ooOooO HELMET to-su OooOooo
Aloitan uuden ketjun, jotta on helpompi seurata missä mennään. Laittaako joku linkin alkuviikon teksteihin, kun en luota taitoihini siinä suhteessa?
Kommentit (76)
Mun mies kans päivystää ja on ollut hommissa jo aamusta asti.. tosin ei ihan noin kaukana sentäs! Mutta uskon kyllä, että nyt arvelluttaa. Mutta yritä rentoutua ja ajatella, että miehesi ehtii varmasti mukaan. Jo pelko siitä, että synnytys nyt käynnistyy, voi lisätä supistuksia ja huonoa oloa. En siis tarkoita että mitenkään kuvittelisit oireita, en tosiaankaan, mutta mietin, että jos ajattelee positiivisesti, voi olo hyvinkin helpottaa. Onko sulla ketään (äiti, sukulainen, kaveri) joka lähtis sun mukaan JOS synnytys nyt käynnistyykin?
Yritä levätä, juoda vettä, lukea hyvää kirjaa ja rentoutua, katsoa vaikka jotain hyvää elokuvaa, miettiä jotain ihan muita juttuja, pyytää joku kaveri tai sukulainen kylään että saat ajatukset muualle.
Mulla menee joka päivä supistuksista vatsa ihan sekaisin, tosin vain n. kerran päivässä. Muutoin mulla on kyllä vatsa mennyt kunnolla tyhjäksi vasta ennen synnytystä, eikä ole tarvinnut siis mitään suolihuuhteluja tehdä.
Pidetään peukkuja että vauva malttaa odottaa isiä kotiin!! Pidäthän meidät ajan tasalla? Mikäs rv sulla nyt onkaan?
Mähän osasin sit tosi hienosti laittaa noi värit :D
Toivottavasti pian saatte pojan jo kotiin!
Onkohan annaliisakin nyytin haku reissulla kun ei ole kirjoitellut vähään aikaan??
Täällä ei mitään uutta. Kait se pitää asennoitua ainakin pariviikkoa vielä odottamaan.
Olsku rv 37+4
Paljon onnea sininenkirsikka poika vauvan syntymästä!
anna_liisa 37+3
Kiitos Mikaela tsemppauksesta!
Tulin lasten kanssa mummolaan kun hermostutti niin paljon!!
Yritän nyt rentoutua.
Mulla tosiaan aamulla meni maha ihan kuralle, vailla syytä ja näin on tapahtunut ennenkin kun oon laitokselle lähtenyt, ei ole tarvinnut huuhteluja paljon tehdä...
Toivotaan että se olis nyt tällä kertaa jotain muuta...
Käyn kertoon viimeistään illalla miten tää päivä meni.
aurela
Hyvän kokoinen oli poika viikkoihin nähden, voisikohan olla, että onkin arvioitu laskettu aika vähän liian myöhäiseksi?
Onnea vielä kerran!
Onnea sininenkirsikka ! Taas yksi helmi maailmassa.
Mä nautin kahvista ja fazerin sinisestä tässä koneella. Suklaa on ollut mun kestosuosikki koko raskausajan. Varmaan päivittäin on sitä mennyt. Mutta tutkimusten mukaanhan raskausaikana paljon suklaata syövät saavat onnellisempia lapsia ;) Aurajuusto on myös maistunut kiitettävästi.
Sairaalakassi on nyt pakattu ja vaunut hankittu. Päädyttiin Vaunulan edullisiin yhdistelmiin, ihan tyytyväinen olen. Pääasia että ilmakumipyörät löytyy. Vauva potkiskelee jo varsin kipeästi. Supistuksia nyt ei ole ollut muutakuin siivotessa.
Pienimmäinen on taas kuumeessa ja tk.ssa käytiin. Viikko sitten kuuri loppui korvatulehdukseen. Tällä kertaa tuli laryngiitti. Tulis nyt jo kunnon pakkaset että loppuis nämä taudit. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille
Mauii RV 35+1
toivottavasti saatte pojan pian kotiin.
