Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikö sairaslomaa tosiaan voi kirjoittaa " välipäivillä" ?

Vierailija
17.01.2008 |

eli lapsi(eli siis myös minä, koska joudun jäämään töistä pois hoitamaan) sai sairasloman eilen keskiviikosta, ensi viikon tiistaihin asti.

työnantaja maksaa VAIN 3KALENTERIPÄIVÄÄ palkkaa sairaan lapsen hoitamisesta.

eli viikonloppu on mukana, vaikkei silloin ole edes töitä!

no,jouduin tänään itsekkin lääkäriin joka määräsi minulle loman to-pe..

soitin lääkärille, joka sanoi, että ei voi kirjoittaa sairaslomaa niin, että ke-to-pe sairaslomaa, la-su ilman lomaa(koska minulla ei ole työvuoroja) ja taas ma-ti sairaslomaa.

onko näin?

(lääkärin kotikieli on eri kuin minun, ja oli vaikeuksia ymmärtää toinen toisiamme...)

pointtina on siis se, että lapsen ja työntekijän sairasloma ovat 2eri asiaa, jotka eivät voi mennä päällekkäin, vaan ne käytetään erikseen.

help?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärihän antaa sairaslomaa sille ajalle jolla on niin sairas ettei voi mennä hoitoon/töihin.

Jos sitten viikonlopun jälkeen on edelleen niin sairas niin eikös saa lisää sairaslomaa. Jos ei ole niin sinne vaan mukaan.

Vierailija
2/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kannattanut ottaa vastaan lapsen sairasloma vain ke-to-pe, ja sitten maanantaina käydä uudella reissulla erikseen kirjoituttamassa se ma-ti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis on tiedossa, ettei hoidon/työn tarvetta ole viikonloppuna, niin miksi sitä viikonloppua ei voisi hypätä yli, ja jatkaa sairaslomaa taas ma-ti, kun on hoidon/työn tarve??

en tajua.

Vierailija
4/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaan lapsen hoidon järjestämiseen.

Vierailija
5/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä mun käsityksen mukaan voit olla lapsen sairauden vuoksi poissa (työnantajan luvalla) vaikka kuinka kauan, mutta palkatta. Palkkaa maksetaan kolmelta _ensimmäiseltä_ päivältä, tässä tapauksessa siis ke, to ja pe. Sä nyt satut itsekin olemaan sairas, mutta eihän se vaikuta lapsen sairauteen.

Jos seuraavalla viikolla toinen lapsi sairastuisi tai tulisi toinen sairaus > taas kolme päivää, mutta sehän onkin jo eri juttu.

Vierailija
6/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntajan tarvitse siihen suostua. Sen kolmen päivän aikana on tarkoitus etsiä hoitaja, ei parannella lasta. Näin kärjistetysti.

Vierailija
7/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ok.

luovutan:))

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi