänne pläjähti vuosisadan uskomattomin LUOMU ++++!!! Että tää olis Osse nyt sitten kolmas tarina sinne sun "tuttujen" joukkoon. Kävi vähän "köplästi"meinaan tälle toivottomalle PCO-tapaukselle ;) Oon tässä aavistellut (siis ollut satavarma) että noi mun munasarjat ei enää toiimi ollenkaan...Kierrot ovat pidentyneet ja olen saanut viimeiset 3xkuukautiset ainoastaan teroilla alkuun.Nooh...kävipä sitten oikein klassisesti että vikat menkat sain aikaan teroilla tossa juhannuksen tienoilla...sitten ei menkkoja kuulunut heinä eikä elokuun alussa.Ajattelin että juu...ei kun terot vaan kehiin ja söin 10pvää niitä ja ei edelleenkään menkkoja X-( X-( X-( ?:| No ei mitään ihmeellistä mulle ...oon ennenkin syöny toiset 10x teroja heti perään jotta ne alkais...Noh nyt tein poikkeuksen kun oli 2v. tarkastusaika gynelle jo varattuna ja olin menossa viikon päästä sinne. Ajattelin että saapas sitten siellä nähdä kuinka romuna tuo alakerta oikeasti onkaan. Joo ja sitten gynellä lätisin kaikki jutut hoidoista ja siitä ku menkat ei tuu ilman teroja jne...Juu ja en oo 500% varmuudella raskaana vaikka en oo tehny r-testiä jne.jen B-) BLAAH ja sit kun ultrattiin niin katoin että hitto ku iso munasolu tossa ruudussa ja sitten tajusin sen valkoisen pisteen siinä munasolun sisällä...jep jep ja se sykekkin löytyi... :x Nyt vaan ei sitten tiedä että millon tää ihme on saanu alkunsa (sikisi pyhästä puolukasta) Tod. näk. olin ultrassa jo vkolla 7+1 vaikka lekuri kirjoitti siihen 6+1 viime vkolla. veikkaan siis että oon nyt vkolla 8+1 tai 7+jotain...No nuo selviää aikanaan kun pääsen np-ulytraan ja kertoilen sitten lisää. Jos kaikkii menee hyvin niin tämän ihmeen pitäisi syntyä joskus huhtikuussa.

Niin ja pikkumies täytti 2vee. Puhuu jo 6-8 sanan lauseita. Tarhakin aloitettiin ja on sopeutunut sinne tosi hyvin. Ei ole itkenyt kertaakaan ja on tosi reipas ja tykkää olla siellä. Itse aloitin 1kk sitten työt ja vähän hirvittää kun kohta taas jään pois...ehkä. :)

T:Piippuli+pikkumies+luomuihme rv7-8 tai jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrattiin samalla siinä mun munasarjat. Oli sitten rauhoittuneet kummasti. Nyteivät olleet enää sellaiset yltä-päältä reikäiset vaan nyt munarakkulat olivat pcolle tyypillisesti nauhamaisina siellä munasarjojen ulkoreunoilla. En usko että tämä uusi raskaus olisi niihin vielä vaikuttanut...luulen että ne ovat pikkuhiljaa ed.raskauden jäljiltä muuttuneet tuollaisiksi. Niin ja muuten tämä raskaus on saanut alkunsa joskus KP 40 tai jotain. Aika villiä kun yleensä siis saa alkunsa KP14-18....

Vierailija
24/37 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas hienoa! Mä olen kyllä tässä välissä nyt kuullut jo aika monta luomu-uutista hoitotutuilta, eli kai se vaan niin on, että toisilla hormonitoiminta lähtee oikeesti käyntiin onnistuneen raskauden jälkeen. Mahtava homma!

Mulla alkoi viimeinen kuukausi töissä, ensi kuun alussa alkaa sit äitiysloma.

Kiva kuulla Samojedistäkin, aika hurjaa, että teidän pieni on jo kolme! Mutta niin kai se, kun meidänkin tytöllä 2v-synttärit lähestyy. Tänään toinen on ollut nuhakuumeessa, heräsi ilman ääntä ja jäi isin kanssa kotiin. Kamala tohina kyllä oli päällä vielä illallakin, vaikka vähän oli lämpöä. Puhettakin tulee kivasti, nyt on alkanut tulla useampaakin sanaa peräkkäin ja tarinoita. Ihana tyttö se on, kovasti juttelee vauvastakin, jos me aloitetaan keskustelu. Ei varmaan tajua oikeasti, että vauva on tulossa, mutta pussailee kyllä mahaa välillä.

