Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

solarium?!

03.05.2007 |

kaipaisin kovasti väriä olemukseeni, odotan kesävauvaa ja tiedän kokemuksesta ettei silloin ole paljoakaan aikaa ottaa aurinkoa ja kuitenkin hieman ruskettunut iho piristäisi kummasti mieltä tässä mamma-lookissa joten tämä nyt on aivan tyhmä kysymys mutta onko solariumissa käyminen raskauden aikana turvallista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveydenhoitaja sanoi, ettei ole vaarallista. Jotkut kuulemma peittävät alavatsan alueen vielä esim. pyyhkeellä, mutta on makuasia.

Kysy vielä omasta neuvolastasi niin saat varman tiedon.

Kerttuli2 rv 5+1

Vierailija
2/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma on ollut selän kipeytyminen. Kukaan lääkärihän ei solariumia suosittele milloinkaan (paitsi psorin hoitoon), joten olen jättänyt kyselyt väliin. Sisuskaluthan tunnetusti ja todistetusti ei solkussa paistu. Kai siinä suurimmat riskit on suurkäyttäjien ihon muutoksissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

solarium vaikuttaa ihoon raskausaikana epäsuotuisasti (olihan hieno sanavalinta ;) ) sikiölle siitä ei ole haittaa mutta on suurempi riski.

raskausaikana on suurempi riski saada mm. pigmenttiläiskiä iholle niin auringosta kuin solariumista.

muutenkin on iholle terveellisempiäkin tapoja saada rusketusta pintaan, mm. voiteet ja luontaistuotekaupoista saatavat kapselit.

Vierailija
4/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime kesänä ottanut solarium-rusketusta häideni alla. Silloin en ollut raskaana, mutta mielenkiinnosta kysyin että voiko raskaana ollessa käydä solariumissa ja kosmetologi vastasi ehdottoman ei:n! Sanoi ettei heillä päästetä vaikka nainen haluisikin jos on raskaana. En kyllä kuollaksenikaan muista miksi... Kuitenkin muistikuva oli että vaikuttaisi lapseen liian voimakkaiden lamppujen takia tai jotain...

Vierailija
5/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ottaa mitään luontaistuotteita raskausaikana koska niitä ei kunnolla ole tutkittu! Kaverin mies sai aikoinaan jonkun maksatulehduksen ihan yleisestä luontaistuotteesta ja oli ihan riittävä esimerkki luontaistuotteista mulle!

Vierailija
6/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alppimaassa yliopistosairaalaan raskausohjekirjasessa ei kielletä solariumia. Erikseen oli " FAQ" :ssa vastaus.

AJL

Vierailija
7/7 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä uusimmmat ruiskurusketukset? Itse meinasin kysellä kun olisi häitä kesällä tulossa. Solariumiin en kyllä menisi, koska se ei muutenkaan mikään hirveän terveellinen vaihtoehto ole.