Lue keskustelun säännöt.
Kolmatta odottavat! Milloin aloit tuntea vauvan hyvin hennot liikkeet?
17.01.2008 |
Minulla hennot " hiiren sipsutukset" ovat alkaneet tuntua kahdesta edellisestä rv 14. Neuvolalääkäri (mies) tosin väitti että silloin ei voi vielä mitään tuntua... Itse olen aivan varma, että vauvan liikkeitä ne pienet kutitukset ovat olleet, koska kahdesta ekasta aivan samanlaista siis tuntunut. Nyt kolmannesta rv 12 menossa ja mielenkiinnolla odotan alkaako taas samoilla viikoilla tuntumaan. Miten teillä muilla?
Kommentit (2)
ja varsinkin kun ennestään tiedät miltä tuntuu : ) Itse tunsin ekasta rv16 ja tokasta vähän ennemmin. Tästä kolmannesta sitten vasta vähän myöhemmin, mutta istukka minulla edessä, joten vaimensi liikkeet...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun odotin kuopusta tunsin liikkeitä jo rv 12+1. Kysyin kätilöltä jos se tosiaan voi olla vauvan liikkeitä joita tunnen, ja hän vastasi että kyllä voi olla. Hän sanoi että varsinkin hyvin hoikat äidit jotka ovat uudelleensynnyttäjiä tuntevat liikkeitä varhain. Tietysti silloin on myös usein kyse vilkkaasta vauvasta. Nyt odotan kolmatta (rv 12+2) ja olen taas parin päivän ajan tuntenut pieniä liikkeitä silloin tällöin. Osaan erottaa nämä liikkeet ilmavaivoista, nämä tuntuvat erilaisilta. Olen hoikka ja minulla on myös ollut erittäin pahaa raskauspahoinvointia ja rajua oksentelua. Ehkä tämä liittyy siihen että tunnen liikkeet niin aikaisin. Esikoisen kanssa olin varma liikkeistä vasta noin rv 16. Hän kyllä oli vatsassa muutenkin paljon rauhallisempi kuin kuopus.