-Osse, typy pian 1v10kk ja Raju rv 31+1

Vierailija
25/37 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahottomasti onnea teille ylläri masuasukista!

Kiva oli kuulla muidenkin kuulumisia :)

Vierailija
26/37 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onnea Piippulillekin! Ihana yllätys!

Itse olen loppusuoralla odotuksessani, enää viitisen viikkoa laskettuun aikaan..!

Joku taisi kysellä, olenko ollut jollain dieetillä tms. ennen luomuplussaani (tai kaksihan niitä jo on, eka oli vain clomi-avusteinen), mutta en ole ollut. Että ihan se oli vissiin se eka raskaus, joka mulle toi avun.

Hyvää jatkoa kaikille Plikoille! : )

t: Tua ja pojat (2 maailmassa ja yksi vielä mahassa)

Vierailija
27/37 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLUSSA tärähti tännekin :) Laskettuaika olisi heinäkuussa!

Jokohan Tuan poitsu on jo syntynyt?!

Vierailija
28/37 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toinen ihmeemme näki päivänvalon maanantaina. Mittaa on roimasti (51cm ja 4180g), mutta kovin helpolla ei pientä tälläkään kertaa päästetä - solisluu murtui synnytyksessä, alkuun oli tulehdusarvot koholla ja kalsiumarvot matalat, nyt on toista kertaa biliarvojen seurannassa, kun lähtivät ensimmäisen valohoitovuorokauden jälkeen uudelleen nousuun. Itse olen pikakäynnillä kotona, kun pää ei meinaa kestää sairaalassaoloa. Jos huonosti käy, poika on vielä maanantainakin sairaalassa. :(

Onnea sweetille plussasta ja onnea matkaan!

-Osse, typy 2v ja poika 4vrk

Vierailija
29/37 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurnaulle erityisvilkutukset, muistan sut hyvin ja ihan vähän aikaa sitten mietiskelinkin, että mitähän teille kuuluu. Aika hurjaa, että toi kilpirauhashomma on päässyt noin pitkälle ennen diagnoosia, eikös se kuitenkin ole ihan perustutkimuksia näissä lapsettomuushoidoissa? Meillä on suvussa paljon kilppariongelmia, ja multa on tasoja kontrolloitu moneen otteeseen jo ennen lapsiprojektia, mutta ikinä mitään ei oo löytynyt. Voihan se olla, että silti jotain vikaa on.

Meillä on täällä eletty jänniä hetkiä, ja eletään tietysti vieläkin, kun pas:n jälkeiset hcg-tasot olivat alhaiset, mutta jatkoivat sitten nousua ihan oppikirjan mukaan. Ultrassa oltiin torstaina ja kohdusta löytyi sikiöpussi ja sen sisältä pienen pieni viiru, joka lääkärin mukaan olisi sikiö. Sykettä ei tietenkään vielä, mutta tärkeintä nyt olikin, että alkio on kohdussa (pelkään hysteerisesti kohdunulkoisia...). Ensi viikolla on sitten uusi ultra ja jos silloin näkyy syke, voidaan vissiin aika luottavaisin mielin alkaa odottaa vauvaa. Todella outo on olo, että näinkös tämä kävikin, joten koetamme olla nuolaisematta ennenaikaisesti, kun ei tosiaan ole vielä edes kuusi viikkoa täynnä...

Mutta tällaista tänne, olisi kiva kuulla muidenkin kuulumisia!

-Osse, typy 1v4kk ja " Raju" rv 5+6

Vierailija
30/37 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jostain kumman syystä minulta ei otettu. Ei itse asiassa oikein mitään testejä? Ihan Väestöliitossa oltiin.

Minäkin jo kuumeilen seuraavaa, mutta pitää saada ekaksi itteni ja parisuhde kuntoon :/

onnea kaikille raskautuneille!

Mau.

Vierailija
31/37 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaako mua kukaan, mutta kerronpahan tässä meidän onnistumistarinat...

Meillä on Clomifenilla alkunsa saanut tyttö -02. Sittemmin kakkosta alettiin toivoa esikon ollessa 2½v... ja sitä odotusta sitten kestikin...

Clomifenilla saatiin aikaan uusi raskaus, joka oli kohdunulkoinen -> menetin toisen munatorven. Mun elimistö lakkas jossain vaiheessa reagoimasta Clomifenille (hoitokiertoja oli useita). Yksi pistoshoitoinen inseminaatio tehtiin, tuloksetta.

Seuraavana tehtiin IVF marraskuussa -06, yksityisellä klinikalla. Tuoresiirrosta tuli negaa. Ekasta pakastesiirrosta tuli plussa, mutta se meni kesken rv6. Mutta... toisesta PASsista meillä on 1kk ikäinen pieni prinsessa. Lähes 4 vuoden odotus on saatu päätökseen.

Tässä siis meidän onnistumistarina. Toivon muillekin jaksamista rankkoihin hoitoihin. Joskus sitkeys kuitenkin palkitaan.

Aurinkoista kevättä kaikille plikoille!

-Auris ja tytöt 02 &08-

Vierailija
32/37 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se meidän "ylläriraskaus" sitten jatkui onnellisesti loppuun asti ja nyt olemme kotiutuneet pienen tytön kanssa. Vähän yli mentiin lasketusta ajasta, mutta sitten tultiinkin maailmaan ryminällä, reilu tunti sairaalaan kirjautumisesta luomuna :) Hyvin voidaan molemmat ja päästiin pian kotiin. Opetellaan täällä nelihenkisen perheen elämää.

Onnellisena,

bisous + tyttö 02/09 ja poika 07/06

Vierailija
33/37 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse, Bisous ja Tua!

Täällä kasvatellaan masua hyvää vauhtia. Muuten kaikki hyvin mutta esikoinen ollut 2 viikkoa kipeenä mun kanssa :( Jospa tää tästä.

Vierailija
34/37 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Meidän luomu+++ syntyi 20.4.09. Kokoa herralla oli 4086g ja 52cm.Opetellaan täällä eloa ja oloa kera kahden pojan.

Tähän päättyy meidän lapsettomuustaival. Kaikkea hyvää teille elämänne polulla ja rutkasti ++++ kaikille lapsettomuuden kanssa kamppaileville.

Piippuli&pojat

Vierailija
35/37 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai nyt sä häivyt näistä maisemista, tuntuu niin oudolle, kun kaikki vanhat nimimerkit häviää palstoilta... :)

Meillä poika on jo muutamaa päivää vaille 6kk ja ryömiskelee sinne tänne. Tällä viikolla alkoivat konttausasentotreenit, saa nähdä toteaako poju konttauksen heti paremmaksi, ryömiminen nimittäin ottaa toista aina välillä niiiiin pannuun, vissiin liian hidasta puuhaa. Lapset ovat kotona isänsä kanssa ja minä olen palannut töihin jo muutama kk sitten.

Kovasti meillä ainakin lapsikuumetta pukkaa, ihan siitä vauva-ajasta emme kumpikaan niin välitä, tuollainen 6kk+ on huomattavasti helpompi pakkaus. :) Mutta siis hoitoihin lähdöstä on jo juteltu, muttei vielä ole mihinkään soiteltu asian tiimoilta. Imetys loppui pari kk sitten, mutta eipä vielä ainakaan mitään omaa kiertoa ole näkynyt, enkä kyllä odottanutkaan.

Hyvää loppukevättä ja kesää (ja loppuelämää :)) kaikille!

-Osse kera typyn 2,5v ja pojun 6kk

Vierailija
36/37 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle ja Bisoukselle ja varmaan myös Tualle?

Meikä jatkaa vielä hetken tämän yllärinsä odottelua. rv 34 menossa nyt. Sukupuoli ei ole tiedossa etukäteen. Veikkaan että menee 2vkoa yli niinkuin pojukin meni eli varmaan vapun jälkeen saatte uutisia.

Aurinkoista kevättä kaikille :)

On se vaan niin hassua että meistäkin tuli kaikista sitten loppujen lopuksi äitejä ihan monin kappalein :)))

(ei olis sillon joskus uskonut...)

Vierailija
37/37 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä muakin saa onnitella; kolmas poika on nyt 5kk! Tulee niin harvoin täällä poikettua...

Ja tosiaan onnittelut minultakin Osse ja Bisous!

Ja onnellista odotusta kaikille, jotka vielä saavat siitä ihanasta vaiheesta nauttia..! Itsellä ihan haikea olo, kun kyllä meillä nyt jo taitaa olla lapsiluku täynnä...

Aurinkoisia kevätpäiviä toivotellen,

Tua :x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi