Ahdistaa hirveästi kun lapset sairastelevat ja joudun olemaan niin paljon pois koulusta
jos olen monena maanantaina esim pois niin en pääse kurssista läpi kun pitää olla tietty määrä läsnäoloja, ihan ammattikoulussa olen
ahdistaa tosi kovin, siksi olenkin itse mennyt kipeänä kouluun kun kuitenkin tulee poissaoloja lasten sairastelujen vuoksi
Kommentit (2)
Ap:lle: kuinka kauan koulusi vielä kestää? Onko sinulla ketään, joka voisi auttaa lastenhoidossa? Voisitko siirtää opiskelua, jos lapsesi ovat nyt pahimmassa sairastamisiässä?
Muistan, kun itse opiskelin ennen lapsia ja joihinkin lpakollisiin (ei-korvattaviin) ryhmäharjoituksiin toi joku opiskelukaveri lapsensa sairaana. Se tuntui kohtuuttomalle, mutta vaihtoehtoja ei ollut, koska vastaavia kursseja oli vasta vuoden päästä seuraavan kerran ja valmistuminen ja pätevöityminen oli näistä kursseista kiinni.
Mieti kaikki jaksamista helpottavat vaihtoehdot ja keskustele opettajien kanssa, onko mitään tehtävissä tilanteesi helpottamiseksi.
ilmaista itseäsi suomen kielellä. Opetetaanko siella amiksessa ollenkaan äidinkieltä? Vai ovatko äidinkielentunnit vain maanantaisin kun lapsesi sairastavat? Sairastavatko lapsesi koskaan torstaisin?