En ole sitten alkuraskauden jälkeen kirjoitellut..mutta jospa sitä nyt loppua kohden jaksaisi naputella myöskin jotain.
Supistellut on viikolta 28 lähtien ja lääkäriltä on tullut ehdoton kielto että mitäään raskasta ei saa tehdä,kuten siivous!! (vaikeeta tämän konkkaronkan kanssa!)
Laitoin tietoja sinne listalle.
Mutta viidettä nyt odotellaan ja lääkärikin totesi että ei loppuun asti mene ja näillä näkymin joudun yksin synnyttämään kun pieni paikkakunta ja miehelläni ei ole tarpeeksi työntekijöitä niin........Hiukan jännittää,v....taa,pelottaa jne...
taas on tosikivasti suppareita ja jomotusta sitä menkkamaista ollut pari päivää.
Torstaina olin neuvolassa ja kaikki hyvin ja baby kiinnittynyt joten oli sitten pakko vihdoinkin laittaa kaikki vauvan kamppeet kuntoon.. ja nyt enään vaunut kasaamatta ja puhdistamatta.
Sitä sairaalakassia en kyllä ole vielä pakannut...vaikka kyllä pitäisi jo..
Rintapumpuista: On itsellä ollut jo tokasta lapsesta lähtien aventin isis ja yhä aion sitä käyttää,mulla kun ei pumppaamalla ole oikein tuota maitoa tullut niin tuolla saa kuitenkin jotain irti.Ja todella on hyvä ja helppo käyttää.
Herkuista: Tiikerikakku!!! Oikeesti niin hyväääää.....
ja turkinpippurien sekoituspussista ne punaiset ja ruskeat NAMSK!!
Nimistäkin on ollut juttua..ja kun neitoa ainakin 4D:n mukaan odotellaan niin ei mitään yhteisymmärrystä vieläkään.Katsotaan miltä näyttää.
mutta nyt pakko rientää ruuan laittoon..
Loria81 ja rimpula
Onnittelut sininenkirsikka ja koko perhe uudesta tulokkaasta :)
Mantelipullalle myös onnittelut, en oo tainnut käydä kirjottelemassa niin että olisin muistanut onnitella.
Mitenhän sitä jaksaa tän odottelun? Välillä kieltämättä aika tuntuu tulevan pitkäksi varsinkin kun mies on joutunut tekemään nyt pitkiä päiviä ja vielä lauantaisinkin on ollu töissä. Kaikenlaista pientä tekemistä kyllä olis mutta osa hommista on sellasia ettei edes tee mieli alottaa ja viettää sitten aikaansa mielummin lukien tai netissä pyörimiseen.
Masussa kaikki on kunnossa. Kovin aktiiviisia siellä ollaan. Yöt saan vieläkin nukuttua hyvin ja onneks ilman vessakäyntejä. Toisaalta pitää nyt nauttia näistä rauhallisista ja unellisista öistä kun kohta ne voi sitten unohtaa.
Rintapumpun kävin ostamassa ja päädyin tuohon avent isis käsikäyttöseen. Sitä on tosi moni suositellut ja sattui vielä olemaan tarjouksessa täällä lastentarvikeliikkeessä.
Nimiä meillä ei oo vielä päätettyä, mutta mietitty kyllä välillä on. Kerkeehän sitä sittenkin ku vaavi on syntynyt. Onneks on sentään jotain mietittynä.
