Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita neuvolat ja hammashoitolat?

Vierailija
17.01.2008 |

JOka kerta kun käyn lapsieni kanssa em. paikoissa, niin tulee jotain sanomista. Milloin ei ole pää kasvanut tarpeeksi tai milloin lapsi ei pysy tarpeeksi monta sekuntia yhdellä jalalla seisomassa. Hammashoitolassa käskivät lopettaa imetyksen HETI. Ei mitään erityistä syytä ollut, muuta kun ei yli vuoden ikäistä saa imettää. ( Vieroitus menossa, neiti on 1v 8pv. Hirveät haukut sai siitä, että olen mennyt pilaamaan lapseni rautahampaatkin kun olen imettänyt yli yksi vuotiaaksi, Niin neitihän on kahdeksaan päivää yli yhden vuoden... Mitään varsinaista vikaa ei ole kenestäkään kolmesta lapsestani koskaan löytynyt, mutta aina tulee sanomista jos ei mennä justiinsa kaikkien normien ja käyrien mukaan. Itselläni menee aina muutama päivä näiden käyntien jälkeen kun kihisen raivosta ja mietin,mitä olisi pitänyt sanoa takaisin. Vitsi kun ei saa suutaan koskaan auki silloin kun pitäisi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuntuu, että pitäisi antaa palautetta heidän toiminnastaan. Eihän hoitohenkilökunta ole mitään diktaattoreja, jotka määräävät miten lasta tulee hoitaa, vaan heidän tulee antaa tietoa ja kertoa suosituksia. Ja vähän voisivat miettiä mitä suustaan möläyttävät. Ei ne voi sanoa, että " nyt teet niin ja niin ja näin. Olet tehnyt tähän mennessä kaiken väärin," jos ei mikään ole pielessä ja olen tehnyt kaiken ihan oikein, mutta en vain hänen tapansa mukaan. Aargh! Välillä vaan ei kemiat mene yhtään yksiin joidenkin henkilöiden kanssa.

Vierailija
2/6 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos jaksat olla vihainen. Minulla se menee toiseen suuntaan, masennun. Minulla kun on entuudestaan siihen taipumus ja koen itseni epävarmaksi. Sitten kun tulee noita huomautuksia, alkaa jo kaduttaa koko äitiys. Kuvittelen muuttavani pois kotoa ja jättäväni lapsen miehelle...

Kestää pari päivää tai vajaa viikko saada taas itsetuntonsa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli cp-vammaa ja kromosomivikoja. Lääkärit naureskeli niille lähetteille. Nyt mulla on täysin terve 5-vuotias ja ihana terkkari.

Vierailija
4/6 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, nää tädit lässyttää tyhjää paljon vähemmän miehille.

Vierailija
5/6 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi terveydenhoitaja otti asian rauhallisesti ja esti minua panikoimasta :).

Vierailija
6/6 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa muuta, kuin että seurataan tarkemmin, kun ei mene käyrällä. Päänympärys taitaa olla se tärkein mitta seurattavaksi, senkun tulisi kasvaa tasaisesti toisinkuin pituuden ja painon kehityksen. Ole kuitenkin onnellinen, että lapsia tarkastetaan. Ongelmiin ehditään sitten puuttumaan ajoissa.

Joidenkin neuvolan tätien ulosannissa olisi kyllä parantamisen varaa ja siitähän voikin antaa palautetta, mutta muistetaan silti että nämä tarkastukset ovat kyllä tarpeen. Ei ainakaan luovuta niistä.