Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ooOooO HELMET to-su OooOooo

17.01.2008 |

Aloitan uuden ketjun, jotta on helpompi seurata missä mennään. Laittaako joku linkin alkuviikon teksteihin, kun en luota taitoihini siinä suhteessa?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten jostain aimoannoksen energiaa, jonka seurauksena kävin lenkillä (joka kesti puoli tuntia ja askelmittarin mukaan 500m...:D) ja siivosin puolet kämpästä. Tulos: halvaantunut olo, kamala selkäsärky johon ei auttanut edes gramma Panadolia, samainen särky säteilee mahaan ja jopa jalkoihin. Ehkä tässä pitää vaan tyytyä siihen oleiluun ja sängyssä makaamiseen...Kävin jo kuumassa suihkussakin, eikä sekään auttanut yhtään. Saapi nähdä josko pääsen huomenna sängystä mitenkään omin avuin enää ylös...

Näytän muuten varmaan todella koomiselta, kun käppäilen ulkona, tulee vähän mieleen sellainen kunnon joujou-räppäri, kun vaapun puolelta toiselle jalat tukevassa haara-asennossa. En nimittäin jostain syystä enää saa jalkojani yhteen...

Tuli muuten siitä eilisestä ultrasta mieleen, että onkohan ihan normaalia, että lapsivettä on runsaasti? Kun lääkäri sanoi että lapsivettä on " hyvin, jopa runsaanpuoleisesti" . Ja tietty rupesin tätä miettimään vasta jälkeenpäin, enkä tajunnut silloin kysyä... No, huomenna olisi neuvola, että pitää siellä sitten ottaa asia esiin. Nyt katsomaan leffaa että saisi ajatukset pois tästä särystä.

Valentine

Vierailija
22/76 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Joskus ihan alussa ilmottauduin mukaan, mutta sitten ei aikaa löytynytkään kirjoitteluun, eikä edes lukemiseen. Nyt viimeiset pari viikkoa olen viestejänne lukenut, ja tuntui siltä että nyt on päästävä " mukaan" , vaikka aika harvakseltaan saatan kirjoitella...

MAHAN KOOSTA: Mie olen jo aivan kyllästynyt siihen, kun vatsaa kommentoi aivan tuntemattomatkin ihmiset. Kaikki kyselevät että kaksosiako odotat. Selitä siinä että yhtä vaan. Sitten sanovat että oletko varma... No kyllä olen, olen rv 25 asti käynyt kahden viikon välein äitipolilla ultrassa, kun esikoinen syntyi rv32+0. No onhan tuo vatsa tosi iso, se on myönnettävä. Oli rv 35+1 sf 40!!! Olen siis kaikkien yläkäyrien yläpuolella, ja olo on sen mukainen. Anteeksi valitus... jotenkin vaan helpottaa kun vähän johonkin pääsee tuntojaan purkamaan...

VAUNUISTA: Myö tilattiin saksasta Teutonian tuplat. Aivan ihanat. Värinä vaal.sini-tumman siniset. Kaikki meni muuten hyvin, mutta runko oli vääntynyt. Onneksi homma toimi loistavaasti ja uusi runko on tulossa. Ihan riitti kun lähetti muutaman kuvan vauriosta.

PETIPUUHISTA: Pitkään olikin kiellettyä hommailla mitään, mutta nyt sitten saa ihan luvankanssa touhuilla. No nyt sitten ei kyllä yhtään huvittaisi... Vähän on kuitenkin ollut toimintaa, ja lähinnä miun puolelta ainoastaan että alkais paikat kypsyä. Alan jo olla aika kärsimätön, kun olo on kun mammutilla!

LAPSIVEDEN MÄÄRÄ:Miulla sitä on kyllä reilusti, mutta lääkäri sanoi ettei mitään syytä huoleen, kun sitä ei ole järkyttävän paljoa... Sen määrää on kyllä myös seurattu jo joitakin viikkoja.

Isäntä lähti pojan kanssa hakemaan tyttöä kerhosta, niin oli aikaa kirjoittaa. Normaalisti jos tähän aikaan yrittää jotain niin 2v haluaisi kokoajan olla painamassa jotain näppäintä...

Vauvan tarvikkeet on hommattu ja laitettu paikalleen. Ainoastaan pinnasänky on kasaamatta. Sen ajattelin saada tän viikon aikana hoidettua, tai siis isäntä hoitaa.

Olen ollu jo pari kuukautta ennen äippälomaa sairaslomalla ja kaikki nostaminen ja kyyristyminen yms. on ollut kiellettyä. Isäntä on siis hoitanut koko kotitalouden ja lapsetkin. Alkaa olla aika huono omatunt, kun ei poitsun kanssa ole pystynyt juuri leikkimään. Sylikkäin on sitten katsottu lastenohjelmia. Kommentoikin yhtenä iltana, että laita vauva vaunuun, ei madu kyytiin kunnolla ;)

Jasuliina ja poitsu 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin saan pienen hetken tässä naputtaa kuulumisia! Olen pikaisesti käynyt lukemassa teitin juttuja mutta en ole ehtinyt kommentoimaan ja kertoilemaan omiani. =)

Ensin täytyy vastailla Jogulle, joka pohti mm. että jännittääkö kukaan jälkisuppareita. Mä olen uhrannut ajatukselle pari hetkeä kun tosiaan jo esikoisen syntymän jälkeen mietiskelin että millaisia ne mahtaakaan olla sitten tokasta. Esikosta mulla ei tullut paljonkaan noita jälkkäreitä, mutta huonekaveri kärvisteli kovasti kun oli synnyttänyt kolmosensa maailmaan... Että kyllä mua ainakin jännittää!

Mulla on kanssa nukkuma-asennot erittäin harvassa. Kyljellään, tyyny polvien välissä ja peittoa vielä masun alla vähän kun muuten ahistaa. Viime yö meni pitkästä aikaa valvoessa. Ihme hommaa kun ei vaan uni tule eikä tunnu nukuttavan! Eikä tänään päivälläkään ole kuitenkaan väsyttänyt sen enempää. No, ens yönä varmaan uni tulee!

Ja Jogulla oli mun mielestä oikein kivat nimi-ideat! Meillä olisi isosisko-Iidan seuraksi mietitty pikku-Annia (Anni Amanda vaikka), mutta sitten ollaankin pulassa jos onkin poika niin ei oo mitään mielessä... No kaipa tuo ruttunaamakin joltain sitten näyttää, että nimen keksii!!!=)=) Voihan olla ettei tyttökään ole yhtään Annin oloinen...

Mulla oli eilen neuvola. Sf-mitta (33) on pysynyt samana jo kolme viikkoa, vauva vaan menee syvemmälle alas. Päätään vielä kuitenkin pystyy liikuttamaan. Pyysin terkkaa sanomaan jotain painoarviota ja käsikopelolla masun päältä meinasi että on tosi siro vauva tulossa, ei vielä ihan ehkä kolmeakaan kiloa... Mutta tuo jää nähtäväksi olisiko tosiaan piskuinen... Esikko painoi syntyessään 3255 g.

Tänään ollut suppareita koko päivän, ei mitään mahdottomia vaan hyvinkin siedettäviä. Odottelen monen muun tavoin kovasti jo lähtöä. Huomenna on kampaaja ja la serkun häät! Veilä ehtis...=)

Voikaapa hyvin kohtalotoverit ja ilmotellaanpa toivottavasti pian uusista tulokkaista!=)

suko81 37+5

Vierailija
24/76 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään 5-vuotiaan kanssa siellä lastenpolilla allergia- ja astmatutkimuksissa (kuten siis aamullisessa viestissäni kerroin). Allergia todettiin timoteille ja nurminatalle, jonkun verran allerginen koiralle ja vähän myös kissalle (meillä ulkokoira, mutta sisäkissa). Verikokeita otettiin, joista katotaan maito, laktoosi, kananmuna, keliaakia ja mitähän muuta. Rasvoja saatiin myös reseptillä. Kontrolli 4 kk päästä ja silloin tehdään myös joku sellainen hengitystesti. Lääkäri myös sanoi, että pitäis tehdä sellainen 2 vk ilman maitoa kokeilu ja seurata, miten mahan toiminta ja iho reagoi. Vähän ehkä nyt hankala ruveta tuohon hommaan, kun itellä synnytys lähestyy. Täytyy varmaan synnytyksen jälkeen kokeilla. Vaikka ei sinänsä hirveästi huvita koko juttu, aika työlästä... :-/

Joku kysyi, onko tullut ajateltua jälkisupistuksia. Itse asiassa en ole muistanut ollenkaan, vaikka kyllähän ne ikävältä tuntuu. Esikoisen jälkeen en muista, oliko niitä juurikaan, mutta kakkosen jälkeen kyllä ja varmaan kolmosen jälkeen olivat vielä kipeämpiä. En kyllä muista enkä osaa enää sanoa, että ovat ihan joka kerran jälkeen tulleet pahemmiksi. Meillä ainakin hoitajat tuo hyvin auliisti särkylääkkeitä jälkisupistuksiin, mutta muistelen vaan, että aika lyhyen aikaa ne aina auttoi...

( . ) Tänään on kohtu ollut taas hyvin herkästi supisteleva. Välillä on tullut ihan " mojovan" tuntuisia suppareita. Oikeastaan yhtään kivutonta supistusta ei ole tainnut tänään olla, vaan kaikki on kyllä tuntuneet enemmän tai vähemmän. Autolla ajellessa vauva muljusi masussa ihan sentuntuisesti kuin synnytyksissä ainakin meidän vauvoilla ollut tapana ;-). Jospa siellä kohdunsuulla jotain edistystä tapahtuis. Maanantainahan tuon kuulee. Tänään sain jopa vauvan kotiintulovaatteet katseltua valmiiksi. Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta enkä vauvan vaatteita oo saanut laiteltua kaappiin (tila kylläkin on raivattuna). Olen ne kyllä pessyt, mutta muovipussissa vielä ovat. Varmaanhan tässä on vielä ainakin se kolme viikkoa aikaa valmistella vauvan tuloa, joten sen takia en osaa pitää kiirettä ;-).

Jeps, mutta jos nyt tänä iltana yrittäis ruveta vähän aikaisemmin nukkumaan. Kysyin muuten lastenpolin lääkäriltä, voisko se kirjoittaa mulle vaikka yskänlääkereseptin, mutta ei se ruvennut. Sanoi, että pitäis ensin keuhkotkin kuunnella. Että ei ole järkeä jos hän määrää mulle yskänlääkkeen ja mulla onkin keuhkokuume. Sanoin, että eikö silloin normaalisti nousis kuitenkin kuume, niin sanoi, että kyllä yleensä. Apteekista myös kysyin, olisko mulle jotain troppia, mutta sanoivat, että höyryhengitys ja kuuma mehu on ne ihan parhaat lääkkeet tähän sitkeään yskään, jota nyt on liikkeellä. Taidankin lähteä sitä kuumaa mehua juomaan, vaikka hiki on kyllä ollut koko illan, vaikkei oo päällä kuin rintsikat ja ohuet trikoot ;-).

neronja rv 37+4

Vierailija
25/76 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*phuuh*

Toissapäivänä kun oon viimeksi käyny lukemassa viestejä, ni nyt saiki sit kahlata " pari" sivua juttuja!!!! On oikeasti aika IhQ, että ollaan aktivoiduttu näin! :D

No mutta. Niistä meidän päiväuniongelmista... Huomaan ihan ite töpänneeni asian kanssa. Yöunille kun mennään, ni 1v4kk saa maitopullon rauhoittumisen merkeissä sylissä sohvalla, jonka jälkeen mennään iltarukousta lukien makkariin. Suojelusenkelin laulan vielä makkarissa ja silittelen pojan uneen ja täts it.

Päiväunille mennään pullon kanssa meidän sänkyyn (esikolla siis oma lastensänky sivuvaununa meidän sängyssä) ja kun pullo on juotu ni alkaa painimatsi :P Siis. Kun joka paikassa sanotaan, että asioiden täytyy tapahtua tiettyä kaavaa noudattaen, jotta lapsi tottuu rutiineihin, niin DAA' A, meidän äiti vähän soveltaa! Nyt kun eilen ja tänään laitoinki esikon omaan sänkyyn päikkäreille ja silittelin siihen, ni jopa oli eri ääni kellossa! Ei tarvinnu hetikään niin kauaa painia, halattiin vaan ja suukoteltiin (pojan viimeiset keinot yrittää pysyä hereillä :P) Ja niin vaan nukuttiin kaks suloista tuntia!!!!

Joten toivotaan, et äiti on oppinu läksynsä... Omaan huoneeseen en tässä vaiheessa ala siirtämään, tulee itelle semmonen olo, et " hylkään" esikon ja toinen tulee meidän huoneeseen hänen tilalleen...

Lissulalle kiitos siitä stetari-infosta. Mä ehdin jo miettiä vaikka mitä kamalaa, kun en älynny kysyä siltä lääkäriltä...

Mitenhän sitä ei näinä päivinä oikein " älyä" yhtäääään mitään... :P

Jälkisupparit: Mä oon kanssa kuullu, et pahenevat sitä mukaa, mitä enemmän synnytyksiä. Ekalta mulla ei niitä ollu ollenkaa ja muistan kauhulla tuijotelleeni siskoa toisen synnytyksen jälkeen ko hää makas kaksin kerroin sängyllä ko yritti imettää kakkosta... Saa näkiä :/

Ja sit vielä siitä äidin kypsymisestä mahaansa... Mä oon kanssa näiltä kokeneemmilta äideiltä kuullu, et se on luonnon keino valmistaa naista äitinä olemiseen... Tai siis tarkemmin siihen, et äiti kokee synnytyksen (avautumisen ym) positiivisena asiana ja esim. avaavat supistukset voimaa antavina, eikä lamaavina. Noin normitilassa (ilman odotettavissa olevaa palkintoa) mä en ainakaan kestäis niitä avautumisvaiheen kipuja... :P

Sit vielä pitää avautua yks juttu. Se meidän 3v koira... Se pikku Bison... Teki joulunalusviikolla kasvattajansa luona 5 suloista pentua. Toissapäivänä poistettiin kohtu, kun ei vuoto ottanut laantuakseen. Nyt odotetaan sit patologin lausuntoa kohdussa olleista kasvaimista :( Tää ei oo reilua!!!! Mä en kestä jos mun esikoinen kuolee!

Toivottavasti ne pahkurat oli vaan jotain hormonipatteja ja kaikki on ok...

Nyt pitää kyllä lähtä jo nukkumaan (vaikkei se uni tahdo ton viimesimmän jutun takia oikein tulla, mut kuitenkin...)

Luuk@ 35+5

Vierailija
26/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin aikaan kirjoitan Neronjalle: oletko kokeillut hunajaa yskään/kurkkukipuun, lusikallinen hunajaa annetaan rauhassa valua nieluun. Joku viisas( oliko ylen terveys sivuilla tai jossain muualla vastaavassa paikassa) kertoi että on yhtä tehokas kuin yskänlääke, itselläni ei siis kokemusta asiasta mutta eihän ota jos ei annakaan.

(.) Nyt siis viikko 38!! Olo on paksu! Vauva on " kammennut" peppua puolelta toiselle, herää kysymys että voiko vauva todella olla kiinnittynyt jos pystyy takamuksensa siirtää oikealta vasemmalle ja päinvastoin? On muuten rauhallinen liikkeissään , mutta siirsi eilen peppunsa vasemmalta oikealle.

Kävin eilen lainaamassa Synnytä rentoutuneena-cd:n kirjastosta, aion kuunnella jahka vaan ehdin ja saan rauhallisen hetken.. Kirjaston täti sanoi että siinä sulla onkin haastetta...

Täällä on niin kaunis ilma!! Lunta on satanut ja maisema on upea! Eilen satoi vielä vettä, nyt on kaunis uusi lumipeite maassa! Heti fiilikset nousi!

Nyt vastaamaan kuopuksen vaatimuksiin..

aurela ja rv 38!!

Vierailija
27/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luuk@, kurja juttu tuo teidän koira-asia, nyt kun on niin herkillä muutenkin, ja lemmikit on niin rakkaita.. Toivotaan että kaikki on hyvin. Näitkö jo pentuja?

Kävin eilen neuvolassa, verenpaineet on edelleen 132/92, oli sentään alapaineet laskeneet 95:stä 92:teen mutta koholla on edelleen. Saankin lähetteen ä-polille ja käskyt mitata kotona. Saattaa olla että kotona on alhaisemmat arvot kun ei niin jänskätä.

Kätilö ei saanut vauvan asentoa millään käsikopelolla keksittyä, niin otti minut samana päivänä kokouksensa jälkeen ultraan (täällä on toisessa äitiysneuvolassa oma kone). Ihanaa oli nähdä pikkuinen. Tosin raukka on täysin vailla suuntavaistoa. Pari kuukautta oli jo pää alaspäin mutta nyt on tosiaan edelleen poikittain! Pää oikealla kylkiluiden alla ja peppu vasemmalla kyljen puolella, ja jalat tuolla missä pään pitäisi olla. Höpsö! On niinkuin äitinsä, ihme että koulussa pääsin suunnistustunneilta ikinä takaisin. Kätilö sanoikin että ihan väärään suuntaan nyt pikkuinen yrittää. Siellä heilutteli kädellä äitilleen että täällä ollaan ja pysytään.

Hankala on olla, hengitys tosi pinnallista, eikä missään asennossa oo hyvä. Viime yön valvoin aika pitkälle, mutta jos nyt päikkärit sitten tänään.. kun täällä ei oo kun tuo kissa kaverina, niin on sinänsä helppoa ;)

Voimia kaikille ja aurinkoa päivään

Lissula 35+5

Vierailija
28/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuulla että muillakin turhautumista ilmassa! Olo on minulla ainakin sellainen, etta vauva periaatteessa saa kylla ihan rauhassa kasvaa massun suojissa vaikka yli kuukauden vielä, mutta kunhan saisi itselleen jonkinlaisen rauhan taman odottamisen ja olemisen kanssa..On vaan niin rauhaton, turhautunut ja kykenemätön olo :)

Mammaloman hyvä puoli on sekin, että nyt on jäänyt voimia käydä vähän taas jumppaamassa ja se tuntuu auttavan turhautumiseen ja kiukutteluun jonkun verran (miehen mielestä ei varmastikaan tarpeeksi..). Olin jotenkin ajatellut, että tämän kakkosen kanssa osaisin nauttia tästä loppuvaiheesta oikein siemaillen ja masua silitellen kun (niinkuin joku sanoi) ei vielä tarvitse heräillä yöllä ja tehdä ultrapitkiä imetyssessioita esikoista jotenkin samalla huomioiden (miten?), mutta kyllä tässä taas ollaan aika varpaillaan..Ei se ihminen opi, vaikka kuinka yrittäisi, näemmä :) :)

Ihanaa kuitenkin taas huomata, ettei ainoana kärvistele näiden ajtusten kanssa :)

Mukavia oloja,

Sarandiina 36+4

Vierailija
29/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@: toivottavasti lemmikillänne on kaikki hyvin!

Mä odottelen ruokaa uunista, ja naureskelen tässä samalla kun mies antoi kissallemme sydäntä.. =] se on kissalle niin suurta herkkua, että vetäsi taas koko lautasellisen, vaikka tuskin hällä nälkä oli! =P Joten kissa söi vaan huvinvuoksi, ja kun oli " niin hyvää" . Nyt se makaa sängyssä, ja aika laiskan oloiselta vaikuttaa ja maha on kuin pallo.. =] hölmö katti.. =P

Tänne ei siis mitään uutta. Öisin joudun yhä vain kerran käymään vessassa, yleensä heti alkuyöstä n. 3-4 h unien aloittamisen jälkeen. Viime yönä ihmettelin, että mihin maha oli kadonnut, kun sängystä nouseminen tuntui niin helpolta, ja hengittäminen myös (ajattelin jos maha ois oikeen kunnolla laskeutunut tai jotain).. mutta nyt kun aamulla taas nousin, niin sen jälkeen keuhkot onkin taas tuntuneet olevan kasassa ja kylkiluut koetuksella, kun on joku jumppatunti ollut menossa taas koko aamupäivän.. =/ Mutta ehkä se tästä!

Otin myös jo joulukoristeet ja valot pois, vaikka naapureilla niitä näyttää palavan vielä kaikilla.. =] Ei meillä ne enää ole palaneet loppiaisen jälkeen, mutta eipä oo saanut aikaiseks niitä ikkunasta poistaa. Jouluverhojen annan roikkua vielä hetken, kun en osaa päättää mitkä verhot laitan tilalle.. =]

Täällä sataa taas vähän jotain tihkua, huomiseksi kai lupas oikein myrskyä.. =/ kiva talvikeli!

jonttu rv 37+3

Vierailija
30/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just synnytystapa-arviosta ja hyviä kuulumisia oli. Vauva oli rt:ssa, joten ei tarttee nyt sinne ultraankaan mennä. Lääkäri tunsi vauvan pään alhaalla ihan selvästi. Kohdunkaula oli pehmentynyt, sekä lyhentynyt 3cm:stä 2cm:iin. Ja sormelle auki, kuten jo jostain rv23+ lähtien. Siitä keltaisesta valkovuodosta kerroin, ni hän sanoi, että saattaisi olla esim. hiiva ja laittoi lähetteen ultraan. Mutta sovittiin että kokeilen eka ihan apteekin yhden päivän kuuria josko auttaisi. Mitään hiivan oireita kun ei ole. Proteiinit oli yhdellä plussalla, mikä saattoi johtua joko tosta valkovuodosta tai sitten alle tunnin näytteestä. Vien alkuviikosta kontrollinäytteen kuitenkin neuvolaan. Sit paino oli tippunut kilolla, mikä oli tietysti positiivista. Kaiketi tässä kotona tulee liikuttua ja herkuteltua sen verran vähemmän kuin töissä, ni heti vaikuttaa. Eli nyt on saldona +14,5kg.

Petipuuhat: meillä on puuhailut jatkuneet läpi raskauden normaalisti. Vissiin pari kertaa on ollut 2viikon tauko, mutta muuten ihan normaali rytmi. Loppua kohti (rv37/38->) sitä täytyykin taas käynnistysmielessä harrastaa joka päivä :) On ainakin edellisissä raskauksissa toiminut hyvin. Lisäksi palautuminen on ollut nopeaa, ja viimeksi pystyttiin hommailemaan jo viikko synnytyksestä ihan normaalisti. Saa nähdä miten nyt käy..

Jälkisupistukset: vähän pelottaa muakin kyllä... Esikoisesta ei oikeastaan ollut yhtään, toisesta taas kesti parisen viikkoa ja jessus, että ne sattui! Mitähän se on nyt kolmannella kerralla..?!?!

Rintapumpuista: aihe kiinnostaa myös mua, joten kertokaahan kokemuksianne. Mulla on loppunut maito aina siihen kun lapset ovat alkaneet nukkumaan yöt heräämättä=syömättä. Eli esikoista imetin 3kk, toista lasta 2kk (+2kk osittainimetystä pari kertaa päivässä). Jos tämäkin vauva on yhtä hyvä nukkuja, ajattelin käydä pumppaamaan kerran-kaksi yössä, joten mietin että ostanko käsi- vai sähköpumpun..

Rattaista: Nonna, mä olin kanssa tyytyväinen kun esikoisen odotusaikana ostettiin tummansini-vaaleansiniset yhdistelmärattaat. Kesti tosi hyvin kulutusta ja ratasosassa ei näkynyt lika oikeastaan ollenkaan. Nyt on menossa jo kolmannelle lapsellemme käyttöön ja erittäin hyväkuntoiset ovat edelleenkin. Ja kolmas tyttö on tulossa, enkä ole kokenut yhtään liian poikamaisina noita rattaita. Kolmipyöräiset ovat varmasti myös kehittyneet tässä lähivuosina. Silloin kun mä niitä enemmän katselin, olivat vielä aika " kiikkeriä" , esim. usein kaupassa joutuu peruuttamaan rattaiden kanssa eli vetämään rattaita yhdellä kädellä perässä, ni ne kolmipyöräiset keikkasivat heti kun veti yhdellä kädellä, varsinkin jos veti työntökahvan sivusta eikä keskeltä. Tämä siis vain kaupassa kokeiltu ominaisuus silloin muutama vuosi sitten. Viimeksi meillä oli käytössä alle puolisen vuotta Emmaljungan Cerox-tuplat, mutta tosi vähän oli käyttöä. Kun kakkonen syntyi, esikoinen oli tasan 2v, ja talviajan istui kyydissä, mutta lumien sulettua ja kesällä vain käveli. Mutta ostarireissuilla ja muihin kaupunkeihin suuntautuvilla shoppaillureissuilla ne oli hyvät, koska ei välttämättä jaksanut olla seisomalaudallakaan koko päivää. Ne on siis myyty jo vuosi sitten, joten nyt yritän pärjätä ilman tuplia. Jos niitä tarttee, ostan jotkut tuplat matkarattaina käytettynä.

Neronjalle tsemppiä lapsen allergiatestien kanssa!

Luuk@lle taas tsemppiä hauvan koetulosten odotteluun! Toivotaan, että olivat vain harmittomia pahkuroita!

Nyt ruoantekoon, hirmuinen nälkä!

Mikaela rv34+5

Vierailija
31/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suinkaan ultraan sen vuotelun takia :D

Nyt on taas pari päivää ollut sellainen olo, etten tiedä mistään mitään. Esim. keittiössä ruokaa tai välipalaa tehdessä ravailen vain edestakas kurkkien joka kaappiin tietämättä edes mitä sieltä haen!

Vierailija
32/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille helmiksille kiitos vauvaonnitteluista! :) *hävettää kun en oo vielä ehtinyt edes onnitteluista kiittää* On vaan elämä pyörinyt ton pikkuisen ympärillä.

En oo aatellut vaihtaa tammiksiin, nehän on ihan vieraita. *kauhistuu* ;)

Kyllä mä helmiksiin kuulun vaikka tytteli nyt sitten tekikin maailmaan tulon vähän aikaisin.

Jännä lukea teidän kärsimättömiä fiiliksiä, mulla kun ei niitä ehtinyt tulla. Mulla on päin vastoin sellainen fiilis, että mun raskaus loppu kesken ja mä en jotenkin edes tajua, että mä olen jo synnyttänytkin.

Eipä tullut kauheasti " tuhlattua" noita äippäloma päiviä 27.12 oli mun eka virallinen äippispäivä. Tosin noi jouluvapaat kyllä hieman pidensi tota

vapaata aikaa. Siitä huolimatta mä olisin kyllä mielellään ottanut pari viikkoa äippälomaa jolloin ois vaan saanut levätä ja laittaa kaikki kuntoon. Meillä kävi vielä niin, että tyttö syntyi ennen kun sain ees ton äippäpakkauksen. :O

Synnytyskertomus tulee jahka saan sen kirjalliseen muotoon.

mantelipulla ja tyttö 17 pv

Vierailija
33/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuli piipahdettua neuvolassa, ja kaikki oikein mallillaan. Pissa puhdas, paineet hyvät, vaavilla kova meno päällä. Sf-mitta oli tullut sentin alaspäin, ja terkkarin mukaan kiinnittyminen on ihan päivistä kiinni. Jesh! Ja pakkohan se oli taas kävellä kotiin, ja otti kyllä niin pahasti tuonne alapäähän koko lenkkeily, että taitaa mennä sängyssä makoiluksi loppuilta... Painoa tullut aika paljon, nyt 13kg, mutta ihme kyllä ei napissut siitä mitään. Miehen kanssa samanpainoisia kilon päästä, ja se sentään on sellanen punttisali-ihme, että eipä taida ihan samaa materiaalia olla nuo meidän kilot...:D

Nyt syömään, toivottavasti kohta kuuluu jo jakaantumisuutisia.:)

Vierailija
34/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun viettoa aloitellaan täälläkin. Vähän tuli taas huonommin nukuttua viime yönä, joten en ole jaksanut tänään tehdä pahemmin mitään. Sen verran kävin ulkona, että hain 200m päästä kaupasta maitoa ja piimää ja jätskiä. Ilman niitä ei ole viikonloppu mitään.

Mantelipulla; kun jaksat ja ehdit, käytkö lisäämässä teidän neidin tiedot syntyneisiin. Tässä muillekin linkki, jos haluatte päivitellä tietojanne tms.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12136858&p=4&tm…

Nyt miehen kanssa pelaamaan pleikkaria...kun vielä voi ja kerrankin se tuli ajoissa kotiin!

Nonna ja NK (riehuu taas masussa) rv 35+2

Vierailija
35/76 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon NIIN kypsä!!!

En jaksa tätä elefanttina oloa enään!!!!

Hermot on niin kireellä ja perhe saa osakseen surkeaa valitusta ja hermojen kiristyksestä aiheutuvaa kärttyisyyttä!

Viikkoja ois viel pari jäljellä ja nyt jo ihan riekaleina....

Taidan lähteä lenkille...

aurela

Vierailija
36/76 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas toooosi hyvin nukuttu yö takana, joopa joo.. Vessareissuja x 3 ja törkeet lonkan vihlomiset ja närästys.. Jouduin ottamaan 2 Rennietä ennenkuin helpotti. Voikohan ruisleivän syönti lisätä tota närästystä..?

Eilen kävin mittauttamas neuvolas ne paineet ja olin siel vaan niin väsynyt edellisen yön 2 tunnin yöunen jälkeen, ettei voinut mitään kun itku pääsi. Terkka tietysti kamalan huolisssaan, että onko kaikki hyvin ja rupes heti kyselemään, että miten miehen kans menee.. No siinä sitten tyrskin että unet tässä vaan hyvää tekis.. No paineet oli taas ihan normaalit vaikka olin ihan varma että nuo valvomiset sitä nostais entisestään..

JOGU kyseli NIMISTÄ. Meillä on etunimi päätetty ja se varmaan kyllä pitää, kun vauvasta ollaan sillä nimellä koko ajan puhuttu.tässä kotona. Paitsi siis jos vauva onkin toista merkkiä.. Toista nimeä mietitään vielä.. Jokos olette JOGU ja MIKAELA77 päättäneet nimen. Olen vaan seuraillut tota keskustelua tuol nimipalstalla.. :)

RINTAPUMPUISTA on ollut puhetta. Käsikäyttöisen aion kyllä varmati hommata, mutten oikein ole viel päättänyt kumman ostaisin, Ainun Medelan vai Aventin Isiksen. Molemmista olen hyvää kuullut. Esikoisen kanssa mulla oli joku oikeen tosi halpis enkä yhtään muista minkämerkkinen se oli, mutta roskiin meni. Rasittava käyttää Käsi vaan väsyi) ja maitoa tuli tosi nihkeesti, vaikka vauvalle ihan hyvin tulikin. Joten suositelkaa vaan lisää!

JÄLKISUPPARIT: Nyt alkoi oikein pelottamaan ne, kun lueskelin näitä juttuja. Esikoisen jälkeen kun ei ollut yhden ainutta ja sitten kun oon muutenkin aika kipuherkkä..

KOTIINTULOVAATTEET: Nyt olen päättänyt, että vauva tulee samoissa vaatteissa kotiin kuin esikoinenkin. Jotenkin ihana ajatus niinkuin joku jossain aiemmassa ketjussa totesikin.

Sitten vähän GALLUPPIA: Laittakaas teidän tämän hetken suosikkiherkut pinoon! Mulla itellä paahdetut ruisleivät raejuustolla ja kurkulla ja vähän ranskanperunamaustetta päälle. Ai namia, voisin syödä niitä koko ajan.. Nachot myös himottaisi, mutta koitan niitä nyt välttää synnytykseen asti..

Nyt muovailuvahailemaan Tyllerön kanssa (ulos ei tosiaan huvita mennä.., plääh mikä vesikeli!)

-Nojanda ja Pulla 36+4

Vierailija
37/76 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viime yön NUKUIN. Toissayönä kiekkasin ja pyörin ja päädyin nukkumaan istualtaan alakerran sohvalle.

Eilen oli hankala päivä muutenkin, luulin että olin tulossa kipeäksi, en tiedä. Lisäksi oli menkkamaisia kipuja ja vatsa oli kosketusarkakin, tuli pahanolon aaltoja ja supisteli, tosin kivuttomasti. Kai tuo on normaalia valmistautumista syntymiseen? Mies oli huolissaan ja kyseli että joko tulee lähtö. Nytkin tuntuu häjyltä vattassa, niinkun menkat alkais.

Ja lapsukainen siellä jumppaa. Edelleen poikittain ja ylhäällä kylkiluitten alla. Oon yrittänyt sitä houkutella hyppäämään ja kääntämään ittensä takaisin pää alaspäin, ilman tuloksia. Jännittää se kääntämisyritys, oisko jollain kokemuksia jakaa? Oon kuullut ettei se oo mitään kovin miellyttävää.

G: Suosikkiherkku on suklaavanukas, semmoinen missä on kermavaahtoa mielellään päällä, tai sitten ihan vaan Jacky Kidius. Pääasia että on maitosuklaavanukas.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lissula 35+5

Vierailija
38/76 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään samaa rataa eteenpäin.Turvotusta on nyt tullut enempi mitä on ollut,mutta edellisiltäkin lapsilta on ollut.

Joka päivähän se supistelee,välillä kipeämmin ja välillä kivuttomia kovetuksia.Eilen tuli taas sitä limaa jossa oli niitä veriviiruja seassa.Ensi viikon keskiviikkona olisi se äitipoli käynti,katotaan vauvan kokoa taas.Pakko ottaa mukaan sairaala kassi kun kuopukseltahan jouduin jäämään sillon sinne kun paikat oli auki 4.5cm niin eivät päästäneet mua kotia kun lääkäri meinasi et se syntyy vuorokauden sisällä ja niinhän se syntyikin.Mua kyllä jännittää et mikähän siellä kohdunsuulla on tilanne,kun sitä ei oo katottu kun sillon sairaalassa kun oli viikkoja 34+4.

Mun herkkua tällä hetkellä on appelsiinit,ne on aivan ihanan makeita.

anna_liisa 37+3

Vierailija
39/76 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se sitten päätti ottaa meidän poika etumatkaa ja tuli

maailmaan hieman ennakkoon rv36+5.

9.1.2008 klo.6 aamulla meni lapsivedet ja poika syntyi samana päivänä

klo.16.03 strategiset mitat: 3380g, 50cm ja pipo 33cm

Keltasuuden takia poika joutui keskolaan valohoitoon. Valohoito

lopetettiin eilen ja nyt seuraavat vielä keskolassa ainakin

maanantaihin että arvot pysyy alhaalla. Ite kotiuduin eilen ja poika

alustavien suunitelmien mukaan pääsee kotiin maanantaina, tai myöhemmin ens viikolla, jos keltasuusarvot pysyy alhaalla.

Paremmalla ajalla kirjottelen sitten lisää synnytyksestä ja muusta

t:Sininenkirsikka ja poika 10vrk

Vierailija
40/76 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa kuinka olen paniikissa, ihan hermona!!! Mies tekee töitä helikopterilla ja tällä hetkellä päivystää ja sai nyt sitten hälytyksen etsintään 400 km:n päähän ja mulla on ihan kamala olo!!!

Keli on tosi huono ja jo lähtiessä ties ettei pääse lentämään illalla takaisin ja tietysti mulla supistelee ja maha meni yllättäen ihan kuralle!!!

Ei voi kamalampaa oloa olla!!!!!! Itku jos tää nyt päättää alkaa syntyyn!!

Eilen illalla kävin viel lenkillä ja otettiin kunnon ( niin kunnon ku voi..) panot ja voi ei.....

Nyt sitten kertokaa miten saan pidettyä tän mahassa huomiseen asti!!!

G: Tällä hetkellä mandariinit, kiiwit ja aurajuustopizza! En ole aikaisemmin tykännyt aurajuustosta, nyt se on ihan suosikkia!

aurela ja masuasukki