Sairaalakassia en oo vielä pakannut vaikka mielessä se on käynyt. Ei kai sinne kauheesti mitään tarvi edes mukaan ottaa. Jos vaikka sais sen ens viikolla pakattua olis miehelläkin helpompaa (sen ei tarvi ettiä mun tavaroita). Sitä oon miettinyt, että mitä sille vaaville päälle kotiintullessa? Tarviiko se oikeesti ihan älyttömästi vaatetta ja toppapukua vai riittääkö sellainen kevyempi toppapuku jos vaan alle laittaa kunnolla. Eihän se kuitenkaan pitkään ulkona tuu olemaan vaan sairaalasta autoon ja autosta kotiin.
hyvää viikonloppua :)
-Sara-Maria rv 36+2-
ja vain pieni ilmoitusluontoinen asia: mies on kotiutunut!! Huh, mikä helpotus!
aurela
Aurela: hyvä että miehesi kotiutui! Nyt vain suppareita hankkimaan :)
Sairaalakassia olen minäkin miettinyt, vois varmaan vähän katsella mitä sinne laittaa, vaikkakin olen ajatellut poliklinistä synnytystä, eli 4-6h synnytyksestä lähtisin kotiin. Mutta jos se ei onnistu (meidän vointi ei tarpeeksi hyvä, syntyykin illalla/yöllä tms), niin kaipa sitä jotain voisi pakatakin. Ihanaa saada taas käyttää normaaleja housuja :) :) Ajattelin ottaa lempparifarkut mukaan. Niissä on matala vyötärö, joten jos tällä kertaa jäisikin joku pötsi, niin farkut mahtuisivat silti. Hätätilassa tietysti pitää tulla kotiin niissä housuissa missä sinne menee.. Mutta ainakin edellisillä kerroilla olen laittanut normaalit vaatteet kotiintullessa päälle.
Vauvan vaatteita olen kans vähän mietiskellyt, mutta valitsen ne sit jossain vaiheessa kun käyn taas tonkimaan noita tyttöjen vauvanvaatelaatikoita. Pienen kevyttoppiksen ostin kyllä vauvalle alennusmyynnistä, en voinut vastustaa eikä hintaakaan ollut kuin kymppi! Mutta muuten ei tarttee ostaa mitään valmiiksi. Paitsi jos ei tulekaan tyttöä, niin sit joutuu ostaa kyllä kaiken ;)
Ihanaa, nyt niitä helmivauvoja alkaa pikkuhiljaa tulla oikein urakalla.. :)
Mauii: Kirjoitit, että olit ostanut vaunulasta yhdistelmät? Minkä merkkiset? Meillä kun on vaunut, mutta eivät ole yhdistelmät niin olen ajatellut, että jossain vaiheessa niidenkin hankkiminen olisi edessä.
Olen katsellut noita firkonin f7 merkkisiä yhdistelmiä.. Ihania värejä on eikä hintakaan ole suuri, mutta senpä takia mietinkin, että millaiset ovat sitten käytössä? Onko kellään noista vaunuista joko omakohtaista tai edes tutun tutun tutun kokemuksia? Kertokaahan toki jos on..
Itse kun asustelen täällä uudellamaalla niin eipä hirveästi huvittaisi lähteä muuten vaan ajelemaan muutaman tunnin matkaa ihan vaan katsoakseni millaiset vaunut mahtaisivat olla..
Oma olo on edelleen hyvin turhautunut. Viimiset kolme yötä on mennyt koiranunta nukkuessa ja varsinkin viime yö oli h*lvettiä. Tuntui kuin jalat olisivat hiljalleen irtoamassa kropasta, selkää jomotti ja supisteli (tietenkin kivuttomasti, kuinkas muutenkaan?) pakko oli jossain vaiheessa hakea särkylääkettäkin. Nukuin koko yön aikana ehkä yhteensä 2h ja sitten aamusta pitikin lähteä kävelemään tonne räntään ja loskaan.. Ei ollut paras yö, ei paras aamu, eikä paras päivä muutenkaan. No, ajattelinpa kohta avata television, tehdä vähän kaakaota kermavaahdolla ja käpertyä sohvalle peiton alle enkä liiku sieltä mihinkään.. Harmi kun mies on taas töissä sinne puoleen yöhön saakka niin ei siitäkään ole seuraa.
Anteeksi taas HIEMAN negatiivissävytteinen viesti, mutta enpä tiedä mihin muuallekaan avautuisin.
Tänään näin taas ystäväni kahden kuukauden ikäisen tytön ja eipä se ainakaan omaa kärsivällisyyttä lisännyt.. Niin suloinen pieni oli.
Suan ja Nuppu 36+3 (muutama päivä täysiaikaisuuteen)
Että niin ne helmet syntyy..
Viime yö meni pyöriessä ja tänä aamuna olikin nenä ihan tukossa ja kuumetta nostaa! Tosi kurja olo.. Supistelee mutta siihen olen jo niiiin tottunut. Eilen sain siivottuakin ihan kunnolla ja ei pahentanut oloa mitenkään. Tänään suunnittelin lenkkiä mut nyt saa jäädä kun toi tauti iski päälle. Nyt odotan vaan miestä kotiin. Lupasi tuoda pitsat tullessaan iltaruuaksia ettei tarvitse mitään ruveta tekemään tässä.
Sairaalakassia olen jo sen verran pakkaillut, että imetysliivit, suojia ja kotiintulovaatteet itselle laitoin sinne. Noista kotiintulovaatteista itsellä sen verran, että viimeksihän minä valitsin itselle mukaan sellaiset tosi löysät housut mistä olin varma, että päälle mahtuu niin eipäs ne inahtanutkaan jalkaan kun sairaalassa niitä sitten päälle kiskoin! Lantio teki tepposet! Eli äitiyshousuissa sitten kotiuduin:) Niin varmaan nytkin sitten.. Vauvalle kanssa tuossa laitoin valmiiksi niin ei tarvitse miehen niitä ihmetellä sitten. Vauvan vaatetushan sitten riippuu ihan säästä. Tuon tokan kanssa kun kotiuduin niin pakkasta oli reippaasti yli 20 astetta eli kyllä sille piti laittaa ihan kunnolla vaatetta toppapukuineen mutta jos tuollaista vesikeliä pitää niin ei sitten ihan niin reippaasti kuitenkaan vaatetta.
Noista herkuista: Mulle maistuu porkkanat! Niitä voisin syödä kokoajan ja sitten se himputin suklaa! Sen syöntiä yritän rajoittaa hiukan.. Sitten nämä hornetit maistuu mutta mukavasti närästää sen jälkeen joten niitäkään ei kauheasti uskalla syödä.
Jahas, vaan nyt pitää lähteä hoputtaa miestä puhelimitse! Alkaa nälkä jo vaivata..
Vimpula ja pikkuruinen 35+4
Onnittelut siniselle kirsikalle poikavauvan syntymän johdosta!
Niin se vaan pikku hiljaa helmet alkaa synnytteleen. Niin monella jo tosiaan paljon viikkoja kasassa, joten ens viikolla taitaa jo moni synnyttää.
Luuk: Toivottavasti teidän koira voi jo hyvin. Ja jos ne vuotavat kasvaimet on pahanlaatuisia, niin toivotaan, että ei oo ehtinyt minnekään levitä. Ja eiks nyt oo kohtu poistettu. Sun koira on varmaan saman sukuinen rotu, kun mun cotoni (coton de tulear). Meidän hauveli on kyllä meille kaikki kaikessa. Joten ymmärrän kyllä kuinka hirveeltä tuntuu odotella tuloksia. Paljon rotukoiria kuolee tosi nuorena, eli en tiedä onko jalostuksella saatu hirmusesti rotujen heikkenemisistä. Just mun serkku joutui luopumaan nuoresta kultasesta noutajasta. Mutta tsemppiä!!!
Täällä lounais-suomessa vaan sataa vettä, eipä uskois että tammikuun loppupuolella ollaan.
Mä oon jotenkin täysin tuudittautunut, et teidän muiden synnyttämään lähtö tulee minä hetkenä hyvänsä, mut itse meen sit kun leikkausaika on sovittu eli noin 39 viikolla. Mut viime yönä tajusin, et kyllähän mulla voi mennä lapsivedet ihan millon vaan, ja sit lähdetään synnyttään. Eli ehkä voisin jo jotain miettiä, mitä tarviin mukaan. Mut kyllä sitä viikkoja sais vielä tulla lisää.
iitulii72 35+3
Nyt oikein rykäsin ja kävin sit ostamas tänään vihdoin sen hoitoalustan, liivinsuojia, tutin, rintapumpun ja pyllypyyhkeitä. Pitkän valinnan tuloksena otin sit sen Ainun käsikäyttöisen medelan, enkä osannut sitä muuten perustella paitsi et se oli pikkasen halvempi kuin Aventin.. Eli rahaa taas paloi. Niistä tuplista kun aiemmin touhotin, niin anoppi vaati että saa maksaa ainkain osan niistä. Kyllä se sopii.. Ei sitä rahaa tosiaan mitään hirveesti ylimäärästä ole..
SAIRAALAKASSISTA: Pitäis kyl pikkuhiljaa alkaa miettimään, mitä ottaa ettei tarvi missään paniikissa ruveta raapimaan kasaan mitä nyt sattuu käteen osumaan.. Mutta omat vaatteet aion kyl ottaa jo osastolle mukaan( jotu rennot ja puristamattomat tietty). Päätin sen jo viime kerralla kun niissä sairaalan pellepyjamissa oli jotenkin niin nuhrunen ja vieläkin kipeemmän olonen kuin mitä oikeesti oli.. Enkä aio edes miettiä, että mahtusin normaalivaatteisiin viel pitkään aikaan, vaan suosilla pistän ne mammafarkut jalkaan kun kotiin lähdetään..
VAUVAN VAATETUKSESTA: Tästä aiheesta on varmaan ollut jotain pinoja ja musta tuntuu ihan hurjalta kun lukee, miten toiset aikoo vauvansa pukea.. Pointtina tässä on siis se, että kun auton lämmittää valmiiksi ja isä hakee äidin ja vauvan sairaalan oven edestä, niin ei se vauva siellä ulkona kyllä joudu olemaan juuri mitään.. Tämä on siis vaan mun mielipide, mutta järkeä peliin.
Ihme vihlontaa taas alakerrassa. Askeltakaan en voi täl hetkel ottaa ettei vihlois oikeen kunnolla, mutta pakko lähtee tästä kaverin (vauvan tulevien kummien) luokse viemään Tylleröä leikkimään niitten muksun kanssa, että olis jotain kivaa tekemistä.. (ja saa itte vähän levätä siin sivussa..) Tällä hetkellä se höröttää ihan täysillä Piilokameralle..
Kyllä tosiaan on monella niin odottavat ja kutkuttavat tunnelmat, että kukahan mahtaa olla seuraava synnärille lähtijä..?
KUMMIKYSYMYS vielä. Ootteko jo pyytäneet vauvalle kummit valmiiksi vai pyydättekö vasta syntymän jälkeen? Me ei siis olla viel pyydetty, mutta luulenpa ettei suostumisessa ole mitään epävarmaa kuitenkaan.. Mutta kai siis vasta pyydetään syntymän jälkeen..
Nojanda ja Pulla edelleen 36+4
Ensimmäisenä oikein lämpöiset onnittelut Sinisellekirsikalle pikku prinssistä!! Näin näitä helmiä maailmaan saadaan! Toivottavasti teidän pikkuisäntä kotiutuu mahdollisimman pian.
Ja muillekin sateisia terveisiä Seinäjoelta! Sulaa räntää tullut taivaan täydeltä koko päivän. Täälläkin on mies pitkän matkan päässä, mekaanikkona Valkealan talvirallissa, vähän vajaa 400 km täältä. Mutta eipä ole mitään tuntemuksiakaan siinä suhteessa että lähtö olisi edes vähänkään lähellä.
Esikoinen on pienessä flunssassa, nenä vuotaa ja yskii. Toivottavasti en itse tule, muutenkin kyllä jo rasittava olo. Hengenahdistusta, liitokset kipeänä, väsy kun herää öisin. Pikkuhiljaa alkaa saamaan riittämiin tästä raskaudesta (ja viikkoja vielä vaikka kuinka jäljellä!).
Vihdoin muuten tein jotain konkreettista vauvan tuloa ajatellen: Pesin pariin otteeseen äp harsot ja kestovaipan > paremmassa imussa mitä enemmän saan pesuja alle. Pitäisi pestä muutkin äp tavarat, mutta niille riittää tosiaan kertapesu. Meillä vain ei oikein ole vaatekaapissa tilaa.. Isännälle sanoinkin pari päivää sitten, että saa luvan asentaa uuden korin vaatekaappiin, siellä on kahden hyllyn välissä sopiva tila.
Pitäis vielä hankkia lämpöpussi turvakaukaloon. Olikin tänään tarkoituksena hakea, vaan esikoinen väsähti kaupassa käydessä.
Herkuista on täällä keskusteltu: Tropicana tuorepuristettu appelsiinimehu.. Purkkiananas... Kotimaiset pikkutomaatit... Mihinkään ei ole suurta himoa, mutta ylipäänsä kaikki " raikkaat" jutut on maistuneet nyt loppuraskaudesta.
Mrs.Marple & Kuopus, rv 34+3, jos oikein laskin..
Ollaan jo keskusteltu, että kenet halutaan. Mutta pyydetään vasta syntymän jälkeen.
Sitten tuli mieleen, että kun ollaan näin aktivoiduttu > alkaa 1/2 viikko pinokin olla aika mittava. Pitäisköhän meidän kokeilla päiväpinoa tai kahden päivän pinoa? Voihan sitten myöhemmin palata ajallisesti pidempiin jos ei tunnu sisältöä tulevan riittävästi. Mitä mieltä?
Kertokaas te jotka ette tiedä viel kumpi on tulossa tyttö/poika että kumpaa arvelette ja sitten katsotaan että kenellä meni oma arvaus oikein ja kenellä taas ei.
Itse en siis tiedä kumpi on tulossa mutta kummatkin mieheni kanssa ollaan sitä mieltä että tyttö tulee! Jänskää odotella!
Sorry, en muista kuka se oli mutta joku aikoi kotiutua jo 4-6 h synnytyksestä, en voi kun nostaa hattua! Minusta ei ole koskaan siihen ollut vaikka jo kolme muksua on maailmassa, aina on paikat sen verran sökönä ettei ole tarvinnut heti kotiutusta miettiä!
Voi että mä ootan että pääsee lähteen synnyttään!
Ja sitten se uusi päivän-parin pino olisi varmaan hyvä juttu, mutta laittakaa te jotka sen parhaiten osaatte!
aurela ja masuasukki rv 38+1
[color=deeppink]Mantelipulla[/color] Luin vasta eilen illalla noita edellisiä pinoja läpi ja huomasin teidän helmen syntyneen tammikuun alussa. Onnittelut tytöstä! Mitenkäs teillä on mennyt?
[color=deeppink]Nimistä[/color] meillä vauvan nimi on kaiketi jo päätetty, nyt ei olla taas hetkeen puhuttu, mutta kyllä se melko varma jo on. Toinen nimi on vielä auki, päätetään kai lähempänä ristiäisiä. Eikä tuo etunimikään voi satavarma olla, koska voi olla, ettei vauva olekaan yhtään sen nimen näköinen. Niinkin on käynyt, esikoisen kohdalla.
[color=deeppink]Kotiintulovaatteista[/color] Meillä on jokaisella lapsella ollut eri kotiintulovaatteet. Mulla on koottuna tytöille sellaiset vauvalaatikot, joissa on just kotiintulovaatteet, ristiäismekot (siis ne mitkä vaihdetaan kasteen ja kastemekon jälkeen), eniten käytetyt vauva-ajan vaatteet, ensi tutti, ensi hammasharja, vauvakortit, sairaalaranneke jne. Ne on sit kiva antaa tytöille esim. kun muuttavat pois kotoa tai saavat itse vauvan tms.
[color=deeppink]galluppi[/color] mulla ei ole mitään suurempia mielitekoja. Ainoa mitä tekee mieli, vaikka aluksi en hirveästi sen mausta tykännyt, on vadelmanlehtitee. Juon sitä 2-3 kupillista päivässä ja jatkan myös imetysaikana. Pitäis auttaa maidonnousussa ja riittävyydessä. Katsotaan miten käy. Ihan luontaistuotetteitahan ei saa syödä, mutta tuo on sellaista mitä saa. Ja voishan sitä itsekin tehdä, kun ei ole kuin kuivattua vadelmanlehteä. Tai saatto siellä jotain muutakin olla, mutten just muista mitä. Samoin kävi sen Vauvan Ilo teen kanssa viime imetyksessä.. Aluksi ihmettelin miten joku VOI juoda sitä, mut loppujen lopuks siihen tulikin ihan riippuvaiseksi :) Ainiin, kyllähän mulla on hedelmänhimo tietysti, ollut alusta asti. Eli voisin syödä vain hedelmiä kaiket päivät, ovat NIIN HYVIÄ :)
[color=deeppink]Ulkokäännöksestä[/color] Lissula kyseli käännöksestä. Mulla ei ole kokemusta siitä, olin tosin jo varautunut sinne menemään kun epäiltiin ettei vauva olisi rt:ssa. Mä hain tuolta haku toiminnosta sanalla ULKOKÄÄNNÖS juttuja, ja sieltä tulikin jonkin verran. Kuulemma käännöksessä on aina leikkaussalivaraus, koska parilla prosentilla synnytys käynnistyy käännöksen yhteydessä/jälkeen. Mutta hyvin harvinaista kuitenkin on. Muutoin käännös tuntuu kuulemma vain epämiellyttävältä, joitakin sattuu, joitakin ei, joillakin käännös onnistuu, joidenkin vauvat kääntyvät itse takaisin. Eli hyvin yksilöllistä on. Mutta hyvillä mielin mä olin sinne jo menossa, kun ajattelin, että pääasia on, että vauvaa yritetään kääntää, koska mä haluan synnyttää alateitse. Ja sulla on ihan hyvä mahdollisuus että vauva kääntyy itse, kerran on poikittain. Ihan täydestä perätilasta olisi ehkä vaikeampi kääntyä kun kokoa alkaa olemaan.
Nyt taidan mennä vähän mittailemaan lastenhuoneita. Ajateltiin tänään vaihtaa vanhemman tytön huoneen järjestystä ja ottaa molempien tyttöjen huoneista yhdet huonekalut vauvalle (hoitopöydäksi muutettava kirjahylly ja yks lipasto) ja järkätä vähän vauvanhuonettakin valmiiksi. Boordinkin tilasin tällä viikolla. Mä jäin odottamaan tätä kolmosta kun tehtiin viimeisiä pintatöitä talossamme, joten nykyisestä vieras-/leffahuoneesta tulee vauvanhuone. Jätettiin seinät ihan valkoisiksi että on sitten mahdollisuus tehdä millainen huone tahansa vauvaa varten. Mut mullahan on ollut rakennuskuume jo muutosta asti (kesäkuu 20007) joten seuraavaa taloa jo mielessäni pyörittelen :) Täytyis varmaan tilata muutamat talokirjat kotiin äitiyslomalukemiseksi ;)
Hyviä viikonloppuja Teille kaikille ja hyviä vointeja, hyviä yöunia, vähempiä pissatuksia, jaksamisia viimeisten metrien kanssa ja ihania supistuksia! :)
Mikaela tasan rv35